Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Elcik Isıtma Yapmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Deneyen var mı? Ben rezistans teli ile denenekteyim şuan 1 metresi 1.4 amper akım çekiyor güzel ısıtıyor, 2 metresi 0.7 amper çekiyor ama bu sefer ısınmıyor. 1.4amper x 12volt yaparsak 16 watt yapıyor, bu değer sizce fazla mı? Önceden aklında fikir oluşturup pratiğe dökemeyen var mı? Önerilerinizi bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Ben yaptım tam da dediğin şekilde rezistans tel ile.

    Rezistans teli ısıtınca daralan makarondan geçir ve çakmakla ısıt. Sonra elciğe büyük 40mm çaplı makaron geçirip ısıt. Uzunluğunu ayarladığın teli elciğin etrafına sar ve plaktik kelepçe ile sabitle. Hepsinin üstüne tekrar 40mm makaron geçir. Aşağıdaki fotoğrafdaki gibi olacak. 10 watt güç yeterli olur. Eğer ısıtma gücü yetersiz gelirse sardığın telin bir kısmını kesip kısaltarak gücü arttırabilirsin.




  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yaptım tam da dediğin şekilde rezistans tel ile.

    Rezistans teli ısıtınca daralan makarondan geçir ve çakmakla ısıt. Sonra elciğe büyük 40mm çaplı makaron geçirip ısıt. Uzunluğunu ayarladığın teli elciğin etrafına sar ve plaktik kelepçe ile sabitle. Hepsinin üstüne tekrar 40mm makaron geçir. Aşağıdaki fotoğrafdaki gibi olacak. 10 watt güç yeterli olur. Eğer ısıtma gücü yetersiz gelirse sardığın telin bir kısmını kesip kısaltarak gücü arttırabilirsin.

    https://i.hizliresim.com/4pA74L.jpg

    https://i.hizliresim.com/WXzB5Y.jpg
    Elinize sağlık, verimliliği nasıl? Eldivenden geçip eli ısıtacak kadar iyi mi? Benim elimde elcik koruma da var havalar iyice bozunca onu da takmayı düşünüyorum.

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık, verimliliği nasıl? Eldivenden geçip eli ısıtacak kadar iyi mi? Benim elimde elcik koruma da var havalar iyice bozunca onu da takmayı düşünüyorum.
    Bu yöntemin iyi yanı telin boyuna göre ısıtma gücünü rahatlıkla değiştirebiliyor olmak. Benim yaptığım ısıtıcı yağmurlu havada eldivendeki suyu buharlaştıracak kadar güçlü bu yüzden hava çok soğuk değilse ya hiç açmıyorum yada birkaç saniye açıp kapıyorum.

    Eğer üst üste biri kalın diğeri ince iki tel sararsan 3 kademeli bir ısıtıcı yapabilirsin. İnce telden elektrik verince birinci seviye, kalın telden verince ikinci seviye, ikisini birden açınca üçüncü seviye.

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bunun akü bsğlantılarını nasıl yapabiliyoruz?

  6. #6

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun akü bsğlantılarını nasıl yapabiliyoruz?
    aküye röle ile bağlayıp araya sigorta eklenmeli.


    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yaptım tam da dediğin şekilde rezistans tel ile.

    Rezistans teli ısıtınca daralan makarondan geçir ve çakmakla ısıt. Sonra elciğe büyük 40mm çaplı makaron geçirip ısıt. Uzunluğunu ayarladığın teli elciğin etrafına sar ve plaktik kelepçe ile sabitle. Hepsinin üstüne tekrar 40mm makaron geçir. Aşağıdaki fotoğrafdaki gibi olacak. 10 watt güç yeterli olur. Eğer ısıtma gücü yetersiz gelirse sardığın telin bir kısmını kesip kısaltarak gücü arttırabilirsin.
    geçen sene aliexpress den elcik ısıtma padlerinden almıştım. bir süre çalıştıktan sonra bozuldu. araya yağmur su giriyordu ve makaron bollaşıp dönmeye başlamıştı. hiç verim alamadım. sizde benzer sorunlar oluyor mu.

