Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka tekerleğe entegre motoruyla 1,000 Nm tork sunan elektrikli motosiklet: Verge TS

    REKLAM ALANI
  1. #1
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG


    Motosiklet dünyasının en önemli etkinliklerinden biri olan EICMA 2019 bu yıl da birbirinden ilginç katılımcılara ev sahipliği yapıyor. Bunlardan biri de, bilim kurgu filmlerinden fırlamış gibi görünen Verge TS.

    Elektrik motoru arka tekerleğe entegre edilmiş


    Verge isimli bir şirket tarafından geliştirilen elektrikli motosikletin ismindeki TS takısı, asıl tasarımcısı olan Teemu Saukkio’dan geliyor. Parlak turuncu rengi ve göbeksiz arka tekerleği ile son derece dikkat çekici görünen Verge TS, bu tekerleğin içine entegre edilmiş 80 kW (107 hp) elektrik motoruna ev sahipliği yapıyor. Elektrikli motosiklet pazarının başarılı modellerinden Zero SR/F ile aynı güce sahip bu motorun 1,000 Nm gibi etkileyici bir tork sunduğu söyleniyor.

    Eldeki teknik verilere bakıldığında etkileyici bir performans sunması beklenen Verge TS’nin resmi 0-100 km/s süresi henüz açıklanmadı. Fakat şirketin pazarlama bölümündeki yetkililer motosikletin bu değere rahatlıkla 4 saniyenin altında ulaşabileceğini belirtiyor. Henüz batarya kapasitesi de açıklanmayan Verge TS’in şehir içinde 300 kilometre, uzun yol kullanımında ise 200 kilometre sürüş menziline sahip olduğu belirtiliyor.



    CCS (Kombine Şarj Sistemi) desteğine sahip olan elektrikli motosikletin bataryası, seviye 2 şarj istasyonunda 4 saatte, seviye 3 hızlı şarjla ise 40 dakikada tam doluma ulaşıyor. Bu da hızlı şarj ile 15 dakikada yaklaşık olarak 100 kilometre menzil anlamına geliyor. Avrupa’da ön siparişe açılan elektrikli motosiklete 24 bin 990 euro fiyat biçildiği, üretimin önümüzdeki yılın ikinci çeyreğinde başlayacağı açıklandı.

    Kaynak: DH

















    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Her ne kadar alamayacak olsam da böyle modeller ile gelin yav :D İstenince ciddi makinalar yapılabiliyormuş :D

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Teknoloji iyi güzel şey de, teknolojik göstericem diye tasarımın içine etmek zorunda mısın?.. Şunu az yüzüne bakılır birşey yapsalardı belki alan çıkardı. Fiyatını geçtim, görüntüsü ile o teknolojik albeniliğini yerle bir ediyor.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?

    Son yıllarda iyice yaygınlaşan ters süspansiyon çatalının amacı da aynı: Süspansiyona bağlı olmayan ağırlığı azaltmak, tekerlerin yola uyumunu hızlandırmak...

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?

    Son yıllarda iyice yaygınlaşan ters süspansiyon çatalının amacı da aynı: Süspansiyona bağlı olmayan ağırlığı azaltmak, tekerlerin yola uyumunu hızlandırmak...
    Ben ters süspansiyonun asıl amacı "ön tarafa daha yüksek bir katılık / esnemezlik getirmek" diye biliyordum.

    Bilmem kaç pistonluk çift taraflı monoblok kaliperleri (ve diskleri) düşününce daha düşük çaplı ve et kalınlıklı borunun altta olmasının getireceği ağırlık farkı gözardı edilebilir herhalde?

  6. #6
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Bende arka tekeri patlarsa nasıl değişecek kaça patlıyacak diye düşünüyorum

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?

    Son yıllarda iyice yaygınlaşan ters süspansiyon çatalının amacı da aynı: Süspansiyona bağlı olmayan ağırlığı azaltmak, tekerlerin yola uyumunu hızlandırmak...
    Arka Tekerdeki yola aktarilan güç karşiliğinda o ağirliğin gram önemi kalmaz,

    Zira,sürüşe yardimci birimlerle daha optimum hale getirmeyi düşünen bir arge muhendisi vardir diye tahmin etmiyor net konuşuyorum,kesin bu projeye bir otobüs muhendis kafa yormuştur..

    Ki,mal ortada..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende arka tekeri patlarsa nasıl değişecek kaça patlıyacak diye düşünüyorum
    Lastikçi veysel abi halleder,levye ile kanırta kanırta..hee elektrik çarpmazsa tabi..

    Şaka bir yana,lastikteki hava giris sibobunu goremedim..

    Ulen,muhendis arkadaş o işe de bir çare bulmuş olmasin??

    Yoksa özel bir lastik mi?

  8. #8

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Ekonomik olarak iyide bunun sürüş zevki var mıdır? Varsa nasıldır acaba ?

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekonomik olarak iyide bunun sürüş zevki var mıdır? Varsa nasıldır acaba ?
    Menzil ve ilk edinim maliyeti problemleri olmasa her seferinde elektrikli motosikleti tercih ederim ne yalan söyleyeyim?

    Youtube'dan Zero'ların incelemelerini seyredin. İlk aklıma gelenler; TMF ve Royal Jordanian'ın incelemeleri...

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Benim aklıma takılan lastik üreticilerinin elektrikli motosikletlere özel bir çözümü var mı? Hiç araştırmadım bilmiyorum bu konuyu ama 58nm Torku olan tenereye bile arka lastik dayanmıyor ani gaz açarsan erkenden bitiriyor lastiği 1000nm torka hangi lastik dayanacak?

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka Tekerdeki yola aktarilan güç karşiliğinda o ağirliğin gram önemi kalmaz,

    Zira,sürüşe yardimci birimlerle daha optimum hale getirmeyi düşünen bir arge muhendisi vardir diye tahmin etmiyor net konuşuyorum,kesin bu projeye bir otobüs muhendis kafa yormuştur..
    Mesele sıradan ağırlık değil, "unsprung weight"... Bunun fazla olması güç ile telafi edilebilir bir durum değil. Yol tutuşuna negatif etkisi muazzam.

    Nedenini okumanız lazım, biraz ayrıntılı. Kısacası tekerlerin ve ona yaysız bağlı olan aksamın ataleti mümkün olduğunca az olmalı, ki süspansiyon tekerin yolla sürekli temasını sağlayabilsin.

    Öteki türlü motosiklet ne gücünü yola aktarabilir, ne de fren yaptığında durabilir.

    "Otobüs dolu mühendis" olayına gelince: Şu aşamada en fazla beş kişi... Ki o bile fazla. Üç kişi daha makul bir rakam.

    Ortalıkta marka bile yok. Gelir yok. Geçmiş yok. Etkili bir inovasyon yok. Bu da demek ki finans zayıf. Bir otobüs dolusu mühendisin bir aylık maaşı minimum 5 milyon $. Hesabı siz yapın. Zaten bir otobüs mühendise de ihtiyaç yok bir motosiklet geliştirmek için...

    Sürpriz sürpriz...

  12. #12

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Menzil ve ilk edinim maliyeti problemleri olmasa her seferinde elektrikli motosikleti tercih ederim ne yalan söyleyeyim?

    Youtube'dan Zero'ların incelemelerini seyredin. İlk aklıma gelenler; TMF ve Royal Jordanian'ın incelemeleri...
    Evet maliyetler gerçekten yüksek. Menzil de pek sıkıntı göremedim ben 300 km lerden bahsediyor iyi değil mi Sizce

  13. #13
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Uzun yola gitmez. Her 300km'de 40dk mola. O da şarj istasyonu bulursan (Türkiye için konuşuyorum).

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    benim aletin tork 14

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet maliyetler gerçekten yüksek. Menzil de pek sıkıntı göremedim ben 300 km lerden bahsediyor iyi değil mi Sizce
    Performanslı şehir dışı / otoban kullanımında menzilleri çok fazla değil; 90 - 100 "mil" kadar (160km). Hoş, 300km olsa da uzun yol için kurtarmaz; hızlı şarj istasyonu yoksa şarj süreleri çok uzun olduğu için pratik olmayacaktır. Şarj istasyonlarının yaygınlaşması lazım... (Olsa bile dolum süreleri minimum 30-45dk.)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesele sıradan ağırlık değil, "unsprung weight"... Bunun fazla olması güç ile telafi edilebilir bir durum değil. Yol tutuşuna negatif etkisi muazzam.

