Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Tecrübe konusu ..

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Salavat getirin uzun yazıcam!

    Trafikte kaza riskini azaltmak mümkündür.
    Fakat bu tecrübe değil bilgi ile alakalıdır.
    Ve bilgiyi uygulamakla!
    Bizi riske sokan şey bilginin eskimesi,rutine girme ve gözardı edilmesi.
    Üstelik bilgi için illa ileri sürüş eğitimide şart değildir.
    Ehliyet eğitimi bile ihtiyacınızın en az yüzde seksenini karşılar.
    Bilginin eskimesi ve rutinleşme, göz ardı etme ne biraz ondan bahsedelim.

    Şimdi;
    Haşmet kardeşimiz şu tabelanın anlamını bilir.


    Bu tabelayı görünce ne yapması gerektiğini de bilir.

    Eskiden bu tabelalar yoktu ama insan ve geyik işbirliği ile bu tabelalar gerekli yerlere dikildi.
    Olay anı;


    Şimdi dedik ya rutine girme, bilginin eskimesi.
    Bu tabelayı görünce yapmamız gerekenleri biliriz.
    Belki bir süre uygularız da.
    Ama sonra gözardı ederiz.
    Neden?
    Çünkü o tabelayı yüzlerce kez görmüşüzdür ve önümüze hiç geyik fırlamamıştır.
    Önceleri tabelayı her gördüğümüzde hızımızı azaltıp, etrafı daha dikkatli gözlemlerken, hiç bir aksiyon olmayınca ilerleyen günlerde önce hızımızı azaltmayı bırakırız, ardından dikkati.
    Sonra bir gün geyiğin biri o tabeladaki geyik nasıl zıplıyor yahu ben de yapabilirim diye düşünür ve sonra sizi düşürür.

    TRAFİKTA SALLAMADIĞIMIZ TABELALAR

    Sallamadığımız yazdım ama entellektüel görünsün diye dikkate almadığımız da yazabilirim.
    Mesela benim gözardı ettiğim bilgi ve sallamadığım tabelalardan biri.



    Normal şartlarda bu tabela ardı ardına virajlar var, hızını azalt ve doğru yerde konumlan diyor bana.
    Benim anladığım ise Allah süper viraj var bir sağa bir sola yat.
    Bigün tarladan toplayacaklar.
    O da şansım varsa.
    Tabi şaka yapıyorum bilmediğim virajlarda asla risk almam.
    Ama bu dönüp ordan bir kez daha daha hızlı geçmemi engellemez.

    Rutine giren ve gözardı edilen işaretlerden biri.



    Şİmdi araba kullanıyorsanız fazla sallamayabilirsiniz.
    Ama sen motosiklet kullanıyorsun kardeşim.
    Bu işaret az ilerde malın biri seni görmeyip ya da umursamayıp yola fırlayacak olan doblo ya da kamyon sürücüsünün vesikalık resmi aslında.
    Tanıdın mı?
    Merak etme yakında tanışacaksın.

    Mesela şu işaret;


    İleride iri göğüslü avrat var anlamına gelmiyor abicim bu işaret.
    Yolda başını belaya sokacak bir tümsekle karşılaşman olası anlamına geliyor.
    Fakat bizde her iş ciddiyetsiz olduğundan yol çalışması tabelaları ve bunlar iş bittikten sonra da kaldırılmadığından, çoğunlukla bu işaretin olduğu yerlerde hiç bir tümsekle karşılaşmadan geçersiniz.
    Ve bir gün gerçekten tümsek olan bir yerde patlarsınız.
    Neden?
    Bilgi eskidi, rutine girdi ve gözardı edildi.

    Yine en fazla gözardı edilen tabelalardan biri



    Bu tabelaların olduğu yerler genellikle çok daha yüksek hızlarda üstelik gayet güvenli ve sorunsuzca geçtiğiniz yerlerdir.
    Bu nedenle çoğu zaman sallamazsınız.
    Sonra bir gün gerçekten ikaz işareti olarak karşınıza çıkar.
    Güm!

    Muhtemelen bu işaret hakkında pek fikriniz yok.

    Az önce önünüze fırlayan doblo şoförünün de yoktu.
    Neden?
    Bilgi eskidi.
    Kullanma ihtiyacı da doğmadı.
    Rutine girdi.

    Gördüğünüz gibi aslında başınızı beladan kurtaracak bir çok bilgi sizde mevcut.
    Ama kullanmıyorsunuz.
    Daha çok şu işarete kanalize olmuş durumdasınız;

    Çünkü maddi olarakta acıtıyor.

    Tecrübe başımızı beladan kurtarmaz mı?
    Bir yere kadar tabi kurtarır.
    Ama bilgi ve bilgiyi kullanma alışkanlığı tecrübesizliği tolere(Böyle mi yazılıyor?) eden en önemli etken.

    Daha uzun yazarımda hepsi aynı anafikir etrafında örneklemeden başka bir şey olmayacak.
    Ana fikri anladınız siz.
    Defalarca yazdım.
    Motosiklet kullanmak,
    bir yerden bir başka yere düşmeden gidebilmek değildir.

    Dipnot: Yazar burada kendi zaaflarını da işin içine katarak tespitte bulunmuştur. Sen çok mu iyi sürüyorsun diye atarlanana kafa atarım.
    Biz bi halt ettik siz etmeyin, biz canımız acıyarak öğrendik siz okuyarak öğrenin diye yazıyoruz.
    levend84, okanbagiscan, Metela ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Yaşlı kurt yine olayın köküne indi.

    Dağilabiliriz arkadaşlar..

  3. #63
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkarus sendromu ciddi bir konu.
    Bunu defaatle dile getirmeniz takdire şayan.
    Çünkü, iki konu çok önemli bence:
    Öngörü ve ikarus..
    Bu ikarus sendromunu nereden öğrendiğinizi merak ettim.
    gugıl
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  4. #64
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Hazır konu trafik levhalarına gelmişken yazmak istedim.

    Ne anlama geldiğini bilmediğimiz, bilsek de umursamadığımız bir trafik levhası kendileri



    Geçen gün dönel kavşaktan geçiyorum. Önümde bir araç var.

    Öndeki zınk diye durup sağdan gelene yol verdi. Sağdan gelen araç da hiç durmadı zaten. Kendisini uyaran levhayı görmedi, görse de umrunda olmadı ya da zaten ne anlama geldiğini bilmiyordu.

    Cidden şu levhaları dikkate alan pardon sallayan yok.

    Ben de genelde yukarıdaki levha, yaya, okul geçitleri ve tali yol levhalarına dikkat ediyorum sadece.
    COQ bunu beğendi.

  5. #65

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazın ayağı öyle değil ne yazıkki. Daha önce yazmıştım. Abdi İpekçiden hemen sonraki ışıkta sağ şeridn ortasında durmuş trafik lambasının yeşil olmasını beklerken, pejo206 lı bir zigot soldan yanaşıp "siz hepiniz böyle zig zag yapıyorsunuz" diyerek üstüme kırmıştı. Zigzagım yoktu. Sağ şeridin ortasından nizami olarak gelmiştim ışığa kadar. Hiç bir şey söylemedim. Yeşil yandıktan sonra yol verdim önüme geçti. 5-10 metre sonra zınk diye durdu dot lalesi.
    Gitmiyor adam üstelik önü bomboş.
    Sağından geçeyim dedim üstüme sürdü...

    Siz ya fazla iyimsersiniz yada fazla iyimserlik aşılıyorsunuz...

    ......

    Şirketlerde işletme körlüğü diye bir olgudan bahsedilir.

    Çok ama çok özetle "işler bir şekilde yürüyor" kabulüdür bu. Bir zaman sonra devasa çözümsüzlük yumaklarını kucağınızda buluverirsiniz.

    Sanırım 1.000.000 km kadar yurtdışı dahil otomobil kullanmışımdır (tecrübeden değil kullanmaktan bahsediyorum).
    Hala tecrübeli olduğumu düşünmüyorum. Neredeyse hergün trafikte bir zigotun, yeni bir tehlikeye düşürme durumunu görüyorum. Refleks geliştiriyorum. Hala öğreniyorum. Kendi yapacağım hatadan ziyade öncelikle etrafımdaki zigotların yapabileceği angutluklardan kaçınmaya çalışıyorum.

    Motosiklettede mümkün olduğunca aynını uygulamaya çalışıyorum.

    Birincil öncelik, zigotlardan kendini koru.
    İkincil öncelik, sen hata yapma.
    Hiç denk gelmedim. Ha gelirsem yol veririm geçer gider. Böyleleriyle uğraşmanın amlanı yoktur çünkü aklı yok.

  6. #66
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç denk gelmedim. Ha gelirsem yol veririm geçer gider. Böyleleriyle uğraşmanın amlanı yoktur çünkü aklı yok.
    Sanırım anlatamadım.

    Adamın motorculardan nefret ediyor olduğu belliydi.
    Muhatap olmadan adama yol verdim zaten.
    Sonra önümde durdu. Bende durdum.
    Tekrar hareket ediyor, ben hareket edince yine duruyor.
    Sağdan geçmeye kalkınca üstüme sürdü.

    Uğraşan ben değildim. Zigot benimle uğraşıyordu...
    Uğraşmasının tek nedeniyse motora biniyor olmamdı.

  7. #67
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    TECRÜBE ÖNEMLİ BEYLER
    birde şu durum var kullandığın araca entegrasyon yani ona alışmak tepkileri bilmek HELE HELE MOTORDA çok önemli bi konu
    4 yıldır 660 kullanıyorum ilk birkaç ay bana çok acayip geliyordu faka km yaptıkça alıştım nerde ne yapacağını çok iyi biliyorum ona göre kullanıyorum

  8. #68

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı oznkrçm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazır konu trafik levhalarına gelmişken yazmak istedim.

    Ne anlama geldiğini bilmediğimiz, bilsek de umursamadığımız bir trafik levhası kendileri

    https://i.hizliresim.com/VQOlrV.jpg

    Geçen gün dönel kavşaktan geçiyorum. Önümde bir araç var.

    Öndeki zınk diye durup sağdan gelene yol verdi. Sağdan gelen araç da hiç durmadı zaten. Kendisini uyaran levhayı görmedi, görse de umrunda olmadı ya da zaten ne anlama geldiğini bilmiyordu.

    Cidden şu levhaları dikkate alan pardon sallayan yok.

    Ben de genelde yukarıdaki levha, yaya, okul geçitleri ve tali yol levhalarına dikkat ediyorum sadece.
    Türkiye’de kavşaklar tam bir kaos zaten kimin gözü daha karaysa o geçiyor kavşağın içindekiler duruyor yoldan gelen son sürat geçiyor vs

  9. #69

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım anlatamadım.

    Adamın motorculardan nefret ediyor olduğu belliydi.
    Muhatap olmadan adama yol verdim zaten.
    Sonra önümde durdu. Bende durdum.
    Tekrar hareket ediyor, ben hareket edince yine duruyor.
    Sağdan geçmeye kalkınca üstüme sürdü.

    Uğraşan ben değildim. Zigot benimle uğraşıyordu...
    Uğraşmasının tek nedeniyse motora biniyor olmamdı.
    anladım anladım da yapacak bir şey yok. Ama adam dakide.iyi. cesaret. Kırığın birine denk gelse bir.araba dayak yiyecek haberi yok. İyi sabretmişsiniz Allah kötüye denk getirmesin ne diyeyim

  10. #70
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım anlatamadım.

    Adamın motorculardan nefret ediyor olduğu belliydi.
    Muhatap olmadan adama yol verdim zaten.
    Sonra önümde durdu. Bende durdum.
    Tekrar hareket ediyor, ben hareket edince yine duruyor.
    Sağdan geçmeye kalkınca üstüme sürdü.

    Uğraşan ben değildim. Zigot benimle uğraşıyordu...
    Uğraşmasının tek nedeniyse motora biniyor olmamdı.
    hep korumalı eldiven ile araba camına yumruk atınce elim acır mı merak ederim.

    böyle bir durum birkaç kez basıma gelirse deneyeceğim.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #71
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hep korumalı eldiven ile araba camına yumruk atınce elim acır mı merak ederim.

    böyle bir durum birkaç kez basıma gelirse deneyeceğim.
    Acımıyor

    Yaz başında Beyazıt'ta tam tramway durağının arkasında tek yön, tek şerit sahile dönen bir yol var.

    Önümdekinin önündeki durdu, malzeme indiriyor. Önümdeki durmuş.
    Bende şeridin tam ortasında durdum. Solumdan bir Nissan Mikra soluma girmeye çalışarak sol ayağımın üzerinden geçti
    Bağırıyorum. Adamın baktığı bile yok. Elinde telefon hala konuşuyor.

    Ben o sinirle, ana avrat küfrederek adamın camını yumruklamaya başladım.
    Hemen yanıbaşımızdaki polis geldi "Noluyor" dedi.
    Adamın 1.5 tonluk arabayla ayağımın üstünden geçtiğini söyledim. Bir yandanda camı yumruklamaya devam ediyorum.
    Polis şöyle bir iç geçirdi devam et der gibisinden döndü.

    Epey bir yumrukladım ama camı kıramadım.
    Benim eldivenler deri. Korumalar iç kısımdaki deriyle dış kısımdaki deri arasında.
    Dışı deri olduğu için her vurduğumda geri sektiğinden kırılmadı cam.

    Elimde acımadı.

    Ayağımda motosiklet botu yoktu ama bir şantiye kontrolünden geldiğim için korumalı ayakkabı vardı.
    Ayağımın yanındaki et kısmı ezildi 2 gün sızladı.

    Korumalı ayakkabı olmasa ayak parmaklarım büyük ihtimalle kırılmıştı.

    Camı niye yumrukladığıma gelince...
    O can havliyle refleks olarak yaptığım bir hareketti...

    Adam daha sonra durdu özür diledi. 2 ceza kilitlettim o vatandaşa.
    yanılmıyorsam 1500 lira civarı bir şeydi


    Ama yinede sen cama yumruk atma. Senden daha deli birine denk gelirsen elin değil ama başka yerlerin fena yanar...

  12. #72
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acımıyor

    Yaz başında Beyazıt'ta tam tramway durağının arkasında tek yön, tek şerit sahile dönen bir yol var.

    Önümdekinin önündeki durdu, malzeme indiriyor. Önümdeki durmuş.
    Bende şeridin tam ortasında durdum. Solumdan bir Nissan Mikra soluma girmeye çalışarak sol ayağımın üzerinden geçti
    Bağırıyorum. Adamın baktığı bile yok. Elinde telefon hala konuşuyor.

    Ben o sinirle, ana avrat küfrederek adamın camını yumruklamaya başladım.
    Hemen yanıbaşımızdaki polis geldi "Noluyor" dedi.
    Adamın 1.5 tonluk arabayla ayağımın üstünden geçtiğini söyledim. Bir yandanda camı yumruklamaya devam ediyorum.
    Polis şöyle bir iç geçirdi devam et der gibisinden döndü.

    Epey bir yumrukladım ama camı kıradım.
    Benim eldivenler deri. Korumalar iç kısımdaki deriyle dış kısımdaki deri arasında.
    Dışı deri olduğu için her vurduğumda geri sektiğinden kırılmadı cam.

    Elimde acımadı.

    Ayağımda motosiklet botu yoktu ama bir şantiye kontrolünden geldiğim için korumalı ayakkabı vardı.
    Ayağımın yanındaki et kısmı ezildi 2 gün sızladı.

    Korumalı ayakkabı olmasa ayak parmaklarım büyük ihtimalle kırılmıştı.

    Camı niye yumrukladığıma gelince...
    O can havliyle refleks olarak yaptığım bir hareketti...

    Adam daha sonra durdu özür diledi. 2 ceza kilitlettim o vatandaşa.
    yanılmıyorsam 1500 lira civarı bir şeydi


    Ama yinede sen cama yumruk atma. Senden daha deli birine denk gelirsen elin değil ama başka yerlerin fena yanar...

    iş güvenlikli ayakkabı olması iyi denk gelmiş

    Yok zaten birkaç kez gelirse deneyeceğim, ilklerde saldırmak yemez sadece küfrederim
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)