Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

DUCATI SCRAMBLER & BENELLI LEONCINO & KAWASAKI VULCAN S

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ekim 2019
    Herkese selamlar,

    Önümüzdeki birkaç ay içerisinde A sınıfı ehliyetimi aldıktan sonra ilk motorumu almak istiyorum. Daha önce toplamda 500 kilometreyi geçmeyecek 250CC scooter deneyimlerim oldu. Eminim birçoğunuz benim şu an içerisinde bulunduğum kafa karışıklığını yaşadanız ilk motoronuzu alırken. Htta konu başlığına bakıp 2 scrambler&naked motorun olduğu yerde vulcan s'in ne işi var diyorsunuz ama durum bu, bu üç motor arasında begendiğim begenmediğim kararsız kaldığım noktalar var. Alacağım motoru çoğunlukla şehir içinde ( İstanbul ) kullanacağım. Yaz aylarında yılda belki bir kere de güneye gitme durumum olabilir.39 yaşındayım ve motorlu araçları oldukça sakin kullanan güvenliğe önem veren biriyim.

    Deneyimli arkadaşların görüşlerini alabilirsem çok sevinirim.


    Ducati Scrambler:

    +Tasarımı çok iyi
    +Karakterime daha uygun
    -800 CC olması benim için çok dezavantaj olacak mı? sizce gerçekten çok mu tehlikeli abartılıyor mu bu konu?
    -İkinci el de olsa ilk motora bu kadar para verilir mi? Biliyorum ki servis aralıkları kısa ve aksesuearları çok pahalı.
    - Hava soğutlamalı olması büyük sorun olacak mı trafikli bir şehirde emin olamıyorum.
    - Motora ikinci kişi için pek uygun değil.

    Benelli Leoncino 500:

    + Ducati kadar olmasa da tasarımını begeniyorum.
    + Fİyat olarak çok avantajlı, 0 motora sahip olma hissi güzel.
    + 500 CC olmasının sorun olacağını düşünmüyorum.
    + Ducati'ye kıyasla arkaya ikinci kişi daha makul görünüyor.
    - Gövde görüntüsü pek hoş değil kabloların oluşturduğu dağınık görüntüden bahsediyorum.
    - Malzeme kalitesinden emin değilim, yeni bir motor olduğu için bu konuda beklemek gerekiyor bence.
    - Ducati'nin kalitesi her zaman kafamı karıştırıyor ve bu motorlar ilgili kararsız kalıyorum bu yüzden pişman olmak istemiyorum.

    Vulcan S
    + 2. el fiyatı uygun
    + Sürüş pozisyonu bence Ducati ve Benelli kadar güzel sport bir cruiser olduğu için.
    - Şehir içinde özellikle istanbul gibi bir yerde kıvraklık park vs konularında zorlanır mıyım bilemiyorum?
    - Başlangıç motoru olarak ideal dursa da karakterime daha uygun diğer modeller.
    - Senede birkaç kere güneye inme konusunda diğerlerine göre daha avantajlı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Madem İstanbul’dasınız, bunun avantajı olan kaliteli eğitim kurumlarından birine gidip eğitim alın (Ehliyetten bağımsız). Bu eğitim kafanızda şekillenecektir sorduğunuz soruların cevabı. Gerekirse ekstra olarak eğitim sonunda hocalarınıza da sorun. Bu motorları kullanabilecek seviyede olduğunuzu söylerlerse hiç düşünmeden en beğendiğinizi alın. O aşamada da test sürüşü imkanı varsa denemek, yoksa da en azından bayilere gidip o motorların üzerine bir oturmakta fayda var.
    mombohunter bunu beğendi.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    leoncino tasarım olarak müthiş motor ikinci eli olsa alacağım bir motor ama leoncinoyu alırsan son sahibi olursun ducati scramblerin ikinci eli daha canlıdır bu motordan. vulcan s bildiğimiz er6n motorlu cruiser tiplemesi. scrambler bu üç motor arasında en alınabilecek olanı ama scrambler 800 bildiğimiz mt07 ayarında bir motor. normalde helvacı tayfadan değilim ama sıfır tecrübe için biraz tehlikeli. tavsiye etmem.
    bu arada iki kişi ile kullanılacaksa bu motosikletlerin hiçbirisi sana gelmez

  4. #4
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Hiçbiri değil, 250 cc bir motor alıp 10bin km yapın sonra bu hacim ve güçte motorlara bakın. Yaşınız ya da 500km skuter sürmüş olmanız hiçbir anlam ifade etmiyor. Kendi can sağlığınız için büyük motorlardan uzak durun.
    pea, enes_ayx, mombohunter ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Diyosun ki illa elimde kalsın motor zarar edeyim
    Angrypower ve enes_ayx bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    23 Ekim 2019
    Teşekkür ederim eğitim düşünüyorum, ehliyet birşey ifade etmiyor. Haklısınız hocalardan yorum almak çok mantıklı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

    Kar zarar düşünerek bu işe girmek istemiyorum motor kullanıcısı olacağım kesin almışken en az 2 yıl değiştirmemek gibi bir niyetim var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

    Motorun son sahibi olursun derken motoru mu övüyorsunuz yoksa 500 cc ile bu motor kendiyle beraber sizi götürür mü diyorsunuz
    En yakın olduğum model leoncino zaten.

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Erratic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim eğitim düşünüyorum, ehliyet birşey ifade etmiyor. Haklısınız hocalardan yorum almak çok mantıklı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

    Kar zarar düşünerek bu işe girmek istemiyorum motor kullanıcısı olacağım kesin almışken en az 2 yıl değiştirmemek gibi bir niyetim var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

    Motorun son sahibi olursun derken motoru mu övüyorsunuz yoksa 500 cc ile bu motor kendiyle beraber sizi götürür mü diyorsunuz
    En yakın olduğum model leoncino zaten.
    demek istediğim o değil satamazsınız demeye çalışıyorum. fiyatı uygun olmasına rağmen forumda bir arkadaşın leoncinosu 6 aydır ilanda
    oialdemir bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    20 Mart 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    zn125-nmax-mt25-xmax300-mt09-tracer7-xmax250-jet14
    yaşınız, olgunluğunuz ve trafik tecrübeniz düşünüldüğünde bu tarz motorlarla başlayabilir olarak değerlendirebilirsiniz kendinizi bunu anlayabiliyorum ancak motosikletin trafikteki konumuna ve diğer farklı dinamiklerine alışma süreci sırasında gaz tepkisi çok güçlü olan motorlarla başınıza istemeyeceğimiz olaylar gelme olasılığı çok yükseliyor. küçük hacimli motorların gerek ağırlıkları gerekse gaz tepkileri (ki asıl önemli bölüm burası) yapmanız muhtemel hatalarda daha kurtarılabilir durumlara sebebiyet verir. bu nedenle 35 kW ve altında bir gücü olan, elektronik güvenlik sistemleri bulunan bir motor tercih edip en az 5.000 - 7.500 km tecrübe edindikten sonra hayallerinizdeki motoru almanızı tavsiye ederim.

    bu bağlamda leoncino sunduğunuz tercihler içinde sizin için benim önerim olur. ancak seçenek dışı cb500f ya da çokca 250 cc seçeneklerden bakabilirsiniz. sanki v-storm 250 tip ve ihtiyaçlar bakımından size hitap edebilir.

    çoğu scooter olmak üzere toplam 6.500 km tecrübeden sonra mt-09 aldım 250 km ve 1 haftadır kullanıyorum hiç bir aksilik yaşamadım çok şükür ancak sanki acele etmişim diye ara ara düşünüyorum.

    şimdiden hayırlı olsun gönlünüze göre olsun kazasız belasız sürelim hepimiz.

  9. #9

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Trafik tecrübenizin olduğunu varsayıyorum. Motosiklete başlangıçta yaş ve trafik tecrübesi çok önemli.

    Motto Akademi, Honda ya da Yamaha'dan mutlaka eğitim alın. Büyük hacimli motorla başlayacağınız için Honda ve Yamaha, Motto kadar yararlı eğitim veremeyebilir. Motto'yu tercih edin, 125cc'den 750cc'ye kadar her hacimde motosiklet ile eğitim verecekler. Sonrasında kendi motosikletinizle hakimiyet eğitimi de alırsanız, güvenle trafiğe çıkabilirsiniz.

