evet 1. viteste çok gerçekten çok kalmışım. 2. viteste kalsam da muhtemelen pek bir şey kaybetmezdim aynı yerlerde. Bir sonraki girişimde buna dikkat edeceğim teşekkür ederim.
Frenleme noktam çok erken bunun birkaç sebebi var aslında. Yani çok güvenli süreyimden ziyade, hem pisti tanımıyorum, hem gece olduğundan net seçemiyorum, hem motoru yeni yeni tanıyorum aslında 1500km civarı bir tanışıklığımız var kendisiyle. Virajlarda önce doğru konumlanma ve fren noktalarını doğru belirleme şu an en öncelikli öğrenmem gereken konular. Teşekkür ederim
Tur zamanı bilmiyorum yani ölçmedim, videolardan bakmak lazım ama şu aşamada pek gerek duymadım
Video gayet hoş olmuş zevkle izledim.İlk kez piste çıkan birine göre ve böyle kötü aydınlatılan bir piste gayet güzel risksiz güvenli bir sürüş olmuş.
Gündüz bol bol giderseniz alışır, hızlanırsınız. Bir de sizden hızlı bir arkadaş edinirseniz bu süreç çok daha çabuk işler. Yeni yol zevkten çok panik demek. Hele yeni motosiklette. Üstelik güçlü bir motosiklette. Hem de gece.
Ben de bir tavsiye vereyim, piste çıkacağınız zaman devir saati hariç göstergeleri kağıt bant veya benzeri bir şeyle kapatın.
hız göstergesine baktım arada, viraj giriş ve çıkış hızlarımı görmek için ama evet bakmamak daha doğru. Göstergeye bant yapıştırma işi mantıklı bunu deneyebilirim.
bakalım ay sonu yine pist günü var işlerimle çakışmazsa ona da katılmayı planlıyorum.
dostum güzel bir tecrübe yaşamıssın,eminim çokta keyif almışşındır.benim nacizane bi tavsiyem olacak,aynı viteste çok uzun süre gidiyorsun.hem motora yazık hemde sana yazık))yeri zamanı ve devri gelince vites değiştirmekten korkma dostum.tabi bu ilk defa pist tecrüben olmasındanda kaynaklanıyor olabilir.bir değerlendir bu konuyu derim.iyi sürüşler.
hocam pist çıkışında söylüyolar genelde tur sürelerini. orada kayıt tutuyolar bildiğim kadarıyla.
Bence iyi hocam piste çıkamayanlar utansın, mesela ben
Acaba bu pistlerde ölüm oluyor mu ? bunu merak ettim şimdi ? Ölüm olsa sorumluluk pist sahibinin mi mesela ? evrak falan imzalanıyor mu piste çıkmadan önce ?
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
pistin çoğunluğu 1. ya 2. viteste gidebilecek hızlar aslında ama 1. vites yerine 2. viteste gidebilirmişim onun dışında start finish düzlüğü harici 3. vitese geçebileceğim bir yer yok sanki en azından benim tempomda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:06 ----------
maalesef burada söylemiyorlardı hocam hatta briefingte yarışmak ve süre ölçüm cihazı kullanmakta yasak dediler. Belki tecrübesiz grubunda çıktığım içindir. geçişlerle ilgili kısıtlamalarda vardı virajlarda geçiş yapmamış yasaktı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
herhangi bir kayıt imzalatmadılar. ölümlü kaza durumunda ne oluyor bilmiyorum ama pistten kaynaklı bir kusur yoksa pist sahibinin sorumlu olacağını sanmıyorum. Birkaç sene evvel bir kişi hayatını kaybetmiş frenleri tutmamış start finish düzlüğü sonunda hiç yavaşlayamadan 200+km hızla kaza yapmış.
Bugün tekrar piste çıktım - aslında arada bir defa daha çıkmıştım onunla beraber 3. pist tecrübem oldu bu. Seansın başında check engine light yandı kararsız kaldım devam edip etmemek arasında ama limp mode'a almadığı için önemli birşey değildir diyerek devam ettim bakalım ne çıkacak.
Bugünün hataları, vites geçişleriyle ilgili sorunlar yaşadım, bir virajda vites düşürmeden girip viraj içinde düşürmek durumunda kaldım, bir başkasında boşa geçti öyle olunca yatık posizyonda tekrar vitese almak istemeyip viraj dışına çıktım vs. Geliştirmem gereken çok şey var ama devam edeceğim çıkmaya inşallah.
bir türlü videoyu ekleyemi başamadım :(
https://www.youtube.com/watch?v=Hc4K_6dKAlM
Coğrafya cidden kader ya daha motosiklet ile 10k KM yapmış adam panigale ile piste giriyor,bizde 100k+ KM ile anca mt 07 ye çıkabildik Video çok güzel bu arada hocam ALLAH kaza bela vermesin.Doya doya zevkine varın pistin,kuyruga takılan kuş bakışı kamera almanızı tavsiye ederim hem daha sonra sürüşünüzü daha iyi bir açı ile izleyip hatalarınızı daha kolay fark edebilirsiniz
nyk en iyisini yapıp piste çıkmış. Kendine ve başkalarına en az zarar vereceği yerde motosiklet sürmüş. Acemiler için piste çıkmayı şiddetle tavsiye ediyorum, aynı şeyleri yolda deneyeceğinize pistte deneyin: düşerseniz çarpacağınız kaldırım yok, refüj yok, ağaç yok; başkalarına çarpma ihtimaliniz de yol göre çok daha düşük.
nyk acemi olduğunu söylemiş, ve tüm acemilerde olduğu gibi bilmeyen, bilmediğini fark edemez. Acemiler için tavsiyem, iyi bir eğitmen bulup kapalı alan eğitimi alması, zira postür (bedenin konumu ve duruşu) ve bakış gibi konularda mutlaka eksikler olur ve acemiler için ilerlemek, en hızlı ve sağlam kapalı alan eğitimiyle olur.
Her halükarda: tekerimize taş değmesin!
*
İlave
Yeni başlayanlar için: şu yazım faydalı olabilir.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Motosiklet konusunda tecrübem az fakat uzun yolculuklar sebebiyle viraj konusunda çok deneyim yaşadım.
Genelde virajlarda apeks çizgisine çok dikkat etmediğinizi gördüm. Bunu kendimde çok önemsiyorum.
Kendime viraj eğitimi verirken komut kullanma alışkanlığım oluştu. Çok faydalı oluyor.
Şöyle;
Düşür vitesi - Gir apekse - Yat - Aç gazı - Çıkışa bak - Bakışını düşürme - Düzelt motoru..
Bu komutları yüksek sesle söyleyerek iyi sonuç aldım.
Naçizane tavsiyem. Kolay gelsin.
teşekkür ederim, pist eğitimi almak istiyorum ama burada çok fazla imkan yok maalesef eğitim anlamında. denk getirirsem mutlaka gitmek istiyorum. birden fazla apeksi olan virajlarda ve uzun virajlarda apeks noktasını kestiremiyorum.
onun dışında kuyruk kamerası hiç düşünmemiştim ileride belki düşünebilirim. Gyro ile depo üstünden yapılan kayıtlar çok hoşuma gidiyor aslında ama bunu yapan çok az kişi var onlarda sır gibi saklıyor setuplarını. Deneyenlerin neredeyse tamamı gyronun sapıttığından yeri göğü çektiğinden bahşediyor.
Apeks çizgisi ve yatma noktası çok önemlidir. Bunları öğrenmek gerekir.
Erken yada geç yatmak sıkıntılar doğurur. Yatış noktası dönüş merkezine yakındır.
Motosikleti dinlersen, o bunu size söyler. "Şimdi" der. Yatışı ani yapmalısın.
Yatışta ağırlık merkezini iç taraf aktarmak yeterli olmazsa gidondan kontra
uygulamak gerekebilir.
Viraja girerken karnına yumruk yemiş gibi kambur olmalısın. Vücudun ağırlık merkezini
kalçanı seleye bastırarak aşağı vermek gerekir. Kollar yere paralel olmalı.
Sol el en büyük düşmanın. Gidonu sıkı tuttuğu anda motosikletin dinamiği bozulur.Virajda
sol elinin gidonu sıkı tuttuğunu fark ettiğin anda kendine ağır sözler söyle. Sağ el her
türlü masumdur. Gaz açmakla meşguldür.
Viraj dışına "bakış kilitlenmesi" de en büyük tehlikedir. Buna da dikkat etmek lazım.
Aklıma bunlar da geldi, yazdım.
Son söz: Eğitim önemli.
Üstad yazdığınız nefis günlüklerden sizi tanıyorum , kısa sürede büyük hacimli motora geçtiniz aman dikkat diye kafanızı ütülemek istemiyorum eminimki konsantrasyonunuz motorun hacmi ve hızıyla beraber artmıştır , lakin apex konumlanma hakkında yazdıklarınız oldukça hızlı viraj almaya başladığınızı düşündürdü , nacizane tavsiyem pist dışında viraj tepe noktalarına yatarak yaklaşmamanız ve panik frende motoru düzeltip yavaşlayabileceginiz daha yavaş bir çizgi takip etmeniz olabilir..
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)