Yeni Kawasaki ZX-25R’dan İnanılmaz Devir Sayısı..
Reklamlar
-
Motosikletin redline'ı 17.000 devirde başlıyor dememiz sanırsak yeterli olacaktır.
4 silindirli ve 250 cc hacminde bir motosiklet motoru, duymaya pek alışkın olmadığımız cinsten. Bu kombinasyon, 1980'lerde ve de Ninja 250 modelinin ilk jenerasyonlarında biraz meşhurdu. Günümüzde bu kombinasyon pek meşhur olmasa da tamamen sonlanmamış görünüyor. Çünkü Kawasaki'nin yakın zaman önce tanıttığı yeni motosiklet modeli ZX-25R'da bu kombinasyon kullanıldı. ZX-25R'ın tüm teknik özellikleri ise geçtiğimiz Ekim ayında Tokyo'daki resmi tanıtımda tamamen açıklanmadı.Fakat bugün itibariyle Kawasaki ZX-25R adlı bu yeni 250 cc'lik model ile ilgili olarak yeni bilgiler, Kawasaki tarafından resmi bir video ile birlikte paylaşıldı. Hemen yukarıda görmekte olduğumuz bu videoda, bu yeni motosikletin piyasada en çok devir çevirebilen motorlardan birine sahip olacağını görüyoruz. Çünkü videoda motosikletin hız göstergesine baktığımız zaman 20.000 devir çevirebildiğini farkediyoruz. Redline kısmı ise 17.000 devirde başlıyor.
Motosikletlere yabancı olan okuyucularımız bu değerlere neden şaşırdığımızı merak etmiş olabilirler. Örnek vermek gerekirse de günümüzün en yüksek performanslı ve büyük hacimli motorlara sahip motosikletlerinden Honda CBR 1000RR-R modeli 14.500, Ducati Panigale V4 R 16.500, Kawasaki H2 ise 14.000 devir çevirebiliyor. Hâliyle 250 cc'lik ZX-25R adlı yeni modelin 20.000 devir çevirebiliyor olması fazlasıyla şaşırtıcı oluyor. Bu motosikletin böylesine yüksek devir çevirebiliyor olmasının avantajı ise ufak hacimli motorundan daha yüksek güç üretebiliyor olması oluyor.
Bu motosikletin üreteceği güç değerinin, 60 beygir civarında olacağı konuşuluyor. Fakat tabii Kawasaki'den henüz resmi bir açıklama gelmedi. Mevcut Kawasaki Ninja 400'ün bile 43 beygir güç ürettiği düşünülürse, bu değerin çok başarılı olduğu yine görülecektir. Tabii doğruluğu için resmi açıklamayı beklemek durumundayız.
Motor1
Reklamlar
-
Forumdaki kullanıcılar anlık
-
bu durum motor ömrünün daha kısa olmasına sebep olmaz mı
-
Öncelikle büyük ihtimalle bu motor ülkemize gelmeyecek. Gelse de 50 bin TL den başlar. Zira 125 lik Kawasaki'yi 37 bin TL ye satma hayalleri kuruyor distribitör firma.
İkincisi MT 25 de 36 beygir 13-14 bin devir üreten blok kullanıldı. Bu güç ve devire, yağ pompası yetişemedi ve geri çağrıldı tüm MT ler. Sonra baktılar soğutma sistemi de buna yetişemedi onda da yenilikler yaptılar. Onun için 17 bin çevirecek makinenin ciddi sıkıntıları olabilir. Pek tavsiye etmem.
İnsan kalbi gibi, motorlarında bir devşr çevirme ömri var. Örneğin 100 milyon devir dönünce bu motor bitecek. Sen 8-10 bin deviri geçmezsen o 100 milyonuncu kilometreyi ötelersin. O sebepten Honda NC serisi motor ömrüyle övünebiliyor.