    Motosiklet seçme konusunda ise, gelir durumunuz orta ve altı ise spesifik modelleri tercih etmeyin. Çok tutulan modellerin alım-satım zararı az olur ya da hiç olmaz. Alırken satışı da düşünün çünkü motosikletler çok pahalı. Ayrıca belli bir süre sonra satmak/başka motorlara binmek isteyeceksiniz. (%95)

    Ayrıca motosiklete 2 kişi binmeyi düşünüyorsanız bu 3 model de uzun vadede sizi mutlu etmeyecektir.


    Yukarıdakiler sizin için önemsizse bence Scrambler.
    mombohunter bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    23 Ekim 2019
    Teşekkür ederim detaylı yanıtınız için, eğitimleri tamamladıktan sonra leoncino ile başlamak en mantıklısı gibi duruyor haklısınız, bir ihtimal ikinci el bulabilirsem scrambler sixty2 da iyi bir seçenek gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

    Trafik tecrubem var evet 10 yıldır araba kullanıyorum, 250 scooterlarla da küçük gezilerim oldu. Yanıtları genel toparlarsam eğitim, kendini yüksek cc motorlarda görmek ve eğitmenlerin de sizi görmesi öncelik olarak görünüyor. Kararı bundan sonra vermek en doğrusu olacak. %90 tek bineceğim için 2 .kişi konusu çok öncelikli değil.

  11. #11

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Öncelikle sıfır km'de bir sürücü için bana göre hiçbirisi, özellikle de Scrambler doğru bir seçim değil. Aralarında en mantıklı olanı ikinci el Vulcan S almak. Leoncino güzel ama alınca bir daha satamazsın. İlla alacağım dersen ikinci el Leoncino al, hem satan sevinir hem de sen az zarar edersin. Üstelik denemiş de olursun.

    Bence bunları boşver, 250 cc ile devam et.

  12. #12
    chevy64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    04 monster 620
    monster kullanicisiyim, ilerde yine monster 821 veya scrambler 800 düşünüyorum . Yani bu 3 marka icinde ducati derim.

    Fakat ilerde farkli bi motosiklet dusunuyosaniz elden cikarmasi nispeten daha kolay olan yamaha xsr ida inceleyin derim.

  13. #13

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Motto'dan eğitim alırsanız, oradaki hocalarla en doğru motosiklete birlikte karar verebilirsiniz. Diğer kurumların hocalarıyla ilgili pek bilgim yok.

  14. #14
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ducati çok performanslı bir motor.
    her 25 bin km de bakımı çok masraflı. altından kalkarsan al

    benelli leoncino kullanmadım bilmiyorum bi fikir de veremem

    kawasaki vucan s kullandım çok iyi motor. ön bile kaldırıyor o cüsseyle
    bakım maliyeti ducatinin çok çok altında

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Vulcan'ların arka amortisörler tahta değil mi yahu? Pek rahat motorlar değil, özellikle yolcu açısından.

    O tecrübeye Leoncino veya CB500F/CBR500R daha uygun olur. Scrambler biraz iddialı oluyor...

    Scrambler'a bakabiliyorsanız Triumph Street Twin'e de bakabilirsiniz bu arada, onu da inceleyin...

  16. #16

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Gene fikirler havada uçuşmuş. 500km tecrübe ya var ya yok, üstüne sadece scooter ile. Birde vitesli ve 180’lere tırmanabilen motosikletlerin önerilerini istiyor. Para var huzur var diyenleri, hergün zincirlikuyuda selamlıyorum.

    Git bir Honda cb250r al. Senede 1kez Güney’e de gider Kuzey’e de... Birse Honda güvenli sürüş 1-2 aldın mı, seneye tekrar yükseltmek istediğinde seve seve yardımcı oluruz.
    oialdemir, Ebabil, mombohunter ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #17
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    A2 sınırındaki motorlar amerika ve avrupa ülkelerinde başlangıç seviyesi sayılıyor.
    Dikkatinizi çekerim. Yabancı memleketler derken trafiğinde medeniyet olan yolları ve
    asfaltları gelişmiş olan yerleri kast ediyorum. Eğitim alma bilinciniz olması çok önemli.

