Arkadaşlar aküleri kısa girmeden sarj ettirmeli mi? Şarj ettirmenin bir faydası varsa en az kac saat sarj cihazinda durmali akü?
Arkadaşlar aküleri kısa girmeden sarj ettirmeli mi? Şarj ettirmenin bir faydası varsa en az kac saat sarj cihazinda durmali akü?
Aküyü siz sarj edin. Akunuzun amper degerinin 1/10 akim veren şarj cihaziyla yaklaşık 8 saat şarj edilmeli. Kisin akünün verimi düşeceğinden full sarjli olmasi daha iyidir.
Kışın motosikleti kullanmaya devam edeceksen hiç gerek yok. Sağlıklı bir akünün şarj edilme ihtiyacı olmaz.
Ancak motorun üstüne brandayı çekeceğim, 2-3 ay hiç dokunmayacağım dersen o zaman aküyü söküp kışa girmeden bir kez şarj ettirip çok soğuk olmayan bir yerde muhafaza etmen yeterli. Daha garanti olsun dersen ayda bir kez şarj da edebilirsin.
Akünün şarj süresi; akünün amperi ve şarj cihazının amperine göre değişir.
Çoğu akünün üzerinde kaç amperle kaç saat şarj etmen gerektiği de yazar.
Örneğin aşağıda yuasa akü fotosu var. Kırmızıyla işaretlediğim yerde kaç amperle kaç saat şarj edileceği belirtilmiş.
Bazı gelişmiş akü şarj cihazları amperi aküye göre kendisi belirler ve akü dolduğunda şarj etmeyi keser.
Öyle bir makineyle şarj edecekseniz şarj süresi hesabı yapmanıza gerek kalmaz.
Benim de iki yılı doldu dolacak bana kaliteli markalardan bir tavsiye verebilir misiniz ? aklımda olan yuasa ama ondan ucuz aynı kalite vs var ise tavsiye alırım.
Hocam yuasa gerçekten iyi bir marka. Yine kaliteli olan ve motoruma takmaya çekinmeyeceğim diğer markalar: Varta, Bosch, Unibat, BS Akü, GS akü, VLM sayılabilir. Amper değeri aynıysa ve akü ebatları akü yuvasına uygunsa içlerinden istediğini tercih edebilirsin.
Not: Yuasa ayarında olsun dersen içlerinden Varta, Bosch veya Unibat derdim.
Bu saydığım markaların kimini kendi motorumda kullandım, kimilerini arkadaşların motorlarında gördüm, sorun yaşayıp şikayet edene pek denk gelmedim.
motosiklet zaten şarj ediyor, motosiklette takılı olup zaten şarj olan bir aküyü kim çıkartıp şarj etmek ister? ancak akü içerisinde saf su eksikliğinden kaynaklı katılaşma başladıysa akü şarj tutmamaya başlar. hatta aynı mevzuyu kendi motorumun aküsü ile ilgili konuşurken yazmıştım.
otomatik şarj cihazları var, yeğenlerimin akülü arabasında 12 amperlik bir akü var ve onun şarj cihazı otomatik mesela. 14.4 civarı volt veriyor ve zaten akü o voltaja geldiğinde cihazda yeşil ışık yanıyor ve şarj durmuş oluyor.
birde bozuk akü mevzusu var, zaman içinde akü sıvı kaybediyor ve şarj tutmamaya başlıyor, bazıları saf su ekleyip eskisi gibi kullanmaya devam ediyor bazıları ise bozuldu diye atıyorlar.
misal ben askere gittim geldim ve motorumun aküsü ölmüştü, şarj ediyorum ve şarjın bitmesi 10 saniye sürüyordu. web den durumu araştırdım ve sonuç olarak bu durumda saf su ekleyip yaklaşık 18 volt civarı yüksek gerilim bir süre şarj etmek gerekiyormuş. bu şekilde çöpe atmayı düşündüğüm aküyü ilk gün ki haline getirdim diyebilirim, 26 haziranda geldim askerden düşün işte 10 aralıktayız, 5 ay olmuş
bu şarj cihazı onuda otomatik yapıyor, ölü akü ise sen saf suyunu ekle cihaz gerektiği kadar 18 volt veriyor düzelince yeşil ışık yanıyor. neyse işte.
cihazın resmi; fakat bu 2 amper veriyor, yukarıda görseldeki akü için uygun değil, o 10 saatte şarj olmayı uygun görmüş ama bu cihaz onu 6 saate falan doldurur oda zarar verir mi bende pek anlamıyorum.
Süper bana yol göstermen çok iyi oldu, çünkü teknik bilgi paylaşmazsam ellerim titriyor.
Sulu akü diye geçen, kurşun-asit aküler günümüz binek araçların ve ticari araçların motorlarını çalıştırmak amaçlı üretilmiştir, ve genelde kapasitesinin %60 ı na kadar kullanılması daha sağlıklıdır, yani görevleri sadece marş basmaktır başka amaçlarla kullanıldığı zaman ömürleri kısa sürer ve şarj tutmamaya başlarlar.
Jel aküler ise güneş enerjisi sistemlerinde çok tercih edilir, ayrıca akülü bisikletlerin aküleride jel aküdür bunun sebebi kapasitelerinin %20 sine kadar kullanılabiliyor olmasıdır, bu akülerlede marş gibi yüksek amper çeken işlemleri yapamazsınız. Aynı şekilde ömrü kısa olur.
bunların dışında çeşitli yerlerde kullanılan çok farklı batarya tipleri var, hepsininde kullanım şekli ve şarj edilme şekli farklı, kimisi patlayan cinsten kimisi güvenli.
akülü vidalama bataryaları şimdi ismini hatırlayamadım ancak sıcak-soğuk farkına, yüksek akım çekilmesine, kapasitesinin %10 una kadar kullanılmasına uygun bir batarya tipidir fakat şarj hafızasına sahiptir her zaman tam şarj edilmeli ve asla tamamen şarjı bitirilmemelidir.
uzun süre yatırmasanız bile sürekli kısa mesafe veya şehir içi kullanıyorsanız aküyü senede bir kez tampon şarj edebilen cihaza min 12 saat bağlayın , diğer manuel ayarlı eski tip redresöre bağlarsanız aküyü kontrol altında tutun , fazla ısınır ise akünüz çöp olur..
Soracağım sorun Motosikletten çok Elektrik- Elektronikle ilgili. 12v 9a lik Aküm yaklaşık 3 yıllık ve hem grip vs den kurtulamadığım hemde havalar soğuduğu için motoru pek kullanmadım. Hafta sonu marş tık dedi basmadı. Aküyü ölçtüm. Herhangi bir yük yokken ( kontak kapalı) 11v okudum. Motorla onu sarj edecek kadar gezmek yerine aküyü söküp şarj etmeye karar verdim, elimde Akü şarj diye satılan 25 tl lik adaptörlerden var. adaptörü 12v a getirdiğimde çıkış gerilimi 11.8v. bu adaptörle bu aküyü şarj etmem doğru olur mu ? Bir sürü yazı okudum kafam karıştı. Arabamın çakmak yuvasına bağlayıp şarj etmeyi bile düşünüyorum. araba çalışırken çakmak yuvası 14.4v. kontak kapalı ike 13.4 v okuyorum.
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Sizin cihaz da buradaki gibi bir şey mi.
Önemli olan şarj aletinin çıkış amper değeri olarak biliyorum.
Mesela sizin akünüz 9 ampermiş. Bunu 0.9 amper ya da 1 amper çıkış veren bir aletle şarj ederseniz daha sağlıklı olacaktır.
Benim öğrendiğim bu yönde.
Ben geçenlerde yeni akü ve şarj cihazı aldım. Akü 11 amper. Cihaz ise 1 A ile şarj ediyor.
Adaptörün 12V ama kaç amper, bu önemli. (Elindeki 12v adaptör ile şarj edebilirsin, sorun olmaz)
Adaptörünün amper değerine bakıp şarj süresini buna göre belirlemen lazım.
Mesela yuasa bir aküsü için diyor ki "normal şarj 12V ve 1 amper ile 5-10 saat , çabuk şarj için 12V ve 5,5 amper ile 1 saat sürer" diyor. (Yukarıda fotoğrafını paylaştım)
Düşük amperle uzun sürede şarj etmek (normal şarj) çok daha mantıklı ve sağlıklı olanı.
Bu arada akün 3 yılını doldurmuş. Adaptörle şarj etmeyi dene ancak çok ümitlenme. Akün (yüksek ihtimal) ticari ömrünü tamamlamış olabilir.
Yani her akü şarj edilince hayata dönecek diye bir durum yok. Nihayetinde akü sınırlı ömre sahip bir motor bileşeni. Kullanıma bağlı 1 yılda da bitebilir, 4 yılda da, net bir şey söylemek zor.
Şöyle bi ek yapayım size. Şu anki motorum 4 yıldır bende. Akü sorun çıkarmaya başladı. Şarj ettim, gittim motora iki kez marş bastı üçte öldü.
Belki ilk marşta çalışmış olsa aküyü biraz daha kullanabilirdim ama yarın bir gün ikinci marşta da çalışmazsa olduğum yerde kalacağım belli oldu.
Şarj da kurtarmadı ve yeni akü aldım.
CİHAZ ŞU TIKLAYIN. 12V 1A yazıyor üstünde . ama cihazı ölçtüğümde 11.8v gerilim var... 12v aküyü nasıl şarj edecek anlamadım.. acaba cihazda bi hata mı var ?
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Kademeli voltaj arttırarak sarj eden, max sarj voltajina geldiginde şarjı kesen cihazlardan alin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)