1987 yılında Casio atarili saat aldım. "Dijital saatler çabuk bozulur" deniyordu. İnanmazdım. 2020 yılına gireerken Turbo Intercooler, DSG, EGR ve DPF li aracımı "bunlar çabuk bozuluyor" diye sattım. Benzinli atmosferik araba aldım. Bozulmuyor.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
hachiko adlı üyeden alıntı
Örnek vermek gerekirse de günümüzün en yüksek performanslı ve büyük hacimli motorlara sahip motosikletlerinden Honda CBR 1000RR-R modeli 14.500, Ducati Panigale V4 R 16.500, Kawasaki H2 ise 14.000 devir çevirebiliyor. Hâliyle 250 cc'lik ZX-25R adlı yeni modelin 20.000 devir çevirebiliyor olması fazlasıyla şaşırtıcı oluyor.
1. Şaşırtıcı olan küçük silindir hacimli bir motosikletin yüksek devirli olması değil, büyük silindir hacimli bir motosikletin yüksek devirli olmasıdır.
2. Motosiklet ömrünü belirleyen devir sayısı da değildir.
Bu iki maddenin sebebi piston hızında yatar. Yani piston silindir içinde ne kadar hızlı hareket ediyor? Asıl limit bu. Uzun strok mesafesi olan motorların piston hızı yüksek olur, düşük devirli olsalar bile. Zaten devrin yükseltilememesinin bir sebebi de bu.
Bu noktada bazı düşük devirli, yüksek hacimli ve az silindirli motorların piston hızı, bahis mevzu 250cc Kawasaki'den daha yüksektir emin olun...
Daha fazla bilgi için "mean piston speed" aratabilirsiniz.
-
Motosiklet Eğitmeni
Binlikler bile 14500 devir çeviriyor karşılaştırması yanlış.
Evet binlikler 14-15bin devir çeviriyor ama altıyüzlükler 17-20bin çeviriyorlar.
Yani yaklaşım yanlış.
Ayrıca 250cc ile 20bin devir ilk defa karşılaştığımız bir şey değil.
Daha önce yakalanan bir devir sayısı bu.
Fakat 4 zamanlıda değil.
Yani burada bir başarıdan söz edilecekse bu başarı, 4 zamanlı bir 250cc ile 20bin devre ulaşılmasıdır.
Bu gerçekten başarı.
Fakat haber yanlış işlenmiş.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
250 cc ve 4 zamanlı bir makinadan 60hp almak istiyosan tabiki 15k+ devir çevireceksin.. Yada turbo besleme takacaksın.. Adamlar special bir makine yapmışlar.. Ancak bu motosiklet daha öncede söylediğimiz gibi motosiklet cenneti endonezya vb. ülkeler için yapılmış.. Türkiye ye geliş fiyatı z-moto etkisiylede 80k falan olur.. Ondan sonrada isteyen 250 cc 4 silindirli 20k çeviren ve 100 km.de 6-7 lt yakan bir motosiklet sahibi olur
-
Topspeed fetişisti ülkem için büyük gelişme
-
O devirlere çıkan motorun torku falan olmaz bence.
-
20 Aralık 2019, 16:00
#10
^^R25'in eline verdim bro...^^ laflarını şimdiden duyar gibiyim
-
20 Aralık 2019, 16:44
#11
Haşmet ağanın da bahsettiği gibi materyal limitlerine dayandı mevzu. Artık turbo yada supercharge destekli motosikletler gelmeli diye düşünüyorum. 250cc-400cc çift silindir supercharge takviyeli bir motor çok tatlı olabilir. Turbo güç üretimi konusunda daha verimli olsa da lag mevzusu tehlike yaratır diye düşünüyorum.
Deli gibi devir çevirme işi konforu öldürüyor.
-
20 Aralık 2019, 17:07
#12
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Öncelikle büyük ihtimalle bu motor ülkemize gelmeyecek. Gelse de 50 bin TL den başlar. Zira 125 lik Kawasaki'yi 37 bin TL ye satma hayalleri kuruyor distribitör firma.
İkincisi MT 25 de 36 beygir 13-14 bin devir üreten blok kullanıldı. Bu güç ve devire, yağ pompası yetişemedi ve geri çağrıldı tüm MT ler. Sonra baktılar soğutma sistemi de buna yetişemedi onda da yenilikler yaptılar. Onun için 17 bin çevirecek makinenin ciddi sıkıntıları olabilir. Pek tavsiye etmem.
