Supersport görünümlü Scooter Neden Yok?
Reklamlar
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
...Ayrıca birde şunu sormak istiyorum o sesi duymak istiyorsak bir mod'la sadece ses çıkartan birşey yapılabilir? Neden yapılmıyor?
Yapılmaz olur mu
Reklamlar
-
-
Süper Moderatör
nicknamer adlı üyeden alıntı
Tam olarak söylemek istediğim şuydu: Neden supersport'lar hiç otomatik yapılmıyor? Hepsi için teşekkürler ama cidden Yamaha R-25 mesela neden otomatiği yok?
Teknik olarak hiç zor değil, denenmiş bir kaç model de var piyasada 5-6 yıldır. Mesela Honda NC 750 DCT, Africa Twin DCT.
Olay tamamen maliyet ve müşteri portföyü ile ilgili, yani enduro/touring motor kullanıcısı otomatik vites tercih edebilir. Ama süpersport kullanıcısının otomatik vites tercih etmesi çok zor bir ihtimal.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
hadi şunu açık açık itiraf et, "vitesli motosiklet kullanamıyorum ama racing tipi şekil motorum olsun istiyorum."
-
İtaljet Dragster var, paralarının birçok kısmı süpersportlarla ortak.
-
konu başlıgına benziyor mevzu
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
scooter da motor arka maşaya montajlanmak zorunda bu sebeple vitesli motorların geometrisine uymaz , ama otomatik vitesli motor yokmu dersen Honda , Yamaha ve Aprilia da yarı otomatik dedikleri sistemler var..
Atma recep din kardeşiyiz. Tmax var motor arka maşaya değil şaseye bağlı. Sonracımmaa integra var. Ama tabi integra varyatörlğ değil dabıl kılaç transmişın şanzımanlı. Amaaaa ve lakin ek olarak otomatik fites zukutır derseniz olmaz. İstisnalae hariç scooterların hepsi varyatörlüdür. Şanzıman dişlileri olmadığı için otomatit vites denmez. Otomatik vites yükseltme falan yok yani.
Ahlfhlfsh aklıma geldi motorcu muhabbeti kardeşimiz yeni yeni meşgur olduğu zamanlarda xmax400 e binip “vites geçişleri muazzam, bmw lerin o soft smooth vites geçişleri var ya hissettirmez hani. Aynen öyle. Çok kaliyeli yeaa” demişti. Yoh öyle biji
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
telike adlı üyeden alıntı
Atma recep din kardeşiyiz. Tmax var motor arka maşaya değil şaseye bağlı. Sonracımmaa integra var. Ama tabi integra varyatörlğ değil dabıl kılaç transmişın şanzımanlı. Amaaaa ve lakin ek olarak otomatik fites zukutır derseniz olmaz. İstisnalae hariç scooterların hepsi varyatörlüdür. Şanzıman dişlileri olmadığı için otomatit vites denmez. Otomatik vites yükseltme falan yok yani.
Ahlfhlfsh aklıma geldi motorcu muhabbeti kardeşimiz yeni yeni meşgur olduğu zamanlarda xmax400 e binip “vites geçişleri muazzam, bmw lerin o soft smooth vites geçişleri var ya hissettirmez hani. Aynen öyle. Çok kaliyeli yeaa” demişti. Yoh öyle biji
Tmax, İntegra, SRV bunlar scooter sayılmaz yahu , debriyajlarından tut arka süspansiyonlarına kadar çok farklılar , klasik scooter sistemi dediğim gibidir , tek kayışlı varyator ve kuru merkezkaç balatalı debriyaj , istisnaları öne sürerek atıp tuttuğumu ima ettin ya pes doğrusu..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tmax, İntegra, SRV bunlar scooter sayılmaz yahu , debriyajlarından tut arka süspansiyonlarına kadar çok farklılar , klasik scooter sistemi dediğim gibidir , tek kayışlı varyator ve kuru merkezkaç balatalı debriyaj , istisnaları öne sürerek atıp tuttuğumu ima ettin ya pes doğrusu..
Tmax de varyatörlü. Aktarma arka tekere zincir ile yapılıyor sadece. Küçük scooterlarda şanzıman deniler dişli sistemiyle oluyor. Farkı bu.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Eskilerden Derbi gp1 diye bir scooter vardı.Çok beğenirdim almayı da çok sitedim ama Honda Dylan alabilmiştim o zamanki şartlarda.Geçenlerde bi bakayım dedim almak istiyordum ama malesef hepsinin canı alınmış.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
telike adlı üyeden alıntı
Tmax de varyatörlü. Aktarma arka tekere zincir ile yapılıyor sadece. Küçük scooterlarda şanzıman deniler dişli sistemiyle oluyor. Farkı bu.
Tmax hakkında pek bir bilgin yok anlaşılan zincirli olan ApriliaSRV dir , debriyajları farklı yazdım varyatörleri değil..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tmax hakkında pek bir bilgin yok anlaşılan zincirli olan ApriliaSRV dir , debriyajları farklı yazdım varyatörleri değil..
Kayış aktarmalı doğru karıştırdım gözümün önüne integranın aktarması geldi. Kayışlı ama bloktan arkaya iletilen bir kayış. Yani motoru arka tekerleğe bağlı olmayan, arka salınımı serbest olan bir scooter sonuçta.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
telike adlı üyeden alıntı
Kayış aktarmalı doğru karıştırdım gözümün önüne integranın aktarması geldi. Kayışlı ama bloktan arkaya iletilen bir kayış. Yani motoru arka tekerleğe bağlı olmayan, arka salınımı serbest olan bir scooter sonuçta.
Yine karıştırdın bloktan arkaya iletilen klasik scooterlardır , ilk mesajda yazdığım gibi motor bu sebeple arka maşaya sabittir beraber hareket eder , Tmax ve SRV de çok plakalı debriyaj ile varyator arasında küçük bir kayış daha vardır, hareketi ise arka tekere Tmax da ikinci bir kayış SRV de zincir iletir..
-
Cem Yılmaz ne diyor; "Muz yiyim ama Çilek tadı gelsin"
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yine karıştırdın
bloktan arkaya iletilen klasik scooterlardır , ilk mesajda yazdığım gibi motor bu sebeple arka maşaya sabittir beraber hareket eder , Tmax ve SRV de çok plakalı debriyaj ile varyator arasında küçük bir kayış daha vardır, hareketi ise arka tekere Tmax da ikinci bir kayış SRV de zincir iletir..
Tamam aynı şeyden bahsediyoruz. Küçük hacimli scooterlarda varyatörden debriyaja kayış gider. Debriyaj da dişli sistemiyle arka tekere bağlıdır. Yani blok komple arka tekere bağlı. Ama bunlarda blok şaseye bağlı. Harici bir aktarma ile arka tekere iletiliyor. Yani teker motordan bağımsız yani. Siz o yüzden scooter kategorisine sokmuyorsunuz ama scooter onlar da. İntegra da scooter. Sürüş pozisyonu oturuş kollar ayakların konumu net scooter.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
O diil de Tmax'ın yeni modeli duruyurulmuş Tech max diye. O nası şeydir öyle. Yamaha sitesinde fiyat göremedim ama Türkiye'ye gelse 100bin'den aşağı olmaz gibi.
Yok, ben boş hayallere kapılmayayım, bu parasızlıkla elimdeki xmax 250'yi elde tutabilsem yeter bana.
-
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Çok başarılı haha
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------
artemis99 adlı üyeden alıntı
hadi şunu açık açık itiraf et, "vitesli motosiklet kullanamıyorum ama racing tipi şekil motorum olsun istiyorum."
aslında doğrusu şu: ehliyete yazıldım fakat henüz vitesli kullanmadım. arabada sevmiyorum motorda da hoşuma gideceğini sanmıyorum.
ama haklısınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)