    Nedenini okumanız lazım, biraz ayrıntılı. Kısacası tekerlerin ve ona yaysız bağlı olan aksamın ataleti mümkün olduğunca az olmalı, ki süspansiyon tekerin yolla sürekli temasını sağlayabilsin.

    Öteki türlü motosiklet ne gücünü yola aktarabilir, ne de fren yaptığında durabilir.

    "Otobüs dolu mühendis" olayına gelince: Şu aşamada en fazla beş kişi... Ki o bile fazla. Üç kişi daha makul bir rakam.

    Ortalıkta marka bile yok. Gelir yok. Geçmiş yok. Etkili bir inovasyon yok. Bu da demek ki finans zayıf. Bir otobüs dolusu mühendisin bir aylık maaşı minimum 5 milyon $. Hesabı siz yapın. Zaten bir otobüs mühendise de ihtiyaç yok bir motosiklet geliştirmek için...

    Sürpriz sürpriz...
    Kavramı öne çıkarttığınız için teşekkürler, sayenizde okuyup öğrendim.
    Biraz daha detayı şuradan okunabilir: https://www.cycleworld.com/fundament...sprung-weight/

    Bununla birlikte halen lastikler, jantlar, diskler ve kaliperler hesaba katıldığında amortisörü ters veya düz kullanmanın yaratacağı ağırlık farkının nispi olarak ihmal edilebilir olduğunda ısrarcı olacağım. (Öyle ki kullandığınız lastik marka ve modeline göre daha yüksek bir ağırlık farkı bile olabilir...) Asıl kazanım / amaç katılık / bükülmezlik, yani sağlamlık. Yayla taşınmayan ağırlık farkı sadece bir yan katkı olsa gerek?

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    orta kısım da komple bagaj olsa gerek elektrik motoru tekerde ise bir tek akü kalıyor oraya yerleştirecek geri kalan alan bomboş.

  17. #17
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Gelecekteki taşıtların spoilerini veriyor adamlar. Tasarımlarda elbet büyük hatalar olacaktır ama içten yanmalı motor teknolojisinin yerini alternatif teknolojilerin alacağı, bunun da başını elektriğin çekeceğini öngörüyorum.

    Nasıl ki zamanında tuşlu telefonlar piyasaya hakimdi, haberlerde büyük ve dokunmatik ekranlı telefonlarla ilgili prototipleri gören kesim "yok la kim alır onu, tuşsuz telefon mu olurmuş?" diyordu. Ardından 20 yıl gibi kısa bir sürede dokunmatik ekranlı telefonlar piyasayı sildi süpürdü.

    Pil sorununu (maliyet/verimlilik) çözdükleri an araba/motor fark etmez elektrikli araçlar piyasayı silip süpürecek.

    Aha da buraya yazıyorum, demişti dersiniz :D
    artemis99 bunu beğendi.

  18. #18
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?
    Yanlışım olabilir fakat hareketli parçanın dönmesi büyük güç kaybı yaratır. Burada elektrik motoru lastiğin içinde sabit kalıyor.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bununla birlikte halen lastikler, jantlar, diskler ve kaliperler hesaba katıldığında amortisörü ters veya düz kullanmanın yaratacağı ağırlık farkının nispi olarak ihmal edilebilir olduğunda ısrarcı olacağım. (Öyle ki kullandığınız lastik marka ve modeline göre daha yüksek bir ağırlık farkı bile olabilir...) Asıl kazanım / amaç katılık / bükülmezlik, yani sağlamlık. Yayla taşınmayan ağırlık farkı sadece bir yan katkı olsa gerek?
    Biraz okuduktan sonra benim de fikrim o yone kaydi. Bir linkte 8-9 madde faydasini yaziyordu, unuttum. Kaliperlerin radyal baglanmasina bile katkisi varmis.

  20. #20
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zira,sürüşe yardimci birimlerle daha optimum hale getirmeyi düşünen bir arge muhendisi vardir diye tahmin etmiyor net konuşuyorum,kesin bu projeye bir otobüs muhendis kafa yormuştur..
    Firmayı incelersek 2018 yılında kurulmuş 3 5 sponsoru olan bi proje. Motor yürümüyor bile olabilir. Bu sadece bir yatırım toplama işi.
    4 kişi var. 1 patron, 1 genel müdür, 1 kabuk tasarımcısı, 1 mühendis


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler