YIL90 adlı üyeden alıntı
Öncelikle foruma hoş geldiniz.
Motosiklet tercihinden önce benim takıldığım ilk nokta hiç tecrübeniz olmadan uzun yol planı yapıyor olmanız. Elbette bu yazdıklarım pek önemli olmayacaktır ama yinede dile getirmek isterim ki; uzun yol planı için, önce belli bir derece kilometre yapmak mümkünse yolda çıkması muhtemel sorunları giderecek kadar motosiklet konusuna teknik açıdan hakim olmak, önemli. Motosiklet ile uzun yol bir kenara, araba ile bile uzun yol yapmak için belli bir bilgi/birikim sahibi olmak trafik ve yol tecrübesine hakim olmak hem sizin hem trafikte bulunan diğer vatandaşların can sağlığı açısından çok önemli bir unsur olacaktır.
Bu standart uyarıyı bir kenara bırakıp, motosiklet tercih konusuna gelirsek;
20.000 TL bir bütçeniz olduğunu dile getirmişsiniz. Bu durumda şuan ehliyet sahibi olup olmadığınızı bilmiyorum ama onu da hesaba katarak güncel bir plan yapalım.
Toplam bütçe 20.000 TL
Ehliyet ücreti 1.250 / 1.590 TL arası.
Motosiklet kaskı 750 / 1.300 TL arası.
Motosiklet montu 600 / 1.750 TL arası.
İstenirse ek olarak;
Motosiklet ayakkabısı 450 / 1.300 TL arası.
Motosiklet kot'u 350 / 700 TL arası.
Motosiklet eldiveni 270 / 1.200 TL arası.
Bu ekipmanların hepsi esasen altınızda bulunan motosiklet kadar o motosikletin lastiği kadar önemli.
Yani 20.000 TL olan bütçeniz ben uzun yıllar keyifli bir şekilde motosiklet kullanmak istiyorum dediğiniz gibi 15.000 TL civarına düşmüş oluyor.
Yazdığınız motosiklet modelleri arasında alınmaya değer tek model benim gözümde INAZUMA ' dır.
Gerek ağırlığı gerek sele konforu gerekse marka değeri ve sorumsuzluğu açıdan inazuma uzun yol için ideal ve güvenilir bir yol arkadaşı. Aynı zamanda inazuma ve cbr binici kitlesi arasında ağır bir kültür ve bakış açısı farklı olmasından kaynaklı muhtemelen bulunabilecek en temiz cbr bulunabilecek en kötü inazuma modeline denk gelecektir.
Yinede tecrübesiz olmanız ve söz konusu motosikletin ağırlığı göz önünde bulundurulunca inazuma da sizin adınıza uygun bir model olmayacaktır.
Hiç sevmiyor olmama rağmen sizin sahip olmanız gereken ilk motosikletin üzerinde bazı teknolojik iyileştirmeler olması önemli. Örneğin ABS/Kombine Fren Sistemi/Kaydırmalı Debriyaj gibi... Ne kadarı alacağınız ilk motosiklette olursa, hayat sizin için o kadar keyifli ve güvenli olacaktır.
Bahsettiğiniz CC'lere hakim biri olmadığım için şuan tam ne, ne kadar. Hangi markada ve modellerde hangi güvenlik sistemleri var. Kullandıkları lastik markası hangisi vs bilemiyorum. Bu konu ve bu CC modellere hakim olan arkadaşlar daha net bilgi verecektir veya internette bireysel araştırma şansına sahipsiniz.
Bildiğim kadarı ile KTM Duke 200 ABS modeli var, sanırım güncel piyasa değeri de 15.000 TL'e alınabilecek hallerde. Ben size ABS olmasından ve parça kalitesinden kaynaklı KTM önereyim. Diğer bu bütçede ABS'li modelleri PRC olmayacak şekilde benden sonra başka arkadaşlar da önerecektir.
Son olarak:
Mümkünse ufak bir eğitim alın, bütçem yok derseniz İstanbul da yaşıyorsanız şayet gelin ben size hafta sonu yardımcı olayım. Kesinlikle kaliteli ekipman almadan motosiklet sahibi olmayın. Tecrübe elbette zamanla kazanılır ama bir miktar uzun yoldan önce sabırlı olmakta fayda var.
Motosikleti kim ne kadar kullanıyor kim ne kadar yetenekli ve iyi bir sürücü bu sadece muhtemel kaza oluşması durumlarında ortaya çıkabilecek bir kıyaslamadır.
Bu yüzden siz "ben 1000cc kullanıyorum / Kocaman motorla başladım" diyen kişilere uymayın.
Onları Allah korusun lakin olabilecek ilk kaza ihtimalinde oluşacak soruların farkında olmayacak kadar motosiklet konusunda bilgi sahibi olan insanlar o kişiler.
Motosiklet ile kaza yapmak kilometre yapmak kadar önemlidir. Ama... bu kazayı doğru motosiklet ve o motosiklete binecek tecrübeye sahip olarak yapmak, burada ki asıl önemli unsurdur.
Saygılarımla...
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:24 ----------
Öncelikle foruma hoş geldiniz.
Motosiklet tercihinden önce benim takıldığım ilk nokta hiç tecrübeniz olmadan uzun yol planı yapıyor olmanız. Elbette bu yazdıklarım pek önemli olmayacaktır ama yinede dile getirmek isterim ki; uzun yol planı için, önce belli bir derece kilometre yapmak mümkünse yolda çıkması muhtemel sorunları giderecek kadar motosiklet konusuna teknik açıdan hakim olmak, önemli. Motosiklet ile uzun yol bir kenara, araba ile bile uzun yol yapmak için belli bir bilgi/birikim sahibi olmak trafik ve yol tecrübesine hakim olmak hem sizin hem trafikte bulunan diğer vatandaşların can sağlığı açısından çok önemli bir unsur olacaktır.
Bu standart uyarıyı bir kenara bırakıp, motosiklet tercih konusuna gelirsek;
20.000 TL bir bütçeniz olduğunu dile getirmişsiniz. Bu durumda şuan ehliyet sahibi olup olmadığınızı bilmiyorum ama onu da hesaba katarak güncel bir plan yapalım.
Toplam bütçe 20.000 TL
Ehliyet ücreti 1.250 / 1.590 TL arası.
Motosiklet kaskı 750 / 1.300 TL arası.
Motosiklet montu 600 / 1.750 TL arası.
İstenirse ek olarak;
Motosiklet ayakkabısı 450 / 1.300 TL arası.
Motosiklet kot'u 350 / 700 TL arası.
Motosiklet eldiveni 270 / 1.200 TL arası.
Bu ekipmanların hepsi esasen altınızda bulunan motosiklet kadar o motosikletin lastiği kadar önemli.
Yani 20.000 TL olan bütçeniz ben uzun yıllar keyifli bir şekilde motosiklet kullanmak istiyorum dediğiniz gibi 15.000 TL civarına düşmüş oluyor.
Yazdığınız motosiklet modelleri arasında alınmaya değer tek model benim gözümde INAZUMA ' dır.
Gerek ağırlığı gerek sele konforu gerekse marka değeri ve sorumsuzluğu açıdan inazuma uzun yol için ideal ve güvenilir bir yol arkadaşı. Aynı zamanda inazuma ve cbr binici kitlesi arasında ağır bir kültür ve bakış açısı farklı olmasından kaynaklı muhtemelen bulunabilecek en temiz cbr bulunabilecek en kötü inazuma modeline denk gelecektir.
Yinede tecrübesiz olmanız ve söz konusu motosikletin ağırlığı göz önünde bulundurulunca inazuma da sizin adınıza uygun bir model olmayacaktır.
Hiç sevmiyor olmama rağmen sizin sahip olmanız gereken ilk motosikletin üzerinde bazı teknolojik iyileştirmeler olması önemli. Örneğin ABS/Kombine Fren Sistemi/Kaydırmalı Debriyaj gibi... Ne kadarı alacağınız ilk motosiklette olursa, hayat sizin için o kadar keyifli ve güvenli olacaktır.
Bahsettiğiniz CC'lere hakim biri olmadığım için şuan tam ne, ne kadar. Hangi markada ve modellerde hangi güvenlik sistemleri var. Kullandıkları lastik markası hangisi vs bilemiyorum. Bu konu ve bu CC modellere hakim olan arkadaşlar daha net bilgi verecektir veya internette bireysel araştırma şansına sahipsiniz.
Bildiğim kadarı ile KTM Duke 200 ABS modeli var, sanırım güncel piyasa değeri de 15.000 TL'e alınabilecek hallerde. Ben size ABS olmasından ve parça kalitesinden kaynaklı KTM önereyim. Diğer bu bütçede ABS'li modelleri PRC olmayacak şekilde benden sonra başka arkadaşlar da önerecektir.
Son olarak:
Mümkünse ufak bir eğitim alın, bütçem yok derseniz İstanbul da yaşıyorsanız şayet gelin ben size hafta sonu yardımcı olayım. Kesinlikle kaliteli ekipman almadan motosiklet sahibi olmayın. Tecrübe elbette zamanla kazanılır ama bir miktar uzun yoldan önce sabırlı olmakta fayda var.
Motosikleti kim ne kadar kullanıyor kim ne kadar yetenekli ve iyi bir sürücü bu sadece muhtemel kaza oluşması durumlarında ortaya çıkabilecek bir kıyaslamadır.
Bu yüzden siz "ben 1000cc kullanıyorum / Kocaman motorla başladım" diyen kişilere uymayın.
Onları Allah korusun lakin olabilecek ilk kaza ihtimalinde oluşacak soruların farkında olmayacak kadar motosiklet konusunda bilgi sahibi olan insanlar o kişiler.
Motosiklet ile kaza yapmak kilometre yapmak kadar önemlidir. Ama... bu kazayı doğru motosiklet ve o motosiklete binecek tecrübeye sahip olarak yapmak, burada ki asıl önemli unsurdur.
Saygılarımla...