Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motoru Kışın Yatırma

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    öncelikle herkese merhaba kapalı garajım olmadığı için bu sene motoru kapının önünde tutmak zorundayım 1 tane branda aldım üstünü örtmek için birde haftada 1-2 kere çalıştırıyorum rölantide kış için başkada yapmam gereken varmı varsa neler şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    sadece çalıştırman yeterli olmaz 10 güne bir 8-10km düşük devirde turlayıp dönersen iyi olur

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    arada bi tur at benzin al kuru havalarda misal 15 günde 1 defa da olsa çık bi 10 15 km yap ben bu gün öyle yaptım
    18 gündür yatıyordu marşa basıp turladım bi yıkayıp benzin alıp zinciri yağladım
    tabi şehir içinde scooter a devam

  4. #4

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Hiç kullanmayacaksan benzini tamamen boşalt ve akünü söküp eve götür. Akü şarj cihazları var akünün gücünü koruyorlar. Bir tane edinebilirsin. Lastiklerin yerle temasını da mutlaka kes. En kötü altına ahşap takoz koy.

    https://urun.gittigidiyor.com/bilgis...hazi-484592980
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Çalıştırmaya gerek yok aküyü söküp eve çıkarın kullanacağınız zaman aküyü takarsınız.

  6. #6

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Uzun süre yatacak motorda depo fullenir diye biliyorum. Depoyu fulleyin lastikleri yerden kesin araya küçük tahta parça koyanılırsiniz. Akünün bi başını sökün.Bu şekilde 3 ay yatirmistim. 3 ay sonra gelince akünün başını takip devam ettim.
    maktama bunu beğendi.

  7. #7
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    me kadar süre kullamayacaksınız ? 1 aydan fazla ise, aküyü sökün, motorun deposunun en az 2/3 ünü doldurun ( kireçlenmesin,hava yapmasın ) diğer arkadaşın dediği gibi lastikler betona değil, ahşaba imkanın varsa strafora koyulsun. aküyü oda sıcaklığında evde saklayabilirsin. birde motoru kirli bırakmayın, uzun süre kalan toz tanesi bile boya gibi bir leke yapabiliyor. tavsiye olarakda bütün bir kış motoru kapalı tutup çalıştırmamayı doğru bulmuyorum. havanın güneşli olduğu vakit trafiksiz bir ortamda en az 30 dakika haftada bir turlamanız sizin yararınıza olacaktır.

    şunu belirtmek de isterim, kullanılan motor değil, kullanılmayan motor çürür.

  8. #8

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç kullanmayacaksan benzini tamamen boşalt ve akünü söküp eve götür. Akü şarj cihazları var akünün gücünü koruyorlar. Bir tane edinebilirsin. Lastiklerin yerle temasını da mutlaka kes. En kötü altına ahşap takoz koy.

    https://urun.gittigidiyor.com/bilgis...hazi-484592980
    Linkteki ürünün adı her ne kadar "12V AKÜ ŞARJ CİHAZI" olsa da, açıklamada; "Bu akü şarj cihazı 6V kurşun asit aküleri şarj etmek için dizayn edilmiştir." ibaresi var.

    Almak isteyenler dikkat etsin.

  9. #9
    AleniDesais - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Primavera150 - CBR650R
    Belki eskisi kadar genç değilsiniz, belki kışın şehrin sokaklarını kaplayan çamurdan hoşlanmıyorsunuz. Sonuç olarak sebebi önemli değil, kimseye hesap vermek zorunda değilsiniz. Motorcu olmanın bir anlamı da kafanıza estiği zaman, canınız istediği kadar binmektir.

    Ama sonuç olarak motoru 3-4 ay yatırmaya karar verdiniz. Birkaç küçük önlem almak, bahar gelince marşa basmayı daha kolay kılacaktır. Şüphesiz tecrübeli motorcular bunların çoğunu bilir.

