Yemeksepeti Müşterisinin Kuryeden Ehliyet İstemesi
Reklamlar
-
Merhabalar geçen gün başıma gelen garip bir o kadarda sinir bozucu olan bir olay yaşadım
yemeksepeti üyesi olan bir restorantta moto kurye olarak çalışmaktaydım siparişini yoğunluk sebebiyle geç götürdüğüm
bir müşteri sanırım yaşımın genç olmasından dolayı siparişi geç getiriyorsun kesin ehliyetin yok senin
diye azarladıktan sonra bana ''ehliyetini göster ehliyetini'' şekilinde benden ehliyet istedi bende ayar oldum
göstermedim ehliyetim var ama göstermek zorunda değilim böyle bir yetkiniz yok diyerek reddettim
ondan sonra plakamı istedi trafik polisine şikayet edecekmiş bende verdim içi rahat etsin diye
10 dakika boyunca ücreti ödemeden beni bekletti en sonunda yemeğin ücretini alarak ayrıldım ordan.
Sonrasında bu müşteri yemeksepetini arayarak çalıştığım restorantı ehliyetsiz motorcu çalıştırmakla
suçlayıp şikayet etmiş hahaha yemeksepeti de çalıştığım restorantı arayarak elinde hiç bir kanıt olmadığı halde
müşterinin şikayeti üzerine ''motorcunuz ehliyetsizmiş motorcunuz
hakkında rapor tutuldu'' tarzında bir şey demiş başıma ilk defa böyle bir şey geldi müşteri
benden ehliyet istiyor ne alaka hala anlamış değilim ücreti ödersin yemeğini alırsın olur biter kuryenin ehliyetini ne yapıcaksın?
müşterinin ehliyet istemesine mi şaşırayım ys'nin böyle saçma bir şey için rapor tutmasına
mı şaşırayım?
Reklamlar
-
Dünyanın en zor işi; insanla uğraşmak. Müşteri de arızalı bir karaktermiş.Teslim al yemeğini, öde paranı, teşekkür et ve s..tirgit ye yemeğini içeride, ne uğraştırıyorsun milleti?
-
şaka gibi resmen, cok garip bir ülkede yaşıyoruz. altı üstü yemek yiyeceksen ne zorluyorsun, arkadaşın boş vakti çok sanırım. emekli memur, universite arş. görevlisi vs olabilir mi
-
Birisi face de yazmişti,benzer bir olay,firma nezaketen özur babinda muşteriye 4 sipariş hediye etmiş..
Ne kadar doğru bilemem
Esnaf arkadaşim anlatmişti,
Bazi tipler yemegi siparisi bedavaya getirmek icin vs.her arizayi çikartiyor
Koftenin,yemegin icine sac kili atacak kadar alçalmiş kişiliklerde var.
20tl ye tamah ederler..
1 tl nin lafini ederler..
Neresinden tutsan elinde kalir.
Esas Konuya gelirsek,
Kardesim,sen ehliyetini gostermis olsan bile değişen bir şey olmayacakti.
Yinede sikayet edecekti.
Kaçari yok.
Banko
-
Yemeği bedavaya getirmeye çalışan müşterileri zaten çok gördükte bu tarza yeni denk geldim bende eve yemek söyleyen biri olarak artık polis şapkasıyla açacağım kapıyı
-
kardeş sen böle durumda telefonunu al video cek olayini kanitla ver en basiti sosyal medyaya rezil et böle lavukları bak bakim sesi nasil kesiliyo
.
-
Sen hiçbir şey vermek zorunda değilsin müşteriye. Öyle bir olay yaşandığında yemeğide vermeyip, siparişi geri götür. Kolluk kuvvetleri dışında kimse kimlik sormaya yetkili değildir. Ayrıca plakayıda vermek zorunda değilsin. Kimsenin içi rahat etsin die kendi çanınızı sıkmayın ve kendinizden ödün vermeyin. Restoran sahibi ile konuşup elemanı kara listeye alın. Yemeği beklettikten sonra yemek sepeti üstünden siparişi gönderemeyeceğinize dair son dk da bildirim atın.
Ha restoran sahibi seni koruma yoluna gitmez ise orayla da ilişkini kes. Personeline sahip çıkmayan restoranlardan bir halt olmaz.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Sen hiçbir şey vermek zorunda değilsin müşteriye. Öyle bir olay yaşandığında yemeğide vermeyip, siparişi geri götür. Kolluk kuvvetleri dışında kimse kimlik sormaya yetkili değildir. Ayrıca plakayıda vermek zorunda değilsin. Kimsenin içi rahat etsin die kendi çanınızı sıkmayın ve kendinizden ödün vermeyin. Restoran sahibi ile konuşup elemanı kara listeye alın. Yemeği beklettikten sonra yemek sepeti üstünden siparişi gönderemeyeceğinize dair son dk da bildirim atın.
