Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tecrübe konusu ..

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Tecrübe ve tekniği karıştırmamak lazım.
    Motosiklet ile kilometre yaptıkça kişisel tecrübeniz artar ama tekniğiniz gelişmez.
    Motosiklet kullanmak, trafiği okuyabilmek, kazaları ön görmek tecrübe edindiğinizi gösterir. Fakat istediğiniz kadar dikkatli sürün, karşınızdakinin dikkatsizliğini tolere edebilmek sürüş tekniklerinizle alakalıdır.
    Ön göremediğiniz ve karşınızdaki sürücü/yaya/yol/engel hatalarını karşılayabilmek için gerektiğinde frenlemek, gerektiğinde kaçınmak, gerektiğinde gaz açmak gerektiğinde kontra vermek vb. gibi teknikleri yüzbinlerce kilometre yol yapmış olsanız dahi geliştirememiş olabilirsiniz.
    hasmet ve xtrafrozen bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @telike : Tesekkur ederim..Once dövup sonra sarılır gibi olmus iyi birsey mi söylediniz ?
    Yani çok bi yol değil. Öğrendiklerinizi pekiştirin iyice. Devam edin aynı motosikletle. Helal süper devam yani
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  3. #43

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam kesinlikle KM tecrübesini yabana atmıyorum ancak forumdaki neredeyse tüm tecrübeli ve genc sürücülerde ikarus sendromu var.

    Saydıgınız şeyler motosiklet tecrübesi ile alakalı değil, araba kullanan birisi de bu detayları öğrenebilir. Hatta yayayken bile cabalarsanız bu saydıklarınızı okumayı öğrenebilirsiniz. Kaza denilen şey gözlem dışı oluşur genelde. Örnek veriyorum, yol verecek gibi durup aniden yola fırlayan birisi, kör noktadan son hız gelen bir araç, ya da içinde insan olan duran bir aracın yanından geçerken bir anda dönüp kapıyı acması tecrübe ile görebileceğiniz şeyler değil. ya da yolda giderken acemi bir sürücünün panikleyip ani fren yapması gibi. (emniyet mesafesi tecrübe ile alakalı olmadıgı için bunu ekledim)







    hocam yukarda saydıgım şekilde, göremediğiniz şeyi ön göremezsiniz.


    Görebildiklerinizi öngörmeniz tecrübe ile alakalı haklısınız.
    Haklısın bu saydığımız şeylerin hiç biri km yada sürüş tecrübesi ile alakalı değil. Bunlar kaza önleme ipuçları sadece. Bir çoğunu bisiklet sürerken öğrenmiştim. Km tecrübesi ile motora daha iyi hakim olabilirsiniz.

    Tabi ki ön göremediğimiz bir çok olay gelişiyor ve bazen kesinlikle hiç bir şey de yapamayabilirsiniz.

    Şunu da söyliyeyim kendi hatamdan dolayı iki kere kaza riski atlattım. Bir başkasının hatasından dolayı hiç sıkıntı yaşamadım. Yaklaşık 6 7 bin km yol yaptım İstanbul içi. Göz teması kurabiliyorsanız sürücülerle kurmaya çalışın baya faydasını görürsünüz. Benim araba sürmeyi öğrettiğim herkese söylediğim bir şey var. Saygıyı elden bırakmayın. Motorluyum ben mantığı adama dayak bile yedirir. Bunu şunun için dedim. Ne bisiklet sürerken ne de motor hiç sıkıştırılmadım üzerime araba sürülmedi. Saygı saygıyı doğurur

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslına bakarsan tüm kazaları anlatırken aniden,birden bire,bir anda,göremedim gibi argümanlarla anlatırız.Çünkü zaten bunu ön göremediğimiz için kaza olmuştur. Hangi kaza olursa olsun.Önlenebilir ve ön görülebilir.
    Katılmıyorum. Risksiz motisiklet sürülebileceğini ima eden tehlikeli bir bakış açısı.

    Geyik feromonlarını koklayamıyorum şahsen... Hadi Türkiye'de otoyol kenarında geyik yok, ama bol bol öküz varmış bakın.

    Peki ya AEA'nin başına gelen? Otoyolda her an gece karşınıza bir yaya çıkacakmış gibi sürebilmek için güvenli hız nedir?

    Riski azaltmak tabii ki mümkün. Ama yok etmek mümkün değil. Kendimizi kandırmayalım.

    En kötüsü de bu tip söylemleri bazı eğitmenlerimizden duymamız... Eğitime herkesin ihtiyacı olduğu zaten açık. Ancak kazasız sürebilme ümidi pazarlayarak müşterilerini yanıltmaları çok yanlış.

