Yüksek cc, 3 ya da 4 silindirli makinede o egzoz sesi gerçekten müthiş ama düşük cc,tek silindir makinede sonradan takılan egzozun sesi eşek osuruğu gibi.
Yüksek cc, 3 ya da 4 silindirli makinede o egzoz sesi gerçekten müthiş ama düşük cc,tek silindir makinede sonradan takılan egzozun sesi eşek osuruğu gibi.
Gürültü, gürültüdür. Silindir sayısı farketmez. Ben de dar açılı V4 sesi seviyorum mesela. Ama kimse belli bir tip motor gürültüsünden zevk almak zorunda değil. Her türlü aşırı gürültülü egzozu saygısızlık, hatta öküzlük olarak görüyorum şahsen.
ilk zamanlar hevesim vardı aldım taktım kullandım sattım. 8 farklı markanın 9 çeşit egzozunu 6 motosiklette kullandım, toplasan 500km yapmamışımdır egzozla. 2 silindir, sıralı 4 silindir, v 4 silindir, 3 silindir motosiklette tigerdan akrepe, two brothersdan mivve kullandım ama hakikaten kendine etrafındakine saygısı olan adamın uğraşı değil egzoz işi.
Evine gelirsin sokaktan utana sıkıla geçersin, yola gidersin hem kendi kafanı hem beraber yola çıktıklarının kafasını giber, şehir içinde zaten polis 4 koldan egzozlu araç arıyor.
Buradan heves eden arkadaşlara söylüyorum etmeyin, ben pişmanım 😊
Mahallemde bitane var. Gece gündüz hiç
farketmiyor. İnanılmaz rahatsız ediyor insanları. Plakasını polise verecem. Umarım gereken yapılır.
Gece saat 1 gibi bufeye sigara almaya cikmiştim,r25 li soysuzun teki bağirta bağirta geçti,geçerkende parkin icinde yatan köpekleri peşine takti,
Ulan o sirada bu denyo uzayip gitti,baktim iki kopek bana dogru geliyor hemen durdum,iclerinden birisi sakat hareketler yapiyor,havlamiyorda sinsi sinsi bakiyor,yanindaki bir hamle yapsa o da dalacak..neyse usulca yurudum..
Köpeklerden korkmam,zamaninda beslemişligimde vardir ama o zaman cidden tırstım..
Amma denyonun arkasindan saglam kalayladim..
Dün hasanpaşada 3-4 tane motosiklet bağladılar bu sebepten iyide oldu, kimsenin kendi zevki için çevreyi rahatsız etmeye hakkı yok. Aynaları katla, egsozu patlati plakayı katla arabaların arasından milimlik yakınlıkla makas at, sonra insanlar neden motor sürücülerine kızıyor ? bir düşünmek lazım..
5 senedir ss makina kullanıyorum.Şu an sahibi olduğum 1000rr da yoshımura egsoz vardı aldığımda orjinale döndğm yoshiyi sattım.Sen veya ben gazlayıp keyif yapacağız diye kimseyi rahatsız etmeye hakkımız yok.Bende ana avrat sövüyorum gece deli gibi gazlayanlara kendimde motorcu olmama rağmen.defolup gidin şehirlerarası yolda napıyosanız yapın.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Yeni/eski genç/yaşlı/orta yaşlı kullanıcıların hemfikir olması çok iyi , umarım bu hayata geçirilir.
(satırları yazarken dahi , çirkef seslere maruz kalıyorum , bu bozuk ses düzeni yüzünden sessiz sakin balıkçı kasabası arketipine yönelmiş durumdayım , çok yazık.. Bi dilek daha , umarım "Elektrikli'ler , fosil yakıtlıları piyasadan sonsuza değin silerler)
Levend , kalaylarken nişadıra acımasaydın . Nışadır az olursa kalay çok sağlıklı olmuyo. Bir de sesini çıkarmadan , dikkatli bir şekilde bana bakan
itten biz de korkarız . Durduk yerde onca iğneyi yemeyelim. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------
Elektrikli'lerin bazı modellerinde çakma egzos sesi monte edildiğini okumuştum. Ne derece doğrudur bilemiyorum. Dünyadaki fosil yakıtlar suyunu çekse bile herifçioğlu takacak bir hoparlör ve bizim kulaklarımıza tecavüze devam edecek. Ayrıca o kocaman petrol şirketlerinin , tatlı kazançlarından hiç de vazgeçmeye niyetleri yok. Beni komplo teorisiyle itham etmezseniz elektrikli araçlarda çok yavaş ilerleyen teknolojinin arkasında yine bu şirketler var
diyeceğim. Ses teröristlerine göz açtırılmayacak bir Türkiye temennisiyle.
Komplo teorisi diye bu tür iddialara deniyor zaten.