İnsan kalbi gibi, motorlarında bir devşr çevirme ömri var. Örneğin 100 milyon devir dönünce bu motor bitecek. Sen 8-10 bin deviri geçmezsen o 100 milyonuncu kilometreyi ötelersin. O sebepten Honda NC serisi motor ömrüyle övünebiliyor.
1987 yılında Casio atarili saat aldım. "Dijital saatler çabuk bozulur" deniyordu. İnanmazdım. 2020 yılına gireerken Turbo Intercooler, DSG, EGR ve DPF li aracımı "bunlar çabuk bozuluyor" diye sattım. Benzinli atmosferik araba aldım. Bozulmuyor.
1.Soğutma sistemi yetişemiyor diye değil bazı modellerin kelepçesi tam sıkılmamış olabilir diye geri çağırma yaptılar
2.Yağ pompası sıkıntısı dişlinin plastikten üretilmesinden kaynaklıydı,yeni metal dişlisi olan motorlarda sıkıntı yok
-
20 Aralık 2019, 17:22
#13
Türkiyeye gelmez bu motor hadi geldi diyelim fiyattan dolayı satmaz
-
20 Aralık 2019, 19:15
#14
COQ adlı üyeden alıntı
Binlikler bile 14500 devir çeviriyor karşılaştırması yanlış.
Evet binlikler 14-15bin devir çeviriyor ama altıyüzlükler 17-20bin çeviriyorlar.
Yani yaklaşım yanlış.
Ayrıca 250cc ile 20bin devir ilk defa karşılaştığımız bir şey değil.
Daha önce yakalanan bir devir sayısı bu.
Fakat 4 zamanlıda değil.
Yani burada bir başarıdan söz edilecekse bu başarı, 4 zamanlı bir 250cc ile 20bin devre ulaşılmasıdır.
Bu gerçekten başarı.
Fakat haber yanlış işlenmiş.
Hatırlatmak için yazayım dedim; eski FZR250R ve CBR250RR 4 zamanlı ve 20Bin devir.
-
20 Aralık 2019, 20:06
#15
hasmet adlı üyeden alıntı
1. Şaşırtıcı olan küçük silindir hacimli bir motosikletin yüksek devirli olması değil, büyük silindir hacimli bir motosikletin yüksek devirli olmasıdır.
2. Motosiklet ömrünü belirleyen devir sayısı da değildir.
Bu iki maddenin sebebi piston hızında yatar. Yani piston silindir içinde ne kadar hızlı hareket ediyor? Asıl limit bu. Uzun strok mesafesi olan motorların piston hızı yüksek olur, düşük devirli olsalar bile. Zaten devrin yükseltilememesinin bir sebebi de bu.
Bu noktada bazı düşük devirli, yüksek hacimli ve az silindirli motorların piston hızı, bahis mevzu 250cc Kawasaki'den daha yüksektir emin olun...
Daha fazla bilgi için "mean piston speed" aratabilirsiniz.
Piston hızı derken? Zaten RPM hıza karşılık gelmiyor mu? Dakikadaki devir sayısı ne kadar fazlaysa piston hızı da o kadar yüksektir diye biliyorum
-
20 Aralık 2019, 20:29
#16
Bülent pcx adlı üyeden alıntı
Piston hızı derken? Zaten RPM hıza karşılık gelmiyor mu? Dakikadaki devir sayısı ne kadar fazlaysa piston hızı da o kadar yüksektir diye biliyorum
Silindir boyu 5cm olan motorun pistonu 10 bin devirde diyelim silindir boyu 10cm olan motorun pistonu da 10 bin devir çevirirken silindir boyu 10cm olan motorun silindiri doğal olarak 5cm olana göre 2 kat daha fazla yol kat etmiş olur bu sebeple daha çok aşınır daha hızlıdırda diyebiliriz. Yani yüksek devir çabuk aşınma anlamına gelmez. Zararlı olan Az devre sahip motorlara yüksek devir çevirtmektir. Yani kısaca yüksek devirde çalışmak için tasarlanmış motorların ömrü az olur diye bir kaide yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)