    Motoru Açıkta Bırakmayın
    Motoru açık havada, karın, yağmurun altında bırakmayacağınızı varsayıyorum. Hepimizde kapalı, ısıtmalı garaj yok şüphesiz. Fakat en azından bir sundurma altında, üzerine sıkıca sabitlenmiş bir örtüyle park etmeniz lazım. Örtünün rüzgarda patır patır dalgalanmadığından emin olun. Böyle dövünüp duran bir örtü, kısa sürede motorun boyasını mahvedebilir.

    Motoru Yıkamadan Bırakmayın
    Motoru uykuya yatırmadan önce son kez iyice yıkayın, durulayın, cilalayın. Elde yağdanlıkla etrafında bir turlayın. Zincirden kabloya her köşeyi yağlayın. Sanki yaz gelmişte piyasaya çıkıyormuşsunuz gibi pırıl pırıl yapıp öyle bırakın.

    Bu sayede hareketsiz yattığı aylar boyunca motorun biriken tuzdan, kirden etkilenmesini önlersiniz. Kirli motor, yoldaki her türlü kimyasalı üstüne toplamış demektir. Mazot isinden, kış tuzlaması artığına kadar ne varsa birikir, uzun aylar boyunca boya, metal ve kromun canına okur.

    Motorun İçini Unutmayın
    Motoru yatırmadan önce dışını temizlemek yetmez, içini de temizlemek gerekir. Tabii bundan kasıt güzel bir yağ değişimidir. Kullanılmış yağ motorun içinde aylarca yatarsa, metale faydadan çok zarar verir. O yüzden motoru uykuya yatırmadan önce filtre ve yağı değiştirin. Sonra da temiz yağla bir müddet çalıştırın.

    Ancak motor yağına piyasada satılan katkıları koymaktan kaçının! İyi bir motosiklet yağı, ihtiyacınız olan tüm korumayı sağlar. Piyasadaki yağ katkılarının çoğu ise motosiklet değil, otomobil motorları düşünülerek tasarlanmıştır. Motosikletlerin şanzımanları ise birkaç istisna hariç, otomobiller gibi ayrı değildir. Bu yüzden yağ katkıları motosikletlere çoğu zaman iyi gelmez, hatta debriyaj kaçırması gibi ciddi sorunlara yol açabilir.



    Depoyu Boş Bırakmayın
    Modern benzinlerin formülü, 20-30 sene önce satılanlardan çok farklıdır. O zamanlar depo doldurmuş olanlarımız zaten benzinin kokusundan bile fark olduğunu kolayca anlayabilir. Eski formülde benzinin içine konan maddeler, benzini çok daha uzun süre stabil kılıyordu. Günümüzde satılan benzin türevleri ise çok daha kısa sürede kimyasal bozulmaya uğruyor.

    Bunun iki anlamı var; ilki motorda bıraktığınız benzinin kısa sürede bayatlayacağı ve karbüratör memeleri ya da enjektörlerde sakızımsı bir tortuyla tıkanmaya yol açabileceğidir. İkincisi ise bayatlayan benzinin havadaki rutubeti bünyesinde toplayıp, özellikle metal benzin depolarında iç paslanmaya sebep olabileceği gerçeğidir.

    O yüzden motoru birkaç ay yatıracaksanız, bunu boş depoyla yapmayın. Depoya benzin koyun, içine de iyi bir katkı ekleyin. Benzin katkılarına çoğunlukla ihtiyacınız yoktur. Ancak uzun uyuyacak bir motorda bir miktar kullanılması faydalı olacaktır. Katkıyı depoya koyduktan sonra motora kadar ulaşması için bir süre çalıştırmayı ihmal etmeyin.

    Aküler Soğuk Havayı Sevmez
    Aküler fazla soğuk ya da sıcak havayı sevmezler. Ancak özellikle soğuk havada çok daha hızlı enerji kaybederler. Bu gerçek en pahalı ve gelişmiş bakımsız aküler için bile geçerlidir. Bu yüzden kışın uzun zaman yatacak bir motorun aküsü, 3-4 ay içinde boşalacaktır. Üstelik bir kez tamamen boşalan akünün tekrar şarj tutmaması da söz konusu olabilir.

