@ques1,
Geçmiş olsun. Umarım kısa sürede iyileşirsiniz.
... Merter çıkışının hem Bakırköy, hem Topkapı tarafı beni hep ürkütür.
Son anda kıran çok oluyor.
Mümkün mertebe orta veya en sol şeritten geçmeye çalışıyorum orada.
@ques1,
Geçmiş olsun. Umarım kısa sürede iyileşirsiniz.
... Merter çıkışının hem Bakırköy, hem Topkapı tarafı beni hep ürkütür.
Son anda kıran çok oluyor.
Mümkün mertebe orta veya en sol şeritten geçmeye çalışıyorum orada.
Çok geçmiş olsun, acil şifalar
Çok geçmiş olsun :( fakat aynı hızlarda motosiklet kazalarında hayatını kaybeden bir çok arkadaş varken sen yine de siteye girip burdan başkalarına tavsiye verebilecek durumdasin çok şükür. İyi tarafından bak hala yaşıyorsun. Tavsiyenle şu anda bot bakan birileri mutlaka vardır. Çok geçmiş olsun tekrardan
Eve geç varmak hiç varamamaktan iyidir..
çok geçmiş olsun. allah beterinden korusun.
Tavsiyelerin için teşekkürler mutlaka benim gibi dikkate alacak olanlar vardır bende kaska monta vs iyi para verdim ama botum yok mesela.
Sana tavsiyem her zaman pozitif ol bardağın dolu tarafına bak şükür ki hala nefes alabiliyorsun.
Çok geçmiş olsun. Bende sadece kaskla üsküdardan avcılara gittim geldim 3 4 kez. Tecrübemde daha çok yok yeniyim 1000 1500km anca. Kış geldi motor yatacak baharda alırım geri kalanını dedikçe hava bozmamaya inat ediyor. Dikkatli olalım arkadaşlar.
2015 TE NC 700 ile şehir içinde bi arabaya orta dan girdim yere dahi düşmedim ama düşünce ilk ayağım zarar görecek dedim ve gidip bot aldım hemde motor servisten çıkmadan 5 yıldır her motora bindiğimde giyerim
evet spor ayakkabı gibi rahat havadar ve güzel değil belki büyük kaza geçirsem pek korumaz ama ufak sürüklenme düşme çarpmalar da koruyor arazi de 4 defa düştüm ayağım kırılmadı
cok buyuk gecmis olsun guzel kardesim.
Uzun cizme giymeden motora binmeyin arkadaslar, bot veya ayakkabi degil, uzun cizme.
Bot ve eldivenler olmadan motosiklete bindiğim vaki değildir. Botlar ve eldivenler olmadan motosiklet süremeyecek hale geldim.
Spor ayakkabıların üstü fileli keten. Vites atarken zaten zorluk verir.
Kazayı yazarak paylaşan arkadaşa teşekkür ediyorum.
geçmiş olsun, buna da şükretmek gerek. bizim dernekten bi abimiz bu tarz bir kazada bacağını kaybetti.
Çok büyük geçmiş olsun ne diyeceğimi bilemedim. Bir an aklıma trafikte saçma sapan yaptığım delilikler geldi. İstanbulun yoğun trafiğinde yaptığıma salaklıkta denebilir ama ne bileyim mt09 gibi bir motosiklet adrenaline sürekli açık sürekli dürtüyor. Belki de daha sakin bir motora geçmeliyim. bu adrenalin bağımlılığının sonu her zaman kaza oluyor ne yapacağımı bilmiyorum. En kısa sürede Bot veya çizme almalıyım ama bu lanet botların büyük numarası yok. 46.5 giyiyorum motosiklet botlarında 45 üstü yok gibi birşey. Yazınız beni kendime getirip silkelenmeme sebep oldu teşekkür ediyorum
Çok geçmiş olsun. 4riders yazlık çizmem var ama güven vermiyor. Tcx ya da alpinestars bir uzun çizme daha alacağım.
Geçmiş olsun kardeşim.
Bot tavsiyelerin nedir. Kısa bot düşünüyordum artık iş değişti. Madem bu kadar fark var uzun bot alayım
Büyük geçmiş olsun. Paylaşım için teşekkürler.
