Dünyanın Hibrit Enerji Sistemine Sahip İlk E-Motosikleti: NAWA Racer
Reklamlar
-
Fransa merkezli NAWA Technologies şirketi, 'hibrit' akü sistemine sahip sıfır emisyonlu yeni elektrikli motosiklet modelini tanıttı. Gücünü 9 kWh’lık bataryasından alan motosiklet, tam şarjla 300 kilometre yol gidebiliyor.
NAWA Racer adı verilen elektrikli motosiklet, kendine hayran bırakan bir tasarıma sahip. Kökeni 1960’lara dayanan Cafe Racer’lardan esinlenilerek tasarlanan NAWA Racer, hız ve sürüş için optimize edilen hafif; ancak bir o kadar da güçlü bir e-motosiklet olarak karşımıza çıkıyor.
Lityum-iyon piller ve Fransız şirketin yeni nesil ultrakapasitörler ile birleştirilerek yapılan hibrit enerji sisteminden güç alan elektrikli motosiklet, bu sayede 300 kilometrelik bir menzil sunuyor. NAWA Racer’ın kalbinde yer alan yeni ultrakapasitörler, selefine göre 10 kat daha fazla güç ve 5 kat daha fazla enerji sunuyor.
Fütüristik elektrikli motosikletin 9 kWh’lık bataryası, bir saat içinde yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor. NAWA Racer’da, önemli bir güç ve ivme artışı sağlayan bir 'yarış modu’ ve enerji geri kazanımının daha fazla arttırıldığı ‘eco modu’ bulunuyor. Frenleme sırasında kaybedilen enerjinin yüzde 80'ini telafi eden e-motosiklet, oldukça verimli bir elektrik güç aktarımı sağlıyor.
Dünyada ultrakapasitör kullanan ilk elektrikli motosiklet olan NAWA Racer, 0’dan 100 kilometreye 3 saniyenin altında çıkıyor. İngiltere merkezli tasarım firması Envisage Group tarafından tasarlanan ve Fransız NAWA Technologies tarafından üretilen elektrikli motosiklet, ocak ayında Los Angeles’ta düzenlenecek olan CES 2020’de sergilenecek.
Öte yandan NAWA, söz konusu motosikleti ticarileştirmeyi planlamıyor. Ultrakapasitör ile bir batarya-elektrik aktarma organınının birleştiğinde ortaya neler çıkabileceğini göstermek isteyen Fransız teknoloji şirketi, geliştirdikleri yeni nesil hibrit sisteminin elektrikli otomobilleri daha hafif, daha ucuz ve daha hızlı yapabileceğini söylüyor. Halihazırda bazı motosiklet ve otomobil üreticileriyle görüşen NAWA, yakın zaman içinde bir orijinal ekipman tedarikçisi olmayı umuyor.
Webtekno
Reklamlar
-
3 saniyede sıfırdan 100 km + 300 km menzil + 1 saatte şarj valla muhteşem. Hemen serseri üretime, pardon seri üretime başlasınlar . O NAWA reyzırı
NAWA enduro yapmak da bizden olsun . Bir de aklı başında bir fiyat koyarlarsa ,hemen evoyu postalar, NAWA yı kapımın önüne bağlarım.
-
neden 1960 ile 2060 tasarımı gibi birşey yapıyorlar bu elektrikli aletlere.
acıkcası görüntüsü cok itici, ücüncü sınıf gelecekte geçen kanada filminde kullanılacak motor gibi.
-
Bu makine 3 saniyede 100 km/s hıza çıkıyorsa motor gücü minimum 50kw olmalı. Batarya kapasitesinin de maksimum 9kw/s olduğunu da eklersek tam güç kullanıldığında 11 dakika içinde pili bitecek demek. Yani bu motosiklet ile kartepeye çıkamazsınız veya virajlı bir yolda gaz fren yapa yapa süremezsiniz. Yapmaya kalktığınız anda çok kısa sürede şarjı bitecektir. Ha otobana çıkıp hiç fren yapmadan rüzgarı arkanıza alıp sabit 60 ile giderseniz belki haberde yazan menzili görürsünüz.
-
Şu elektrikli araçlara muthiş hevesim var, ama kısa menzil ve uzun şarj süreleri vs dehşet fiyatları yüzünden yaklaşamıyorum :(
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Bu makine 3 saniyede 100 km/s hıza çıkıyorsa motor gücü minimum 50kw olmalı. Batarya kapasitesinin de maksimum 9kw/s olduğunu da eklersek tam güç kullanıldığında 11 dakika içinde pili bitecek demek. Yani bu motosiklet ile kartepeye çıkamazsınız veya virajlı bir yolda gaz fren yapa yapa süremezsiniz. Yapmaya kalktığınız anda çok kısa sürede şarjı bitecektir. Ha otobana çıkıp hiç fren yapmadan rüzgarı arkanıza alıp sabit 60 ile giderseniz belki haberde yazan menzili görürsünüz.
3 saniyede motor gününün tamamını kullandı, 100'e çıktı. Ee sonra? 200'e çıkmaya mı çalışacak kullanıcı?
100'de sabit giderse, harcanan güç belki de 5kw'lara inecek.
İçime sinmedi, daha az sallamasyon hesap yapalım:
Benzin 35MJ/L güce sahipmiş. 100'le giderken benim motorum 3 litre yakıyor, yani 100MJ/saat diyelim. Benzinli motorların verimliliği de taş çatlasın %40. Yani aslında 100'le sabit gitmek için 40MJ/h güce ihtiyacımız var.
40MJ/saat'in elektrikte karşılığı aşağı yukarı 11kWh.
Yani yaklaşık 1 saat otoban sürüşü sağlar ve dediğiniz gibi bu şartlarda 300 km menzili imkansız. Ama 11 dakika da imkansız.
Ama şehir içinde/düşük hızlarda 200-300 km menzile yaklaşması oldukça olası.
(Not: Bu basit hesapta gerçek verimlilikler, motor ağırlıkları, aerodinami, o bu şu, her şey göz ardı edilmiştir.)
-
ikinci fotoda motorun arka tekeri hiç bir yere bağlı değilmiş gibi duruyor. Sanki gerçek foto değil de bilgisayarda üretilmiş bir görüntü gibi.
-
Hibrit olması için birden fazla enerji kaynağı ile beslenmesi lazım. Bu sadece elektrikli.
-
hachiko adlı üyeden alıntı
Öte yandan NAWA, söz konusu motosikleti ticarileştirmeyi planlamıyor.
Üretmezler tabi... Ortada binilebilir bir motosiklet yok çünkü
Hele bi arka süspansiyon taksınlar da, sonra düşünürüz
Ulan reklam için göstermelik yapılmış olsa bile azıcık özen gösterir insan be...
espresso adlı üyeden alıntı
ikinci fotoda motorun arka tekeri hiç bir yere bağlı değilmiş gibi duruyor. Sanki gerçek foto değil de bilgisayarda üretilmiş bir görüntü gibi.
Merkezsiz teker var ve çalışıyor. De daha çok gösteri amaçlı.
"hubless wheel" ya da "centerless wheel" diye geçiyor. Aratınca örnekleri çıkar.
-
20 Aralık 2019, 15:16
#10
-
20 Aralık 2019, 15:17
#11
siyanoz adlı üyeden alıntı
Hibrit olması için birden fazla enerji kaynağı ile beslenmesi lazım. Bu sadece elektrikli.
hybrit diyince daha cool oluyormuş sanırım ya da haber detayında benzin kısmından bahsetmedi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)