Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

SEZONLUK DEĞİL 4 MEVSİM MOTORCULAR

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Kötü hava koşullarında binmek kaza riskini ciddi oranda artıracaktır. Sağanak yağışta görüş zaten düşüyor ki başlı başına büyük bir risk. Fren mesafesinin artması, yatış limitlerinin azalması, aquaplanning riski gibi daha bir çok unsur sayılabilir. Karlı, buzlu zeminde aynı şekilde.

    Emniyet riskinin haricinde yeterli ekipmanınız yoksa sürekli soğuğa maruz kalmaktan uzun vadede başta eklem ağrıları olmak üzere birçok sağlık sorunu yapabilirsiniz.

    Yani insanlar şöyle der böyle der boşverin. Olumsuz havakoşullarında binecekseniz de risklerin farkında olup mümkün mertebe kendinizi korumaya çalışın derim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Lastiklere plastik cırt kelepçe atıp ana yola kadar karın içinde gitmişliğim var ama sogukta yagmurda motor kullanmak istemeyen adama da saygı duyarıw

  3. #23
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - SYM Jet-X 125
    Ellerinzi ve dizlerinizi iyi koruyun. Şimdi soğuktan rahatsız olmazsınız fakat yaşlanınca romatizma olma ihtimaliniz var. Acısı ilerde çıkar yani. İnsanlar bundan dolayı bu havada motosiklet kullanılır mı diyor.

  4. #24
    ozomoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200-Daelim Daystar250-Dominar
    Zaten bir avuç topluluğuz, doğru düzgün hakkımız imkanımız yok. Vay efendim ben senden daha motorcuyum, ben senden daha zor şartlarda bindim, o da bir şey mi ben motorla buzun üstünde kaya kaya gittim.. Pes doğrusu.. Ayrışın, bir avuç topluluk olarak birbirimize de ottan boktan sebep bulup ayrışalım. Hadi bunları da geçtim kiminin sağlığı elvermez, kiminin işi. Bunu da geçtim kaskında silecek yok, yoğun bir yağışta görüşün kayboluyor evde çoluğun çocuğun varken alternatif ulaşımı tercih etmeyip bu riski alman apayrı bir konu..

  5. #25
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı SaygınKenobi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbulda 3 gün kar yağdı onda dahi motor üstündeydim sağanak soğuk vs. hep biniyorum ve bundan keyif alıyorum. İş ki sıcak tutacak ekipmanların olsun, yolda başka motor nerdeyse hiç olmuyor bu nedenle de emniyet şeritleri vs. daha rahat oluyor. Soğuk havada motor sürmek pek çok açıdan daha avantajlı ve zevkli sadece otobanda top speed yapacaklar için sıkıntı olur gibi geliyor bana.
    Top speedcilere gömülmüş burada ama viraj dönen adam mı yağmurda daha riskte yoksa otobanda düz giden adam mı? Hangisi anlık buzlanmaya denk gelse başına bir şey gelme olasılığı daha yüksek? Ya da şehir içinde efendi gibi süren adamın su birikintisi görünümlü çukura gömülme ihtimali mi daha az otobanda düz gidenden ?

    Top speedci değilim ve sevmem. Ama yukarıda birinin yazdığı gibi diğer motorcu gruplara pislik atma gibi olmuş bu yorum.

  6. #26
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Kim kime öteki demiş ya da tü kaka demiş ki?
    Kim nasıl istiyorsa öyle yaşasın.
    Hem, biri kötü dedi diye, öteki kötü mü olurmuş yahu!?
    Her bacak kendi koyunuyla asılır..

  7. #27
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Şu TATSUMO olayını anlamıyorum abi ben çamur savmiyorum, ben ıslanmayı sevmiyorum, ben bu makineyi keyfi kullanıyorum, ıslanıp çamurlanarak keyif alamayacaksam neden kullanayım ? Kime ne ayrıca bundan... Sen sür, sıçan gibi ıslan, ben 22.5 dereceye ayarlanmış klimalı aracımda karda , yağmurda olsa kullanmayı seviyorum. Sıçan gibi olmaktan hoşlanmıyorum.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  8. #28
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bir de şo şöyle biner, öteki şööyle sürer.
    Haa aralarında bir fark vardı ama böyle iyi oldu..
    Herkesin motorculuğuna kimse karışamaz..
    Bu, tekerin icadından beri böyledir,
    lakin öyle değildir
    siyahus bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Yaa arkadaş hemen olayı tatsumo'lara getiriyorsunuz. Benim motorum ıslakta kendini kaybetmeyi çok seviyor. Şimdi ben ne die kendimi yağmurda çamurda ortalara atayım? Servis geliyor evimden alıp işime götürüyor, işimden alıp evime getiriyor. Eee az da yakmıyor alet. Ne die üşümeyi de asfaltta yatmayıda zorlayayım???

    Ayrıca ev ile iş arası 45km. 45km'de yağmurda ıslanmak istemek nedendir?

  10. #30
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Her sene Ekim - Kasım aylarının fiks konusu.. Tatlı su Motorcuları, kışın binenler tuzlu su motorcuları mı oluyor? Bi kere adı bile konudan alakasız bir durum.

    Çok açık ve net tecrübe ile sabittir ki, bu durum %80 imkan, %10 Mecburiyet, %10 ise Zevk meselesidir. Yılların vermiş olduğu tecrübe ile söylüyorum bunları ve ekliyorum; evet sonsuza kadar bu konular bitmeyecek..

    Açıklamaya geliyorum;

    1- %80 imkan meselesi : Belirli bir yaşa veya ekonomik özgürlüğe sahip olduktan sonra, bir motosikletin, bir araban var ise, sabah uyandığında camdan bakıp, yağmuru, çamuru veya telefondan havanın 1-2 derece olduğunu gördüğünde sittin sene motosikleti değil arabayı tercih edersin.. Bu çok net bir durumdur. Veya beyaz yakalı bir çalışansıdır, zaten motosiklet ile gideceğin ortama gidip hayatını normal şekilde sürdüremezsin, cünkü yağmur, çamur pislik gibi durumlar iş ortamında kabul görmeyecek/uygun olmayacak durumlardır. O yüzden kış şartlarında arabası olmayan ama motor kullanmayan adam da toplu taşıma tercih eder, ve motosiklete binmez, bu gurun yaş ortalaması 25 ve üzeridir.

    2- %10 mecburiyet meselesi: Kişinin çalışma şekli, veya günlük yaşantısı, yağmuru, çamuru veya pisliği tolore edebilecek nitelikte olup, motosikletten başka bir seçeneğin olmaması durumunda ortaya cıkan durumdur. Bu adam / kadın mecburdur, ve bu şekilde yazı kışı motosiklet üzerinde geçirmektedir. Genelde sadece yazın kullananlara lastiklerin arkasından kaka sıcratan gurup bu guruptur. Yani üşümenin ve ıslanıyor olmanın gerçek motosikletçi ruhunu ifade ettiğini savunurlar. Diğerleri kakadır. Genelde yaş ortalamaları 18-24 arasıdır.

    3- %10 Zevk meselesi kısmı: Bu adam veya kadın, yağmurdan etkilenme/soğuktan rahatsız olmak gibi durumları göz ardı eden veya bu durumlardan rahatsız olmayan, istediğinde arabasına binen, istediğinde ise motosiklete atlayıp devam eden tiplerdir. Onlar için kendi düşünceleri ve durumları kendilerinden başka kimseyi ilgilendirmiyordur ve yaptıkları işten zevk alıyorlardır, hiç bir mecburiyetleri yoktur, tamamen ruh haline göre hareket ederler ve bu durumdan mutlu olurlar, kimseye de lastiklerinden kaka fırlatmazlar, cünkü başkaları ne der, ne yapar diye yaşamazlar, tamamen kendi keyiflerine göre yaşarlar. Bu gurubun yaş ortalaması yoktur.



    Yukarıdaki görüşler tarafıma ait olup, kendi düşüncelerimi yansıtmaktadır. Bu görüşler,25 yılı aşkın süredir hayatımda motosikletin dahil olduğu, ve zamanında tek imkanımın motosiklet olduğu, yağmur , çamur ve bazen karda bile motosiklete binmişliğimin olduğu, belirli bir yaşa / ekonomik özgürlüğe / sahip oldukça değişen şartlara göre seçimlerimi yaptığım motosiklet hayatımın bakınca görünen kısmıdır.

    Selamlar.

  11. #31
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her sene Ekim - Kasım aylarının fiks konusu.. Tatlı su Motorcuları, kışın binenler tuzlu su motorcuları mı oluyor? Bi kere adı bile konudan alakasız bir durum.

    Çok açık ve net tecrübe ile sabittir ki, bu durum %80 imkan, %10 Mecburiyet, %10 ise Zevk meselesidir. Yılların vermiş olduğu tecrübe ile söylüyorum bunları ve ekliyorum; evet sonsuza kadar bu konular bitmeyecek..

    Açıklamaya geliyorum;

    1- %80 imkan meselesi : Belirli bir yaşa veya ekonomik özgürlüğe sahip olduktan sonra, bir motosikletin, bir araban var ise, sabah uyandığında camdan bakıp, yağmuru, çamuru veya telefondan havanın 1-2 derece olduğunu gördüğünde sittin sene motosikleti değil arabayı tercih edersin.. Bu çok net bir durumdur. Veya beyaz yakalı bir çalışansıdır, zaten motosiklet ile gideceğin ortama gidip hayatını normal şekilde sürdüremezsin, cünkü yağmur, çamur pislik gibi durumlar iş ortamında kabul görmeyecek/uygun olmayacak durumlardır. O yüzden kış şartlarında arabası olmayan ama motor kullanmayan adam da toplu taşıma tercih eder, ve motosiklete binmez, bu gurun yaş ortalaması 25 ve üzeridir.

    2- %10 mecburiyet meselesi: Kişinin çalışma şekli, veya günlük yaşantısı, yağmuru, çamuru veya pisliği tolore edebilecek nitelikte olup, motosikletten başka bir seçeneğin olmaması durumunda ortaya cıkan durumdur. Bu adam / kadın mecburdur, ve bu şekilde yazı kışı motosiklet üzerinde geçirmektedir. Genelde sadece yazın kullananlara lastiklerin arkasından kaka sıcratan gurup bu guruptur. Yani üşümenin ve ıslanıyor olmanın gerçek motosikletçi ruhunu ifade ettiğini savunurlar. Diğerleri kakadır. Genelde yaş ortalamaları 18-24 arasıdır.

    3- %10 Zevk meselesi kısmı: Bu adam veya kadın, yağmurdan etkilenme/soğuktan rahatsız olmak gibi durumları göz ardı eden veya bu durumlardan rahatsız olmayan, istediğinde arabasına binen, istediğinde ise motosiklete atlayıp devam eden tiplerdir. Onlar için kendi düşünceleri ve durumları kendilerinden başka kimseyi ilgilendirmiyordur ve yaptıkları işten zevk alıyorlardır, hiç bir mecburiyetleri yoktur, tamamen ruh haline göre hareket ederler ve bu durumdan mutlu olurlar, kimseye de lastiklerinden kaka fırlatmazlar, cünkü başkaları ne der, ne yapar diye yaşamazlar, tamamen kendi keyiflerine göre yaşarlar. Bu gurubun yaş ortalaması yoktur.



    Yukarıdaki görüşler tarafıma ait olup, kendi düşüncelerimi yansıtmaktadır. Bu görüşler,25 yılı aşkın süredir hayatımda motosikletin dahil olduğu, ve zamanında tek imkanımın motosiklet olduğu, yağmur , çamur ve bazen karda bile motosiklete binmişliğimin olduğu, belirli bir yaşa / ekonomik özgürlüğe / sahip oldukça değişen şartlara göre seçimlerimi yaptığım motosiklet hayatımın bakınca görünen kısmıdır.

    Selamlar.
    BRAVO MODERATOR ABI BRAVOOOOO ELIMDE KAHVEM ILE ZEVK ALARAK OKUDUM COK IYISINIZ EN YAKIN ZAMANDA BI KAHVE ICME DILEGIYLE )))
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  12. #32
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Kışın kar yağmadığı sürece yağmur, fırtına, sis umursamam motora binerim. Henüz 3,5 senelik motorcuyum, belki hevesimi alamadığımdan kaynaklı benim durum. Ancak tek sıkıntım, motorun çamur içinde kalması. Geçen sene haftada 2 defa motor yıkadığımı bilirim. İşin güvenlik boyutu farklı,ona değinmiyorum.

