Bilindiği üzere 500r yüksek cc değerine rağmen 250cc sınıfıyla kıyaslanıyor fazla sınırlandılrılmış olan bu motora chip tuning yapılsa güç artışı tatmin edici olur mu ?
Bilindiği üzere 500r yüksek cc değerine rağmen 250cc sınıfıyla kıyaslanıyor fazla sınırlandılrılmış olan bu motora chip tuning yapılsa güç artışı tatmin edici olur mu ?
47 Hp ve 43 Nm, pek de 250cc ile karşılaştırılacak değerler değil...
Güç olarak konuşursak cbr500r ile 250liliklerin eline verir geri gönderirsin alayını dümdüz eder. Cbr500 ü 250cc ile kıyaslayanlar genellikle R25 in 200 yaptığına inanan tipler. Chip tuninge harcayacağın paraya değer bir güç artışı olmaz en fazla 3-4bg artar. Ekstrem bir modifiye olmadan egzoz ve yazılımla litrelik sslerden bile 10bg anca çıkıyor.
Yazılımı bilmem de motor uzun ömürlü olsun diye yapılmış olan kesici limitini daha yukarı aldıklarında veya tamamen kaldırdıklarında rahatlıkla 200 üzerine çıktığını görmüştüm sanırım bir videoda. Ama bence gereksiz. Yukarıda da yazılmış. R25 in top speed sidik yarışçıları yüzünden olan bir algı bu.
Honda dayanıklılık yamaha performans üzerine çalışır genelde. O yüzden bu tarz önlemler alınır 500r 250 liklerle kıyaslanacak bir makine değil yokuş yukarı herhangi bir 250 likle beraber kalksınlar bakalım neler olur. Top speed e vs takılmanın saçma olduğunu düşünüyorum şehir içinde çıkılabilecek hız sınırları ve trafik durumu malumunuz. Haa ben alıp şehirler arası yollarda uçmak istiyorum derseniz zaten 500r o işin motoru değil yanlış motor bakıyorsunuz demektir.
Hacim bosa gitmez. Mutlaka getirisi olur. Duruma gore guc, duruma gore tork, duruma gore agresif, duruma gore de rahat kullanim icin dizayn edilir.
Cip'le falan motorun karakterini degistirmeye calismak beyhude olur. Cunku zaten onu dizayn edip ureten firma belli bir amaca yonelik yapmistir. Guc ve hiz istiyorsaniz o tip bir motora yonelmek makul... Cunku mesele sadece ECU yazilimi degil. Intake capindan subap ve egzos dizaynina kadar bir suru ayrintisi var meselenin. Istediginiz kadar benzin bosaltin, motor rahat nefes alip veremedigi muddetce harcadiginiz benzin, elde ettiginiz guce degmez.
Marka bazinda genelleme yapmak dogru degil bence, hatta dayaniklilik olarak karsilastirmak ta mumkun degil. Cogu yuksek guclu Japon 4 silindir motosiklet, daha az guclu ve devirli V2 Harley'lerden cok daha dayanikli.
Naked CBF500 190 yaparken racing CBR500R 180 190 yapıyor, sadece bana mı az geliyor? Arada sadece yakıt tüketimi farkı mı var?
yatak saran cbr500 hiç duymadım, r25'te çok var. kıyaslamayı son hız değerleri ile yapmayın.
Yahu şu CBR 500'ü rahat burakın, motosiklet 25 saniyede 185 görüyor ( GPS 177 - 179 ), ne istiyorsunuz anlamadım ki
140 km - 160 km arası paşalar gibi gidiyorsunuz .. bisiklet sürer gibi bir rahatlık, istikrar ve güven ile ..
Spor touring bu spor touring .. gezi için ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Atmosferik motorlarda yani turbo veya supercharger ile beslenmeyen motorlarda yazılım ile çok bir güç artışı alınamıyor. Harcadığın paraya değmez.
125'lik motorla anayola bağlanan daracık virajda gece ve yerler ıslakken (tek şerit)arkama takılıp refüjle benim aramdan geçerek (hızım 70 civarı iken) sollamaya çalışan arkadaşları hatırlıyorum böyle şeyleri okurken, demeden edemedim, tekeriniz düz bassın
500 lükte kral der susarım https://www.youtube.com/watch?v=oqwAXIaJbH4
hacmine kıyasla az güç üreten veya güncel teknolojiye rağmen düşük devir çeviren atmosferik motorların egzantrik profilini değiştirmeden sadece haritaya müdahale ederek tatminkâr güç elde edemezsiniz..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)