Kaza yaptim sebebini öğrenmek istiyorum
-
Arkadaşlar mondial 150 vulture ile ıslak zeminde giderken biraz sert fren yaptim ön ile ama doğru fren yaptim (limon tekniği )ayni zamanda gidon tamamen düzdu ve sıkmiyordum yinede önü kaybettim 50 km civari ile düstüm bende de motorda da bisey yok lastikler eski ve zemin kötü gibiydi sebepler sadece bu mu yoksa hata yaptığım baska bisey olabilir mi cevaplar icin tesekkurler
Reklamlar
-
lastikler eski, zemin kötü ve ıslak. üstüne yapılan sert fren düşmemen mucize olurdu
-
Sadece ön frene abanirsan mutlaka yatirirsin(kara duzen fren sistemli),birde reflkesle debriyaj manetini çektiysen bu durum normal..
Ön+Arka+kompresyon beraber kullanilacak.
Lastik ve zemin olayi zaten ofsayt.
-
Debriyajı çekmedim kompresyonu kullaniyordum fakat yine de düstüm cevaplar için tesekkurler sanırım lastıgı yenileme zamani bu arada kaskim ve eldivenlerim vardi
-
Ön freni sıkıp düşmemek istiyorsan, kombine frenli lastikleri yeni scooter kullanmak lazım
-
ön frenle ıslak zeminde ABS yoksa düşmemek daha zor bir durum maalesef.
lastikleri değiştirip ani bile olsa freni kombine kullanmaya çalışmalısın.
ben scooter kullandığım için ıslak zeminde ölümüne yavaşlıyorum, ıslaklığı önceden fark edersem de yavaşlıyorum dikkatli olmak lazım
-
Orijinal lastikse düşme için sebep aramana gerek yok. Çünkü o lastikler berbat. Acilen lastiklerini değiştirmeni öneririm. Frenleme tekniğinde bir problem olduğunu düşünmüyorum eğer anlattığın gibiyse.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Sadece ön frene abanirsan mutlaka yatirirsin(kara duzen fren sistemli),birde reflkesle debriyaj manetini çektiysen bu durum normal..
Ön+Arka+kompresyon beraber kullanilacak.
Lastik ve zemin olayi zaten ofsayt.
bu kompresyon freni nasil yapiliyo ben ilk defa duyuyorum ?
-
kurubuzz adlı üyeden alıntı
bu kompresyon freni nasil yapiliyo ben ilk defa duyuyorum ?
Esasen yukarıda belirtmiş, debriyajı kullanmadan fren yap diyor ki yerine göre doğrudur.
Düşme sebebini sadece siz bilebilirsiniz. Ancak yazdıklarınıza göre lastiklerinizi değiştirmelisiniz, kombine fren yapmayı öğrenmelisiniz, yolda her an bir sürprizle karşılaşabileceğinizi unutmadan sürmelisiniz, hava ve yol şartına göre hızınızı düşürmeyi öğrenmelisiniz.
Yoksa "-Lastikler de değişti, artık düşmem." diyemezsiniz
-
Mersin İl Temsilcisi
Herkes ön frende düşülür demiş.
Peki neden ön fren yapılınca düşülüyor?
Neden kombine fren şart olmalı?
Islak zemin+bitmiş lastik+ ön fren' de düşmemek neden mucize olsun ki?
-
Şuraya da bir tane ABS çizelim. (pazar pazar iyi denk geldi bak Hey gidi rahmetli trt2deki ressam bob )
-
Cevaplar için tesekkurler sanirim en büyük hatam yanlış frenleme değilde planlama diye düşünüyorun
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Esasen yukarıda belirtmiş, debriyajı kullanmadan fren yap diyor ki yerine göre doğrudur.
Düşme sebebini sadece siz bilebilirsiniz. Ancak yazdıklarınıza göre lastiklerinizi değiştirmelisiniz, kombine fren yapmayı öğrenmelisiniz, yolda her an bir sürprizle karşılaşabileceğinizi unutmadan sürmelisiniz, hava ve yol şartına göre hızınızı düşürmeyi öğrenmelisiniz.
Yoksa "-Lastikler de değişti, artık düşmem." diyemezsiniz
motorfreni deyilmi bu ben simdi anladim bunun motosiklete zarari yokmu ilk acemilikde debriyaji kullanmazdim motor stop ederdi ileri atilirdi korkardim dişlileri kırılcak zararı yok mu bu kompresyonun ?
-
Öncelikle geçmiş olsun.
Ön freni hangi teknikle sıkarsanız sıkın, gidon ideal dünyada düz kalamaz. Sağ ele uyguladığınız kuvvet bile gidonun açısını gözle fark edemeyeceğiniz bir şekilde de olsa değiştirir ve bu da dengeyi bozmaya yeter. Zemin ıslak demişsiniz, lastik durumunu da eski olarak söylemişsiniz, düşme ihtimaliniz yüksekmiş.
Ayrıca kompresyon freninde dişlileri kırmak için 50 km hızda yapmanız yeterli olmaz. Tork canavarı bir makinede 6'dan 3'e atmak gibi bir fantezide bile zor kırarsınız ki, bu fantezi sonucunda oluşacak ters kuvvet yüzünden motora nasıl tutunacağınız da ayrı bir muamma olur.
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
-
Yanlış vites değiştirme de sizi düşürebilir bunu unutmayın. Misal, geçen gece mecidiyeköyden e5'e çıkarken viraja geldim. Yanlışlıkla 2 vites birden düşürmüşüm. Yan yan döndüm virajı. Arka lastik saldı kendini ben ise gidon açısını doğru ayarlayarak doğru yerde debriyaja basarak çıktım virajdan.
Bkz:(Apaçilik bir noktada işe yarayabiliyor)
-
ABS'siz motosiklet(Cümleye böyle başladığım için tedirgin oldum nedense )
Eski lastik
Islak zemin
Bermuda Şeytan Üçgeni gibi bir şey olmuş
Geçmiş olsun...
-
Tesekkurler bı sıkıntım yok biraz sol bacak çizilmis felan motosiklette ise koruma demiri vardı biraz da pegler yere değdi de onu zaten ben arada yere sürtüyorum ortam güzel olduğu zaman
-
kurubuzz adlı üyeden alıntı
motorfreni deyilmi bu ben simdi anladim bunun motosiklete zarari yokmu ilk acemilikde debriyaji kullanmazdim motor stop ederdi ileri atilirdi korkardim dişlileri kırılcak zararı yok mu bu kompresyonun ?
Motor freni; hareket halindeki aracın motora gaz vermediğinizde, motoru çevirebilmek için tekerleklerden aldığı güç ve bunun etkisi ile oluşan frenleme kuvvetidir.
Yani, motor freninin motora veya şanzımana herhangi bir zararı yoktur. Tabi ki bu normal bir kullanım için geçerli.
Eğer ki çok yüksek bir devirde, hele ki hız/devir eşitlemesi yapmaksızın vites düşülerek ve gerçek anlamda "fren" yapmak için uygulanırsa motor(krank mili, biyel kolu, piston ve silindir başta olmak üzere), şanzıman(vites geçişi yapılan dişlilere ek olarak şanzıman gövdesine ve millere binen anormal yükler nedeni şanzımanın tamamına) ve debriyaja olağan üstü bir kuvvet uygulanır ki haliyle ciddi şekilde zarar görmeleri kaçınılmazdır.
Kabaca, özellikle motosiklette; "Otomobildekinin aksine motosiklette, başta yüksek devirlerde olmak üzere motor freni etkisini arttırmak ve fren kuvvetinin çoğunluğunu motor freni ile yapabilmek için vites düşürülürse mekanik sistemin ciddi şekilde zarar görmesi muhtemeldir." diyebiliriz. Sanırım bu kez izah edebildim
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Motor freni; hareket halindeki aracın motora gaz vermediğinizde, motoru çevirebilmek için tekerleklerden aldığı güç ve bunun etkisi ile oluşan frenleme kuvvetidir.
Yani, motor freninin motora veya şanzımana herhangi bir zararı yoktur. Tabi ki bu normal bir kullanım için geçerli.
Eğer ki çok yüksek bir devirde, hele ki hız/devir eşitlemesi yapmaksızın vites düşülerek ve gerçek anlamda "fren" yapmak için uygulanırsa motor(krank mili, biyel kolu, piston ve silindir başta olmak üzere), şanzıman(vites geçişi yapılan dişlilere ek olarak şanzıman gövdesine ve millere binen anormal yükler nedeni şanzımanın tamamına) ve debriyaja olağan üstü bir kuvvet uygulanır ki haliyle ciddi şekilde zarar görmeleri kaçınılmazdır.
Kabaca, özellikle motosiklette; "Otomobildekinin aksine motosiklette, başta yüksek devirlerde olmak üzere motor freni etkisini arttırmak ve fren kuvvetinin çoğunluğunu motor freni ile yapabilmek için vites düşürülürse mekanik sistemin ciddi şekilde zarar görmesi muhtemeldir." diyebiliriz. Sanırım bu kez izah edebildim
en kısa sürede bi eğitim almak istiyom gercekden şart valla saolasın kaza hafife alınmayacak kadar riskli durum 1 senedir motosiklet kullaniyorum 3 kere hafif kaza atlattım .😃
-
Eksantrik adlı üyeden alıntı
Debriyajı çekmedim kompresyonu kullaniyordum fakat yine de düstüm cevaplar için tesekkurler sanırım lastıgı yenileme zamani bu arada kaskim ve eldivenlerim vardi
lastiği yenilediğinde aynı durumda yine düşersin benden söylemesi, ıslak zeminde hele yol çok az dahi olsa eğimli ise ön freni var ile yok arası sıkacaksın. ama bu belli olmuyor çünkü yağmur fazla yağıp yolu temizledi ise ıslak olmasına rağmen kuru asfalt gibi sağlam tutuyor yani belli olmuyor, ben geçen haftalarda yol ıslaktı ve ön teker kaysın diye sert frenledim ama teker kaymayınca gidona çivilenmiştim bu dandik lastikle.
aynı şekilde güneşli ve yanmış kuru yola da güvenme yağ gibi kayar,
öyle zeminlerde ben frene basmıyorum gibi bir şey. lastiklerim fabrika çıkışı irc lastik ve motorum 2012 model.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)