motosiklete lpg takmak, taktırmak hakkında
Reklamlar
-
evet arkadaşlar, 2 gün önce 50 lira yakıt aldım motora, eskisi gibi fulleyemiyorum artık, param yok para! son bir aydır hep 50 liralık alıyorum ve o da 250 km civarı anca götürüyor hatta bazen basarsam o kadar götürmüyorda.
eskiden konusu açılırdı ve bakıp geçerdim meraktan, yani pek umursamazsım ama artık bu yakıt pahalılığı canıma tak etti, kafaya taktım, mümkün ise motosikletime lpg taktıracağım ya da bir yolunu bulursam kendim takacağım.
internette bakındım ve karbüratöre bağlantı kiti buldum 245 lira.
şimdi bu kit iyi güzel ama lpg tankı göremedim kit içerisinde. bana 5 litre civarı birde lpg tankı lazım olacak. piknik tüpü de düşündüm ama onun ile bu kit arasında nasıl bir bağlantı yapacağımı da akıl ettim ama piknik tüpü 2 kilo ve değişim fiyatı 22 lira.
benzinden daha pahalıya gelecek. bu iş ile ilgilenen var mı? lpg bağlayan var mı? olmuyor artık, lpg taktırmam lazım, zaten 3 kuruş kazanıyoruz ve oda yol parasına gidiyor desem yalan olur ama yola çok para gitmeye başladı.
lpg işini halletmem lazım, bilenler bir yardım etsin lütfen.
Reklamlar
-
hava soğutmalı motora LPG takılmaz , ben taktım oldu diyenlere itibar etme , evet takarsan motor çalışır ama ateşlemedeki bir arızadan veya egzoz subapı kaçırırsa ciddi sorunlar yaşarsın emniyetli değil , su soğutmaya sahip her türlü benzinli veya dizel vasıtaya takılabilir sorun olmaz , ayrıca Apache lerin az tükettiğini duyardım , 50 tl ile 250 km çok az geldi bana , motorda bir sıkıntı olabilir mi ?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
hava soğutmalı motora LPG takılmaz , ben taktım oldu diyenlere itibar etme , evet takarsan motor çalışır ama ateşlemedeki bir arızadan veya egzoz subapı kaçırırsa ciddi sorunlar yaşarsın emniyetli değil , su soğutmaya sahip her türlü benzinli veya dizel vasıtaya takılabilir sorun olmaz , ayrıca Apache lerin az tükettiğini duyardım , 50 tl ile 250 km çok az geldi bana , motorda bir sıkıntı olabilir mi ?
Kuru tip regulatörler var ama guvenli değil.
-
Mevcut Motosikletine LPG takmak için ayıracağın zamanı ve parayı daha ekonomik daha az yakan enjeksiyonlu bir modele geçmek için ayırabilirsin.
Mesela Enjeksiyonlu cryptonlar 100 km'de 1.5lt yakıyor. Karbüratörlü motor her zaman haddinden fazlasını yakar. Arkadaşında dediği gibi hava soğutmalı motora zaten olmaz. yüksek ısıdan dolayı alt motoru geri dönüşü olmayacak şekilde komple eline alırsın
-
7,2 litre yapıyor ve buda 250 km yani 100 kilometrede yine 3 litrenin altında bir rakam ama daha tasarruflu olması gerekiyor benim için.
levend84 adlı üyeden alıntı
Kuru tip regulatörler var ama guvenli değil.
yukarıda verdiğim linkte ki malzeme işimi görmez mi?
-
Ben böyle bi şey kaydetmişim bilgisayara. Bi facebook grubunda görmüştüm.
Hey ! Bir LPG tüp muhabbeti dönüyor grupta . :D
1150 GS e bağlayıp toplamda 40 k . Km kadar test ettim. Uçarsin patlarsın , bobini patlar aküyü yer , benzin pompasını bozar vb vb . Saçmalayan arkadaşlara tek tavsiyem isin sırrı montaj , ilgili mühendislik bilgisi , LPG tesisatının çalışma mantığı z benzinli aracın çalışma mantığı , AFR ayarı , her 10.000 km de bir filtre değişimi . Yapmayın arkadaşlar benzine bu kadar para vermek zorunda değiliz ! . Büyük motor seviyoruz enduro seviyoruz . Yakıtını dusunmeden sürelim ! . Bu arada arkadaki LPG tankı özel ölçü . Konya'dan sipariş . Aklına yatmayan merak eden , görmek isteyen montaj yapacak ama parçası olmayan bana ulaşabilir. İstanbul anadolu yakası Gençler Otogaz Dönüşüm Sistemleri 'nde ürün geliştirme ve kalite kontrolcü olarak görev yapıyorum. Buraya yakın olanlar varsa bir çay içerken detaylıca bahsederim.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Kuru tip regulatörler var ama guvenli değil.
Kuru regülatör görmedim ama normal sulu regülatörün manifolda uzak montaj edildiği durumlarda kullanılan elektrikli ara ısıtıcılar var , o da regülatörden 60 derecede çıkan lpg nin kışın motora girene kadar sıcaklığını korumasını sağlıyor , yani extra max 20 derece civarı ısı veriyor o kadar , daha güçlü elekrikli ısıtıcı ile LPG yi buharlaştırmaya çalışmak sıkıntılı iş..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
bpak adlı üyeden alıntı
......Uçarsin patlarsın........Saçmalayan arkadaşlara tek tavsiyem..........
Avrupa da saçmalayor desenize..
biraderim Avrupa da LPG nin motorun içinde dolaşan sıcak su haricinde bir kaynakla vaporize yani buharlaşması yasaklanmıştır , saçmalamışlar
-
yüz kilometreyi şu anda yaklaşık 17 ile 22 liraya gidiyor benim motosiklet. nasıl yapacağımı bilsem şu anda zaten lpg sistemli olurdu motosikletim. karbüratörün benzin giriş yeri var, oradan gaz girmesi ile benzin girmesi arasındaki farkı bilmem lazım.
videoda eleman piknik tüpünü bağlamış kullanıyor, onları görünce benim motora da olur diye düşünüyorum.
https://video.memurlar.net/video/113...n-izleyin.html
buda lpg sistemli scooter
-
Senin motor ne kardeşim ? Bizim ki şehir içi 5 yakıyor.
-
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Senin motor ne kardeşim ? Bizim ki şehir içi 5 yakıyor.
tvs apache rtr 150, 180cc blok takılı.
-
180 cc. motora da tüp takmayı düşünüyorsak bitmişiz abicim.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
180 cc. motora da tüp takmayı düşünüyorsak bitmişiz abicim.
gelir düşük, gideri kısmak gerekiyor ki diğer ihtiyaçlar için kredi açılsın. 50 lira yakıt alacağıma 30 lira yakıt alırım 20 lira cepte kalır, 20 lirayı küçümseyenler vardır eminim, 20 lira kedilerin mama parası misal.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
gelir düşük, gideri kısmak gerekiyor ki diğer ihtiyaçlar için kredi açılsın. 50 lira yakıt alacağıma 30 lira yakıt alırım 20 lira cepte kalır, 20 lirayı küçümseyenler vardır eminim, 20 lira kedilerin mama parası misal.
Hayat çok garip. Sosyal adalet çok önemli.
-
zaten bizi sevmiyorlar bir de lpgli bir motor havaya ucsun da başkan motosikleti de yasaklasın
-
cbf 150 ile 40 tl ye 350 km şehir içi gidiyorum, apaçi o kadar yakmaması lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
pardon 60 tl ye
-
çok merak ediyorum polis çevirmede lpg yi ruhsata işlettin mi diye soruyor mu acaba
-
serkan1987 adlı üyeden alıntı
çok merak ediyorum polis çevirmede lpg yi ruhsata işlettin mi diye soruyor mu acaba
İşlenmesi gerekli çünkü ruhsatta yakıt cinsi diye bir kısım var benzinli olupta lpg olursa sorun olur o yüzden işletmesi gerekir diye düşünüyorum.
-
boşuna böyle maceralara atılma, kısa vadede kar ediyorum sanırsın ama cebinden çok daha fazla para çıkar ve sonunda motoru da öldürürsün, bence 180 lik blok yerine orijinal 150 cc bloğa dön yakıt tüketimin düşer veya daha az yakan bir motor bak
-
natila adlı üyeden alıntı
cbf 150 ile 40 tl ye 350 km şehir içi gidiyorum, apaçi o kadar yakmaması lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
pardon 60 tl ye
hesabıma göre tam olarak 100 kilometrede 2.5 litre yakıyor senin motor ama bu benim apache için geçerli değil çünkü ben şimdi işten gelirken 110-125 km arası hız ile geldim yolu boş buldukça.
bastım da bastım, lpg takınca böyle basmak sorun olur mu acaba? az önce hidrojen yakıt tasarruf sistemi diye bir şey gördüm onu biraz araştırayım.
lpg takınca fazla hız yapmam, önce şu anda yaptığımız inşaat işini hele bir bitirelim elime parayı alayım ondan sonra şu işe ciddi ciddi bir atılayım.
arkadaşlar motorum 74 bin kilometrede, motorun neresi ölecek? segman mı erir? silindir mi erir?
-
Ellemeyin taksın bu lpg yi ilk havaya ucan motosikletci olur .
Harbi ben bunu lpg takmiş görsem molotof atarim üstüne boş muhabbet adamı sanırsınki 1200 cc lik motor kullaniyoda ekonomik olcak .alti üstü 180 cc .
Buna bir tane 50 cc alak aramizda para toplayak benden 1 kurus cikar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)