  13. #33
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her sene Ekim - Kasım aylarının fiks konusu.. Tatlı su Motorcuları, kışın binenler tuzlu su motorcuları mı oluyor? Bi kere adı bile konudan alakasız bir durum.

    Çok açık ve net tecrübe ile sabittir ki, bu durum %80 imkan, %10 Mecburiyet, %10 ise Zevk meselesidir. Yılların vermiş olduğu tecrübe ile söylüyorum bunları ve ekliyorum; evet sonsuza kadar bu konular bitmeyecek..

    Açıklamaya geliyorum;

    1- %80 imkan meselesi : Belirli bir yaşa veya ekonomik özgürlüğe sahip olduktan sonra, bir motosikletin, bir araban var ise, sabah uyandığında camdan bakıp, yağmuru, çamuru veya telefondan havanın 1-2 derece olduğunu gördüğünde sittin sene motosikleti değil arabayı tercih edersin.. Bu çok net bir durumdur. Veya beyaz yakalı bir çalışansıdır, zaten motosiklet ile gideceğin ortama gidip hayatını normal şekilde sürdüremezsin, cünkü yağmur, çamur pislik gibi durumlar iş ortamında kabul görmeyecek/uygun olmayacak durumlardır. O yüzden kış şartlarında arabası olmayan ama motor kullanmayan adam da toplu taşıma tercih eder, ve motosiklete binmez, bu gurun yaş ortalaması 25 ve üzeridir.

    2- %10 mecburiyet meselesi: Kişinin çalışma şekli, veya günlük yaşantısı, yağmuru, çamuru veya pisliği tolore edebilecek nitelikte olup, motosikletten başka bir seçeneğin olmaması durumunda ortaya cıkan durumdur. Bu adam / kadın mecburdur, ve bu şekilde yazı kışı motosiklet üzerinde geçirmektedir. Genelde sadece yazın kullananlara lastiklerin arkasından kaka sıcratan gurup bu guruptur. Yani üşümenin ve ıslanıyor olmanın gerçek motosikletçi ruhunu ifade ettiğini savunurlar. Diğerleri kakadır. Genelde yaş ortalamaları 18-24 arasıdır.

    3- %10 Zevk meselesi kısmı: Bu adam veya kadın, yağmurdan etkilenme/soğuktan rahatsız olmak gibi durumları göz ardı eden veya bu durumlardan rahatsız olmayan, istediğinde arabasına binen, istediğinde ise motosiklete atlayıp devam eden tiplerdir. Onlar için kendi düşünceleri ve durumları kendilerinden başka kimseyi ilgilendirmiyordur ve yaptıkları işten zevk alıyorlardır, hiç bir mecburiyetleri yoktur, tamamen ruh haline göre hareket ederler ve bu durumdan mutlu olurlar, kimseye de lastiklerinden kaka fırlatmazlar, cünkü başkaları ne der, ne yapar diye yaşamazlar, tamamen kendi keyiflerine göre yaşarlar. Bu gurubun yaş ortalaması yoktur.



    Yukarıdaki görüşler tarafıma ait olup, kendi düşüncelerimi yansıtmaktadır. Bu görüşler,25 yılı aşkın süredir hayatımda motosikletin dahil olduğu, ve zamanında tek imkanımın motosiklet olduğu, yağmur , çamur ve bazen karda bile motosiklete binmişliğimin olduğu, belirli bir yaşa / ekonomik özgürlüğe / sahip oldukça değişen şartlara göre seçimlerimi yaptığım motosiklet hayatımın bakınca görünen kısmıdır.

    Selamlar.
    Yanıldığınız çok nokta var

    Motosiklet tutkusu
    Yağmurlu havayı sevmek
    Kapalı araçları sevmemek vs gibi..

    Kim nasıl binerse binsin, takım elbiseyle çalıştığım yıllarda dahi arabam ve motosikletim varken, hava şartları be olursa olsun, araba aklımın ucuna dahi gelmezdi. Hatta kullanmadığım için de aküsünü şarj ettiğim dahi olmuştur.
    Şu anda işimden dolayı, yağmur çamur dahil tüm mesaim neredeyse motosiklet üzerinde. Bazen sıkıldığımı da söyleyebilirim. Ama iyi ekipmanlarla keyifşi hale geliyor. Ayaklarım başta olmak üzere ıslanmak ve tüm gün öyle kalmak zevk vermez elbette.
    Belki de daha soğuk ve zor şartlarda yaşıyor olsaydım daha farklı olabilirdi..
    Yani, derdim sıçan olmak değil, mutlu olmak!

    Saygılar
    tayfunley ve abeciMotoru bunu beğendiler.

  14. #34
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    bunları bıraktım.. iyi bakın. ben mangala gidiyorum şimdi..

    oialdemir bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    sen ne ettin hocam ....

    ben işim oldukça kar harici binerim. yağmur filan çok önemli değil

  16. #36
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Adam kışın denize giriyor.
    Niye giriyon ulem mi diyelim?
    Kendi keyfi.
    Girilir mi peki?
    Girilmez.
    Çünkü hem sağlığın için risk alıyorsun hem de üşüyeceksin.
    Üstelik bu seni bir başkasından daha iyi yüzücü yapar mı?
    Yapmaz.

    Yok ben üşümüyom diyen var mı içinizde?

    Kışın motosiklete biniyoruz.
    Çoğunlukla trafikten kurtulmak için.
    Kısa süreli kullanım bir sıkıntı yaratmıyor.
    Fakat ekipmanın en iyisine ve içliklere de sahip olsanız uzun mesafe adamı uyuşturmaya ve refleksleri yavaşlatmaya başlıyor.
    Yani risk.
    Niye alayım bu riski?

    Hava soğuk diye motosikletten vazgeçmem demek bir saat az uyumam demek.
    Çünkü evle işyerinin arası motosikletle 7 dakika ama otomobilimle 45 dakika ile 1 saat arasında sürüyor.
    Bu nedenle hava soğuk ama kuruysa motosikleti tercih ediyorum.
    Ama yağış varsa otomobille gidiyorum.
    Çünkü yağışlı havada öyle 7 dakiada falan varamıyorum.
    En az 20 dakikamı alıyor.
    Gayet risksiz sürmeye çalışıyorum.
    Bu sayede 43 senedir motosiklet üzerinde kazasız belasız diyebileceğim bir şekilde geçirdim.
    Bir 70-80 sene daha binmeye niyetim var.
    Sonra trike alıcam.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #37

    Üyelik
    27 Ocak 2019
    top speed cilere laf atmadım sadece yüksek hız yağışlı ve soğuk havada kontrolsüzlük getirir anlamında söyledim. açıkçası burda yazılanlara çok şaşırdım. yağmurlu havada sürmek demek zaten viraja yatmadan girmek, fren mesafesini ona göre ayarlamak ve her an arabaların arasına girebilecek şekilde hazırlı sürmek, fren daha yavaş sıkmak ve sık sık vizörü temizlemek, açıp havalndırıp buğuyu gidermek vs. demek. bu saydıklarım benim için challenge demek ve bundan müthiş keyif alırım. kuru soğuk havalarda ise bir motorcu nasıl keyif almaz sizden öğrendim yani kışın sürmek, bulutlu havada asfaltın, ağaçların, vs keyfi en güzel motorla çıkarılır. sizin motordan anladığınız viraja yatmak top speed yapmak makas atmak mıdır? veya sadece ulaşım aracı mıdır? neden soğuk havalarda yolda motor görmediğimi daha net anladım şimdi. bu üstünlük belirtisi değil sadece motosikletin kışın verdiği farklı bir keyif olmasından ki zaman zaman yaz sürüşlerinden daha çok seviyorum.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Keyfii bindiğimiz için canımız yağmurda binmek isterse yağmurda karda binmek isterse karda bineriz. Herkesin hayatına kimse karışamaz 😀
    Tatsumo diyen arkadaşları cam gibi açık havada araziye bekliyoruz 😁

    nanis61 bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Şehir
    istanbul
    kışın arabaya binince ısınana kadar zor duruyorum keyif adamıyım galiba bana göre değil şimdi ben motosikleti seven birisi değil miyim belki de senden daha çok zevk meselesi kardeşim takılma bunlara sen karda tekerine çivi tak sür istersen o da senin zevkin.

  20. #40
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    4 MEVSİM biniyorum özellikle kar kış daha zevkli oluyor sanki
    özellikle kamplar kar kampları soğuk iyidir iyi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)