Benim tamirci motoruma petrol ofisinin 10w 50 yağını koydu. Motorum honda cb 125e. Kullanma kılavuzunda 10w 30 yağ öneriliyor. Bu yağ kalın gelip bir zararı olur mu.
Benim tamirci motoruma petrol ofisinin 10w 50 yağını koydu. Motorum honda cb 125e. Kullanma kılavuzunda 10w 30 yağ öneriliyor. Bu yağ kalın gelip bir zararı olur mu.
Motor 2013 model honda cb 125e. 30600 km de. Bu yağ motoruma zarar verir mi ?
Verir. Havalar soğudu zaten. Motorun 10w30 istiyorken kışın 15w50 koymuşsunuz. İlk çalışma zor olur, motorun daha geç ısınır. Yağ pompan bu havada o yağı pompalamak için üretilmedi.
Neyseki havalar daha çok soğumadı ve yağmurlu da motora binmiyorum. En kısa zamanda yağı değiştireceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
Sende de cb 125e varmış. Sence hangi marka model yağı tercih edeyim? 10w 30 demişsin, marka olarak tavsiyen var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
Motul 5100 10w 30 almayı düşünüyorum ne dersin?
Zırt pırt bu konu açılıyor daha önce detaylı yazmıştım , kamyon yagı koyun devir ile alakası yok mesle ıslak karter kuru karter meselesi. , ağzı olan konuşuyor kamyon yagı çogu motor siklet yagından kalitelidir .ayrıvy 50 HP ve altında güç olanlara araba yagıda koysanız gideri var.
Rotella nın yeni adı rimula, motora gideri olan modeli ise Rimula R6 LME 5w30
Jaso DH2 onayı var. Düşük kül oranlı özel bir yağ fakat kovayla satılıyor. Açık olarak yağcılardan alınabilir.
https://www.google.com/url?sa=t&sour...2GN44T_jFq3xEU
Hocam o onayı Opetin ve PO'nun yağlarında da gördüm o yüzden hemen araştırdım, DH2 ile MA onayının hiç alakası yok diye buldum. Benim motoruma şuan 10w30 lazım ama eksilttiği için 10w40 koyuyorum ince kaçar bana :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
PO Maximus'ta şöyle bir yazı buldum ne kadar doğru bilmiyorum;
" Eksilmeye karşı özel formülasyonu ile endüstriyel standartlara göre eksilmeyi %50'ye varan oranda azaltır"
İlgimi çekmedi değil :D
https://www.petrolofisi.com.tr/assets/pdf/bilgi_formlari/Agir_Ticari_Arac_Dizel_Motor_Yaglari/Maximus_10W-40_TR.pdf
Ben de bilmiyorum denemedim. Bilgi olarak ekledim. Jaso MA2 daha güncel katalitik konvertör bulunan motosikletler için onaylı yağlar. Ben shell den Advance Ultra alıp kullanmıştım. İçerisinde VII yani vizkozite indeks arttırıcı bukunmayan ve enerji tasarrufu yazan yağları ıslak debriyajlı motorlarda kullanmamak gerek. Bu vizkozite arttırıcı katkılar baz yağın içerisine vizkozite aralığını genişletmek için eklenen uzayıp kısalan moleküller. Zamanla kopup yağın tek vizkozite haline gelmesine yol açıyormuş ve yağlayıcı özellikleri olmadığından iyi olmuyormuş. Aslında en güzeli yaz kış tek vizkozite yağ kullanmak ama kamyoncular dışında tek vizkozite yağ kullanan yok gibi birşey. Bu Rimula R6 ve Rotella T6 tırlarda 100.000km aralıkla değişen bir yağ. Bir çok motorcunun da kullandığını biliyorum. Ama benim deneyimim yok ayrıca dediğim gibi 25L kovayla satılıyor. Fiyatı bir hayli pahalı haliyle. Şöyle 3-5 litrelik bulsam deneyeceğim
Shell Advance 4T AX7 10W-40 öneririm, fiyatı da 35-40 tl 1Lt.
Konu açılmışken sorayım bari. Elimde 15 50 iphone katana yağ var yarım litreye yakın acaba motul 7100 15 50 ile karıştırsam bir sonra ki bakımda sorun olur mu?
ikiside sentetik ve aynı akışkanlıktaysa birbirine katılabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)