Arka tekerleğe entegre motoruyla 1,000 Nm tork sunan elektrikli motosiklet: Verge TS
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Her ne kadar alamayacak olsam da böyle modeller ile gelin yav :D İstenince ciddi makinalar yapılabiliyormuş :D
-
Teknoloji iyi güzel şey de, teknolojik göstericem diye tasarımın içine etmek zorunda mısın?.. Şunu az yüzüne bakılır birşey yapsalardı belki alan çıkardı. Fiyatını geçtim, görüntüsü ile o teknolojik albeniliğini yerle bir ediyor.
-
Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?
Son yıllarda iyice yaygınlaşan ters süspansiyon çatalının amacı da aynı: Süspansiyona bağlı olmayan ağırlığı azaltmak, tekerlerin yola uyumunu hızlandırmak...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?
Son yıllarda iyice yaygınlaşan ters süspansiyon çatalının amacı da aynı: Süspansiyona bağlı olmayan ağırlığı azaltmak, tekerlerin yola uyumunu hızlandırmak...
Ben ters süspansiyonun asıl amacı "ön tarafa daha yüksek bir katılık / esnemezlik getirmek" diye biliyordum.
Bilmem kaç pistonluk çift taraflı monoblok kaliperleri (ve diskleri) düşününce daha düşük çaplı ve et kalınlıklı borunun altta olmasının getireceği ağırlık farkı gözardı edilebilir herhalde?
-
Bende arka tekeri patlarsa nasıl değişecek kaça patlıyacak diye düşünüyorum
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?
Son yıllarda iyice yaygınlaşan ters süspansiyon çatalının amacı da aynı: Süspansiyona bağlı olmayan ağırlığı azaltmak, tekerlerin yola uyumunu hızlandırmak...
Arka Tekerdeki yola aktarilan güç karşiliğinda o ağirliğin gram önemi kalmaz,
Zira,sürüşe yardimci birimlerle daha optimum hale getirmeyi düşünen bir arge muhendisi vardir diye tahmin etmiyor net konuşuyorum,kesin bu projeye bir otobüs muhendis kafa yormuştur..
Ki,mal ortada..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Bende arka tekeri patlarsa nasıl değişecek kaça patlıyacak diye düşünüyorum
Lastikçi veysel abi halleder,levye ile kanırta kanırta..hee elektrik çarpmazsa tabi..
Şaka bir yana,lastikteki hava giris sibobunu goremedim..
Ulen,muhendis arkadaş o işe de bir çare bulmuş olmasin??
Yoksa özel bir lastik mi?
-
Ekonomik olarak iyide bunun sürüş zevki var mıdır? Varsa nasıldır acaba ?
-
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Ekonomik olarak iyide bunun sürüş zevki var mıdır? Varsa nasıldır acaba ?
Menzil ve ilk edinim maliyeti problemleri olmasa her seferinde elektrikli motosikleti tercih ederim ne yalan söyleyeyim?
Youtube'dan Zero'ların incelemelerini seyredin. İlk aklıma gelenler; TMF ve Royal Jordanian'ın incelemeleri...
-
Benim aklıma takılan lastik üreticilerinin elektrikli motosikletlere özel bir çözümü var mı? Hiç araştırmadım bilmiyorum bu konuyu ama 58nm Torku olan tenereye bile arka lastik dayanmıyor ani gaz açarsan erkenden bitiriyor lastiği 1000nm torka hangi lastik dayanacak?
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Arka Tekerdeki yola aktarilan güç karşiliğinda o ağirliğin gram önemi kalmaz,
Zira,sürüşe yardimci birimlerle daha optimum hale getirmeyi düşünen bir arge muhendisi vardir diye tahmin etmiyor net konuşuyorum,kesin bu projeye bir otobüs muhendis kafa yormuştur..
Mesele sıradan ağırlık değil, "unsprung weight"... Bunun fazla olması güç ile telafi edilebilir bir durum değil. Yol tutuşuna negatif etkisi muazzam.
Nedenini okumanız lazım, biraz ayrıntılı. Kısacası tekerlerin ve ona yaysız bağlı olan aksamın ataleti mümkün olduğunca az olmalı, ki süspansiyon tekerin yolla sürekli temasını sağlayabilsin.
Öteki türlü motosiklet ne gücünü yola aktarabilir, ne de fren yaptığında durabilir.
"Otobüs dolu mühendis" olayına gelince: Şu aşamada en fazla beş kişi... Ki o bile fazla. Üç kişi daha makul bir rakam.
Ortalıkta marka bile yok. Gelir yok. Geçmiş yok. Etkili bir inovasyon yok. Bu da demek ki finans zayıf. Bir otobüs dolusu mühendisin bir aylık maaşı minimum 5 milyon $. Hesabı siz yapın. Zaten bir otobüs mühendise de ihtiyaç yok bir motosiklet geliştirmek için...
Sürpriz sürpriz...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Menzil ve ilk edinim maliyeti problemleri olmasa her seferinde elektrikli motosikleti tercih ederim ne yalan söyleyeyim?
Youtube'dan Zero'ların incelemelerini seyredin. İlk aklıma gelenler; TMF ve Royal Jordanian'ın incelemeleri...
Evet maliyetler gerçekten yüksek. Menzil de pek sıkıntı göremedim ben 300 km lerden bahsediyor iyi değil mi Sizce
-
Uzun yola gitmez. Her 300km'de 40dk mola. O da şarj istasyonu bulursan (Türkiye için konuşuyorum).
-
benim aletin tork 14
-
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Evet maliyetler gerçekten yüksek. Menzil de pek sıkıntı göremedim ben 300 km lerden bahsediyor iyi değil mi Sizce
Performanslı şehir dışı / otoban kullanımında menzilleri çok fazla değil; 90 - 100 "mil" kadar (160km). Hoş, 300km olsa da uzun yol için kurtarmaz; hızlı şarj istasyonu yoksa şarj süreleri çok uzun olduğu için pratik olmayacaktır. Şarj istasyonlarının yaygınlaşması lazım... (Olsa bile dolum süreleri minimum 30-45dk.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Mesele sıradan ağırlık değil, "unsprung weight"... Bunun fazla olması güç ile telafi edilebilir bir durum değil. Yol tutuşuna negatif etkisi muazzam.
Nedenini okumanız lazım, biraz ayrıntılı. Kısacası tekerlerin ve ona yaysız bağlı olan aksamın ataleti mümkün olduğunca az olmalı, ki süspansiyon tekerin yolla sürekli temasını sağlayabilsin.
Öteki türlü motosiklet ne gücünü yola aktarabilir, ne de fren yaptığında durabilir.
"Otobüs dolu mühendis" olayına gelince: Şu aşamada en fazla beş kişi... Ki o bile fazla. Üç kişi daha makul bir rakam.
Ortalıkta marka bile yok. Gelir yok. Geçmiş yok. Etkili bir inovasyon yok. Bu da demek ki finans zayıf. Bir otobüs dolusu mühendisin bir aylık maaşı minimum 5 milyon $. Hesabı siz yapın. Zaten bir otobüs mühendise de ihtiyaç yok bir motosiklet geliştirmek için...
Sürpriz sürpriz...
Kavramı öne çıkarttığınız için teşekkürler, sayenizde okuyup öğrendim.
Biraz daha detayı şuradan okunabilir: https://www.cycleworld.com/fundament...sprung-weight/
Bununla birlikte halen lastikler, jantlar, diskler ve kaliperler hesaba katıldığında amortisörü ters veya düz kullanmanın yaratacağı ağırlık farkının nispi olarak ihmal edilebilir olduğunda ısrarcı olacağım. (Öyle ki kullandığınız lastik marka ve modeline göre daha yüksek bir ağırlık farkı bile olabilir...) Asıl kazanım / amaç katılık / bükülmezlik, yani sağlamlık. Yayla taşınmayan ağırlık farkı sadece bir yan katkı olsa gerek?
-
orta kısım da komple bagaj olsa gerek elektrik motoru tekerde ise bir tek akü kalıyor oraya yerleştirecek geri kalan alan bomboş.
-
Gelecekteki taşıtların spoilerini veriyor adamlar. Tasarımlarda elbet büyük hatalar olacaktır ama içten yanmalı motor teknolojisinin yerini alternatif teknolojilerin alacağı, bunun da başını elektriğin çekeceğini öngörüyorum.
Nasıl ki zamanında tuşlu telefonlar piyasaya hakimdi, haberlerde büyük ve dokunmatik ekranlı telefonlarla ilgili prototipleri gören kesim "yok la kim alır onu, tuşsuz telefon mu olurmuş?" diyordu. Ardından 20 yıl gibi kısa bir sürede dokunmatik ekranlı telefonlar piyasayı sildi süpürdü.
Pil sorununu (maliyet/verimlilik) çözdükleri an araba/motor fark etmez elektrikli araçlar piyasayı silip süpürecek.
Aha da buraya yazıyorum, demişti dersiniz :D
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Milletin karbon ve magnezyum jant kullanarak gram gram hafifletmeye çalıştığı arka tekere bilmem kaç kilo elektrik motoru entegre etmek yol tutuşunu ne hale getirecek ama?
Yanlışım olabilir fakat hareketli parçanın dönmesi büyük güç kaybı yaratır. Burada elektrik motoru lastiğin içinde sabit kalıyor.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bununla birlikte halen lastikler, jantlar, diskler ve kaliperler hesaba katıldığında amortisörü ters veya düz kullanmanın yaratacağı ağırlık farkının nispi olarak ihmal edilebilir olduğunda ısrarcı olacağım. (Öyle ki kullandığınız lastik marka ve modeline göre daha yüksek bir ağırlık farkı bile olabilir...) Asıl kazanım / amaç katılık / bükülmezlik, yani sağlamlık. Yayla taşınmayan ağırlık farkı sadece bir yan katkı olsa gerek?
Biraz okuduktan sonra benim de fikrim o yone kaydi. Bir linkte 8-9 madde faydasini yaziyordu, unuttum. Kaliperlerin radyal baglanmasina bile katkisi varmis.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Zira,sürüşe yardimci birimlerle daha optimum hale getirmeyi düşünen bir arge muhendisi vardir diye tahmin etmiyor net konuşuyorum,kesin bu projeye bir otobüs muhendis kafa yormuştur..
Firmayı incelersek 2018 yılında kurulmuş 3 5 sponsoru olan bi proje. Motor yürümüyor bile olabilir. Bu sadece bir yatırım toplama işi.
4 kişi var. 1 patron, 1 genel müdür, 1 kabuk tasarımcısı, 1 mühendis
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler