Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Tecrübe konusu ..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Herkese merhaba,

    Eminim farklı yerlerde cokça yazılıp cizilmiştir fakat yine de bir konuda fikrinizi almak istedim.

    Yaşım 39.. 15 yıldır otomobil, 4 aydır motosiklet kullanıyorum. (MT 25) / Su ana kadar 2 gun Temel , 2 gun (ayrı tarihlerde) Hakimiyet egitimi aldım.

    Uzatmak istemiyorum, 4 ayda 4400 km tecrubem var. Bunun yuzde 90'ı sehirici trafikte yapıldı. Zaman zaman otoban giriş cıkıslarında viraj calısması yapıyorum kendi basıma.. 1 kez de uzun yol deneyimim oldu. (550 km) ..

    Bazen muhabbet arasında yaptıgım 4400 km yolun cok birsey ifade etmedigine dair yorumlar alıyorum. Bu da zaman zaman motivasyonu dusuruyor

    Hatta daha ileri aşamada , sehiricinde kullanma , cık haftasonları, bol virajları yerleri dene diyen de oluyor.

    Dusuncelerinizi ve önerilerinizi merak ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Ufak ufak başlamışsınız işte. Devam edin. Km de önemli ama bi yere kadar. Yaptığınız yolu öğrendiğiniz teknikle harmanlamak önemli. Ama 4k km de çok değil. Helal süper devam
    xtrafrozen bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bence km ile çok alakası yok. Trafikte yaşadığın durumlar çok önemli. Birde türkiye için konuşuyorum yolu okuma kabiliyetine çok önemli. Uzun yıllar araba kullanmışsınız. araba tecrübesi olmayanlara göre baya bi tecrübeli sayılırsınız hatta.
    serkan1987, hakohako ve xtrafrozen bunu beğendiler.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Göreceli bir kavram

    Forumda 40 bin km'ye de tecrübesiz diyen var 10 bine de. 100bin km'de pişmiş olacağınıza dair yorumlar var.

    Herşey sürüş tarzınız ve tecrübenizin az / cok olmasını bilmeniz ile alakalı.

    Günlük olarak aktif okula/işe git gel yapmıyor iseniz ve evli iseniz cok tecrübe yapılabileceğini düşünmüyorum.

    1 senede 4 bin km'e yakın tecrübem var, hiç araç tecrübem olmadı, trafiği motorda öğrendim.

    Bunun bilincinde olarak şerit değiştirme, hız yapma, aralara girme konusunda dikkatli ve minimum ölçekte kullanıyorum. Tecrübesizliğimin farkındayım ancak yukardaki şartlara sahip birisi olarak motoru haftasonları 1-2 saatlik gezi ve hafta içi sadece ulaşım amaclı kullandıgımdan yılda 3-4 bin'i geçebilecek durumum yok.

    Bunun farkında olarak 162 cc hava sogutmalı bir motorun yormasını da göz önüne alarak 250+ cc'e gecmeye karar verdim. Düşük cc işkence, 2 saatlik yola cıkarken bile beni düşündürüyor yazın. Cok ısınıyor ve boş yolda basamadıgın için fıtı fıtı gitmek sıkıyor bir yerden sonra. Daha yüksek ve güven veren bir motor ile ulaşım olarak kullandıgım bu aracı daha uzun mesafelerde ulasım aracı olarak kullanmaya baslayacagım. bu sayede 4 bin yerine belki 5-6 bin km yaparm

    Kişinin kendisini bilmesiyle alakalı, tecrübe için yüksek km isteyen herkesi ciddiye almayın. 600 cc ile başlayıp kaza yapan da var 50 cc ile kaza yapanda.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    kimse ben 10,20,30 senedir motor üstündeyim,şu km kadar tecrübem var demesin.
    karşı tarafın bir saniyelik hatasına bakar..
    bende götüme çok güvenirdim,cbf150 ile diz değdirecek kadar yatırabiliyodum motoru.
    ama düz yolda giderken karşıma öküzün teki atladı..yandan ona çarptım.
    yapacak bir şey yok.

  6. #6

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama 4k km de çok değil. Helal süper devam
    @telike : Tesekkur ederim..Once dövup sonra sarılır gibi olmus iyi birsey mi söylediniz ?
    yigozya bunu beğendi.

  7. #7
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Aslında o kilometrelere az denmesinin sebebi kişinin ikarus sendromuna kapılıp "tamam ben oldum artık, hemen gidip 1000lik motor alayım" dememesi için.

    Standart bir sürücü için düşük cc de motosiklete hakimiyet açısından yeterli bir km. Birçok yeni sürmeye başlayan arkadaşımız da bu yanılgıya düşüyor. Motosiklete hakim olmaya başladığını hissettiği anda yüksek hacimli motor istiyorlar.

    Bu nedenle deniyor ki düşük cc den başlayın, kademe kademe yüksek cc ye geçin. Her kademede de bol bol km yapın, tecrübe sahibi olun.

    Çünkü motosiklette yapacağımız en ufak hatayı direkt canımızla ödeyebiliriz. Bu işin hiç şakası yok.

    Bana sorsanız benimde cevabım benzer olurdu; "evet 4bin km daha tecrübeliyim demek için çok erken" derdim
    xtrafrozen bunu beğendi.

  8. #8
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    sürmeye devam.

    40 bin sürenin başına gelmeyenler senin başına gelip ders aldıysan sen daha tecrübeli olabilirsin.
    bide böyle düşün
    xtrafrozen bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında o kilometrelere az denmesinin sebebi kişinin ikarus sendromuna kapılıp "tamam ben oldum artık, hemen gidip 1000lik motor alayım" dememesi için.

    Standart bir sürücü için düşük cc de motosiklete hakimiyet açısından yeterli bir km. Birçok yeni sürmeye başlayan arkadaşımız da bu yanılgıya düşüyor. Motosiklete hakim olmaya başladığını hissettiği anda yüksek hacimli motor istiyorlar.

    Bu nedenle deniyor ki düşük cc den başlayın, kademe kademe yüksek cc ye geçin. Her kademede de bol bol km yapın, tecrübe sahibi olun.

    Çünkü motosiklette yapacağımız en ufak hatayı direkt canımızla ödeyebiliriz. Bu işin hiç şakası yok.

    Bana sorsanız benimde cevabım benzer olurdu; "evet 4bin km daha tecrübeliyim demek için çok erken" derdim
    Süleyman : Tesekkur ederim yorumlarınız icin.. Aksine benim hissettigim tersi yönde.. Yani tamam ben oldum diyemem, aklımdaki 15.000 km de motoru satmak .. Kısa surede yaptıgım km lerin boşa yapılmış oldugunun hissettirilmesi motivasyonu dusuruyor sadece.. Oysa ben sehiricinde yapılan suruslerin de hakimiyet, engelden kacıs (anlık kontralar) konusunda faydası oldugunu dusunuyorum.. Yanılıyor muyum ? Şunu diyebilir miyiz yani ? 4400 km sehirici surus yapacagına 1000 km viraj calıssaydın..

    Acemiyim .. Net !

  10. #10
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Tecrübe tamamen sizin motordan beklentinizle paralelliği olan bir şey.Şehir içinde 100bin km yol yapsanız viraj alamayabilirsiniz.Yada 100bin km şehirler arası yol yapıp trafikte filtreleme yapamayıp sıkıntı yaşaya bilirsiniz.
    Ben 15 bin 200cc kullandım sonrasında 500cc ye geçtim.500cc ilede 5 bin km ye yakın oldu ama hala düşük hızlarda tedirgin oluyorum.Ağır bir motor çünkü.

    Mt25 ile 5 değil 35k da tecrübe yapsanız cc büyütürken büyük motorlarda acemilik çekeceksiniz.Yüksek cc motorun.
    Hızı farklı freni duruşu farklı.Ağırlığı farklı olacak.Tüm bu değişikliklere göre sürüşünü yeniden yapılandıracaksın.

    Her yaptığın km senin için tecrübe neden bunun bir km sinin olduğunu düşünüyorsun.
    xtrafrozen bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kimse ben 10,20,30 senedir motor üstündeyim,şu km kadar tecrübem var demesin.
    karşı tarafın bir saniyelik hatasına bakar..
    bende götüme çok güvenirdim,cbf150 ile diz değdirecek kadar yatırabiliyodum motoru.
    ama düz yolda giderken karşıma öküzün teki atladı..yandan ona çarptım.
    yapacak bir şey yok.
    Barışım,

    30 senelik bilinçli bir motosiklet kullanicisi zaten o öküzün önüne atlayacaği öngörüsüne sahiptir.

    Hee sahip değilse zaten 30 sene ezbere,beleşe,şansa motor kullanmiş demektir.

  12. #12

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    ben bu martta başladım motosiklet kullanmaya ve yağmur hariç her gün kullandım diyebilirim.. 15 bin km oldu marttan bu yana.. ama bilmediğim yola viraja girince hala sıkıntı yaşıyorum.. sebebi de hep aynı yolları kullanmam.. yani rutin.. yaptığım km size göre çok ama hep aynı yol olduğu için tecrübeye çok bir katkısı olmuyor..önemli olan sürekli farklı rotalardan gitmek farklı tecrübeler yaşamaktan geçiyor.. ben tecrübeli bir motosikletçiyim diyebilmek için benim gözümde alt sınır bir rutinin dışında olmak ve 20 bin km.. bu durum ekstra eğitimlerle daha kısaltılabilir ama benim kendime biçtiğim pay bu.. şimdi 15 bin km bile yapmış olsam kendimi 4 5 bin yapmışım gibi görüyorum.. günlük aynı yoldan işe git gellerimi çıkardığım zaman kalan rakam bu.. yani bu şekilde devam edersem bana göre 4 yılda ancak o kadar 20 bin km yi yapmış oluyorum.. tecrübe km'si ile takometrede yazan km birbiriyle doğrudan ilgili bir durum değil bana göre..

  13. #13
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübe tamamen sizin motordan beklentinizle paralelliği olan bir şey.Şehir içinde 100bin km yol yapsanız viraj alamayabilirsiniz.Yada 100bin km şehirler arası yol yapıp trafikte filtreleme yapamayıp sıkıntı yaşaya bilirsiniz.
    Ben 15 bin 200cc kullandım sonrasında 500cc ye geçtim.500cc ilede 5 bin km ye yakın oldu ama hala düşük hızlarda tedirgin oluyorum.Ağır bir motor çünkü.

    Mt25 ile 5 değil 35k da tecrübe yapsanız cc büyütürken büyük motorlarda acemilik çekeceksiniz.Yüksek cc motorun.
    Hızı farklı freni duruşu farklı.Ağırlığı farklı olacak.Tüm bu değişikliklere göre sürüşünü yeniden yapılandıracaksın.

    Her yaptığın km senin için tecrübe neden bunun bir km sinin olduğunu düşünüyorsun.
    R25 imi 6 bin kmde aldım şuan 40 bine doğru gidiyoruz arada 600cc fz6s2fazer ve bazende racing makineler deniyorum hiç yabancılık falan çektiğim yok ve mesela cc büyütmeye de ihtiyacım yok motosikletimden çok zevk alıyorum bu dediğinize katılmamak ile birlikte kişiden kişiye değişir bu durum görecelidir derim.

  14. #14
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Buna en güzel örneği dün izlediğim İleri Hatalar Akademisi'nde verildi. (https://www.youtube.com/watch?v=4UOjcyBL0hU)

    "Taksicilerin tonla km tecrübesi var ama bu onları iyi sürücü yapmıyor."

    Ben de aynı şekilde düşünüyorum, mesele neye dikkat ederek, neye önem vererek yaptığın kilometreler boyunca elde ettiğin tecrübeler. Viraj yaparken hiç bir şeye dikkat etmeden yapılan kilometrenin önemi çok azken, eğitim alıp yapacağın 20km çok çok daha önemli.

  15. #15
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Tecrübe mi istiyorsun.
    youtube de dash cam videoları mevcut.
    onları izle.
    kimin nasıl kaza yapacağımı önceden tahmin etmeye çalış
    ben %80 biliyorum.
    Başkalarının hatalarından ders çıkarmak en iyi tecrübe budur bence.
    mavzer-i bunu beğendi.

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Tecrübeli arkadaşlar sokaktan fırlayan araçları, ani fren yapacak aracları, park etmiş ve aniden kapısını acan araçları KM tecrübesi ile fark edip kazayı öngörüyor, vay be.

    KM tecrübesi motor hakimiyeti ve trafiği okumanıza ve kaza risklerini min. indirmenizi sağlar da kazaların büyük cogunlugu zaten ani gelişen olaylardan dolayı oluyor, göremediğiniz birşeyi öngörmenizi çözemedim.

  17. #17
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süleyman : Tesekkur ederim yorumlarınız icin.. Aksine benim hissettigim tersi yönde.. Yani tamam ben oldum diyemem, aklımdaki 15.000 km de motoru satmak .. Kısa surede yaptıgım km lerin boşa yapılmış oldugunun hissettirilmesi motivasyonu dusuruyor sadece..
    Hocam motivasyonunuzu kaybetmeyin. Kısa sürede yaptığınız kmler boşa yapılmadı emin olun. Hatta şunu da iddia ediyorum motorunuza binip sadece 10km yol yapıp dönseniz bu bir artı tecrübedir.

    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oysa ben sehiricinde yapılan suruslerin de hakimiyet, engelden kacıs (anlık kontralar) konusunda faydası oldugunu dusunuyorum.. Yanılıyor muyum ?
    Yanılmıyorsun, bilakis çok doğru düşünüyorsun hocam. Şehir içi kullanım trafiği okuma ve manevra yapabilme konusunda insana çok şey katar.

    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu diyebilir miyiz yani ? 4400 km sehirici surus yapacagına 1000 km viraj calıssaydın..
    Yok hocam onu demek doğru olmaz. Her ortamın bize katacağı tecrübe çok ayrıdır. Motosikletinizi sürdüğünüz ortam kullanım stilinizin gelişmesini doğrudan etkiler.