Hala hatırlarım:
Motosiklet kullanmaya yeni başladım. Yaz için file mont denedim. Gayet ince ve güzel ama haliyle korumalar bir acaip duruyor. O an "bir düşüneyim" deyip almadım. Bir hafta sonra low side yaptım. Tam o korumaların olduğu yerde derim kalmadı. 2 gün sonra da Danimarka seyehatım vardı. Yara bere içinde gitmek zorunda kaldım. Dönüşte aynı mağazaya gidip paşa paşa aynı file montu aldım. Hala kullanıyorum yazları
Ben de son 1-2 senede zayıfladım 7-8 kilo... Öyle olunca eski Rev'it kot pantolon bol gelmeye başladı. Tuzlu bir pantolondu, ama indirimden almıştım. Çok memnun kaldım. Şimdi yeni versiyonu var piyasada, ama Kara Cuma'da bile indirim yapmadılar.
Geçtiğimiz hafta içerisinde motosikleti bir kaç kez normal kot pantolonla kullandım. Bir iş toplantısına giderken kullandığım için üzerime "over pants" de giyemedim. Normalde de üşeniyorum, zaten o da bol gelmeye başladı. Sonra dün "ulan basına bir şey gelse ne halt yiyeceksin. Üç kuruş için cimrilik yapmanın sırası mı?" deyip ısmarladım bir çift...
Geçmiş olsun. En kısa zamanda sağlığına kavuşmanı dilerim. Böyle bir kaza sonucunda ben de bırakırdım motosikleti.
Kırık şekline bakılırsa bir refleks sonucu ayağını yere uzatmışsın. Düşmelerde yere ayak uzatmak özellikle ayak bileğinde çok ciddi travmalara neden olacağı için diz ile kalça arasını ilk temas bölgesi olarak seçerim hep. Bunu yaparak ciddi bir yaralanma olmadan defalarca düşüp sürüklendiğim oldu. Geçen sene bisikletle çok dik bir beton yoldan inerken düştüm. Yaklaşık 5 metre sürüklendikten sonra beton kanala yuvarlandım. Üzerimde pantolon ve gömlek vardı. Düştüğüm tarafta bacak ve kol yanları sürüklenmeye bağlı soyuldu. Hepsi o. Eğer ayak teması deneseydim ayak bileği travması yanı sıra taklalara neden olacağı için her yerimde travma olacaktı. Barkın Bayoğlu bu konuda bir video çekmiş. Düşmeyi bilmek diye bir şey yok dese de düşerken yaptığımız hareketleri yanlış ve doğru diye niteleyebileceğimizi düşünüyorum.
Acil şifalar dilerim.
Mükemmel video.
Kaza ve kaza atlatımıyla sabittir.
Bir yaptığım kazada, motordan ayrılıp yatırmıştım. Yatmasam girecektim araca diye düşünüyordum ve emindim.
Sonra o yola tekrar gittim; her açıdan fotoğrafladım. Ve panik yaptığımı, daha tecrübeli olsaydım frenaj ve kontra ile kurtarabileceğimi ve en önemlisi de, bilmediğin yolda yahut bilsen de süratli gitmemek gerektiğini anladım.
Herkes kaza yapar ama ders çıkarmak in bir süre geçmesi gerek.
Allah acil şifalar versin inşallah. Maalesef bir kazada en korumasız yerimizden en büyük hasarı alıyoruz.
Hiç unutmam yıllar önce motorcu bir arkadaşımla ekipman alıyoruz. Üst kısmımızı tamamladık, geldi sıra bot seçmeye. Tam da o sıralar kampanyada indirime girmiş forma motosiklet çizmesi denk geldi. Biraz uzun ve spor ayakkabı konforunda değil ama alalım dedik.
Aynı haftasonu arkadaş gezmeye çıktı ben işlerim dolayısıyla gidemedim. Hatta gezi öncesi takıldım "yeni botları giyecen mi?" diye. "Evde dursun diye almadık ya kanka" cevabını verdi, güldük. Ardından akşamüzeri beni aradı, kaza yapmış. 60 gibi bir hızla giderken virajda motorun arkası kaymış, low side olup motoru yan yatırmış. Ayağı motorun altında sıkışmış, motorla birlikte sürüklenmişler.