  7. #7
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı zuluman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküye röle ile bağlayıp araya sigorta eklenmeli.



    geçen sene aliexpress den elcik ısıtma padlerinden almıştım. bir süre çalıştıktan sonra bozuldu. araya yağmur su giriyordu ve makaron bollaşıp dönmeye başlamıştı. hiç verim alamadım. sizde benzer sorunlar oluyor mu.
    Bende zaten o bozulan pedlerin yerine yaptım bu sistemi.

    Geçen sene bu zamanlarda yaklaşık 80 liraya o pedli makaronlu elcik ısıtma sisteminden alıp serviste taktırdım. İlk birkaç gün güzel şekilde kullandıktan sonra önce bir tarafı ısıtmamaya başladı bir hafta sonra da diğer tarafı aynı şekilde yandı. Hatta yanarken bir noktasında aşırı ısınmayı hissettim. Yani elektrik pedin tamamını dolaşarak ısıtmak yerine bir noktadan kısadevre yaparak o noktayı aşırı ısıtıp tamir edilemeyecek şekilde ısıtıcının yanmasına sebep oluyordu.

    Sonra kendim ısıtıcı pedleri söküp yenileriyle değiştirmek istedim. Elime kerpeteni alıp pedleri söktüm ve sadece kabloları bıraktım. Sonra karaköyde beyoğlunda dükkan dükkan gezip aynı güçte dirençte ıstıcı ped aradım fakat bir türlü aradığımı bulamadım. Belki 30 dükkana girip çıkmışımdır ama hiçbirinde ıstıcı ped yoktu. karaköy esnafına dert anlatmak da ayrı eziyetti.

    Söktüğüm ısıtıcı pedi yakından inceledim ve farkettim ki bu ped aslında normal bir telin esnek bir plaka boyunca kıvrıla kıvrıla döşenmesinden ibaretti. Dedim ben bunun aynısını rezistans telle yaparım. Teller birbirine değip kısadevre yapmadığı sürece aynı direnç değerine sahip iki rezistans aynı miktarda ısı üretecektir.

    Ardından karaköy esnafında rezistans tel arama eziyeti başladı. Normal rezistans tel satan dükkanlar teli bana direk satmak yerine "Ne yapacaksın?" sorusunu soruyorlardı. Elcik ısıtma yapacağımı söyleyince "Olmaz elin yanar!" deyip kestirip atıyorlardı. Adamlara bir türlü oluşacak sıcaklığın voltaj, direnç ve yüzey alanı ile alakalı olduğunu anlatamadım. En sonunda bir tanesini ikna edip birkaç metre tel alabildim. Telleri kısa devre olmasın ve ısı dağılsın diye makarondan geçirip elciklere sardım ve eski kablolara bağlayarak elektrik verdim. Beklediğimden daha zayıf bir ısıtma elde ettim. Telleri kısaltıp tekrar bağlayarak istediğim güç seviyesine getirdim.

    Nihayetinde kendi yaptığım ısıtıcıyı 1 yıldan uzun süredir kullanıyorum ve hiç bozulmadı. İki defa şase kablosu bağlandığı noktadan koptu ve kablo papucu takarak tekrar bağladım. Bunun dışında bir problem oluşmadı.
    levend84, MSMorkan, tommygun ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @Mustafa325

    Çoğu esnaf anca takoz olur.

    Tel ararsin yok ne yapacaksin??

    Ya arkadaş akıl verme tel var mi?yok mu?

    Bir ara arkadaşin z750 sinin statoturunu sardiracaktik,bobinajcilari gezdik,usta lafa gelince bilegime bile sargi yaparim diyor önune malzemeyi koyunca,yaa bu çok uğraştirir,hemde ölmuş bu vs..sonra birisi onerdi gittik dukkana usta sagolsun araya bypass atti meger son sarim kopmus..

    Arkadaş motorunu hala sorunsuz kullaniyor..
    tommygun bunu beğendi.

  9. #9
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bunu deneyecem..
    Bakalım sonuç ne olacak.
    Yardımınıza ihtiyacım olacak..

    Tel kaç mm?
    Tel boyu ne olmalı?
    Motor ybr125[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------

    https://m.n11.com/elektrikli-isi-ban...4aAkrqEALw_wcB

    Bu ütün hk düşnceleriniz neler?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

    10 watt güç yeterli olur denmiş.
    A- her iki elcik toplamı içşn mi bu değer?
    B- watt ayarını nasıl yapıyoruz??

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deneyen var mı? Ben rezistans teli ile denenekteyim şuan 1 metresi 1.4 amper akım çekiyor güzel ısıtıyor, 2 metresi 0.7 amper çekiyor ama bu sefer ısınmıyor. 1.4amper x 12volt yaparsak 16 watt yapıyor, bu değer sizce fazla mı? Önceden aklında fikir oluşturup pratiğe dökemeyen var mı? Önerilerinizi bekliyorum.
    1.4 amper normal bir değer, mümkünse kontağa bağlayın ve artısına mutlaka sigorta koyun. Motor çalıştığı müddetçe bir zararı olmaz.

    edit: konu eskiymiş, heyecan yapıp cevap yazdım

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.4 amper normal bir değer, mümkünse kontağa bağlayın ve artısına mutlaka sigorta koyun. Motor çalıştığı müddetçe bir zararı olmaz.

    edit: konu eskiymiş, heyecan yapıp cevap yazdım
    Konu eski olsa bile ben uğraşmayı düşünüyorum ama kimseden cvp yok.

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2019
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deneyen var mı? Ben rezistans teli ile denenekteyim şuan 1 metresi 1.4 amper akım çekiyor güzel ısıtıyor, 2 metresi 0.7 amper çekiyor ama bu sefer ısınmıyor. 1.4amper x 12volt yaparsak 16 watt yapıyor, bu değer sizce fazla mı? Önceden aklında fikir oluşturup pratiğe dökemeyen var mı? Önerilerinizi bekliyorum.
    Ben yaptırdım ama motorcumuz sağolsun iyi yapamadı heralde. Aküm bozuldu sarj etmedi akü tamamen bitti falan bence bulaşmayın.

    Bana denk gelmiş de olabilir tabi bilemiyorum

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı motorluyazar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yaptırdım ama motorcumuz sağolsun iyi yapamadı heralde. Aküm bozuldu sarj etmedi akü tamamen bitti falan bence bulaşmayın.

    Bana denk gelmiş de olabilir tabi bilemiyorum
    büyük ihtimalle kaçak vardır, kapalıykende akım çekiyordur, o yüzden kontağa bağlanmalı diyorum. birde bağlandıktan sonra tüm kontrolleri yapılmalı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu deneyecem..
    Bakalım sonuç ne olacak.
    Yardımınıza ihtiyacım olacak..

    Tel kaç mm?
    Tel boyu ne olmalı?
    Motor ybr125[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------

    https://m.n11.com/elektrikli-isi-ban...4aAkrqEALw_wcB

    Bu ütün hk düşnceleriniz neler?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

    10 watt güç yeterli olur denmiş.
    A- her iki elcik toplamı içşn mi bu değer?
    B- watt ayarını nasıl yapıyoruz??
    abi tel boyu ve kalınlığı hakkında bilgim yok deneme yanılma ile yapılabilir yada ilk mesajdaki uygulamaya göre aynısından alınabilir.

    watt ayarını şöyle yapacaksınız, eğer rezistansı keserek falan takarsanız tüm değerler değişir, elinizde bir multimetre varsa 12V güç kaynağına bağlayarak amperini ölçebilirsiniz. Mesela akünüz 10 amper, sizin iki elcik için ölçtüğünüz amper değeri akünüzün %20 si kadarsa o zaman kurtarabilir diyebiliriz.

    Yani iki elciğin amper değeri 2A ise akünüzde 10A ise akünüzü 5 saatte bitirecek demektir.

  14. #14
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük ihtimalle kaçak vardır, kapalıykende akım çekiyordur, o yüzden kontağa bağlanmalı diyorum. birde bağlandıktan sonra tüm kontrolleri yapılmalı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------



    abi tel boyu ve kalınlığı hakkında bilgim yok deneme yanılma ile yapılabilir yada ilk mesajdaki uygulamaya göre aynısından alınabilir.

    watt ayarını şöyle yapacaksınız, eğer rezistansı keserek falan takarsanız tüm değerler değişir, elinizde bir multimetre varsa 12V güç kaynağına bağlayarak amperini ölçebilirsiniz. Mesela akünüz 10 amper, sizin iki elcik için ölçtüğünüz amper değeri akünüzün %20 si kadarsa o zaman kurtarabilir diyebiliriz.