    Ayağını motosikletin üzerine atıp yola çıkan kaza riskini göze alıyor demektir, farkında olsa da, olmasa. Olmak daha faydalı.

  5. #45
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Tekrar yazıyorum kusura bakmayın ama ciddi ciddi ikarus sendromu dolanıyor ortalıkta.

    KM tecrübesi arttıkça kaza yapmam sananlar
    ile full ekipman olunca ölmem sananlar kendi arasında bu konuda kapışır.

    Tecrübe yabana atılacak birşey değildir, trafikte araba ile okudugunuz trafik ile motor ile okudugunuz trafik aynı değil cünkü tepkileri araca göre veriyor karşı taraf.

    Amatör bir arkadaşınız olarak kendi acımdan söyle anlatayım , Motoru defalarca devirdim, hepsi tecrübesizliğimdendi. Cukuru fark etmedim, ıslak zeminde ön frene fazla asıldım, yokusta dururken hakimiyetimi kaybettim, bunlar tecrübem olsaydı atlatabileceğim şeylerdi. Ancak bunun haricinde trafikte 5 kere aptallar yüzünden ölümden döndüm son anda topladım, hiçbirisinde de tecrübe ile fark edilebileceğim bir durum yoktu, karşı tarafın aptallıgından idi.

    Siz siz olun her halta "öngörülebilir" demeyin. Mezarda yatan motorcu kardeşlerimizin büyük cogunlugu emin olun tecrübeli olup "öngörülemeyen kazalar" nedeniyle öldü.

    En basitinden AEA

  6. #46

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar yazıyorum kusura bakmayın ama ciddi ciddi ikarus sendromu dolanıyor ortalıkta.

    KM tecrübesi arttıkça kaza yapmam sananlar
    ile full ekipman olunca ölmem sananlar kendi arasında bu konuda kapışır.

    Tecrübe yabana atılacak birşey değildir, trafikte araba ile okudugunuz trafik ile motor ile okudugunuz trafik aynı değil cünkü tepkileri araca göre veriyor karşı taraf.

    Amatör bir arkadaşınız olarak kendi acımdan söyle anlatayım , Motoru defalarca devirdim, hepsi tecrübesizliğimdendi. Cukuru fark etmedim, ıslak zeminde ön frene fazla asıldım, yokusta dururken hakimiyetimi kaybettim, bunlar tecrübem olsaydı atlatabileceğim şeylerdi. Ancak bunun haricinde trafikte 5 kere aptallar yüzünden ölümden döndüm son anda topladım, hiçbirisinde de tecrübe ile fark edilebileceğim bir durum yoktu, karşı tarafın aptallıgından idi.

    Siz siz olun her halta "öngörülebilir" demeyin. Mezarda yatan motorcu kardeşlerimizin büyük cogunlugu emin olun tecrübeli olup "öngörülemeyen kazalar" nedeniyle öldü.

    En basitinden AEA
    Ben kaza ve kadere iman etmiş biriyim. Kaza işin başka bir boyutu önlem almak başka bir boyutu. Bu ikisi farklı şey ve kesinlikle birbirine karıştırılmaması gereken bir durum. Önlem aldım tecrübeliyim demek kaza yapmam anlamı taşımamalı. Özgüven olmalı ama cesaret gibi, cesaretsiz olmaz ama fazla cesaret aptallıktır.

  7. #47
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar yazıyorum kusura bakmayın ama ciddi ciddi ikarus sendromu dolanıyor ortalıkta.

    KM tecrübesi arttıkça kaza yapmam sananlar
    ile full ekipman olunca ölmem sananlar kendi arasında bu konuda kapışır.

    Tecrübe yabana atılacak birşey değildir, trafikte araba ile okudugunuz trafik ile motor ile okudugunuz trafik aynı değil cünkü tepkileri araca göre veriyor karşı taraf.

    Amatör bir arkadaşınız olarak kendi acımdan söyle anlatayım , Motoru defalarca devirdim, hepsi tecrübesizliğimdendi. Cukuru fark etmedim, ıslak zeminde ön frene fazla asıldım, yokusta dururken hakimiyetimi kaybettim, bunlar tecrübem olsaydı atlatabileceğim şeylerdi. Ancak bunun haricinde trafikte 5 kere aptallar yüzünden ölümden döndüm son anda topladım, hiçbirisinde de tecrübe ile fark edilebileceğim bir durum yoktu, karşı tarafın aptallıgından idi.

    Siz siz olun her halta "öngörülebilir" demeyin. Mezarda yatan motorcu kardeşlerimizin büyük cogunlugu emin olun tecrübeli olup "öngörülemeyen kazalar" nedeniyle öldü.

