Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Frenlerken Vites

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Eylül 2019
    Arkadaşlar kolay gelsin henüz motosiklette acemiyim 2 ay oldu kullanalı Bir sorum olacak örnek veriyorum 70km/h ile 4.viteste ilerliyoruz aniden durmamız gerekti yavaşça ön freni sıkıyoruz.Motor yavaşlarken aynı zamanda vites düşürmemiz gerekir mi yoksa 4.viteste mi durmamız daha doğru olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X

  3. #3

    Üyelik
    03 Kasım 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Dominar 250
    Alıntı alphaemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kolay gelsin henüz motosiklette acemiyim 2 ay oldu kullanalı Bir sorum olacak örnek veriyorum 70km/h ile 4.viteste ilerliyoruz aniden durmamız gerekti yavaşça ön freni sıkıyoruz.Motor yavaşlarken aynı zamanda vites düşürmemiz gerekir mi yoksa 4.viteste mi durmamız daha doğru olur.
    Frenlerken hafif ara gaz verip 3 e çekerim her zaman bunu uygularım.
    Doğrusu da budur zaten

  4. #4
    Erenk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2017
    Motosikleti
    Honda CBR500R(2018)
    Önümüze aniden bir şey çıktığında zaten refleks olarak debriyajla frene asılıyoruz onun dışında durmak için vaktimiz varsa örneğin kırmızı ışık yandığını gördük vites düşürürek frenlemek daha iyidir tekrar hareket etmemiz gerektiğinde böylelikle hemen uzayabiliriz. Vites düşürürek durmak aynı zamanda motor freninden yararlanmamızı sağlar daha çabuk duruş sağlayabilir.
    UzunYolAdami ve piri_reis bunu beğendiler.

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    doğru yanlı bilemem durmam gerektiğinde 3. vitese kadar düşürüp durduktan sonra 1'e alıyorum.

    hatta genelde 2 de kalkıyorum daha cabuk fırlıyo motor
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    panik frende acemi birinin vitese değilde frene konsantre olması daha iyi sonuç verir ama bunu alışkanlık yaparsan öyle gider , motora hâkimiyetin arttıkça hız ile beraber seri şekilde vitesinide düşürmelisin..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru yanlı bilemem durmam gerektiğinde 3. vitese kadar düşürüp durduktan sonra 1'e alıyorum.

    hatta genelde 2 de kalkıyorum daha cabuk fırlıyo motor
    2 de kalkarak debriyaja zarar veriyorsun , patinaja düşecek zeminde değilsen 1 de kalkmalısın..

  7. #7

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru yanlı bilemem durmam gerektiğinde 3. vitese kadar düşürüp durduktan sonra 1'e alıyorum.

    hatta genelde 2 de kalkıyorum daha cabuk fırlıyo motor
    ahaa itiraf geldi! seni apaçi seni!

    frenleme konusuna gelirsek.
    daha önce forumda konusu vardı. güvenli sürüş eğitimlerinde öğretilen 2 türlü durma/fren şekli vardır
    1- ani/panik fren
    Önce debrjaj yada kombine fren ve debraj beraber kullanılarak durulur, bu arada vites düşürmekle uğraşılmaz


    2- ileride bir hedef belirleyerek kontrollü şekilde durma
    bunda ise, gaz kesip, vitesleri teker teker düşürmelisin, vites düşürürkende ara-gaz yapabilir, duruma göre kombine fren kullanabilirsin
    ikinci vitese geldiğinde kombine fren ve debraj ile boşa alabilir yada duruma göre birinci vitese geçerek hazırda bekleyebilirsin.
    tarikcapar bunu beğendi.

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    panik frende acemi birinin vitese değilde frene konsantre olması daha iyi sonuç verir ama bunu alışkanlık yaparsan öyle gider , motora hâkimiyetin arttıkça hız ile beraber seri şekilde vitesinide düşürmelisin..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------



    2 de kalkarak debriyaja zarar veriyorsun , patinaja düşecek zeminde değilsen 1 de kalkmalısın..

    biliyorum hatalı oldugunu, ama sık dur kalk yapmadıgım bir noktadaysam 2de kalkmayı seviyorum

    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahaa itiraf geldi! seni apaçi seni!

    frenleme konusuna gelirsek.
    daha önce forumda konusu vardı. güvenli sürüş eğitimlerinde öğretilen 2 türlü durma/fren şekli vardır
    1- ani/panik fren
    Önce debrjaj yada kombine fren ve debraj beraber kullanılarak durulur, bu arada vites düşürmekle uğraşılmaz


    2- ileride bir hedef belirleyerek kontrollü şekilde durma
    bunda ise, gaz kesip, vitesleri teker teker düşürmelisin, vites düşürürkende ara-gaz yapabilir, duruma göre kombine fren kullanabilirsin
    ikinci vitese geldiğinde kombine fren ve debraj ile boşa alabilir yada duruma göre birinci vitese geçerek hazırda bekleyebilirsin.

    162 cc motorum var ; bu yaptıgımda bile cogunuzun motorundan yavaş kalkıyor

    200 cc cg alıp 250ye cevirip yere basıp led pavyon ısıkları ile donatcam
    UzunYolAdami bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  9. #9
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahaa itiraf geldi! seni apaçi seni!

    frenleme konusuna gelirsek.
    daha önce forumda konusu vardı. güvenli sürüş eğitimlerinde öğretilen 2 türlü durma/fren şekli vardır
    1- ani/panik fren
    Önce debrjaj yada kombine fren ve debraj beraber kullanılarak durulur, bu arada vites düşürmekle uğraşılmaz


    2- ileride bir hedef belirleyerek kontrollü şekilde durma
    bunda ise, gaz kesip, vitesleri teker teker düşürmelisin, vites düşürürkende ara-gaz yapabilir, duruma göre kombine fren kullanabilirsin
    ikinci vitese geldiğinde kombine fren ve debraj ile boşa alabilir yada duruma göre birinci vitese geçerek hazırda bekleyebilirsin.
    +1, Ani fren demek plansız cart diye frene asılacaksın demek. Arabadaki gibi fren debriyaj yapıyorsun, vitesi düşünme, Kombine ( ön fren ve arka freni dengeleyerek aynı anda mümkün mertebe kaydırmadan)fren ile en kısa mesafede durup, sonra 1 e alıp devam... Frende cart dedin sıktın kayma başladı, panik yok biraz freni salıp tekrar sık...
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Arkadaşlar söylemiş zaten ben yüksek sürat veya otoban, ana yol sürüşlerine değinmek istiyorum. Hız limiti yüksek olan yollarda ani bir durumda fren yaparken bir yandan vites düşürmen gerekir çünkü arkadan gelen aracın yolundan kaçmak için veya bir an önce otoban hızına uygun süratlere çıkmak için uygun viteste olman gerekir. Mesela beşinci viteste otobanın ortasında durursan uygun vitese geçene kadar ki sürede çok ciddi kaza riskin olur arkadan gelen geç tepki verebilir, tepki veremeyebilir, acemidir yada dalgındır yüksek hızda iki aracın arasında tost olabilirsin
    Erenk34, UzunYolAdami ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  11. #11
    serkan1987 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    kulağın motor devrindedir; vites düşürürken hafif ara gazı ver ama aynı zamanda frenlemeye de devam et. böylece hem şanzımanı yormamış olur hem de zincirdeki gerginliği düşürerek zincir ömrünü uzatırsın.
    bunun dışında frenlemeden önce defansif kullanmayı öğrenmek şart zira frenin kurtaramadığı yerde manevra kurtarır.

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar söylemiş zaten ben yüksek sürat veya otoban, ana yol sürüşlerine değinmek istiyorum. Hız limiti yüksek olan yollarda ani bir durumda fren yaparken bir yandan vites düşürmen gerekir çünkü arkadan gelen aracın yolundan kaçmak için veya bir an önce otoban hızına uygun süratlere çıkmak için uygun viteste olman gerekir. Mesela beşinci viteste otobanın ortasında durursan uygun vitese geçene kadar ki sürede çok ciddi kaza riskin olur arkadan gelen geç tepki verebilir, tepki veremeyebilir, acemidir yada dalgındır yüksek hızda iki aracın arasında tost olabilirsin
    Benden çok yaşayacaksın, birebir aynısını yazacaktım

    Panik frenle yavaşlayıp, hemen ardından kaçış manevrası ile kurtarmanız gereken çok durum yaşarsınız. Kaçış manevrasını doğru şekilde yapıp manevra sonrası arkadan gelen araçtan kaynaklı riskleri azaltmak için ani bir güç gerekecektir. O yüzden hızlıca vitesi de hızınıza göre düşürmeniz, o hızda en yüksek gaz tepkisini alacağınız vitese geçmeniz doğru olur.

    İlle apaçi olmaya gerek yok. Nadiren yaşanan birşey diyebilirsiniz ancak bugün iki kez bu şekilde kurtardım. Birinde önümdeki araç aniden sola dönme kararı aldı ve ani fren yapıp sertçe direksiyonu çeviriverdi, ikincisinde ise taksinin önüne atlayan iki yaşlı teyzeye çarpmamak için önümdeki ticari taksi aniden kazık fren yaptı. Takip mesafesi olmasına rağmen arkamdaki aracın hızı yüksekti ve arada kalacağımı farkettiğim için kaçış manevrası ve ani hızlanma ile kurtarabildim.

    Ne zaman lazım olacağı belli olmaz, bol pratik yapıp yavaş da olsa kendinizi eğitmeniz yararınızadır. İmkan varsa eğitimlere de katılmanız kendinize yapacağınız en güzel yatırımdır.
    UzunYolAdami bunu beğendi.
    ...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)