    Yani iki elciğin amper değeri 2A ise akünüzde 10A ise akünüzü 5 saatte bitirecek demektir.
    Motor çalışıyor olsa bile mi yine de akü biter?

  15. #15
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Yurekçe abinin isteği üzerine akşam işten eve gelince ayrıntılı bir şekilde elektrik hesabını ve gerekli malzemeleri yazacağım.
    MSMorkan ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Yürekçe hocam detaylı okuyamadım ama bilgilendireyim seni:

    Öncelikle tel kalınlığı ve uzunluğu tamamen senin uygulamana bağlı. Elcik başına 10 watt yeterli dersen yaklaşık 1 Amperden biraz az akım çekmen gerekiyor. Yani teli multimetrenin direnç ölçüm konumunda ölçtüğünüzde 10-15 ohm civarı olması lazım. Hesaplamaları 12 volta göre yapmak doğru olmaz çünkü çalışırken voltaj yükselir (şarj dinamosu sebebiyle). Aşağı yukarı maksimum 14 Volt minimum 13 Volt olur. Elcik ısıtma motor çalışırken aküden yemesi pek olası değil fakat şarj dinamosu yeterli güç verebiliyor olması gerekiyor. Teorik olarak elcik ısıtma açıkken şarj dinamosu motorun dönmesine daha fazla direnç gösterecek ve yakıt sarfiyatını artıracaktır. Fakat aküyü boşaltması ancak şarj etme kapasitesinin düşük olmasıyla mümkün.

    Uzun yola çıkmadan önce kontak kapalı iken multimetrenin voltaj konumunda akü voltajını ölçün, yol boyu elcik ısıtma açık gidin. İndikten sonra elcik ısıtmayı ve kontağı kapatıp tekrar ölçün. Eğer düşmüşse aküden yiyor anlamına gelir.

    Gönderdiğin linkteki bandın açıklamasında hiç bir şey yazmıyor. Metre başına direnç değeri gibi bir veri olsaydı yorum yapabilirdim.

    Ekleme: Mutlaka sigorta bağlayın bu sisteme. Bir de kolay açılmasın. Mümkünse kontak açıldıktan sonra elektrik gelmesini sağlarsanız daha da iyi olur. Malum motosiklet kurcalamayı seven çok.

  17. #17
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Teşekkürler yorumlar için.
    Rezistans işiyle uğeaşan bir imalatgane buldum.
    Değişik kalınlıklarda var,
    5 metresi 2.5 tl.
    Makaron 5 tl
    Düğme 1 tl
    Kablo 5 tl
    20 tl ye bu işi yaparım zannımca..
    Ama desteğiniz şart.. Ki o da var..
    İyice araştırınca gömülecem olaya..
    Tekrardan teşekkür ederim

  18. #18
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Yürekçe için daha önce kendim kullandığım şekilde tarif etmek istedim.


    Ek olarak elciklere 2'şer mt (sağ sol toplam 4 mt) mt'de 6-7 ohm kadar veren rezistans teli kullanılabilir.Elciklerdeki teller sağ ve soldan bağımsız yani paralel bağlama ile bağlanacak.Elcikten tek taraftan teller çıkacak şekilde sarılması daha uygun olur.Önce elcikler 35mm'lik makaron ile ısı tabancası vasıtasıyla kaplanır.(çakmak ta olur ancak ısı tabancası daha homojen sardırıyor,yakmıyor)
    Daha sonra çift taraflı bant sarılır ve üzerine rezistans teli sarılır.daha sonra 40mm'lik makaron son kat olarak atılır ve teller enerji kablosuna bağlanır.Direksiyonun sağ-sol dönüşleri için yeterli boşluk payı verin,gerekirse cırt kelepçe ile sabitleyin.Ve hatta gaz kolu zamanla ısıda dolayı da dönme oynama yapabilir,ona da dipten bir cırt atılabilir. Birde sistemin herhangi bir yerine 1 adet anahtar koyulmalıdır,fazla ısınırsa kapamak için.
    Durum böyle Tahmini 2-3 saatinizi alacaktır
    En dip bilgi:Her nekadar rezistans teli diye satılsalar da içerisinde farklı alaşımlar bulunduğu için belirli bir kullanımdan sonra direnç değerleri değişiyor ve artarak ısıtıyorlar.O yüzden dirençleri biraz yüksek tutmakta fayda var.Tek dezavantajı biraz geç ısınır ancak elleri rahatsız edecek şekilde çalışmaz-düşük akım çeker ve böylece akü dostu olur özellikle küçük cc'ler için...

  19. #19
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Elektrik hesabı
    Elcik ısıtma elektrik hesabı için 2 basit elektrik kanununu kullanacağız; Voltaj = akım x direnç , Güç = voltaj x akım

    Bu iki kanundan yola çıkarak Güç = Voltaj x voltaj/direnç sonucunu buluruz.

    Biz motosikletimizde voltajımızın kaç olduğunu net bir şekilde biliyoruz. Benim motosikletimde voltaj göstergesinden gördüğüm kadarıyla elcik ısıtma kapalıyken 13.5 volt açıkken 12 volt civarı bir gerilim oluyor. Bu yüzden voltajı 12 kabul edeceğiz.

    Isıtıcıdan almak istediğimiz güç değerini de 10 watt sayarsak, bunları formülde yerine koyduğumuzda 10watt=12voltx12volt/direnç buluruz. Denklemde direnci yalnız bırakırsak direnç=144/10 ohm,direnç= 14.4 ohm sonucunu buluruz. Yani eğer 10 watt güç istiyorsak telimiz 14.4 ohm olmalı. 5 watt güç istiyor olsaydık direnç=144/5= 28.8 ohm sonucunu bulacaktık.

    Direnç değerini bulduk fakat hangi boyda hangi cins teli seçeceğiz? Burada ince ve kısa bir tel de kullanabiliriz veya kalın ve uzun tel de kullanabilriz. Fakat kısa bir tel kullanırsak elde ettiğimiz 10 watt güç çok dar bir noktada üretileceği için o noktada aşırı ısınmaya sebep olacaktır. Amacımız oluşacak olan ısıyı elciğe eşit bir şekilde dağıtmak olmalı. Bir noktayı ısıtmadan bırakıp diğer tarafı 100 derece sıcaklığa çıkarmak elimizi yakabilir.

    Elciğin tamamına rezistans teli eşit şekilde dağıtmak için telin boyu en az 1 metre olmalı. 0.4 mm diren teli 11.3 ohm/metre direnç değerine sahipmiş. Yani eğer 0.4 mm tel kullanırsak istediğimiz 10 watt güç, 14.4 ohm direnç değeri için bu telden yaklaşık 1.27 metre elciğe sarmalıyız.

    Direnç teli seçimi için gerekli bütün hesaplar böyle. Şimdi gelelim lazım olan malzeme listesine;

    Malzeme listesi

    -Direnç teli, 0.4 mm yaklaşık 3 metre. Fazla almaktan zarar çıkmaz 5-6 metre alın.

    -Isı ile daralan makaron
    -1mm 3 metre direnç telini içinden geçirmek için.
    -40mm 50cm elciğin tamamına geçirmek için.
    -5,10 mm gibi değişik çaplarda elektrik kablolarını bağlamak için.

    -2 farklı renk kablo Yeterince kalın olması önemli. + ve - taraflara farklı renk bağlayın böylece karışıklık olmaz.
    -Sigorta yuvası ve sigorta

    -Ek muf Kabloları sağlam şekilde bağlamak için.

    -Erkek ve dişi kablo papuçlarıkabloları sökülebilir şekilde bağlamak için. Aynı zamanda aksesuarların bacakları erkek şeklinde oluyor. Dişi papuclara tam oturuyorlar.

    -Kablo soyma ve sıkma pensesi Bu resimdeki alet. Çok kullanışlı ve kullanması eğlenceli. Her eve lazım.

    -Çakmak ısı ile daralan makaronları daraltmak için.
    -voltaj göstergesi Bunu da takmanızı öneriyorum. Akünün durumunu anlık olarak takip edebilmenizi sağlar.

    -Açma kapama anahtarı


    Montaj yaparken uyulması gereken kurallar;
    - + ve - için farklı renklerde kablolar kullanın. Yanlışlıkla kısadevre yapmanızı önler. Aylar sonra kabloları söküp yenilemek istediğinizde kafanız karışmaz.

    - Kullandığınız kablolar kalın olsun. İnce kablolar direnç oluşturup boşu boşuna enerji harcamınza sebep olur. Ayrıca çok kolay koparlar.

    - Kabloları elektrik bandı ile değil ek muf ile bağlayın. Böylece motosiklet üzerinde sürekli olan titreşimden dolayı kopmazlar. Yıllarca sapasağlam kalır.

    - Mutlaka sigorta takın. + kablonun en ucuna takmalısınız. Böylece taktığınız kablolardan şaseye atlama olursa sigortanız devreye girer.

    - Yaptığınız bağlantılarda + ve - kabloların bağlantı noktaları birbirine yakın olmasın. Yani temas etmeleri ihtimal dahilinde olmasın kesinlikle. Aynı zamanda yağmur yağdığında birbirine yakın kablolardan elektrik atlayabilir bu yüzden araya mesafe koymakta fayda var.

    - Yaptığınız bütün bağlantıları ısı ile daralan makaronlar ile kapatın. Açıkta bakır kablo kalmasın. Yağmur suyu bakıra ulaşmasın. Hızlı bir şekilde korozyon olursa birkaç ay içinde temassızlık yapmaya başlar.
    ogzcngdk ve 19051919 bunu beğendiler.

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yürekçe için daha önce kendim kullandığım şekilde tarif etmek istedim.
    https://i.hizliresim.com/Z5m28A.png

    Ek olarak elciklere 2'şer mt (sağ sol toplam 4 mt) mt'de 6-7 ohm kadar veren rezistans teli kullanılabilir.Elciklerdeki teller sağ ve soldan bağımsız yani paralel bağlama ile bağlanacak.Elcikten tek taraftan teller çıkacak şekilde sarılması daha uygun olur.Önce elcikler 35mm'lik makaron ile ısı tabancası vasıtasıyla kaplanır.(çakmak ta olur ancak ısı tabancası daha homojen sardırıyor,yakmıyor)
    Daha sonra çift taraflı bant sarılır ve üzerine rezistans teli sarılır.daha sonra 40mm'lik makaron son kat olarak atılır ve teller enerji kablosuna bağlanır.Direksiyonun sağ-sol dönüşleri için yeterli boşluk payı verin,gerekirse cırt kelepçe ile sabitleyin.Ve hatta gaz kolu zamanla ısıda dolayı da dönme oynama yapabilir,ona da dipten bir cırt atılabilir. Birde sistemin herhangi bir yerine 1 adet anahtar koyulmalıdır,fazla ısınırsa kapamak için.
    Durum böyle Tahmini 2-3 saatinizi alacaktır
    En dip bilgi:Her nekadar rezistans teli diye satılsalar da içerisinde farklı alaşımlar bulunduğu için belirli bir kullanımdan sonra direnç değerleri değişiyor ve artarak ısıtıyorlar.O yüzden dirençleri biraz yüksek tutmakta fayda var.Tek dezavantajı biraz geç ısınır ancak elleri rahatsız edecek şekilde çalışmaz-düşük akım çeker ve böylece akü dostu olur özellikle küçük cc'ler için...
    Çok sağol.
    Şema iyi oldu.
    Ben her iki elciğe ayrı ayrı kademeli anahtar koymayı ve yazın çıkartılabilirliği mümkün olan bir işlem planlıyorum. Ama önce akünün yükünü iyi ayarlamam gerek..

    Bu elcik ısıtmanın yanı sıra elcik koruma üzerinde parmak led(görünürlük açısından) ve sinyal uygulaması

    Bir de dörtlü flaşör uygulaması düşünüyorum.

    Fikri olanlar varsa, dinlemeye hazırım


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)