    Buna en iyi önlem, aküyü söküp evde şarj cihazına bağlı tutmaktır. Ama burada “yavaş şarj” yapabilen bir şarj cihazına ihtiyacınız olacak. Uzun süre aküyü öldürmeden canlı tutabilen bu cihazlar dışarıda “trickle charger” olarak da bilinir.

    Çoğu kullanıcı haftada bir marşa basıp motoru 10-15 dakika çalıştırırlarsa, akü bitmesinden kurtulabileceklerini düşünür. Ne var ki bu teknik motosikletlerde pek işe yaramaz. Çok büyük hacim motorlu bir tur motosikletiniz yoksa, mesela Electra Glide ya da Gold Wing, akünüz rölantide şarj etmeyecektir.

    Çoğu motosikletin alternatörü belirli bir devirden sonra gerekli akımı sağlayabilir. Bu durum özellikle orta ve düşük kapasiteli motorlarda çok belirgindir. Çalışmayla şarjı sağlamak için açık yola çıkıp biraz gazlamanız gerekecektir. Tabii garajdan çıkmadan gaz açmayı da deneyebilirsiniz ama duran motora devir çektirmek hararete bağlı sorunlara sebep olabilir.

    Lastikler Yatmayı Sevmez
    Hangi araca taktığınız fark etmez, lastikleriniz pek çok şeyi sevmez. Güneş ışığındaki morötesi radyasyon onları sertleştirir. Devamlı soğukta kalmak onları sertleştirir. Sabit kalmak ise çökme ve düzleşme yaşamalarına sebep olur.

    Uzun süre soğuk zemin üzerinde aynı pozisyonda park edilen bir aracın lastiklerinde düzleşmeler oluşması kaçınılmazdır. Bu düzleşen noktalar gözle fark edilmese bile, sürüş esnasında dengesizlik ve titreşime yol açacaktır. Motoru güneş gören bir yere park ediyorsanız, lastikleri de örtmek iyi fikirdir.

    Ayrıca lastikleri yerden kesmek de uzun süre dinlenecek motor için faydalıdır. Ön ve arkayı askıya almak en güzelidir. Fakat elinizde buna uygun ekipman yoksa, en azından lastiklerin altına birer parça tahta koyarak soğuk betonla teması kesmek de faydalı olacaktır.

    Tabii tüm bu önlemler motoru her yıl 3-4 ay yatıranları ilgilendiren önlemler. Havaya bakmadan sık sık sürüşe çıkan biniciler için bunlar pek önemli değildir.

    kaynak : https://www.xtrlarge.com/2017/01/22/...sil-yatirmali/
    maktama bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Benzini boşaltmalı dememin sebebi şu; benzinin yapısı 2-3 aylık sürede bozuluyor ve kimse o benzini boşaltıp yeni benzin koyup çalıştırmıyor motoru, bu da yakıt sistemine zarar veriyor. Benzini fulleyip bıraksan bile onu boşaltıp yeni benzin koymanı tavsiye ederim.
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Orta sehpaya al
    Aküyü sök.
    Arada bir acıp havalandır ki çiğ nedeniyle motorunda sorun cıkmasın.
    Havalar ısınınca görüşürsünüz tekrar.

    Yukarda arkadaşlar en iyi yapman gerekeni söylemiş ancak motoru illa 10 15 günde bir calıstırmak zorunda değilsin. Binlerce motorcu aylarca calıstırmadan kışı geciriyor.

  12. #12
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Tavsiyem ; uzak da olsa bir kapalı garaj ile anlaş ve motorunu oraya bırak. Brandasını ört. 15 günde bir -kapalı garaj içinde bile olsa- 10 dakika tur at, hiç olmazsa rölantide çalıştır. Bunun dışında hiçbir önleme veya hazırlığa ihtiyacın yok.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)