    Ancak bende ilanda bir Leoncino' su olan biri olmama rağmen Duke 250, CB 250R gibi daha
    düşük güçte ve bence kesinlikle ikinci el bir motosiklet ile vitesli motosikletin sürüş
    mekaniklerine alışmalısınız.

    Tabi vulcan için aynı görüşte değilim. ER 6N bloğuna sahip ancak onun kadar son hıza sahip değil.
    Tork için revize edilmiş bir hali. Ayrıca cruiser ergonomisine sahip. Ağırlık merkezi çok aşağıda.
    600-750 cc bandı cruiser da gerçekten başlangıç sayılır.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    A2 sınırındaki motorlar amerika ve avrupa ülkelerinde başlangıç seviyesi sayılıyor.
    Dikkatinizi çekerim. Yabancı memleketler derken trafiğinde medeniyet olan yolları ve
    asfaltları gelişmiş olan yerleri kast ediyorum. Eğitim alma bilinciniz olması çok önemli.

    Ancak bende ilanda bir Leoncino' su olan biri olmama rağmen Duke 250, CB 250R gibi daha
    düşük güçte ve bence kesinlikle ikinci el bir motosiklet ile vitesli motosikletin sürüş
    mekaniklerine alışmalısınız.

    Tabi vulcan için aynı görüşte değilim. ER 6N bloğuna sahip ancak onun kadar son hıza sahip değil.
    Tork için revize edilmiş bir hali. Ayrıca cruiser ergonomisine sahip. Ağırlık merkezi çok aşağıda.
    600-750 cc bandı cruiser da gerçekten başlangıç sayılır.
    Vallahi düşük cc motosikletleri daha tehlikeli buluyorum, özellikle İstanbul trafiği için...

    Bence 125-250cc arasını direkt es geçebilirsiniz; bir CB500F ile kendini heder etmeye muvaffak olacak adam aynı işi (mesela) Pulsar'la da CB250R'la da veya Dominar'la da mutlaka başaracaktır! ABD Avrupa'da bu motosikleti tüyü yeni bitmiş delikanlılar alıyor...

  19. #19
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallahi düşük cc motosikletleri daha tehlikeli buluyorum, özellikle İstanbul trafiği için...

    Bence 125-250cc arasını direkt es geçebilirsiniz; bir CB500F ile kendini heder etmeye muvaffak olacak adam aynı işi (mesela) Pulsar'la da CB250R'la da veya Dominar'la da mutlaka başaracaktır! ABD Avrupa'da bu motosikleti tüyü yeni bitmiş delikanlılar alıyor...
    Katılıyorum. Ancak CB500F, Leoncino, Duke 390 bunlar 250cc ye göre bir acemini yanlışlıkla tekere getirebileceği, 2 katı kısa sürede 0-100 gören ve sık virajlarda büyük motosikletlerle gidebilen motorlar. Ben vazgeçmem alacağım deniliyorsa. İyi bir kapalı olan + yol eğitimi alınmalı. Tabi yaşta kemale ermiş yoksa yine ben alınmaması fikrindeyim.

    Ancak bazende biriyle denk giliyorsunuz gazlıyorsunuz. Bir ışıkta durunca bir bakıyorsunuz. Kaskın içinde +50 yaş bir amca var. Apaçilik her yaşta sürüyor Umarım beyefendi gerçekten sakindir.

  20. #20

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    O kadar yazdım silindi gönderirken.

    Büyük CC olayı çok kişisel bir şey, senin karakterin, aldığın eğitim, alacağın motorun karakteri ve güvenlik sistemleri gibi çok sayıda parametre var. Bir 1200GS hatta abartayım s1000XR MT07’den daha güvenli bence. Çünkü bin tane güvenlik önlemi var.


    Scrambler isteyip 800cc den korkuyorsan 400cc olanıda var onun. Onu da alabilirsin.

    Benelliyi bilmiyorum.

    Vulcan S çok kelepir düşmediği sürece dönüp bakmam bile. O motorun sadece görüntüsü cruiser. Kimsenin sevmediği zaten satış falanda yapamayan bir motor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler