Çok soğuklarda değilde bu havalarda güzel oluyor gerçekten yeterli ekipman varsa. Aşırı sağanak yağmurda motor sürmek falan değilde koşmak inanılmaz keyif veriyor, motoru ekipmanı oracıkta bırakıp eve koşarak gidiyorum
Çok soğuklarda değilde bu havalarda güzel oluyor gerçekten yeterli ekipman varsa. Aşırı sağanak yağmurda motor sürmek falan değilde koşmak inanılmaz keyif veriyor, motoru ekipmanı oracıkta bırakıp eve koşarak gidiyorum
selam. yağmurda su damlacıkları kask camında kalıyor ışık vurunca çok parlayıp görüşü nerdeyse sıfıra indiriyor. Bu sorunu nasıl çözdünüz? Ben de çözersem yağmurlu havada da binecem :D
kaskın camına yapışan sular için çözüm 120 sabit giderken kafanı sağa çevir(veya sola) kesin çözüm ama dikkat et öndeki kamyona patlama
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------
allah seni affetmicek hacımm
Hafta sonunu iple çekiyorum,gerçek motorcu motorundan ayrılamaz,yazı kışı yok Allah ayırmasın her zaman severim
anlas tournee ile arka teker ıslakta çok çabuk kitliyor bayrak gibi sallanıyorum. Bİr gün yeri öpeceğim. Motor satılırsa ön arka abs olan bir model alacağım. Yağmurluğu ya da motosiklet pantolonunu işe gelince giyip çıkarması işkencesi haricinde rahatsız olduğum bir konu da geçen yıl wp diye aldığım 4riders botların ön-üst kısmının (lastiğin su attığı kısımlar) tekstil olması sebebiyle su alması. Ya bot kılıfı ya da yeni bir bot ile bu kışı da motosiklet üzerinde tamamlamayı düşünüyorum. Metro ıvır zıvır denedim ama sarmıyor.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Kış sezonu avantajlari,
Hava yagmursuz zemin kuru,sicaklik 7 ila 14C araliginda ise,
Hava sogutmali motorlarin verimli ve istikrarli çalişmasi
Sinek,bocek olmadigi icin vizor temiz
Yaz sezonu gibi kendini bilmez(kuralsiz,ekipmansiz,pimi çekilmiş bomba gibi gezen)motosikletcilerin kabuğuna çekilmesi.
Nispeten,kuryeler haric daha az iki teker trafiği.
Ben de kış mevsimini daha fazla sevenlerdenim.
Birinci nedeni insan. Yani dallama motorcuların yollarda bana ve diğer 4 teker sürücülerine araz vermemesi.
2 oldum olası ekipman giyme işini hep sevmişimdir. Yani kışlık pantolon(veya tulum. Tucano Urbano Panta Fast) bot, eldiven giyip çıkarmak hatta işe geldiğimde bunları değiştirmek falan benim hoşuma gidiyor. Robocob gibi giyinmeyi ve giyinme eylemini seviyorum.
Ekipmanım tam. Anlas wintergrip kış lastiğinden tut, kışlık balaklavama kadar herşey var. Bu durumda yağmurda kullanmak çok hoşuma gidiyor.
Sevmediğim yanlar da var. O da çamur. Yağmur yağmış bitmiş ve hızlı akan trafikte yerden 1,5 metre yükseğe kadar sürekli bir çamur bulutu var ve sürekli o bulutun içinde gidiyorum. Enseme kadar çamur oluyorum. 1-2 kilometrede bu hale geliyorum. Tanınmadığım yere gitmem gerekiyorsa ilk intiba pislik içinde bir motor ve sürücüsü oluyor. Sık sık 2 lira köpük 2 lira su tutan benzincilere uğramak zorunda kalıyorum. Bazen her gün. Yine bazen her gün zincir temizleme ve yağlama yapmak zorunda kalabiliyorum. Hava daha erken kararıyor.
Bir de kışın sürüş yapıyorsanız, hayati bir bilgi olarak, yaz mevsimine göre daha az farkedileceğiniz aşikar. Yazın hava güneşli, rabaların camları açık ve genelde temiz. Onlarda çevrelerini daha iyi görüyorlar. Kışın hava bulutlu-yağışlı. Paltolu şapkalı araç kullanan var. Camlar yağmurlu-buharlı. Mutlaka farkediliş daha az. Denyo motorcular da koyu renk giyiniyor, farkedilmek imkansız.
Yinede totalde daha avantajlı.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Sene 2019 olmuş hatta neredeyse 2020 hala insanlar diğerlerini nasıl ötekileştiririm derdinde. Herkesin zevki veya tercihleri kendini bağlar. Diğer insanları yapmadıkları/yapamadıkları/hoşlanmadıkları şeylerden dolayı yaftalamak iyi bir davranış değildir, yapana da bir erdem katmaz.
Konunun esas amacına gelecek olursak, şahsım adına yaşadığım şehirde havalar genelde güzel. Havada yağmur olmadığı zamanlarda motosikleti yaz, kış kullanıyorum. Soğuk/sıcak hava ayrımım yok. Soğuk havada kullanılır mı diyen insanlar benim çevremde de var ama ben zevk aldığımı, işime geleni yapıyorum. Hem yağmurlu havada motosiklet sürmeyi sevmediğim için hem de su birikintileri, çamur kirliliği fazlaca olduğu için kuru olmayan havada kullanmıyorum.
Olur da yağmura yakalanırsam ya yağmurun geçmesini beklerim, eğer geçmeyecek gibi ise güvenli bir şekilde gideceğim yere sakin sakin sürerim.
Zor şartlarda motosiklet kullanmak elbette kabiliyetinizi, tecrübenizi arttıracaktır. Ama kaptanın fırtınalı havası, motorcunun yağmurlu havasından ziyade çok daha zor(hava/yol/imkan)şartlarıdır.
Kuvvetli yağış harici her koşulda sürerim cileri görelim .
Soğuk neyse onun çözümü var. Sağlam ekipmanlarla sürülür belki fakat karda kışta yağmurda motosiklete binmek mecburiyet dışında bana göre eziyet. Arabaya binip kaloriferi açıp sıcak sıcak gitmek varken ne diye motosiklete bineyim.
Dün gece 11buçukta ankaradan izmire yola çıktım sabah 10da vardım. 1bucuk saat boyunca sisin içinde 40km hıza sabrettim. 3te izmirden geri dönüş yoluna çıktım ve şuan afyondayım, daha 265km yolum var. Kimse benim motor tutkumu sorgulayamaz
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)