    Çok kısa örnek vermem gerekirse hindistanın kalabalık bir şehrinde motor kullanan bir kişi sıkışık trafikte hiç zorlanmaz çünkü her gün 500 motorun yanından silme geçip işine gidiyordur. Ama aynı kişiyi piste koysan doğru dürüst motorunu yatırarak viraj alamayabilir.

    Sadece asfaltta 600cc SS sürmüş tecrübeli bir kişiyi alıp altına enduro motosiklet verip çamurlu ve kaygan köy yoluna bıraksanız feleğini şaşırabilir, evinin yolunu bulamayabilir

    Yağmurda sürmenin vereceği tecrübe ayrıdır, viraj çalışmanın vereceği tecrübe ayrıdır, şehir içi sürmenin vereceği tecrübe ayrıdır, toprak yol ve arazide sürmenin vereceği tecrübe apayrıdır.
    Bence limitlerinizi fazla zorlamadan her şartta sürmeye devam edin. (Limitlerinizi zorlamak isterseniz de trafiğe kapalı alan tercih edin)

    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acemiyim .. Net !
    Hocam yaşım 35. Yaklaşık 15 yıllık bir motosiklet sürme mazim var. Çok farklı hacimlerde ve tarzlarda motosikletler kullandım. Km saymayı bırakalı da çok oldu.
    Halen "ben oldum" diyemem. Her geçen gün gerek teknik, gerek mekanik, gerek sürüşle ilgili yeni şeyler öğreniyorum.
    Sanırım ölene kadar da bu öğrenme sürecim devam edecek.

    Yani hepimiz acemiyiz.net

    xtrafrozen bunu beğendi.

  18. #18
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... kazaların büyük cogunlugu zaten ani gelişen olaylardan dolayı oluyor, göremediğiniz birşeyi öngörmenizi çözemedim.
    TDK (kaza) : İstem dışı veya umulmayan bir olay dolayısıyla bir kimsenin, bir nesnenin veya bir aracın zarara uğraması.

    Benzer şeyi yazacaktım. Yazmışsın...
    arndiol bunu beğendi.

  19. #19
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    şuda bir gerçek 50.000 km sadece trafikte git gel yaparak edinilmiş bir tecrübeyle 20.000 km sürmesine rağmen eğitimlere katılmış her fırsatta gerçekten sağlam virajlı yollarda gezinen birinin tecrübesi bir olmaz tabii ki

    o yüzden oldum olası ben şu kadar km yaptım sen kaç km yaptın seninki şu kadar benimki bu kadar diye sidik yarıştırmak çok saçma gelmiştir , bu aynı sadece otobanda 1000 lik ss motoruyla otobana çıkıp red line görene kadar basıp 299 üstü hız yapınca kendini moto gp pilotu sanan abilerin sağlam virajlı yollarda 600 lük ya da daha düşük motorlardan tokat yemesi sonrada saçma sapan bahaneler sürüp egosuna toz kondurmamaya çalışması gibi bir durum

    yani demem o ki tecrübe km ile yada yapabildiğin top speedle ölçülmez , kendine kattığın bilgi sürüş kabiliyeti ile doru orantılı artar.

    Ama şu da var kaç defa senelerdir motor süren, saçma sapan bir sapakta geri zekalı birinin aniden en soldan sağa girmeye çalışması sonucu ya da sen tam şerit değiştirirken arkadan araya girerim diye malca hamle yapanlar sonucu kaza yapıp yaralanan ,ölen var bu da motosikletin tehlikeli kısmı, zaten en basit örnek barkın bay oğlu adam saçma sapan bir olay yüzünde vefat etti.

  20. #20
    arifziyaar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2010
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    XV950 BOLT
    Ben de 40 yasima merdiven dayadim 13 yasimdan beri 250-1100 cc arasi 5 farkli motosikletim oldu emin olmamakla beraber 100.000 km yi gecmis oldugumu dusunuyorum. Turkiyede kisisel hatalardan ziyade yol kusurlari ve vurdumduymaz umursamaz insanlarimizin sebebiyle meydana gelen kazalarin daha fazla oldugu kanaatindeyim.

    Ben şahsen temde orta seritte sezlong bile gormus biri olarak ( lastik parcasi odun taş poset vs saymiyorum bile) öngöremedigimiz bir viraja destursuzca yatmayi tecrube olarak görmüyorum. Nice tecrubeli adeta motoruyla dans eden arkadasimiz suan toprak altinda.

    Benim prensibim defansif surus kimse beni görmüyor her ucu gozukmeyen virajda da kesin su yag dal parcasi kum vs. Olabilir mantigiyla gitmek. Yoksa ölüm gercekten cok yakin.

    Kazasiz sürüşler
    SuleymanE bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)