Ha restoran sahibi seni koruma yoluna gitmez ise orayla da ilişkini kes. Personeline sahip çıkmayan restoranlardan bir halt olmaz.
Olayın devamını uzun olur diye anlatmamıştım onuda anlatayım olayın devamında yemeksepeti restoranta durumu bildirdiği için restorantta döndüğümde bana neler olduğunu sordular anlattım restorant yetkilileriyle aramda "verseydin burada çalışıyorsunuz kendi kurallarınızı unutun müşteriyle yüzgöz olmayın" şeklinde konuşmalar geçti bende hemen hesabımı teslim edip istifa ettim zaten o gün çıkacaktım bu da bardağı taşıran son damla olmuştu.
Restorantların %98'i kuryeleri korumuyor müşteriden kazandıkları üç kuruş bizi hiçe saymalarına yetiyor bu dediğin şeyi yapmak pek mümkün değil şimdi ne kadar gülerek anlatıyor da olsam o gün lavuğu dövmemek için zor tutmuştum kendimi.
-
Bende kuryeyim geçenlerde bir sipariş geldi açıklamada şu yazıyor "hızlı ve sıcak gelsin geri göndermek istemem" paketi motorun elciğe asıp 10 dk yol gittim online ödemiş köpeğe verir gibi verip çıktım.köpeklik yapana köpek muamelesi yapacaksın.gerçi köpeğin sadıklığı insanda bile yok ya neyse
-
03 Aralık 2019, 01:55
#10
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Bende kuryeyim geçenlerde bir sipariş geldi açıklamada şu yazıyor "hızlı ve sıcak gelsin geri göndermek istemem" paketi motorun elciğe asıp 10 dk yol gittim online ödemiş köpeğe verir gibi verip çıktım.köpeklik yapana köpek muamelesi yapacaksın.gerçi köpeğin sadıklığı insanda bile yok ya neyse
Ondan sonra yolda paket taşıyan kuryelere laf etmesini biliyorlar. Kuryelerin sürüş şeklini onaylamıyorum ama adamların da eli mecbur bazı şeylere.
07
-
03 Aralık 2019, 01:56
#11
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Bende kuryeyim geçenlerde bir sipariş geldi açıklamada şu yazıyor "hızlı ve sıcak gelsin geri göndermek istemem" paketi motorun elciğe asıp 10 dk yol gittim online ödemiş köpeğe verir gibi verip çıktım.köpeklik yapana köpek muamelesi yapacaksın.gerçi köpeğin sadıklığı insanda bile yok ya neyse
Evet en çok karşılaştığımız durumdur "hızlı gelsin yoksa iptal" bu ve bunun benzeri çok nota denk geldim hiç birini dikkate almadım aynı hızımda gittim kimse yemeğini geç yediği için ölmez iptal edersede içimden iki küfür eder çıkar gelirim. Bu iş zorunda kalınmadıkça yapılacak iş değildir tuhaf yanıda şudur çok zor bir iştir ama aynı zamanda kafa olarak rahat bir iştir yola gidiyorsun başında kimse yok bir kere başladın mı kolay kolay bırakamıyor da insan.
-
03 Aralık 2019, 02:10
#12
Üniversitede bende kuryelik yapıyordum. Garsonluktan fazla kazancı vardı benim için. Şımarık tiplerden olmadığım için hiç aç kalmazdım. Yağmur-çamur dinlemeden giderdim. Öyle yada böyle o zaman geçmek zorunda ve benimde paraya ihtiyacım vardı.
Ben pek sallamaz ve kendim yemek istediğim gibi götürürdüm. Fakat çoğu kez gıcıklık yapan arkadaşlarada denk geldim. Adam sırf sinir olmuş die, motorla gidip, yemeği beton duvarın üstüne koyup, cigarasını yakıp telefonda konuşarak soğutup öyle götürüyordu. Neden die sorduğumda da sevmiyorum elemanı diyordu. Biz farketmesekte o kişinin siparişini muhakkak bu arkadaş alıyordu.
Demem o ki; Empati yapmak zor birşey değil. Sen nazik yaklaşırsan, karşıdaki de nazik yaklaşır.
Kuryelik ben İzmir’de okurken idareten günü kurtarmak ve aç kalmamak içindi. Fakat İstanbul’da ciddi meslek olmuş. Yağmurlu ve çok soğuk havalarda kendi şahsıma sipariş vermem. Ola ki verirsem de yüklü bahşiş bırakırım.
Ayrıca birgün iş çıkışı kendime döner almıştım sıcak sıcak. Termal bag’e Koyup eve topukladım. Kendime sipariş götüreyim die de yapıştıra yapıştıra gittim. Bilenler için söyleyeyim; İzmir Bornova Küçükpark-Evka4 güzergah da budur. Abi ne yaparsan yap, soğuk havada o yemek soğuyor. Ancak çok yüklü sipariş olacakki, sıcak kalmayı başarsın.
O yemek neden soğuyor die termodinamiğe girerim de telefondan yazmak zor geliyor. En iyisi bir mikrodalga fırın alın ya da sipariş gelmeden fırını biraz ısıtın. 2-3dk fırında ısıttıktan sonrada yemeğinizi sıcak sıcak yiyin
-
03 Aralık 2019, 02:12
#13
Restoran niye elemanı korusun? Elemanın görevi değil mi arızalı müşteriyi idare etmek?
Yanlış anlaşılmasın, bence müşteri kesinlikle haksız, başlığı açan arkadaş yüzde yüz haklı. Ne plaka, ne ehliyeti vermek zorunda. Bu durum için değil, yukarıdaki bir kaç yoruma yönelik yazıyorum.
Özel bir işletmede insanla birebir muhatap olan her profesyonel çalışan arızalı öküzleri idare etmeyi bilmeli. İçinden karşısındakini bir kaşık suda boğmak istese bile dişini sıkıp, gülümseyip, idare edebilmeli. Bunu beceremeyen kişiler de hizmet sektöründe bulunmamalı, çünkü beceremiyorlar demektir...
Olay tek boyutlu değil. Kimilerinin yapısı müsait değildir, kimisinin egosuna ağır gelir. Ancak insanla muhatap olmak kolay değil, belli bir disiplin ve beceri istiyor.
-
03 Aralık 2019, 02:32
#14
Hocam Amerika’da yaşıyorsun. Biri gelip sana kimliğini göster, senin çalışma iznin yok diyorsa; hemen kimliğini mi gösteriyorsun?
Ayrıca profesyonel veya kurumsal bir alanda çalışıp, gerekli sertifikaları ve eğitimleri alıp, ona göre maaş düzenlediği bir markada çalışıyorsan dediğinde haklısın.
Fakat ABC kebapçıda çalışıp, 2lahmacun+1ayrana siparişe gidip, üstüne azarlanıyor ve çalıştığın yer sana laf ediyorsa, kimse senden profesyonellik beklememe.
Her zaman diyorum; Kendi yaşadığın yer yüzünden buranın gerçekliğini unutuyorsun. Profesyonel düşünüp, amatör şartlarda yaşayamazsın. Amiyane tabir ile kimse başkasının gazını almak zorunda değildir. Restoran paketi geç çıkartıyor die kurye azar işitmek zorunda değildir.
Ben daha büyük örnek vereyim. Bizim ilçe belediyesi işini yapmıyor die çağrı merkezindeki elemana mı bağırmam gerekiyor? 1senelik dilekçemi göz ardı eden suistimalci dangozlar yüzünden, iş ile alakası olmayan biri mi kahrımı çekecek? Bakkala ekmek fırından gelmedi die mi bağıracağım? Su borusunu tamir eden kanalizasyon idaresine mi saydıracağım?
Millet elektrikler kesildiğinde, bunun sorumlusunun belediye olduğunu sanacak kadar cahilken, sahadaki elemanın kaprisleri çekmesini beklemek yanlış.
-
03 Aralık 2019, 03:18
#15
Bidahakine öyle bişey olduğunda direk kapıda arayın 155i, yemeği 5 dakka geç getirdim diye küfür etti hakaret etti deyin. Gitsin bi ifade versin 2 saat uğraşsın karakolda bakalım bidaha yapıyo mu. Siz de ispat edemezsiniz küfür ettiğini ama o da etmediğini ispat edemez, sadece uğraştırması bile yeter ona. Çirkefliğe çirkeflikle karşılık verin. Karakterinizden bişey kaybetmezsiniz.
-
03 Aralık 2019, 08:38
#16
o adresi aklınızda tutun, tekrar siparişi olur ise yemeğe sevginizi katın.
-
03 Aralık 2019, 09:07
#17
Boyle lavuklara sinir oluyorum, s..tir git sana yemek falan vermiyorum diyemedin mi, sen ne hakla bana ehliyet soruyosun, yemeksepetine bak musterinin ehliyet plaka sorusturmasiyla restorana rapor mu tutmuslar. Neyse ben kenarda biyerde bi sakinlesiyim...
-
03 Aralık 2019, 10:19
#18
impetum adlı üyeden alıntı
Bidahakine öyle bişey olduğunda direk kapıda arayın 155i, yemeği 5 dakka geç getirdim diye küfür etti hakaret etti deyin.
Yani iftira atın diyorsun bu da güzelmiş be.
impetum adlı üyeden alıntı
Karakterinizden bişey kaybetmezsiniz.
Kaybetmesi için önce karakteri olması lazım.
-
03 Aralık 2019, 10:22
#19
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ben daha büyük örnek vereyim. Bizim ilçe belediyesi işini yapmıyor die çağrı merkezindeki elemana mı bağırmam gerekiyor? 1senelik dilekçemi göz ardı eden suistimalci dangozlar yüzünden, iş ile alakası olmayan biri mi kahrımı çekecek? Bakkala ekmek fırından gelmedi die mi bağıracağım? Su borusunu tamir eden kanalizasyon idaresine mi saydıracağım?
Millet elektrikler kesildiğinde, bunun sorumlusunun belediye olduğunu sanacak kadar cahilken, sahadaki elemanın kaprisleri çekmesini beklemek yanlış.
Ben de bir ornek vereyim. Mesela hava alanlarinda bagaj kayboldugunda gittiginiz ofiste calisanlari dusunun. Herifler bizzat bagaji kaybeden sahislar degil. Bilakis bulmak ve cozume ulastirmak icin oradalar. Lakin gel gelelim bagajinizi kaybeden havayolu sirketini temsil ediyorlar ve o firma sizinle bu insanlar uzerinden iletisim kuruyor. Eli mahkum insanlar asik yuzlu olacak. Ve o eleman bavulu bizzat kaybetmemis olsa bile "ozur dilerim efendim" diyecek samimi bir sekilde. Diyemiyorsa orada calismamasi lazim. Bu kadar basit.
Bakin bes gunlugune okyanusu asip baska bir ulkeye gitmissiniz, 20 saattir yoldasiniz, sucugunuz cikmis, yarin prezentasyonunuz var, otele gidip biraz uyku uyumak icinizden geciyorken bir de ogreniyorsunuz ki yarin giyecek kiyafetiniz, yataga giyecek kiyafetiniz, dis fircaniz ve jiletiniz bile yok... O durumda anlayisla yaklasmasi gereken musteri degil, orada calisan eleman.
Evet sartlar cok kotuyse elemanlar bunu yapmak istemeyebilir, hakli da olabilir. Ancak bir noktada olay profesyonellikte bitiyor. Genellemek yanlis olur, ancak benim gordugum ulkemizde hizmet sektorunu beceremeyen bir cok eleman (garson, kurye, vs.) kendilerini daha buyuk ve onemli islere layik gordukleri, yaptiklari isleri kucumsedikleri icin bunu yapiyorlar. Boyle yapanin da ilerlemesi mumkun olmaz. Bu isleri duzgun yapamayana kimse daha onemli isi kolay kolay vermez...
-
03 Aralık 2019, 10:44
#20
hasmet adlı üyeden alıntı
Ben de bir ornek vereyim. Mesela hava alanlarinda bagaj kayboldugunda gittiginiz ofiste calisanlari dusunun. Herifler bizzat bagaji kaybeden sahislar degil. Bilakis bulmak ve cozume ulastirmak icin oradalar. Lakin gel gelelim bagajinizi kaybeden havayolu sirketini temsil ediyorlar ve o firma sizinle bu insanlar uzerinden iletisim kuruyor. Eli mahkum insanlar asik yuzlu olacak. Ve o eleman bavulu bizzat kaybetmemis olsa bile "ozur dilerim efendim" diyecek samimi bir sekilde. Diyemiyorsa orada calismamasi lazim. Bu kadar basit.
Bakin bes gunlugune okyanusu asip baska bir ulkeye gitmissiniz, 20 saattir yoldasiniz, sucugunuz cikmis, yarin prezentasyonunuz var, otele gidip biraz uyku uyumak icinizden geciyorken bir de ogreniyorsunuz ki yarin giyecek kiyafetiniz, yataga giyecek kiyafetiniz, dis fircaniz ve jiletiniz bile yok... O durumda anlayisla yaklasmasi gereken musteri degil, orada calisan eleman.
Evet sartlar cok kotuyse elemanlar bunu yapmak istemeyebilir, hakli da olabilir. Ancak bir noktada olay profesyonellikte bitiyor. Genellemek yanlis olur, ancak benim gordugum ulkemizde hizmet sektorunu beceremeyen bir cok eleman (garson, kurye, vs.) kendilerini daha buyuk ve onemli islere layik gordukleri, yaptiklari isleri kucumsedikleri icin bunu yapiyorlar. Boyle yapanin da ilerlemesi mumkun olmaz. Bu isleri duzgun yapamayana kimse daha onemli isi kolay kolay vermez...
Halen benim dediğimi kabullenmek istemiyorsun. İnatla görmezden geliyorsun. O havayolu şirketinin elemanları hem kurumsal bir yerde hem de zilyon tane eğitim ve gerektiği zaman rehabilitasyona tâbi tutuluyorlar. Ayrıca çok zıp çıktılık yapılınca; güvenlik çağırıyorlar. Yani kimse öyle babasının çiftliğinde gibi davranamıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)