Bildiğimiz üzere çok sıcak ve çok soğuk hava sıcaklığında motosikletlerde hızlıca gazı açıp, sert kontralardan kaçınırız. Peki bunların hepsini rahatlıkla yapabilmek için hava sıcaklığının kaç dereceler'de olması gerekiyor?
Bildiğimiz üzere çok sıcak ve çok soğuk hava sıcaklığında motosikletlerde hızlıca gazı açıp, sert kontralardan kaçınırız. Peki bunların hepsini rahatlıkla yapabilmek için hava sıcaklığının kaç dereceler'de olması gerekiyor?
Kullandığın lastiğe göre değişir. Kışlık veya yazlık lastik olmasına göre değişir. Profesyoneller bile bunu bulmak için birçok veri toplar.
Bizim gibi kullanıcılar için kaliteli bir 4 mevsim lastik 20-25 dereceler arasında iyi sonuç verebilir.
Genel olarak soguk hava kotu, sicak hava iyi. Spor motosiklet lastikleriyle, ozellikle soguk havalarda, lastik iyice isinmadan sert gaz ve frenden kacinmak lazim.
Benim lastikler ıslak zeminde daha iyi tutuyor vallahi. Kuru zeminde ön lastiğin kaydığı yerde zemin ıslak olunca stoppieye geldiğini biliyorum. Lastik türüne göre değişir o yüzden.
Olmadı, kişisel tecrübem Michelin Pilot Road 4 ve Road 5'lerin ıslakta daha iyi tuttuğu yönünde. Açıklaması da çok basit aslında; bizim yollar çok tozlu topraklı ve asfalt fazla pürüzsüz, sağlam bir yağmur yağdığında bu toz topraktan eser kalmıyor, Michelin'in yukarıda anılan lastikleri de su tahliyesinde aşmış lastikler olduğu için sürüşte (tozlu kurudan) çok daha iyi tutuyor.
Islak zeminde nasıl daha iyi tutabilir? Cidden komik. Vahim bir laf yani. Güldüm.
Lastik, zemin vs. şartlar aynı olduğu sürece, kuru asfaltta her araç daha iyi durur. Su dediğin şey kaydırır, tutuşu azaltır. Ula şu forumda bunu bile açıklattınız adama. Neyse bir şey demiyorum.
Şu foruma kayıt yapılırken referans sistemi falan getirilmeli, önüne gelen kaydoluyor.
Ağzı olan konuşuyor yazıyor işte...
Mal mal konuşmadan önce Michelin Pilot Road / Road lastiklerin kuru ve ıslak fren mesafelerini araştırın...
Ek olarak: Ürün sitesinde de wet grip 5/5, dry grip 4/5 yazıyor.
(Bu lastikleri de kullanıyorum ben, 3. setteyim, siz kaç tane eskittiniz?)
Valla teknik konulara hakim olmamakla beraber 10-15 derecelerde çok daha rahat ediyorum. Yaz aylarında özellikle sabah erken saatte yola çıkıyorum.
@Cyan, o değerler mutlak değil de görecedir, yani diğer lastiklerin wet traction kapasitesiyle karşılaştırıldığında ortaya çıkan değerdir. Yoksa hiç bir lastiğin wet traction'ı 5/5 olmazdı.
Bu arada nerede Michelin Pilot Road lastiklerinin ıslak durma mesafesinin kurudan kısa olduğu yazıyor? Bir yer buldum sadece, onda da kuru fren 100km/s, ıslak fren 80km/s hızdan yapılmış... O yüzden ıslak daha kısa görünüyor.
Pilot street kullandığım zamanda tuhaf şekilde ıslak zeminde hissiyat daha iyiydi. Tabi metre tutup ölçmedim ancak ıslak zeminde şaşırtıcı derecede güven veriyordu.
Arkadaşlar,bir kerede birbirinize laf sokmadan yorum paylaşsaniz..
O kadar zor olmasa gerek.
Eski tarihli konulara bakiyorum,uyeler birbirlerine daha seviyeli,yaklasimlar daha makul..
Alt tarafi bir lastik mevzusu..
Dikkat ediyorum,son zamanlarda insanlarin yüzyüze iken söylemeyecegi sözleri,internet ortaminda sarfetmesi ne kadar yanlış.
Kendinize iyi davranin..
Öyle birikiyor birikiyor sonra patlıyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------
Aklımda o test de kalmış olabilir. Benim kendi kişisel kullanım tecrübeme göre Road'lar ıslakta (tam ıslak ama, yağmurun tozu toprağı temizlemiş olduğu durumda...) daha iyi yol tutuyor hissi veriyor bana. Sebebi hikmetini de daha yukarıda yazdım; başka koşullarda farklı bir hissiyat veya sonuç alınabilir. Mevzu öyle bıçakla kesilecek kadar basit değil...
İlginç bir şekilde bende eski mesajlarımdan birinde Mitas MC50 nin ıslak asfaltta daha iyi tuttuğunu yazmıştım.
Hala aynı kanaatteyim.
Ama yine hala, lastik gerçekten ıslakta dahamı iyi tutuyor yoksa ben daha yavaş ve temkinli gittiğim içinmi daha iyi tutuyor gibi geliyor emin değilim.
4-5 ay evvelde emin olmadığımı belirtmişim.
@haşmet,
Usa`da beton yol orani az değil,
Bu durumunda islak zemindeki frenlemeye etkisi mutlaka var.
Bizim asfalt inanılmaz dandik problem orada aslında...
Hakaretvari konuşmuşsun ama, kaydıran şey su değil çamurdur. İstanbul şartlarında yaşıyoruz biz Kayıt olurken sana mı sorucaz bi de dalyaprak seni
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------
Şunu da ekleyeyim, şehirlerarası otobanlar hariç. İstanbulda asfaltı çamursuz ve pürüzlü olan çok az yer var. Yağmur yağınca, çamur toz toprak hepsi kaybolup gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------
İnsan gibi söyleyemiyor ki.. Biz de görüyoruz fizik 1-2-3 aklı sıra laf sokmaya çalışıyor, ama izin vermiyor ki seviyeli insanlar gibi konuyu tartışalım, seviye katmaya çalıştıkça bunların seviyesi yetmiyor. İlla laf sokacak rahat uyuyamaz yoksa. En iyi o biliyor çünkü laf sokmazsa olmaz avel
Dostum, tartışırım, sabaha kadar tartışırım ama "motosiklet suda daha iyi duruyor" gibi bir şey söyleyen adamla neyi tartışayım?
Ha dersin ki "İstanbul'da tüm yollar çamurlu, pislik dolu. Yağmur yağınca bunlar yok oluyor. Bu yüzden yağmurdan hemen sonraki zamanlarda çamurlu zamanlara göre daha iyi yol tutuş sağlıyoruz." Bu belki olabilir. Ama diğer türlü cidden komik. Hâla savunman daha da komik.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)