Her komplo teorisi yanlış olmak zorunda değil tabii ki. Lakin pil AR-GE'sinde aktif çalışan tanıdıkları olan biri olarak bu iddianın komik olduğunu düşünüyorum.
Zamanında da "isteseler yakıt sarfiyatı çok düşük araç yaparlar, bilerek yapmıyorlar" diyenleri duymuştum
Her şeyi çok kolay yapılıyor zannediyoruz... Her sene yüz milyonlarca dolar harcanıyor pil teknolojisi ve kimya AR-GE'sine...
Doğru ağabey , mutlaka bir gedik bulup rahatsızlık verirler , yinede şuanki durumdan daha iyi olur sanırım.
Pil tüm mesele bu , " Pil "' den çıkıp " süper kapasitör "' lere evriliyor iş , sanırım çok kalmadı bi kaç seneye duyururlar.
Sıradan motosiklet deponuz " 10 " litrelik olsun , tamamen boşaldığını düşünelim , benzin istasyonunda pompa ile " 10 " litre benzin doldurmaktan dahi kısa sürede " fişi tak / çıkar " 5-10 saniyede dev gibi bataryalar dolacak , bunuda buraya şe edeyim
İnşaAllah o 5 - 10 saniyede dolan pilleri görmeyi Yaradan bize nasip eder. Ses terörü belki devam etse bile en azından hava kirliliği çok çok azalır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
Belki de her kez kendi evindeki şarj ünitesi ile dolum yapar. Ayrıca akaryakıt bayileri yerine her iş yerinde dolum kısmı bulunur. Ya da motosikletlerde
220 voltu 12 volta düşüren uygun bir adaptörle birlikte 4 - 5 metre de kablo daima taşınır. Kablosuz şarj teknolojisi bile o güne kadar tam olarak gelişir.
dün mahalledeki cg sahibi apaçi çöp kutusuna carpmış, herif zaten o egzosu ile mahalleyi inletiyordu bende alkollu idim balkondan gördüm biramı icmeye devam ettim.
nalet ses teroristi
Yüksek devir çeviren motorlardaki standart dışı egzozlar gerçekten çok rahatsız ediyor.
Ama bence düşük devir çeviren motorların egzozları o kadar da rahatsız edici değil
İstasyonlara dair öngörüm : hepsi duracak , dizel/motorin bi müddet devam edecek , zirai traktör çapa vs için , asıl işleri ise batarya paketlerini dolu muhafaza etmek olacak , istasyona gelen araçlardan boş bataryalar şarjör gibi klik diye çıkartılıp doluları konacak..
is pas kir kömür plastik çöplük lastik egzoz esrar diyerek konuya dalmak istedim.
Egzoz bana göre güzel seviyorum çıkan seste iyi çok dangozluk yapılmadığı sürece lakin motosiklete zarar vermekten başka bir işe yaramıyor emin olun.
Trafikte fark edilmek yerine egzoz yerine iki tane mercek far takmak daha mantıklı.
Hocam hiç 1.8 motorlu açık egzozlu Harley geçti mi sokağınızdan? Ben öyle bir ses duymadım aragaz verdikçe sanki şimşek çakıyor. Motor geçerken altta şantiye var 4-5 tane iş makinası çalışıyor gibi ses yapıyor tek başına ama maksimum devri 6000 bile değildir belki. devirle pek alakası yok
Motosiklete zarar veriyor derken dayanağı olan bir açıklaması var mı?
Konunun beni tereddüte düşüren tarafı hav maç olacağı .-- Bakın biz size tertemiz bir gök yüzü ikram ediyoruz , haydi pamuk eller cebe -- derlerse ne
edeceğuk? Bu mevzuda düşüncesi olan arkadaşlarımızı sahaya bekliyoruz. Fosil yakıt kullanan bir araçla , aynı aracın elektro muadilinin maliyetleri arasında çok da büyük bir fark olmayacağı kanaatindeyim . Hatta ve hatta üretimde kullanılan parça sayısında elektrikli olaya 5 - 1 gibi avantajla başlıyor. Acaba doğmamış çocuğa don mu dikiyoruz ? Bir başka tarafta da hidrojeni yakıt olarak kullanma çalışmaları hız kesmeden devam ediyor . 1986 larda okuduğum bir tübitak yayınında Alamanların sudaki hidrojenle oksijeni ayırıp , hidrojeni yaktıklarını, ortaya çıkan egsoz gazının su buharı olduğunu, dolayısıyla 0 hava kirliliği meydana çıktığını görmüştüm. Sistemin en olumsuz yanıysa akaryakıt ile çalışan araçlarda yanma odasında 700 -800
derece gibi bir sıcaklık oluştuğunu , silindir üretiminde kullanılan çeşitli metallerin ise 1500 santigrata kadar ısıya tahammül edebildikleri için
olayın kendi mecrasında akıp gittiğini öğrenmiştim. Hidrojen ise yandığında 3000 santigrat derece ortaya çıktığı için piyasada kullanılan metallerin bu
ısıyı gördüklerinde ,ateşin üzerindeki tereyağı gibi eridikleri aktarılmıştı. 3000 dereceye tahammül edebilen metallerin ise mevcut olduğunu ancak
fiyatlarının çok aşırı pahalı olduğu, bu sebeple bu motorun ederinin 10 katı gibi rakamlara çıkarak rantabl olmadıkları söylenmişti. Bilim insanları
bu ısıyı tolore edebilecek normal fiyatlardaki motoru üretebildiklerinde hep birlikte kullanırız.
