Yemeksepeti Müşterisinin Kuryeden Ehliyet İstemesi
Reklamlar
-
03 Aralık 2019, 11:01
#21
Ben bir kere yağmurlu havada sipariş vermiştim o da hastaydım ve evde yatıyordum. Sipariş notuna kurye arkadaştan özür dilerim, yağmurlu havada sipariş verdiğim için vb. birşeyler yazmıştım. 2 dk. sonra çocuk arayıp teşekkür etmişti. Ben de telefonda acele etme demiştim. Yağmurun yavaşlamasını beklemişti herhalde, yemek 1 saat sonra gelmişti. Yine kusura bakma vb. diyip bahşişini verip teşekkür etmiştim. Trafikte biri önüme kırsa sinirlenirim, biri sırada önüme geçse uyarırım vb. ama hizmet sektöründeki kimseye kolay kolay sinirlenmem. Hata yapsa bile kasıtlı olmadığını düşünüp uzatmam. Biri yemeğini 10 dk önce ve sıcak yiyecek diye başka biri canını tehlikeye atamaz. Sıcak yemek isteyen gider yerinde yer.
Yemeksepetinin rapor vb. tutmasının tek nedeni de, ileride olabilecek olumsuz bir duruma karşı, hukuki açıdan kendilerini korumak için akılları sıra önlem almaları.
Reklamlar
-
03 Aralık 2019, 11:15
#22
hasmet adlı üyeden alıntı
Ben de bir ornek vereyim. Mesela hava alanlarinda bagaj kayboldugunda
Bakin bes gunlugune okyanusu asip baska bir ulkeye gitmissiniz, 20 saattir yoldasiniz, sucugunuz cikmis, yarin prezentasyonunuz var, otele gidip biraz uyku uyumak icinizden geciyorken bir de ogreniyorsunuz ki yarin giyecek kiyafetiniz, yataga giyecek kiyafetiniz, dis fircaniz ve jiletiniz bile yok... O durumda anlayisla yaklasmasi gereken musteri degil, orada calisan eleman.
Benim de aklıma bir örnek geldi . Natıonal Geographıc de kabusa dönem yolculuklar diye bir belgesel program var. Adamlar kuryeleri Kolombiya, Brezilya veya Peru gibi ülkelere gönderip bir hafta yedirip içirip tekrar geldiği ülkeye çantasına on, on beş kilo bir şey koyup geri yolluyorlar. Düşünsene hava yollarının bu adamın çantasını kaybettiğini. Çıkışta elemanlar bekliyor diyebileceği tek şey bir daha bu hava yolu şirketi ile uçmayalım abi pardon. Pardon mu? Sen diş macununda bahsediyorsun.
Aklıma bu örnek geldi ne güldüm.
-
03 Aralık 2019, 11:47
#23
Bence ehliyeti gösterip başka birşey daha görmek istiyor muzun diye soraydın
-
03 Aralık 2019, 12:52
#24
Kuryelik çok zor bir iş gerçekten büyük saygı duyuyorum. yağmur çamur soğuk demeden her siparişim en geç yarım saatte gelir gelen arkadaşları ayağına sağlık kolay gelsin demeden kapıdan göndermem. İşten çıkmakla doğru olanı yapmışsın arkadaşım iş yeri haklı olduğu durumlarda çalışanına sahip çıkmalıdır
-
03 Aralık 2019, 17:42
#25
Olay yeni ve yaşadığınız yerde hava soğuksa allah o müşteriyi bildiği gibi yapsın. Dışarda insanlar zor yürüyor birde utanmadan laf yapıyor. Karnı değil gözü aç bir insan bozuntusuna denk gelmişsiniz geçmiş olsun. Birdaha benzer bir durum yaşar aynı adrese giderseniz kimlik görmeden siparişi teslim edemiyoruz diyip sınırlarınızı zorlayın. Canınızı sıkmayın
-
03 Aralık 2019, 20:57
#26
Bir arkadaşım McDonald's da çalışıyordu. Pislik çıkaran müşterilerin hamburgerine tükürdüklerini söylerdi 🥴
-
03 Aralık 2019, 22:47
#27
reclusive adlı üyeden alıntı
Bir arkadaşım McDonald's da çalışıyordu. Pislik çıkaran müşterilerin hamburgerine tükürdüklerini söylerdi ��
Ne kadar naif calisanlarmis oyle. Metro turizm'den ornek alsinlar azicik...
-
04 Aralık 2019, 03:13
#28
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Yani iftira atın diyorsun bu da güzelmiş be.
Kaybetmesi için önce karakteri olması lazım.
İftiraysa iftira hocam şahış bariz kötü niyetli. Gereksiz iyi niyet kendine zarardan başka bişey değil benim gözümde.
-
04 Aralık 2019, 03:40
#29
impetum adlı üyeden alıntı
İftiraysa iftira hocam şahış bariz kötü niyetli. Gereksiz iyi niyet kendine zarardan başka bişey değil benim gözümde.
Becerebildiğine herşey helal öyle mi?
Bir gün biri de sizi kafasına göre haksız bulup iftirayla süründürebilir yani... Hiç sorun değil sizce. Azıcık empati.
İçimizden geçse kendimizi ayıplamamız gereken şeyleri marifetmiş gibi açıktan yazabiliyoruz...
-
04 Aralık 2019, 03:53
#30
tazminat davası açın bence.
-
04 Aralık 2019, 08:43
#31
Ehliyet isteme yetkisi yok sonucta, adam bariz "para vermeden nasl yerim" olayına girmiş ki o sırada yemeksepeti ile konusup ücretsiz almaya calıstıgını düşünüyorum (10 dk seni bekletirken)
Kızlı erkekli bir evde böyle muhabbet olur ise sende adamdan nikah cüzdanı iste sonra polisi ara "seksli meksli şeyler dönüyor zina var" diye ihbar et
-
04 Aralık 2019, 08:49
#32
Müşteri memnuniyeti konusuda ayarsız olduğumuz meselelerden biri.. Bizde düzgün müşteriyi restoran veya bir başka sektördeki firma kollamaz ama nerede mezarcı, pazarlıkçı, çirkef müşteri var onu susturmak için bu tip dangalaklara eyvallah der.. Sonra tertemiz düzgün müşterisini kaybeder bu tip dallamalarla da işini iyi bir yere götüremez..
Müşteri memnuniyeti bu değil arkadaşlar.. Bu ehliyet isteyen şahıs saçma sapan bir şey yapmış. Buna prim veren restoran yada yemek sepeti kimse yanlış yapmış.. Bizim millet olarak kaçırdığımız en büyük konu bu kötünün iyisini seçmeye çalışmak. Hayır arkadaş kötü kötüdür iyide iyi.. Sen iyi müşterine A kalite hizmet ver bırak bu abuk subuk müşterileri seni iyi müşterin alır en güzel yere koyar zaten..
KArdeşim bu ülkenin başına ne geldiyse idare etmekten geldi.. Daha geçen gün bir marka ile alış veriş sebebiyle tartıştım.. Diyorumki sen düzgün müşterine sahip çıkmayarak kendi markanı bitiriyorsun.. Şuan memlekette markaların bir bir kapanmasının tek nedeni ekenomik resesyon değil.. Markaların müşterileri ile olan iletişimi berbat ve böyle arızalı müşteriler üzerinden idare etmeye çalışması..
Örnek istanbulda bir AVM de bulunan x ayakkabı markası arap müşterileri iyi para veriyor diye gerçek müşterisinin 300 TL ye alacağı bir ayakkabıyı sırf bu yüzden 750 TL ye çıkarıyor.. Ancak bu x ayakkabı firması 3-5 araba satıp ihya olmayı beklerken diğer müşterisini küstürüyor.. Sonra bu markalar batıp konkordato talep ediyor...[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:46 ----------
Bir ekleme yapacağım futbol ile ilgili.. Türkiyede futbol kulupleri iflas etti sayılır.. O kadar çok borçları varki bu çarkı döndürmeleri bana göre mümkün değil devlet vergi affı vs veya destek çıkmazsa ki bana göre çıkmamalı.. Furbolu bitiren asıl neden holiganizme, abuk subuk konuşan tv futbol programlarına, 2-5 bin amigo taraftar takımına paye vermekten kaynaklı..
Kim gönül rahatlığıyla çoluğunu eşini , sevgilisini alıp futbol maçını izlemeye gidiyor.. Futbol itin kopuğun küfürleri içinde izlenen bir etkinlik haline geldi ve iflas etti.. Futbolda düzgün müşterisini kaybetti..
-
04 Aralık 2019, 10:11
#33
@newmoto76, "iyi musteri, kotu musteri" ayrimi yaptiginiz anda kaybedersiniz.
Iyi musteri hizmetleri demek, artniyetli musteriler tarafindan (belli bir miktar) dolandirilmayi kabul etmeyi gerektirir.
"Ben iyi musteriye iyi, kotu musteriye kotu olacagim" demek, bazi iyi musterilerin magdur olmasini netice verir, eninde sonunda.
Ikinci bir nokta:
Fiyatlandirma, musteri hizmeti ile alakasiz bir konu... Fiyat yuksek, musteri hizmeti kotu olabilir; fiyat dusuk, musteri hizmeti iyi olabilir. Eger ayakkabi magazasi kar marjindan fedakarlik yapip fiyat kirdiginda yeterince musteri kazanmiyorsa, kar majini azaltmaz. Acikcasi bu noktada is sahibinin kararina guvenirim, cunku adam hayatini oradan kazaniyor, kendisi icin en karli karari vermek zorunda. Dediginiz daha karli olsa neden yapmasinlar, ancak daha karli olacagina dair hic bir veri yok elinizde. Evet Turkiye'de ozellikle kucuk esnafin musteri hizmeti algisi rezalet, ama o ayri bir konu.
-
04 Aralık 2019, 12:04
#34
Türkiye'de müşteri memnuniyeti konusu istisnalar hariç asla düzelmez çünkü (olması gereken) sürekliliği düşünen firma sayısı az. Avrupa'da 1100'lerde kurulmuş kağıt fabrikası halen aynı ailenin elinde çalışmaya devam ederken bizde 15-20 yıllık firmaya köklü firma muamelesi yapılır. Batılılarla süreklilik kavramlarımız tamamen farklı. Bizim memlekette çoğunluk fırsatçılık / piyasa dolandırmak / tokatçılık için işletme açıyor. Ortalamayı bunlar düşürüyor...
-
04 Aralık 2019, 12:34
#35
arndiol adlı üyeden alıntı
o adresi aklınızda tutun, tekrar siparişi olur ise yemeğe sevginizi katın.
aman kameralara dikkat ..
-
04 Aralık 2019, 13:17
#36
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
04 Aralık 2019, 13:22
#37
Bu gibi durumlarda Kimse personele sahip çıkmaz para müşteriden geldiği için müşteri haksız olsa bile ilk sıradadır bende bir ara kendin pişir resturantta çalıştım hafta sonları sadece sürekli olarak sırada 50 kişi oluyor çok yoruluyordum ayran kola fanta şalgam suyu meyme suyu su birsürü içecek var kasap tarsı soğutucu dolap var müşteri geliyor ailece adam diyor ayran arkamdaki dolaptan alıyorum bölüm büyük tabi karısı diyor fanta ver ayranı yerine koyup fanta getiriyorum kızı diyor kola var onu yerine koyup kola veriyorum küçük çocuk diyor meyve suyu ver hepsini birden almıyorlar hep karar değiştiriyorlar en son dedim karar verin hem yorukdum hem müşteri bekliyor gidip şikayet etmişler patron dedi daha gelme böyle müşteri yüzünden haksız yere işimden oldum hem çalışıyorum hem garsonluk yapıyorum ev kredisi ödüyordum o ara okadar zoruma gittiki 6 ay sonra belediye orayı yıktı imara aykırı yapı var diye yer aslında arsa görünüyormuş etme bulma dünyası
-
04 Aralık 2019, 13:46
#38
Şuan Üniversite Okuyorum Benimde Basıma Cins Biri Geldi Arkadasın Getirdiği Gibi Kıl 2 Dakika Geciktim Diye Seni Patronuna Şikayet Etcem Dedi Bende Dedim
Zaten Patron Benim Dedim Parayı Verdi Direk Kapattı Suratıma Sonra Özür Diledi
-
04 Aralık 2019, 17:35
#39
-
04 Aralık 2019, 18:34
#40
Gordugum o ki bir cok calisan arkadas musteri ile konusmayi bilmiyor, yaptigi isi (cikari icin degil, kendine olan saygisindan dolayi) profesyonel yapmaktan da bihaber.
Starbucks calisanlarini iyi egitiyor bu noktada.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)