    En basitinden AEA
    İkarus sendromu ciddi bir konu.
    Bunu defaatle dile getirmeniz takdire şayan.
    Çünkü, iki konu çok önemli bence:
    Öngörü ve ikarus..
    Bu ikarus sendromunu nereden öğrendiğinizi merak ettim.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ikarus arndiol'un teyzeoğlu. Hasta olduğu ortaya çıkınca hastaneye bizzat kendisi yetiştirmiştir.

    Hatta rivayete göre yolda ikide bir "gaza bassana olm, arka koltukta ben oldukça bişi olmaz" demiştir.

  9. #49
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    Bende hemen hemen 10 yıl da 80-90 bin km aralığında motosiklet kullanıyorum, tecrübe demişsiniz ben de sizin gibi başladım, önce bulunduğum şehirde kısa geziler sonra da uzun geziler,bu iş böyle başlıyor ve böyle devam ediyor,uzun gezi denildiğinde 500 ve üzeri km re ler,mesela benim 5-6 gezim varmı bu geziler kısa olanı 1000 km uzun olanı 1865 km , bunları hiç unutamam, Eskişehir den selamlar ��️
    xtrafrozen bunu beğendi.
    - HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

  10. #50
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ikarus arndiol'un teyzeoğlu. Hasta olduğu ortaya çıkınca hastaneye bizzat kendisi yetiştirmiştir.

    Hatta rivayete göre yolda ikide bir "gaza bassana olm, arka koltukta ben oldukça bişi olmaz" demiştir.
    ))))
    Kanatlıgillerden yani?

  11. #51

    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 750 X DCT
    Ben tecrubelendim değil de , devamlı kendi sürüşümuzu action cam vs vasıtasıyla izleyip eleştirmek , hataları yüksek sesle kendimize söylemek lazım, daha uzun süre motosiklet kullanabilmek adına,

  12. #52
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılmıyorum. Risksiz motisiklet sürülebileceğini ima eden tehlikeli bir bakış açısı.

    Geyik feromonlarını koklayamıyorum şahsen... Hadi Türkiye'de otoyol kenarında geyik yok, ama bol bol öküz varmış bakın.

    Peki ya AEA'nin başına gelen? Otoyolda her an gece karşınıza bir yaya çıkacakmış gibi sürebilmek için güvenli hız nedir?

    Riski azaltmak tabii ki mümkün. Ama yok etmek mümkün değil. Kendimizi kandırmayalım.

    En kötüsü de bu tip söylemleri bazı eğitmenlerimizden duymamız... Eğitime herkesin ihtiyacı olduğu zaten açık. Ancak kazasız sürebilme ümidi pazarlayarak müşterilerini yanıltmaları çok yanlış.

    Ayağını motosikletin üzerine atıp yola çıkan kaza riskini göze alıyor demektir, farkında olsa da, olmasa. Olmak daha faydalı.
    Sizin dediğiniz daha tehlikeli değilmi.Eğitim alırsan kaza yapma riski sıfır tezi bir kontrol iki de yol eğitimi olmadığına göre.
    Sizin tezinize göre ne kadar eğitim alırsan al kaza olacaksa yine olacak.O kaza illa olacaksa eğitim alma bunu azaltacaksa bırak alsınlar.

  13. #53

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ben kendi naçizane örneğimi sunmak istiyorum. Motosiklet sürerken actioncam takıyorum. Gittiğim yerleri kayıt edip eve geliyorum. Ya işyerindeki pc (boş vaktim varsa) ya da evdeki pc üstünden izliyorum. Üşenmeden, sıkılmadan, ileri sarmadan. Yoldaki çizgimden tut da aklımda kalan riskli an’lara kadar.

    Bunun bana kattıklarını anlatamam.

    Buradan sonrasını Arnidol için konuşuyorum. Araştırmayı sevmen, suçu kabul edip erdem göstermeni takdir ediyorum. Fakat erdemli davranacağım die sürekli motor sürenleri aşağılayıp, yaptıklarını küçümseyip, hatalarını abartıp, sürekli suçlamada bulunma alışkanlığından vazgeçmelisin.

    Sen alıştırmanı kapalı alan manevralarında yaparsın, ben alıştırmalarımı virajlı dağ yollarında. Sen otobanda 299 çakarsın, ben kapalı pazar alanında düşük sürat yarışı yaparım. Buradaki sen ile ben olan diyalog herkes için geçerli. Dolayısı ile herkesi aynı kefeye koyup hükümde bulunma. Herkes kendi doğrusunu yaşar. Farkındalık yaratmakla insanlara direk müdahalede bulunmak farklı şeyler.

    Gelelim ikarus sendromuna. Nasıl birşeymiş bu? Boş yolda tapagaz gitmek mi? Virajda motorun limitlerini denemek mi? Yoksa hiçbir önlem almadan motosiklet sürmek mi?

  14. #54
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin dediğiniz daha tehlikeli değilmi.Eğitim alırsan kaza yapma riski sıfır tezi bir kontrol iki de yol eğitimi olmadığına göre.
    Sizin tezinize göre ne kadar eğitim alırsan al kaza olacaksa yine olacak.O kaza illa olacaksa eğitim alma bunu azaltacaksa bırak alsınlar.
    Anlaşılmıyor tam ne dediğiniz. Noktalama işareti falan kullansanız?

    Yazdıklarımdan "Kaza nasıl olacaksa olacak, o yüzden eğitime gerek yok" anlamını mı çıkardınız?

  15. #55
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Siz risksiz sürülemeyeceğini ima etmişsiniz.Bende sürülebileceğini ama sürmediğimizi anlatmaya çalıştım.Risk almak keyif almakla orantılı.

  16. #56

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Eğitimin gerekliliği yada tecrübe riskleri ortadan kaldırmaz deniliyor benim anladığım karıyla. Haşmet cephesi bunu savunuyor.

    Counter-strike olarak okanbağışcan cephesi risklerin azaldığını ileri sürüyor.

    İkinizin dediği de doğru. Neden bu kadar inat ettinizki? Şile yolundan örnek verecek olursam risksiz sürmeniz mümkün değil. Virajı doğru açıdan ve doğru noktadan alsanız bile arkanızdan yada karşı şeritten bir dallama yolu ortalayarak veya virajı kaçırarak üstünüze fırlayabiliyor. Bu durumda Haşmet haklı.

    Aynı şekilde virajı bilinçsizce alırsanız siz virajdan fırlarsınız.

    Bu durumda okanbağışcan haklı. Sonuç olarak risk her zaman vardır. Bunu sizin kendiniz arttırabilirsiniz. Fakat azaltma yoluna sürekli gidemezsiniz. Optimistlik ve eğitim sizi her zaman kurtarmaz. Benim pilot road4’lü motorum accık gaz verince virajda arkasını fırlatıyor. Bu durumda kendini kanıtlamış bir lastik kullanmam bilinçli bir şekilde risk oluşturuyor. Haşmet başgan bunu savunuyor.

  17. #57
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz risksiz sürülemeyeceğini ima etmişsiniz.Bende sürülebileceğini ama sürmediğimizi anlatmaya çalıştım.Risk almak keyif almakla orantılı.
    Risk almaktan kastım, sürüşümüzü geliştirmek ve zevk almak için yetenek sınırlarımızı zorlamak değil.

    Görünmez kaza olmayacağını, yani trafikteki tüm etkenleri kontrol edebileceğimizi iddia ediyorsunuz. Ben de kesinlikle öyle olmadığını.

    Trafikte araç kullanırken eli mahkum diğerlerine ve yola güveniyoruz, farkında olsak ta, olmasak ta. İnsanların her yaptıklarını ve yapacaklarını, karşımıza çıkabilecek her şeyi ön görmek mümkün değil.

    AEA'nın başına geleni örnek verdim. Otoyolda karısına kızıp arabadan çıkıp yürüyen aklı dağınık bir adama çarpıyor gece. Otoyolda her an karşımıza deli bir adam fırlayacakmış gibi gidebileceğimiz güvenli bir hız yok. Çünkü o kadar yavaş gitmek de tehlikeli.

    Aynı şekilde otoyollarda kör viraj alıyoruz, yolun temiz olduğuna güvenerek. Bir kere karşıma şerit boyunca yatan ölü bir hayvan çıktı. Araba üzerinden atladı, ama motosiklet üzerinde olsaydım fırlamıştım bir yerlere. Otoyolda kör bir virajı her an durabilecek yavaşlıkta almak ta mümkün değil.

    "İşte mümkündür, ön görülebilir, tedbirli olunabilir" düşüncesi gerçekçi değil. Motosiklet kullanmak bir risktir. Araba kullanmaktan çok daha yüksek bir risktir. Bu gerçeğe kör olmak en çok bize zarar verir. Çünkü ön görebildiğimiz risklere göre karar veriyoruz.

  18. #58
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Bana göre hiç bitmeyen bir durum bu tecrübe, bir üst sınırı da yok, mesela yüz bin km tecrübeniz vardır ama asfalt ve kuru havadadır, o zaman yağış veya arazide bu tecrübeleriniz neredeyse hiçbir işe yaramaz, aynı şekilde sakin bir şehirde geçirdiğiniz yıllarca süren tecrübe ile istanbul'daki gibi bir şehirde rahat araç ya da motor kullanmazsınız. küçük cc ile onlarca yıl tecrübe edip büyük cc makinaya hemen geçerim diyemezsiniz, dikkatli olmanız zamanla alışmanız şarttır.

    Siz tecrübeye takılmayın, bence hepimizin yapması gereken dikkatli ve öngörülü kullanmaya, trafik kurallarına uymaya ve macera yaşamak istiyorsanız da bunu trafiğe kapalı alanlarda yapmaya dikkat edin.

  19. #59
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılmıyorum. Risksiz motisiklet sürülebileceğini ima eden tehlikeli bir bakış açısı.

    Geyik feromonlarını koklayamıyorum şahsen... Hadi Türkiye'de otoyol kenarında geyik yok, ama bol bol öküz varmış bakın.

    Peki ya AEA'nin başına gelen? Otoyolda her an gece karşınıza bir yaya çıkacakmış gibi sürebilmek için güvenli hız nedir?

    Riski azaltmak tabii ki mümkün. Ama yok etmek mümkün değil. Kendimizi kandırmayalım.

    En kötüsü de bu tip söylemleri bazı eğitmenlerimizden duymamız... Eğitime herkesin ihtiyacı olduğu zaten açık. Ancak kazasız sürebilme ümidi pazarlayarak müşterilerini yanıltmaları çok yanlış.

    Ayağını motosikletin üzerine atıp yola çıkan kaza riskini göze alıyor demektir, farkında olsa da, olmasa. Olmak daha faydalı.
    Hak veriyorum, wr125r ımın satışını vermeye giderken çok büyük bir kaza tehlikesi atlattım, reflekslerim kuvvetli olmalı ki atlattım. Çift yönlü yolda kendi şeridimin solunda bir suv sola dönmek için beklerken sıkışık trafikten ihlal yaparak kurtulmak isteyen bir şerefsiz suvun sağından bizim şeride daldı.. Altımda enduro motosiklet olduğu için kendimi kaldırıma atabildim belki 2-3cmle sıyırdım kaportayı, kolum aynasını parçaladı.

  20. #60
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .... Benim araba sürmeyi öğrettiğim herkese söylediğim bir şey var. Saygıyı elden bırakmayın. Motorluyum ben mantığı adama dayak bile yedirir. Bunu şunun için dedim. Ne bisiklet sürerken ne de motor hiç sıkıştırılmadım üzerime araba sürülmedi. Saygı saygıyı doğurur
    Kazın ayağı öyle değil ne yazıkki. Daha önce yazmıştım. Abdi İpekçiden hemen sonraki ışıkta sağ şeridn ortasında durmuş trafik lambasının yeşil olmasını beklerken, pejo206 lı bir zigot soldan yanaşıp "siz hepiniz böyle zig zag yapıyorsunuz" diyerek üstüme kırmıştı. Zigzagım yoktu. Sağ şeridin ortasından nizami olarak gelmiştim ışığa kadar. Hiç bir şey söylemedim. Yeşil yandıktan sonra yol verdim önüme geçti. 5-10 metre sonra zınk diye durdu dot lalesi.
    Gitmiyor adam üstelik önü bomboş.
    Sağından geçeyim dedim üstüme sürdü...

    Siz ya fazla iyimsersiniz yada fazla iyimserlik aşılıyorsunuz...

    ......

    Şirketlerde işletme körlüğü diye bir olgudan bahsedilir.

    Çok ama çok özetle "işler bir şekilde yürüyor" kabulüdür bu. Bir zaman sonra devasa çözümsüzlük yumaklarını kucağınızda buluverirsiniz.

    Sanırım 1.000.000 km kadar yurtdışı dahil otomobil kullanmışımdır (tecrübeden değil kullanmaktan bahsediyorum).
    Hala tecrübeli olduğumu düşünmüyorum. Neredeyse hergün trafikte bir zigotun, yeni bir tehlikeye düşürme durumunu görüyorum. Refleks geliştiriyorum. Hala öğreniyorum. Kendi yapacağım hatadan ziyade öncelikle etrafımdaki zigotların yapabileceği angutluklardan kaçınmaya çalışıyorum.

    Motosiklettede mümkün olduğunca aynını uygulamaya çalışıyorum.

    Birincil öncelik, zigotlardan kendini koru.
    İkincil öncelik, sen hata yapma.
    Angrypower bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)