* Elektrikli araç için de metanol kullanabiliriz. Bir dönem metanolle çalışan LAPTOP' lar dahi satıldı.
* Elektrikli otomobil üretmek, içten yanmalı motorlu otomobil üretmekten çok daha kolay, basit ve ucuzdur.
* Elektrikli otomobil(aslında tüm taşıtlar) için ana sorun her daim elektrik motoru değil elektrik tedariği ve saklama sorunları olmuştur.
* Elektrik depolamada en avantajlı yöntemlerden birisi özellikle hızlı şarj ve hızlı deşarj(istendiğinde direnç göstermeden akımı verebilsin isteriz) olabildiği için süper kapasitörlerdir.
* Bir kapasitörü evde bir suluk, biraz bakır sac veya aluminyum folyo, biraz kağıt, az birşey lehim ve elektrolit ile yapabilirsiniz.
* Kapasitörler yüksek enerjiyi hızlıca bünyesine alıp saklayabilir ve aldığı hızla bu enerjiyi geri serbest bırakabilir, ki bu da otomotiv sektöründe kullanılması muhtemel hareket motorları için bulunmaz nimettir.
* Tesla mantığı ile bağlanmış bir dizi kapasitör yardımı ile elektrikli aracınızı çok daha hızlı şarj edebilir (güvenlik unsurlarını da düşünürsek birkaç dakika içinde diyelim), batarya ömrü sorununu ebediyen terk edebilir, sadece arızalı hücrenin değişimi ile arıza ve performans sorunlarını ekonomik şekilde aşabilir, bir bataryadan çok daha hafif bir ünite ile aynı işi yaptırabilirsiniz.
* Bu tip bir paket kurulumu için özel bir tesise dahi gerek duymaz, bir köşebaşı ve hatta merdiven altı atölyede dahi üretimi yaptırıp ürünleri toparlayıp test edip kutu kurulumunu gerçekleştirip satabilirsiniz.
Elektrikli araca karşıyım! Biz ne zaman ki batarya üretmeye başlarız... o zaman elektrikli araç kullanalım hatta üretelim derim. Aksi halde bu işin dünya tekeli durumuna yakın baş üreticisi olan Çin' in "-Benim kaça mal ettiğimden sanane, benim buna biçtiğim değer bu. Seke seke alacaksın, bulabilirsen başka yerden al" diyerek sana satacağı, astronomik fiyatlarla satın alacağın ve otomobilin yarı fiyatını oluşturacağı bataryayı kullanmaya mahkum kalırız.
Egzoz sesi ile ilgili duyumlar da doğrudur. İnsanların motor sesine oluşan doğal tepki ve refleksleri sayesinde farkındalıkları yüksek olurken, elektrikli araçların çok sessiz oluşunun kaza riskini arttırdığı bilinen gerçek. Bu nedenle araç içerisinden şiddeti ayarlanabilen, araç içinden ve/veya dışından motor sesi simüle eden bir ses sisteminin elektrikli araçlara entegrasyonu düşünülüyordu. Proje yasallaştığında tüm elektrikli ve hatta hibrit araçlar için bu tip bir eklenti gelebilir. Ha geldi mi? Hayır gelmedi. O zaman "gelmeyecek" diyebilir miyiz? Hayır, diyemeyiz. Ben deli miyim? Bilmiyorum ama normal olduğumu iddia etmedim. Bundan şikayetçi miyim? Sanmıyorum. O zaman bunu niye yazıyorum? Canım sıkılıyor, ne yapayım yazayım dedim.
...
Evren beyin jimnastiği her zaman iyidir . Bakarsın oradan çıkacak en ufak bir kıvılcım bir başka oyuncuya farklı bir kapı açar. Batarya konusundaysa
yerden göğe doğrusun. Rakamını sen kendin belirleyemediğin müddetçe başkalarının dayatmalarına itiraz edemezsin. Hiç birimiz akıl sağlığımızın yerinde
olduğunu iddia etmiyoruz zaten. Hem burada hayatını idame edecen , hemi de aklın başında duracak . Gerçekten çok zor. Hele bir de işin içine T.C.de
motosiklet kullanmak girince, iki kat daha zor. Kolay gelsin hepimize.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)