Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Honda CB 650R mı Ducati Diavel Dark mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütçem orta, yüksek gelir sahibi değilim fakat düşük de sayılmaz. Diavel alırsam muhtemelen gerek görmedikçe desmoya sokmam. Sadece yakıt masrafı fazla olur. Amacım uzun yoldan ziyade şehiriçindeki sürüş keyfimin bi tık daha yükseğe çıkması ve sorunsuzca ihtiyacımı karşılayabilmesi yani arıza falan çıkarmaması.

    Bu arada cbr değil cb 650r ile kıyaslıyorum arkadaşlar naked olan karıştırılmış sanırım biraz.

    Teşekkürler fikirleriniz için.
    Bakım aralığı yurtdışında nasılsa aynı aralıklarla bakım yaptırırım demiş ve gerek gormedıkce desmoya sokmam demişsiniz. Eski modellerde desmo bakımı 24bin km ile sınırlı değil aynı zamanda 24 ayda bir yaptırılıyor. Sizin baktığınız diavelde ise 30binkmde desmo bakımına giriyor veya 60 ayda bir, ki 2014 model bir diavel alıyorsanız kmsi ne olursa olsun bilincli kullanıcılar için bakımı gelmiş demektir. Turkiye'de kimse bunu yapmıyor bilmiyor belki de kitapçığı açıp okumuyorlar ducati sahipleri bile.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    desmo bakımı bence çok dert edilecek bir şey değil. Bakım zamanı gelmiş motosikleti zaten daha ucuza alırsınız, ya da bakımı yapılmış motoru daha pahalıya alıp binersiniz. Bir sonraki bakımdada ya yaptırırsınız ya da yaptırmadan ucuza satarsanız.

    Herkes desmo demiş ama ducati'nin normal servis bakım ücreti, yedek parçası, aksesuarı vs. de Honda'dan pahalı. Bu sadece Ducati'ye özgü bir olayda değil avrupalı markalar ile japon markalar arasında böyle bir fark hep var. Japonların ikinci ellerinin çok iyi olmasının sebebi çok hızlı, çok kaliteli, çok konforlu vs olmaları vs değil sorunsuz olmaları, yedek parça fiyatlarının uygun olması ve çok teferruatlı olmamalarıdır.

    Diavel alacaksanız bunları göz önünde bulundurmanızda fayda var. Desmo bakımını yaptırmam, diğerlerini sağda solda yaptırırım gibi düşünceleriniz varsa bence Ducati almayın yarın öbürgün çok üzülebilirsiniz, satarkende zorlanırsınız. Açıkcası ben Desmo bakımı geçmiş, normal bakımları servis dışında yapılmış bir Ducati'yi kolay kolay almam.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Japonlar genelde bakıma daha az hassas. Subap ayar zamanı geldiğinde subaplar hâlâ toleranslar dahilinde oluyor çoğu zaman. Avrupa markalar sübap ayar zamanı gelmeye yaklaştıkça başlıyor "vaktim geldi" demeye. İhmal edilir bir bakım değil.

    Desmo denilen şey de bildiğimiz sübap ayarı. Sadece Ducati'nin sistemi biraz daha farklı. Tabii ki bir de sübap ayarı esnasında değiştirilen triger kayışı var. O kayış vakti geldiğinde değiştirilmek zorunda. Çünkü koptuğu anda ocağınıza incir ağacı dikilmiş demektir.

    Japonlar genelde kayış yerine uzun süre değişim gerektirmeyen zincir kullanıyor

  4. #24

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Eğer desmo yaptırmadığımda veya geciktirdiğimde motordan kriterlerimden biri olan sorunsuzluk alamayacaksam muhtemelen tercih etmeyeceğim diaveli. 30bin kmde bir desmoya sokabilirim tabiki fakat bi 5binkm geciktirdim diye sorun çıkarırsa yolda bırakacaksa ne anladım ben ducati kullanmaktan. Kendi gelir grubumun üstü bi model zaten onun farkındayım daha çok yüksek gelir grubuna hitap ediyo fakat şahsen ne kadar yüksek gelirim de olsa bi subap ayarı gecikti diye sorun yaşamak istemem, az dayanıklı olsun.

    Bi de bu diavelin triger kayışı zincir ile değiştirilebiliyo mu acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    desmo bakımı bence çok dert edilecek bir şey değil. Bakım zamanı gelmiş motosikleti zaten daha ucuza alırsınız, ya da bakımı yapılmış motoru daha pahalıya alıp binersiniz. Bir sonraki bakımdada ya yaptırırsınız ya da yaptırmadan ucuza satarsanız.

    Herkes desmo demiş ama ducati'nin normal servis bakım ücreti, yedek parçası, aksesuarı vs. de Honda'dan pahalı. Bu sadece Ducati'ye özgü bir olayda değil avrupalı markalar ile japon markalar arasında böyle bir fark hep var. Japonların ikinci ellerinin çok iyi olmasının sebebi çok hızlı, çok kaliteli, çok konforlu vs olmaları vs değil sorunsuz olmaları, yedek parça fiyatlarının uygun olması ve çok teferruatlı olmamalarıdır.

    Diavel alacaksanız bunları göz önünde bulundurmanızda fayda var. Desmo bakımını yaptırmam, diğerlerini sağda solda yaptırırım gibi düşünceleriniz varsa bence Ducati almayın yarın öbürgün çok üzülebilirsiniz, satarkende zorlanırsınız. Açıkcası ben Desmo bakımı geçmiş, normal bakımları servis dışında yapılmış bir Ducati'yi kolay kolay almam.
    Rutin bakımını serviste yaptırabilirim işçilikleri çok pahalı değilse. Malzemelerin fiyatı zaten standart oluyo, servisten servise sadece işçilik kalitesi fiyatı farkı oluyo genelde. Ayrıca bu motorlardan hangisini alırsam alayım en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorum. 5 yıl sonra 10 yıllık motorun servis kayıtlarını kimsenin bulmaya çalışacağını sanmıyorum, daha çok ekspertizin diline bakarlar tahminen. O konuda da kendime güvenim tam, iyi bakarım motorlarıma

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------

    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakım aralığı yurtdışında nasılsa aynı aralıklarla bakım yaptırırım demiş ve gerek gormedıkce desmoya sokmam demişsiniz. Eski modellerde desmo bakımı 24bin km ile sınırlı değil aynı zamanda 24 ayda bir yaptırılıyor. Sizin baktığınız diavelde ise 30binkmde desmo bakımına giriyor veya 60 ayda bir, ki 2014 model bir diavel alıyorsanız kmsi ne olursa olsun bilincli kullanıcılar için bakımı gelmiş demektir. Turkiye'de kimse bunu yapmıyor bilmiyor belki de kitapçığı açıp okumuyorlar ducati sahipleri bile.
    Önümdeki 60 ay veya 30bin km boyunca desmoya girmeyecekse bence makul bi süre ve fiyat.

  5. #25
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer desmo yaptırmadığımda veya geciktirdiğimde motordan kriterlerimden biri olan sorunsuzluk alamayacaksam muhtemelen tercih etmeyeceğim diaveli. 30bin kmde bir desmoya sokabilirim tabiki fakat bi 5binkm geciktirdim diye sorun çıkarırsa yolda bırakacaksa ne anladım ben ducati kullanmaktan. Kendi gelir grubumun üstü bi model zaten onun farkındayım daha çok yüksek gelir grubuna hitap ediyo fakat şahsen ne kadar yüksek gelirim de olsa bi subap ayarı gecikti diye sorun yaşamak istemem, az dayanıklı olsun.

    Bi de bu diavelin triger kayışı zincir ile değiştirilebiliyo mu acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------



    Rutin bakımını serviste yaptırabilirim işçilikleri çok pahalı değilse. Malzemelerin fiyatı zaten standart oluyo, servisten servise sadece işçilik kalitesi fiyatı farkı oluyo genelde. Ayrıca bu motorlardan hangisini alırsam alayım en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorum. 5 yıl sonra 10 yıllık motorun servis kayıtlarını kimsenin bulmaya çalışacağını sanmıyorum, daha çok ekspertizin diline bakarlar tahminen. O konuda da kendime güvenim tam, iyi bakarım motorlarıma

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------



    Önümdeki 60 ay veya 30bin km boyunca desmoya girmeyecekse bence makul bi süre ve fiyat.
    Trigeri zincir ile degistiremezsiniz. Desmo bakimi yapildiktan sonra 60 ay veya 30bin km desmo bakimina girmeyeceksiniz. Ayrica cb650 de 24binde bir subap ayari yapilmasi gerekiyor. Ducatinin yag degisimi 15binde 1 iken cbr ın 12binde bir. Yag kapasiteleri tahminimce aynidir. Kagit uzerinde baktiginiz zaman cbr ile daha sık bakıma gireceksiniz. Yag filtre degisiminde iki motor arasinda fiyat farki olmayacaktir. Ha birde japon sorunsuzdura inanmiyorum oyle olsa servislerde cigeri acilmis japonlari goremezdik yogunluk yasanmazdi. Tamamen kullanicida bitiyor motorun saglamligi. Kultablasi yapilmis pistonlar japon mu italyan mi :D

  6. #26

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Tek kelime diavel

  7. #27
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Ducatiyi biraz sevmeniz gerekiyor nazli mi nazli. Bir anda motora ayirdiginiz tum para cope gidebilir mi evet. Hersey olabilir, hicbirsey de olmayabilir. Benim onceki ducatimin abs okuyucu diskinin vidası cikip arka balatayla disk arasina girip sıkışmış ve arka tekeri kilitlemişti 100le falan giderken. Bakimini duzenli yapmak da kurtarmaz her zaman. Size ufak sürprizler yapar. Bir arkadasimin diavelinin motoru patladi bir arkadasim 20 yillik ducatisine hic sorunsuz biniyor 50bin km yapmistir.

    Demem o ki diavel istiyorum baska motor gormuyor gozum diyorsaniz alin tecrubedir degisikliktir. Herhangi bir Ducati olsun diyorsaniz ya son kasalarina yonelin ya da daha az sıkıstırma oranli yag sogutmali eski modellerini tercih edin kuru debriyajın igrenc sesine aşık olun

  8. #28

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trigeri zincir ile degistiremezsiniz. Desmo bakimi yapildiktan sonra 60 ay veya 30bin km desmo bakimina girmeyeceksiniz. Ayrica cb650 de 24binde bir subap ayari yapilmasi gerekiyor. Ducatinin yag degisimi 15binde 1 iken cbr ın 12binde bir. Yag kapasiteleri tahminimce aynidir. Kagit uzerinde baktiginiz zaman cbr ile daha sık bakıma gireceksiniz. Yag filtre degisiminde iki motor arasinda fiyat farki olmayacaktir. Ha birde japon sorunsuzdura inanmiyorum oyle olsa servislerde cigeri acilmis japonlari goremezdik yogunluk yasanmazdi. Tamamen kullanicida bitiyor motorun saglamligi. Kultablasi yapilmis pistonlar japon mu italyan mi :D
    Kitaba göre evet 24.000'de bir kontrol / ayar yapılması gerekiyor ama gerek de olmuyor Honda'larda. (Ses yok, yakıt sarfiyatında en ufak bir değişiklik yok...)

    Benim motorda atladım mesela; halen duruyorsa 48.000'de baktıracağım ama o zaman bile toleranslar içinde çıkacağına eminim...

  9. #29
    waldorf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Africa Twin
    Açıkçası benim de gözüm var Diavel ve Multistrada ikilisinde. Hatta haftada 2-3 kere açar ilanlara bir göz gezdiririm.

    Bakımı, desmosu bir şekil halledilirde. 2015 Diavel'e 7-10bin tl kasko ödemek koyar açıkçası. Benim gözümde en büyük işletme maliyeti hep kasko olmuştur.

  10. #30
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    sizin taleplerinizi bu 2 modelden ziyade Harley Davidson Sportster Custom XL1200C daha çok karşılar gibi sanki.

    Daha cabbar bir motosiklettir.
    Şehir içinde de kıvraktır.
    Artçı konforu bu ikisinden de daha iyidir.

  11. #31

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600
    para varsa ducati yoksa honda bu kadar basıt

  12. #32
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    para sorun değilse ikisini de alın bence, kafanız rahat olsun.

  13. #33

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Servis ve yedek parça konusunda Harley, Ducati’yi ya da başka markayı aratmaz hatta gördüğüm en kötü bayi/servis açık ara Harley Davidson. Euro üzerinden fahiş fiyatlar, burnundan kıl aldırmayan markanın sahibi gibi davranan çalışanlar, Parasını verdiğiniz parçayı aylarca bekleme daha böyle gider.

  14. #34

    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Şehir
    istanbul
    şiledeki test sürüşünde cb50r a kayıt yaptırmıştım ama cbr65r a bindim arkadaşlarla beraber,cbr supersport değil öyle olsa bile bana o hissi vermedi gayet güzel makina hızın 40 5 viteste hiç gitmem vites küçültmeni istemiyor.sesi çok tahrik ediyor insanı 4 silindirin dikkatli olmak gerekli uysal makina bu mu 4 silindir diyorsun ama bir müddet şahlanıyor sonra sen ona uyacaksın cb650r süren arkadaşlar çok memnundu gülerek indiler. Ducati tasarım olarak en sevdiğim motosiklet binip kullanmak nasip olmadı bir şey diyemicem ama cb50r a bakıyorsanız monster 821 e aşık olursunuz diye düşünüyorum.
    berk_cglr bunu beğendi.

  15. #35
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Eğer günlük kullanılacaksa Diavel 'e yaklaşma. Haftasonları keyif olsun diye binilecek bir motordur.

  16. #36

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer günlük kullanılacaksa Diavel 'e yaklaşma. Haftasonları keyif olsun diye binilecek bir motordur.
    Günlük de kullanacağım hocam en fazla 2 3 gün yatar motor. Diavel sanırım uymayacak bana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------

    Alıntı screamaykut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    para varsa ducati yoksa honda bu kadar basıt
    Para ne var ne yok ikisinin arası

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------

    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ducatiyi biraz sevmeniz gerekiyor nazli mi nazli. Bir anda motora ayirdiginiz tum para cope gidebilir mi evet. Hersey olabilir, hicbirsey de olmayabilir. Benim onceki ducatimin abs okuyucu diskinin vidası cikip arka balatayla disk arasina girip sıkışmış ve arka tekeri kilitlemişti 100le falan giderken. Bakimini duzenli yapmak da kurtarmaz her zaman. Size ufak sürprizler yapar. Bir arkadasimin diavelinin motoru patladi bir arkadasim 20 yillik ducatisine hic sorunsuz biniyor 50bin km yapmistir.

    Demem o ki diavel istiyorum baska motor gormuyor gozum diyorsaniz alin tecrubedir degisikliktir. Herhangi bir Ducati olsun diyorsaniz ya son kasalarina yonelin ya da daha az sıkıstırma oranli yag sogutmali eski modellerini tercih edin kuru debriyajın igrenc sesine aşık olun
    Ducati alırsam tek seçeneğim diavel dark olur hocam. Ben motorun öncelikle tipinin sevilmesi gerektiğine inanıyorum keyif alabilmek için kullanışlılık ve keyif almak ayrı şeyler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trigeri zincir ile degistiremezsiniz. Desmo bakimi yapildiktan sonra 60 ay veya 30bin km desmo bakimina girmeyeceksiniz. Ayrica cb650 de 24binde bir subap ayari yapilmasi gerekiyor. Ducatinin yag degisimi 15binde 1 iken cbr ın 12binde bir. Yag kapasiteleri tahminimce aynidir. Kagit uzerinde baktiginiz zaman cbr ile daha sık bakıma gireceksiniz. Yag filtre degisiminde iki motor arasinda fiyat farki olmayacaktir. Ha birde japon sorunsuzdura inanmiyorum oyle olsa servislerde cigeri acilmis japonlari goremezdik yogunluk yasanmazdi. Tamamen kullanicida bitiyor motorun saglamligi. Kultablasi yapilmis pistonlar japon mu italyan mi :D
    15bin km çok iyi bi süre hocam, ben o kadar beklemem şahsen yağ değişimini 10binde falan yaparım. Honda benim için daha uygun görünüyo fakat diavelden de vazgeçebilmiş değilim henüz

  17. #37
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkisinin de klasmanının ve cc farkının olduğunun bilincindeyim. Yol motoru olmadıklarının da bilincindeyim fakat iki motor aynı fiyatta olsa( ki 2014 2015 model diavellerle aynı fiyatta), yüzde 90 şehiriçi yüzde 10 şehirdışı kullanım, artçı konforu, uzun ömürlülük ve keyif alma bakımından hangisini tercih ederdiniz?
    Leoncino' yu sattın mı ? Yoksa ikinci olarak yine bir naked mı bakınıyorsun ?

  18. #38

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Leoncino' yu sattın mı ? Yoksa ikinci olarak yine bir naked mı bakınıyorsun ?
    İlan süresi bitince satıştan kaldırıcam hocam şimdilik vazgeçtim, yazın tekrar koyucam ilana, ilerisi için leoncinoyu sattıktan sonra bu iki motordan birini alıcam nasipse.

    Açıkçası iki motoru da kulmanmadım sadece üstlerine oturup inceleyebildim, ama net şekilde ikisinden birini tercih edicem, bilgi topluyorum ahalinin görüşlerini alıyorum ufacık bi bilgi veya fikir bile edinsem altın değerinde benim için.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)