Çok şükür ufak bir bilek ağrısı ile bu kazayı atlattı. Hemen atlayıp yanına gittim. Motorun koruma demirinin nasıl eridiğini ve çizmenin bilek ve topuk kısımlarındaki aşınmaları görünce işin ciddiyetini anladım. Ayağında spor ayakkabı olsa belki bugün sekerek dolaşıyor veya bir daha motosiklet kullanamıyor olabilirdi.
İlla dainese veya alpinestars markalarının en pahalı botunu almanıza da gerek yok. Bütçeniz onlara yetmiyorsa kampanya ve indirim kovalayın, sertifikaları ve korumaları olan orta halli bir markanın güzel bir botunu alın. Alacağınız en ucuz korumalı motosiklet botu/çizmesi bile sizi giydiğiniz en kaliteli spor ayakkabıdan daha iyi koruyacaktır. Siz siz olun mutlaka bir bot/ çizme edinin.
Yeniden geçmiş olsun hocam.
Çok çok geçmiş olsun..
Bu konuyu açmanız gerçekten bana ders niteliğinde oldu bende çünkü kask,mont,eldivenin altına kot pantolon ve spor ayakkabısı giyen birisiydim..
Hatta daha geçen bu alt takımı tamamlayayım deyip, ya boşver motosikleti yükseltiriz moduna girmiştim..
Allah şifa versin.. umarım tez zamanda iyileşirsiniz..
Yazın forumda bir arkadaş kazasını paylaşmıştı. Evden çıkıp scooterla 20-30 km hızla bakkala giderken tekeri çakıla kaptırmış, dereye yuvarlanmış, elmacık kemiği, ayak bileği kırılmıştı.
Genelde korumalı iş ayakkabısı giyiyor olsamda, hemen ertesi gün bir motosiklet botu almıştım.
2 gün sonra sahil yolunda giderken, orta büyüklükte bir otobüsün cant kapağı fırlayıp, botun tamda bilek üzerindeki o yuvarlak korumasına çarpmıştı. Düşmekten zor kurtarmıştım.
Ayağımda motosiklet botu olmasaydı, muhtemelen bileğim kırılmıştı.
Başımıza ne zaman, ne geleceği hiç belli olmuyor...
Tekrardan şifalar dilerim...
Kaza tecrübelerini okudukça " haydaa, bu da mı olmuş " diyebiliyorum..
Dikkatli olalım..
Geçmiş olsun üstadım.Sneakerla, spor ayakkabıyla, conversele motora binen kimi görsem mutlaka uyarıyorum. Kaçını etkileyip çizme aldırabildim bilmiyorum. Yeni başlayanlara da mutlaka full ekipman alın ve bakkala giderken bile eksiksiz kuşanın diyoruz. Yoakk bişey olmazzz yeaaa şeklinde tepkiler alıyoruz. 125 cc skutere biniyoruz ne gerek var diyorlar. Tabi kendileri bilir.
Ülkemizdeki özellikle motosikletlilere yönelik 4 teker terörünün en önemli ayağı Kanun ile ilgili kısmı. Siz iki tekere 1metreden fazla yaklaşanı öldürmeye teşebbüsle yargılayın bakalım o aynada görmedim diyenlerden kaç tane kalıyor ? Kaç kişi motorlardan kaçar hale geliyor? Fazla değil hemen komşu Yunanistana geçin motorla 4 teker sürücüsü nasıl görünce hemen yol veriyor nasıl kaçıyor motordan görürsünüz. Tabi sadece kanun koymakla da bitmiyor iş denetim , kontrol şart. Ben full ekipman, sigortam, muayenem tam, ehliyetim varken polis beni çeviriyor, yanımızdan geçen egzostu delik, amortisörü kesik kasksız cg yi gösterince polise amaaean kim uğraşacak onla şimdi cevabını almak da polisten paha biçilemez bir şey.
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)