Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tekerime Taş Değdi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Şimdi öncelikle şunu belirteyim. Evet düştüm. Ve bu düşüşümü anlatmamın iki sebebi var. Birincisi acaba bu şartlarda kurtarma ihtimalim gerçekten yok muydu, varsa nasıl kurtarabilirdim diye. İkincisi de belki benimle aynı şartlarla karşılaşan birisi olur da aşağıda yazılanlar aklına gelip kurtarabilir durumu? Olaya geçeyim
    Yağmur yağmaya başlamış. Ben evden bayağı bir uzaktayım ve mecburen yağmurda sürmem gerekiyor. Üstüm başım zaten ıslanmış. Kazasız belasız eve varayım yeter gözüyle bakıyorum. Arada bir frenlerken arka lastik yan veriyor, freni salıp kurtarıyorum bi şekilde. Bu şekilde giderken daha önce kullanmadığım hafif yokuş aşağı bir yoldan caddeye ineceğim yolun eğimi en başta çok değil ama gittiğikçe artıyor. İleriden tam sağa dönüp iyice bayır aşağı oluyor. Ordan inince caddeye çıkıyor. (Sanırım tam anlatamadım) Ayrıca sonradan öğrendim ki bu yola mazot dökülmüş. Benden hemen önce başka bir araba aynı yerde duramayıp karşıdaki arabaya girmiş. Neyse bu yolun henüz çok yokuş olmayan baş kısımlarında yavaş yavaş ilerliyorum. İkiye atıyorum. Hafif frenle inerken yanlayacağını hissettiğim an bırakıyorum freni. Gaz kolunu ne tam salmışım ne çok gaz veriyorum orta seviyelerde. Ancak hesapta olmayan bir şey frene basmadığım halde arka teker kaymaya başlıyor. O kadar kaygan ki motorun kompresyon ile yaptığı frenle bile kayıyor(Gazı tam kapatmadığım halde) Sonra ne yapayım kurtulur mu bu derken debriyaj fren yapmamla beraber yan yatıp yolun geri kalanını yerde gidiyorum ve tam karşıdaki yıkık duvara(işte burda sağa dönmem gerekiyordu) yatay vaziyette vuruyorum. Sonuç olarak debriyaj levyesi ve sinyal vs. kontrol zamazingosu terse döndü. Onu bi şekilde düzelttim çevirerek. Ancak asıl sorun ön lastikte bi sıkıntı vardı. Bi şekilde motoru kaldırıp azcık ilerlettim. Ön lastik dönerken bir noktada çamurluğa sürtüyordu. En başta çamurluk yerinden kurtulmuş falan sandım. Ancak sonradan fark ettim ki sanırım jant yamulmuş. O şekilde yavaş yavaş eve geldim bir şekilde. Motoru bıraktım bir haftadır duruyor nasıl bıraktıysam(Soğudum biraz motordan)

    Şimdi biraz uzun oldu ama size sorum birincisi kurtarma ihtimalim var mıydı? Hata yolda mı motorda mı lastikte mi bende mi? Ya da hepsinde mi? Veya bu durumda mecbur boyun mu eğmek gerekiyor asfalta?

    İkinci sorum da bu jant gözle çok fark edilmiyor ama dediğim gibi havada çevirince balansı bozuk gibi yamuk dönüyor. Bunu nasıl nerde düzelttirebilirim?

    Bu arada motor 2015 model 125 mh drift. Lastikler fabrika çıkışı orjinal lastikleri. 16.xxx km'de motor

    Şimdiden okuyana ayrı cevaplayana ayrı teşekkür ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bende yeni motorcu sayılırım bi yorumum yok ama geçmiş olsun.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Olay tamamen lastik. Latikler çok kötü olduğu için bide 2015 Ne olmasını bekliyordun? Kaymamasını? Taş gibi olmuştur o lastikler.

    Geçmiş olsun hocam, güzel lastik bak şuna.

  4. #4
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Olacağı varmış,çok geçmiş olsun. Lastiklerinizi değiştirmelisiniz.Malum ülkenin yolları tırt.Jantı çıkartın bakalım.Balansa götürün orda tam belli olur,belki jantı tutan vidada falan yamulma olmuştur

  5. #5
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    geçmiş olsun.

    sonuna kadar okuyun:

    • yağmurda motor kullanmak
    • yağmurda arka taraf kaymasına rağmen motor kullanmak.
    • yağmurda arka taraf kaymasına rağmen sırf eve kısa zamanda varayım diye motor kullanmak.
    • yağmurda arka taraf kaymasına rağmen sırf eve kısa zamanda varayım diye fabrika çıkışlı lastiklerle motor kullanmak.
    • yağmurda arka taraf kaymasına rağmen sırf eve kısa zamanda varayım diye fabrika çıkışlı lastiklerle kontrolün sizde olmadığı bir eğimli yolda motor kullanmak.

    böyle bakarsanız ihmal ettiğiniz detaylarla zaten düşmemeniz daha yüksek. kaza geliyorum demiş. kazada birşey olmadığını varsayıyorum. hiç sağlık durumunuzdan söz etmemişsiniz ve götürebilmişsiniz evinize. şanslısınız. farkına varıp motor sürücekseniz bunları tekrarlamamaya çalışın.

    tekrardan geçmiş olsun.
    pea, Osm@n, Mr-K ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı Gajni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi biraz uzun oldu ama size sorum birincisi kurtarma ihtimalim var mıydı? Hata yolda mı motorda mı lastikte mi bende mi? Ya da hepsinde mi? Veya bu durumda mecbur boyun mu eğmek gerekiyor asfalta?

    Bu arada motor 2015 model 125 mh drift. Lastikler fabrika çıkışı orjinal lastikleri. 16.xxx km'de motor
    Kurtarma şansınız lastik kaymaya başladıysa çok zor. Daha da aşağı inip, hızlanmadan önce yandaki bir yere çarpmak düşünülebilir de; kim isteyerek kaza yapar ki.

    Hata yolda, lastikte ve en önemlisi sizde. 4 yaşında hem de Çin işi naylon lastikle o yola girilmez. Lastiklerinizi 4 sene önce değiştirmeniz gerekiyordu ya da o yokuşa girmemeniz.

    Geçmiş olsun. İlk fırsatta düzgün bir lastiğe geçin.

  7. #7
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Sakın bana orijinal lastikleri ile yağmurda kullandım deme o motoru... Hemde 16.000 kmlik orijinal lastikleri ile... Neden böyle dedim? Çünkü benim motorda drift ve lastikler aman aman kötü yani.. Ah be dostum. Lastik taktırsan iyi olur. O yolda lastiğin güzel olsada fark etmeyebilirdi mazot faktöründen dolayı ama başka olaylar engellenebilir. Dikkatli kullanman dileği ile.

  8. #8
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    zaten mazot dökülmüş yola, en kral lastik bile kayabilir. yağmurda motor sürülmez diyenlere bakma. ama tabii ki riski minimize etmek için ilk işiniz lastikleri yenilemek olmalı. en büyüğü buolsun, geçmiş olsun.

  9. #9

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Seninle aynı durumu bende yaşadım orjinal lastiklerimle motor çok kıç salladı düz yolda dahilinde. Allaha şükür bir kaza bela yaşamadım ama lastik deposundan bir hafta önce anlas mb 34 taktırdım şiddetle öneriyorum taze üretilmiş ön arka lastik alabilirsin. Arada çok bariz bir fark oluyor frenleme yol tutuşu motordan kat ve kat zevk aldım ve bu zamana kadar orjinal lastiklerle gezdiğim her güne lanet ettim lastik çok önemli hocam 1dakika bekleme lastiği tak gerisini düşünme.

  10. #10
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Geçmiş olsun sağlam Bir lastik al kurtul fabrika çıkışı lastiklerden

  11. #11

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Geçmiş olsun dilekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Evet lastikler gerçekten kötü görünüyor teorik olarak. Ancak dışarıdan bakınca diş derinliği, çatlak durumu, düzleşme vs. iyi durumda görünüyor. Tabi her halükarda ıslak zemin performansı kötü doğal olarak değişmesi gerekiyor. Açıkçası merak da etmiyor değilim ne kadar değiştirir lastik diye. İlk motorum ve yaklaşık 3 senedir kullanıyorum. Başka lastik veya motosiklet performansı nasıldır vs. hiç bilmiyorum. Ancak şu dönemde değiştirmem pek mümkün görünmüyor. En kötü ihtimalle bir süre özellikle yağmurda kullanamayacağım.

    Bu arada sağlık durumumu belirtmeyi unutmuşum. Hamdolsun bana pek bir şey olmadı. Sadece sağ bacağım arka taraftan baldır kısmı sürtünmeden dolayı ufak yara olmuştu sanırım. O da geçti zaten. En büyük tesellim de bu oldu zaten.
    Tekrar çok teşekkür ederim.

    Sanırım lastiği söküp bir balansa götürmem gerekecek dediğiniz gibi İstanbul Avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı acaba

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Öncelikle geçmiş olsun..

    Nedense bu forumda ilk mesajlar nasıl başladıysa, sonraki mesajlar da tren katarı gibi aynı şekilde devam ediyor.
    Elbette sürüş dinamiklerinde en önemli faktörlerden birisi zemünle temas ama anlattığınıza göre sürüşünüzde ve frenajınızda sorunlar var.
    Bunları burada kısaca anlatmanın bir faydası yok, youtube'da yeterince video var zaten. Sadece şunu belirteyim ki; riskli sürmeniz gerektiği şartlarda, yolu uzatsa dahi bildiğiniz güzergahları kullanmaya gayret edin.
    Farkında olmasanız da,
    yağmur psikolojisi+üşüme( vücut ısısı düştükçe ya da arttıkça farkında olmadan bilinç bulanıklığı başta olmak üzere pek çok etmeni tetikler. Mesela kan şekeri düşer, tansiyon düşer yahut yükselir. Panikleme başlar gibi )+acelecilik+ görüş mesafesini yitirme dahil pek çok stresli şartlar altında araç kullanma tecrübesizliği de eklenince sonuç maalesef üzücü olabiliyor.
    Her kaza, pek çok kilometrelere bedel tecrübe aktarır bizlere. Önemli olan ders çıkarmsk ve ona göre önlem almaya çalışıp, eksikliği giderip daha da fazlasını kazanmak.
    Son olarak, motordan soğuduysanız, bu normaldir. İçinizden gelmedikçe kullanmayın.
    Ya zamanla atlatırsınız ya da uzaklaşırsınız. Bunda ayıp ya da utanılacak veya övünülecek bir durum yok.
    Kendinizi dinleyin, kendinize şans tanıyın.
    Unutmayın, siz varsanız her şey var.

    Tekrardan geçmiş olsun
    Sağlıcakla kalın

  13. #13
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Gecmis olsun iyi yönünden bakican olaylara hep bunlar kötü tecrube ögreniyosun motosiklet kullanmayi.
    Kafaya darbe almadiysan sorun yok.
    😉

  14. #14

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Geçmiş olsun yola kaygan bir madde döküldüyse lastiğin bir önemi yok bendede lifan glint var orjinal lastikleri üzerinde kuruda iyide ıslakda çok fena kayıyor ona keza çok daha yavaş ve temkinli gidiyorum bu nylon lastikler siyah limon kasaları gibi soğukta bile taş gibi oluyor.eski motorumda 19 bin km orjinallerle kullandım bu da daha 2000 de ama her an anlas ile değiştirebilirim

  15. #15

    Üyelik
    24 Kasım 2017
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun..

    Nedense bu forumda ilk mesajlar nasıl başladıysa, sonraki mesajlar da tren katarı gibi aynı şekilde devam ediyor.
    Elbette sürüş dinamiklerinde en önemli faktörlerden birisi zemünle temas ama anlattığınıza göre sürüşünüzde ve frenajınızda sorunlar var.
    Bunları burada kısaca anlatmanın bir faydası yok, youtube'da yeterince video var zaten. Sadece şunu belirteyim ki; riskli sürmeniz gerektiği şartlarda, yolu uzatsa dahi bildiğiniz güzergahları kullanmaya gayret edin.
    Farkında olmasanız da,
    yağmur psikolojisi+üşüme( vücut ısısı düştükçe ya da arttıkça farkında olmadan bilinç bulanıklığı başta olmak üzere pek çok etmeni tetikler. Mesela kan şekeri düşer, tansiyon düşer yahut yükselir. Panikleme başlar gibi )+acelecilik+ görüş mesafesini yitirme dahil pek çok stresli şartlar altında araç kullanma tecrübesizliği de eklenince sonuç maalesef üzücü olabiliyor.
    Her kaza, pek çok kilometrelere bedel tecrübe aktarır bizlere. Önemli olan ders çıkarmsk ve ona göre önlem almaya çalışıp, eksikliği giderip daha da fazlasını kazanmak.
    Son olarak, motordan soğuduysanız, bu normaldir. İçinizden gelmedikçe kullanmayın.
    Ya zamanla atlatırsınız ya da uzaklaşırsınız. Bunda ayıp ya da utanılacak veya övünülecek bir durum yok.
    Kendinizi dinleyin, kendinize şans tanıyın.
    Unutmayın, siz varsanız her şey var.

    Tekrardan geçmiş olsun
    Sağlıcakla kalın
    Teşekkürler hocam. Hakketen şimdi siz söyleyince girip baktım da ilk konuyu da kaza sonucu açmışız
    Sürüş ve frenaj konusunda aslında uzun süredir bu motoru kullandığım için alıştım diyebilirim. Yani daha önce de bayağı bir yan verdikten sonra freni bırakıp kurtarabildiğim olmuştu. Ancak bu sefer dediğim gibi sadece viteste olması ile kaymaya başladı. Fren falan yapmamıştım daha yani. Yine de tecrübe ve eğitimle daha iyi olabilirdi belki de.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:09 ----------

    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecmis olsun iyi yönünden bakican olaylara hep bunlar kötü tecrube ögreniyosun motosiklet kullanmayi.
    Kafaya darbe almadiysan sorun yok.
    😉
    Teşekkür ederim

    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun yola kaygan bir madde döküldüyse lastiğin bir önemi yok bendede lifan glint var orjinal lastikleri üzerinde kuruda iyide ıslakda çok fena kayıyor ona keza çok daha yavaş ve temkinli gidiyorum bu nylon lastikler siyah limon kasaları gibi soğukta bile taş gibi oluyor.eski motorumda 19 bin km orjinallerle kullandım bu da daha 2000 de ama her an anlas ile değiştirebilirim
    Teşekkürler. Evet gerçekten ciddi zorlaştırıyor. Daha önce durduğum yerde bile kaymıştı bu şekilde motor. Zor tuutum düşmesin diye.

  16. #16

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight200
    Eski lastiklerimde (nylon çöpler) yağmurda sürmek zorunda kalmıştım frene dokunduğum gibi kilitliyordu tekerleri. Olay hiç hoşuma gitmedi gittim kış lastiği aldım sabunlu suda da sürdüm çamurlu suda da sürdüm sonuç 0 kararsızlık mükemmel fren performansı. Belki mazot dökülmüş olabilir ama kış lastiği mazotla bile en azından motor freni + yumuşak frenle başa çıkabilir diye düşünüyorum. Lastik çok önemli..

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.

    Öncelikle eğer motosikletin lastikleri asfalta dökülmüş yağ veya yakıt gibi etkenler ile kaymaya başladı ise toparlamanız gerçekten çok zor.

    Her şekilde hata sizde. Eğitim eksikliği, olasılıkları önemsemeden veya farketmeden yapılan hareketler, kondisyonu düşük lastikler ile yüksek risk almanız... Yine de ucuz atlatılmış bir kaza, emin olun çok daha kötü sonuçlanabilirdi, tekrar geçmiş olsun.

    Kaza öncesinde yapmanız gerekenler vardı, örneğin hemen herkesin belirttiği üzere lastiklerinizi değiştirmeniz bu koşullarda kayma ihtimalinizi bir nebze de olsa düşürürdü. Su ve yağ karışımında bu iş için özel üretilmiş bileşenler ile üretilmiş lastikler(örn. bazı iş makinesi lastikleri) haricinde hiçbir lastik tam olarak yere tutunamaz, ama kaliteli bir lastik bu oranı yükseltebilirdi.

    Yaşadığınız sorunu atlatabilmek için en uygun tecrübeyi kar ve hafif buz tutmuş asfaltta motosiklet kullanarak tecrübe edinmeniz uygun olur. Bunun haricinde kayan bir motosikleti (kuru asfaltta kaydırmaktan, stunt yapmaktan bahsetmiyorum) nasıl kumanda edebileceğinizi çok zor öğrenirsiniz. Yani o konuda yapabileceğiniz pek birşey yoktu. Kayan motosikleti kontrol altına almak, arazi sürüşleri ve karda motosiklet kullanma ile ilgili videoları izlerseniz yardımı olabilir.

    Kaza sonrasında yaşadığınız sorun ön janttan kaynaklanmayabilir. İlk olarak ön amortisörlerin alt ve üst platinlere bağlandığı cıvata/somunları iyice gevşetin, teker şaft milini aynı şekilde iyice gevşetin, sonra teker milinden başlayarak tekrar geri sıkın. Tekeri çevirerek deneyin, eğer sorun devam ediyorsa ön tekerinizi havaya kaldırıp tekrar çevirin, eğer yalpalama şeklinde tüm jantı etkileyen bir bozulma varsa öncesinde ön teker şaft milinizi değiştirin. Eğer tekeri çevirdiğinizde jant düzgün dönüyor ancak belirli bir bölgede eğrilik hissediliyor ise malesef jant düzeltme veya değişim gerekecektir.

    Kaza sonrasında ise yapabileceğiniz

  18. #18

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    anlattığın duruma göre kurtarman pek mümkün değilmiş. Yolun eğimi ve ıslak oluşunu gözönünde bulundurarak belki ayaklarını yere koyup durarak geçmeliydin o bölgeden anca o zaman kurtarırdı belki. Hareket halinde mazota girdin mi lastiklerin ne kadar iyi olursa olsun kurtarma şansın çok çok az. Bu arada lastiklerinin çöp olduğu gerçeğinin de farkına varmışsındır herhalde, düz yolda bile yanlıyorsa bitik demek ki.

  19. #19
    serkan1987 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    geçmiş olsun,
    lastiğin büyük ihtimalle ya ömrünü doldurmuş ya da aşırı hava basılmış olabilir, ek olarak yağmurlu havada özellikle ilk yağışta yol daha çok kayganlaştığı mümkünse bir süre yolların yıkanmasını bekleme gerekir.

    En önemlisi cana geleceğine mala gelsin boşver gerisini ;)

  20. #20

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    benim aklima gelen ilk sey ise böylesi bir durumda, dik yokustan asagi iniyorsam, zaten lastikler duz yolda bile kayacak sekilde erismislerse ozaman buyuk ihtimalle motordan iner o sekilde yokusu zikzak cizerek inerdim. ne de olsa 125lik hafif bir motorun var.

    ha bu arada sanirim yukaridaki 100 kusur cevaptan hicbirinde yok, lastiklerin kötu mutlaka degistirmelisin

    gecmis olsun!


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)