Rtr 150 zor çalışma çekişten düşme ve beyaz duman atma
Reklamlar
-
02 Aralık 2019, 22:42
#21
levend84 adlı üyeden alıntı
Zeynel hazir konusu geçmişken,
Senin cb125E ninde kurs boyu 57.8
150cc yapmak istersen rtr150 pistonunu kullanabilirsin.cbf 150 pistonuda uyar ama,tvs malzeme kalitesi bakimindan bir tık daha iyi.
Abi aklıma girdin şimdi geceleri uyuyamıyorum zaten şöyle şeyler düşünmekten :D Valla 63bin oldu 7100ü hemen yaktı kül etti ama diğer yağlar maks 200mlden fazla eksilmiyor. Supap keçelerini değiştireceğim de eskisi gibi motoru dağıtacak bir yerim olmadığından uğraşasım gelmiyor motorla yoksa supap ayarlarınıda kurcalıycam gene.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
Aslında etine bakıldığı zaman CB125E'nin silindiri TVS'den daha kalın duruyor.
Reklamlar
-
02 Aralık 2019, 22:47
#22
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Abi aklıma girdin şimdi geceleri uyuyamıyorum zaten şöyle şeyler düşünmekten :D Valla 63bin oldu 7100ü hemen yaktı kül etti ama diğer yağlar maks 200mlden fazla eksilmiyor. Supap keçelerini değiştireceğim de eskisi gibi motoru dağıtacak bir yerim olmadığından uğraşasım gelmiyor motorla yoksa supap ayarlarınıda kurcalıycam gene.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
Aslında etine bakıldığı zaman CB125E'nin silindiri TVS'den daha kalın duruyor.
Dostum cb125 silindiririnin et kalinliginin fazla olmasi normal
Bunun sebebi iç çap ölçusunden kaynakli
İç çap buyudukçe et kalinliği azaliyor(silindir boynu veya bilezik deniyor buna)
150 Apachenin çap 57mm
Senin motorun çap 52.4 mm
Ordan hesap et.
Madem yağ yakma fazlalaşti,
Evvela,sekmanlari yenile,
Olmadi piston attir.
-
02 Aralık 2019, 22:58
#23
Ygkoc adlı üyeden alıntı
Motoru silindire kadar söktüm biraz takım yönünden uğraştım
Ne göreyim silindirin içi çizik dolu karbüratör kısmı ile egzos kısmı diye tarif edeyim
Yarın conta takımı
Silindir honlama
0.50 boy piston segman sumoki marka öyle bişidi adı
Yağ buji yağ filtresi
Bide orjinali varsa sübap takımı alıp takıyorum ve olanları size anlatıyorum herkese yardımları için teşekkür ediyorum hevesimi ve cesaretimi kırmadığınız için ☺️☺️☺️
silindir çizilmişse yağ bakımları zamanında yapılmayıp çok yüksek devirde çok uzun süre kullanılmış olması lazım.
krankı elinle iyice kontrol et boşluk varmı bak.
biyel kolunu yukarı aşağı sallamaya çalış elinle hissedersin boşluk var mı diye. bence yoktur ama bak işte.
supap takımı almana genelde gerek olmaz. üst kapağı kapakçıya ver sızdırmazlık kontrolü yapsın keçelerini değiştirsin temizlesin yeter supap için boşa masraf etme. supaplarla tecrüben yoksa sen uğraşma. alıştırması, hatta sökmesi takması bile özel takım gerektirir. sökerken hasar verebilirsin. supapları elleme kapakçıya veya rektefiyecine ver o baksın.
-
02 Aralık 2019, 23:01
#24
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum cb125 silindiririnin et kalinliginin fazla olmasi normal
Bunun sebebi iç çap ölçusunden kaynakli
İç çap buyudukçe et kalinliği azaliyor(silindir boynu veya bilezik deniyor buna)
150 Apachenin çap 57mm
Senin motorun çap 52.4 mm
Ordan hesap et.
Madem yağ yakma fazlalaşti,
Evvela,sekmanlari yenile,
Olmadi piston attir.
Duman falan yok ama, çok sıkıştırınca yapıyor. Bujide ufak tortular oluyor. 1-2 hafta boyunca günde 1 saat falan tek teker deniyordum bir 7100 heba oldu ama öğrendim bayağı çok şükür :D CBF'de 57mm imiş motor bloğu CBF için üretildiyse 52mm silindiri oturtmak için 5mm kalın yaptılar herhalde. Kıştan sonra silindir kapağını baştan sona yapacağım. Açmışken dediğin gibi segman değişmek mantıklı. O vakte kadar 75bin küsür kmye ulaşır motor alıcı çıkmayacak bu gidişle :D
-
02 Aralık 2019, 23:02
#25
ulkerhan adlı üyeden alıntı
silindir çizilmişse yağ bakımları zamanında yapılmayıp çok yüksek devirde çok uzun süre kullanılmış olması lazım.
krankı elinle iyice kontrol et boşluk varmı bak.
biyel kolunu yukarı aşağı sallamaya çalış elinle hissedersin boşluk var mı diye. bence yoktur ama bak işte.
supap takımı almana genelde gerek olmaz. üst kapağı kapakçıya ver sızdırmazlık kontrolü yapsın keçelerini değiştirsin temizlesin yeter supap için boşa masraf etme. supaplarla tecrüben yoksa sen uğraşma. alıştırması, hatta sökmesi takması bile özel takım gerektirir. sökerken hasar verebilirsin. supapları elleme kapakçıya veya rektefiyecine ver o baksın.
Sayin moderatorler ve adminler,
@Ulkerhan üstadi,teknik işler anlaminda,forumda mod. yapmanizi öneriyorum.cok kişiye faydasi oluyor ve olacaktir.
Kaldi ki 2006 yilindan bu yana aktif bir üye
Kidemse kidem var.tecrubeyse tecrube var..
Saygilar..
-
02 Aralık 2019, 23:13
#26
-
02 Aralık 2019, 23:17
#27
ulkerhan adlı üyeden alıntı
hocam ayıp ediyorsun daha üstad olamadık
küçük bir garajımız var, eşimizin dostumuzun motorunu, kendi motorumu tamir bakım yapıyorum. usta/üstad olamadık daha. öğreneceğimiz çok şey var.
geçen ay arkadaşın virago xv250 klonu motorunu söktük şanzıman rulmanı kırmış. kendiside forumdadır okursa selamlar
statörüne de bakacam fakat üşeniyorum erteliyoruz hep.
motoru açtım bütün parçalar çince konuşmaya başladı
v motor ile ilgili çok tecrübem yok. rulmanları skf ile değiştirdik, keçeleri contaları değiştirdik, silindiri üst kapağı anıl rektefiyeye verdim. yeni sekman attı, supapları temizledi alıştırdı, keçelerini değiştirdi. herşeyi topladım tam 1 saat motoru senteye getirmeye uğraştım. v motor sentesi dedikleri kadar zormuş fakat onu da çözdük. herşeyi ince ince topladık. motosiklet ölçülerine uygun sentilimde var supap ayarı da yaptık. mahalledeki ustacıklar sentil çakısını duyunca far görmüş tavşan gibi kalıyorlar. marşa bastık tıkır tıkır v motorun rölanti saymasını duyduk müthişti. 90km/h ile giderken ruhunu teslim eden motor şimdi 110-120 km/h'ye nasıl çıktığını anlamıyoruz.
Mütevazi bir insan,hayatin her safhasinda kazanir/kazanacaktir.
2+2 =4
Kısa vadede kaybeder gibi olsada,uzun vadede mutlaka kazanir.
İşin gücün rast gelsin.
-
02 Aralık 2019, 23:22
#28
levend84 adlı üyeden alıntı
Mütevazi bir insan,hayatin her safhasinda kazanir/kazanacaktir.
2+2 =4
Kısa vadede kaybeder gibi olsada,uzun vadede mutlaka kazanir.
İşin gücün rast gelsin.
teşekkür ederim hocam. eyvallah
-
03 Aralık 2019, 00:56
#29
Açıkçası evet işe geç kaldığım zamanlar 110-120 yapıştırıyordum demekki geç kalmak daha mantıklı 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
silindir çizilmişse yağ bakımları zamanında yapılmayıp çok yüksek devirde çok uzun süre kullanılmış olması lazım.
krankı elinle iyice kontrol et boşluk varmı bak.
biyel kolunu yukarı aşağı sallamaya çalış elinle hissedersin boşluk var mı diye. bence yoktur ama bak işte.
supap takımı almana genelde gerek olmaz. üst kapağı kapakçıya ver sızdırmazlık kontrolü yapsın keçelerini değiştirsin temizlesin yeter supap için boşa masraf etme. supaplarla tecrüben yoksa sen uğraşma. alıştırması, hatta sökmesi takması bile özel takım gerektirir. sökerken hasar verebilirsin. supapları elleme kapakçıya veya rektefiyecine ver o baksın.
Ustam sık sık yağ takviyesi yapıyodum bazen yetişemiyordum yağ yakıyordu fazlasıyla korank sağa sola 0,5mm sola 0.5 mm gibi böyle varla yok arası sağa sola ounuyor ama içe basınca böyle minnicik bi çit sesi geliyor çok küçük bi oynama ugacık yani var
Subapları iptal ediyorum o zaman almıyorum ustam
Keçe alıyorum subaplara
Sübapları arkadaş halledicek yanma odası denilen yeri taşlarım ben dedi sağolsun öğretiyor
-
03 Aralık 2019, 01:04
#30
Ygkoc adlı üyeden alıntı
Açıkçası evet işe geç kaldığım zamanlar 110-120 yapıştırıyordum demekki geç kalmak daha mantıklı
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
Ustam sık sık yağ takviyesi yapıyodum bazen yetişemiyordum yağ yakıyordu fazlasıyla korank sağa sola 0,5mm sola 0.5 mm gibi böyle varla yok arası sağa sola ounuyor ama içe basınca böyle minnicik bi çit sesi geliyor çok küçük bi oynama ugacık yani var
Subapları iptal ediyorum o zaman almıyorum ustam
Keçe alıyorum subaplara
Sübapları arkadaş halledicek yanma odası denilen yeri taşlarım ben dedi sağolsun öğretiyor
krank sağa sola oynar. normal dikey eksende boşluk olmasın yeter. supaplara keçeyi mutlaka motopit'den veya sürat motordan al. yan sanayi keçe düzen tutmuyor. supapları da mutlaka önce kalın sonra ince pasta ile alıştırsın mutlaka.
-
04 Aralık 2019, 17:51
#31
Konunun üzerinden çok geçmedi ama ben motoru senteye alarak topladım ve çalışmadı problem neyde olabilir 1.00 piston aldım be ona göre honlattım sorunsuzca senteye alarak taktım yanma odasını temizledim ama marşa ne kadar basarsam basayım almıyor motor marşı
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
Bu arada sübap şastiklerinide değiştirdim subap ayarı bozulmuşmudır lastikleri değiştirince
-
04 Aralık 2019, 18:57
#32
Ygkoc adlı üyeden alıntı
Konunun üzerinden çok geçmedi ama ben motoru senteye alarak topladım ve çalışmadı problem neyde olabilir 1.00 piston aldım be ona göre honlattım sorunsuzca senteye alarak taktım yanma odasını temizledim ama marşa ne kadar basarsam basayım almıyor motor marşı
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
Bu arada sübap şastiklerinide değiştirdim subap ayarı bozulmuşmudır lastikleri değiştirince
Piston sekmanlarini nasil taktin?
Ağızlari,diger sekmanla ayni tarafa bakmayacak..
Ters yonde duracak
Yag
Kompresor sekmani
-
04 Aralık 2019, 19:08
#33
En altta yağ sandvici üstünde kopresyon bir üstünde kompresyon
-
04 Aralık 2019, 19:35
#34
Yazdigimi Tekrar oku kardeş,
Sekman agiz yonlerini nasil taktin?
-
04 Aralık 2019, 19:48
#35
supap keçeleri metal çerçeveli mi? komple kağuçuk mu?
çalışmamasının sebebi senteye doğru getirmemiş olabilirsin. senteye nasıl aldın bi anlat bakalım doğru mu.
ilaveten apachelerde üst kapak her açıldığında supap ayarı yapılması zorunludur.
-
04 Aralık 2019, 20:27
#36
Bu konu başliğinin,
İlgili model sayfasina taşinmasi lazim.
İlerleyen zamanda,sayfa gerilere gidecegi icin,ihtiyac sahibi arkadaslarin ulaşmasi zor olur.
Sayin mod lardan ricamdir.
İşte buraya taşinmasi gerekir,
Zirâ altin degerinde bilgiler mevcut
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ligi-1749.html
-
04 Aralık 2019, 21:26
#37
levend84 adlı üyeden alıntı
Yazdigimi Tekrar oku kardeş,
Sekman agiz yonlerini nasil taktin?
Ustam dediğin gibi her segman farklı tarafa bakacak şekilde taktım bu arada orjinal subap lastiklerini aldım en üst kısmında metal yay gibi bişi var münicik
-
04 Aralık 2019, 21:44
#38
Ygkoc adlı üyeden alıntı
Ustam dediğin gibi her segman farklı tarafa bakacak şekilde taktım bu arada orjinal subap lastiklerini aldım en üst kısmında metal yay gibi bişi var münicik
Dostum supap gaydi,kepi(veya şapka,takke derler)
Veya çekirdek,iki parça mi?
Tam oturdu mu o parça?
Elinle,Sağ sol oynat bakalim,gezinme var mi?
-
04 Aralık 2019, 22:28
#39
Ygkoc adlı üyeden alıntı
Ustam dediğin gibi her segman farklı tarafa bakacak şekilde taktım bu arada orjinal subap lastiklerini aldım en üst kısmında metal yay gibi bişi var münicik
senteye nası aldın onu anlat.
supap lastiklerinin hepsi zaten üst kısmı metal yaylı. orijinal supap lastiği kırmızı renkli altı da komple metal. öyle mi aldın? paketinin fotosu var mı at bakalım orijinal mi karar verelim.
-
04 Aralık 2019, 22:55
#40
bende çakma 150cc ve yine çakma 180cc blok var, sıkıldıkça değiştiriyorum
180cc takınca gözle görülür bir performans artışı ve yakıtta gözle görülür bir artış söz konusu, şu anda 180cc takılı.
bir ara gaza geldim lpg takacağım dedim ama yahu iş yaptık paramızı alamıyoruz, su arıtıcının filtrelerini değiştiremedim, telefon faturasıydı der iken motosikletime lpg takma işi yalan oldu.
180cc blok baya bir güç artışı sağladı ve ön dişliyi büyülttüm, 6500 devirde 90 civarı hızla ekonomik sürüş yapıyorum işte 80-90 arası sürüyorum, dayanamazsamda yapıştırıyorum 120 yi., üzerine çıkmamam iyi olur çünkü motosikletimde 10w 40 tır yağı kullanıyorum. 4 litresini 90 liraya aldım luqoil benzinlikten.
bıktım motul 5100 yada 7100 e boşa para dökmekten. 74 bini geçti motosikletim, şu motorumda 200 binleri görebilecek miyim acaba? hedefim 200 bin kilometre.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler