Okuduğum yazılarda sizin söylediğiniz gibi, optimum gerilimin pil voltajının 1.2 katı olmalı deniyor. yani 12x1.2 = 14.4V optimum şarj için gerekli gerilim. Bu otomobilim çalışırken çakmak yuvasından okuduğum gerilim zaten. Uzun yola çıkacağım bir gün çakmak yuvasından otomobilime bağlamayı planlıyorum. 1 gün içinde 7-8 saat araba sürüyor olacağım, o kadar şarj ile kendini toparlar sanıyorum. bir aksilik olursa müdahale edip atarım aküyü yolda
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Bugün motorla kadıköy taraflarına gidecektim bir baktım kontağı çevirmeme rağmen elektrik ya hiç gelmiyor ya da geç geliyordu marş a bastığımda veya kornaya bastığımda elektiği kesiyor. Çıkardım aküyü (yuasa 12 v 10 a) geçen sene aldığım lazım olur diye kenarda tuttuğum bosch c7 akü şarj cihazına bağladım. Şu anda halen şarja bağlı takalı 1 saat oluyor 9 saat sonra şarjdan çıkarıp yarın sabah motora takıp deneyeceğim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)