K&N Yağ filtreleri gerçekten performans veriyor mu?
Reklamlar
-
Merhaba, bildiğiniz üzere K&N yağ ve hava filtrelerinde performans vurgusu yapılıyor. Doğal olarak diğer filtrelere göre daha pahalı olmuş oluyor. Benim merak ettiğim 100TL ye satılan yağ-hava filtreleri ile k&n filtreleri arasında bariz fark var mı? Şimdi yağ filtresi değişiminde kn-138 alacağım fakat fiyatı 150-200 tl civarı. Ama diğer filtreler 70-80 tl civarında. Bariz olarak fark mevcut mu acaba ?
Saygılarımla. Sağlıklı sürüşler.
Reklamlar
-
Şu andaki hava ve yağ filtrem K&N. Hiçbir fark hissetmedim. Tek farkı kaliteli bir marka olmasıdır.
-
Altindaki motorun stok gücüne göre değişir.
Motorun güc karakteristigi bellidir,bu urunlerdeki farki 125-250cc bandinda hissetmesen bile 600-1000cc araliginda hissedersin.
125cc
250cc
500-600cc
Litrelik
Model nedir?
Bu mevzu iridyum buji olayina benzer,
Abi,ybr ye iridyum taktim hicbir fark goremedim.
Veya mt09 a iridyum taktim,makinanin gaz yemesi egzoz kokusu bile değişti gibi gibi...
-
Hava filtresinden performans alabilmek için yazılım gerekir oda 600cc ve üstünde olur. 600cc üstünde de olsa sadece hava filtresiyle performans yakalayamazsınız. egzozun da performans egzozla değişmesi lazım tüm bunlar yüksek hacim bir motosiklette değişip yazılım uygulandığında 10-20bg arası güç alırsınız oda en fazla. yağ filtresi ise hiçbir işe yaramaz.
Khan filtreler var yanlış bilmiyorsam türk sermayeydi khan marka alabilirsiniz ucuz ve kalitelidir.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Altindaki motorun stok gücüne göre değişir.
Motorun güc karakteristigi bellidir,bu urunlerdeki farki 125-250cc bandinda hissetmesen bile 600-1000cc araliginda hissedersin.
125cc
250cc
500-600cc
Litrelik
Model nedir?
Bu mevzu iridyum buji olayina benzer,
Abi,ybr ye iridyum taktim hicbir fark goremedim.
Veya mt09 a iridyum taktim,makinanin gaz yemesi egzoz kokusu bile değişti gibi gibi...
Suzuki gsxr-600 kullanıyorum. Yağ değiştiricem değiştirmişken yağ filtreside değiştireyim diyorum. Şuan k&n kn-138 kullanıyorum. Amazondan almıştım 60tlye falan gelmişti. Tr de bakınca 200 tl civarında olduğunu gördüm. Orjinal yağ filtresi 100 tl gözüküyor. Orjinal kullansam nasıl olur bilmiyorum. Şimdi merak ettiğim kısım şu, yağ filtresi dediğimiz olay o aletin içinde bildiğimiz filtre olması değil mi? K&n farklı ne yapmış olabilir onu bilmiyorum açıkcası.
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Hava filtresinden performans alabilmek için yazılım gerekir oda 600cc ve üstünde olur. 600cc üstünde de olsa sadece hava filtresiyle performans yakalayamazsınız. egzozun da performans egzozla değişmesi lazım tüm bunlar yüksek hacim bir motosiklette değişip yazılım uygulandığında 10-20bg arası güç alırsınız oda en fazla. yağ filtresi ise hiçbir işe yaramaz.
Khan filtreler var yanlış bilmiyorsam türk sermayeydi khan marka alabilirsiniz ucuz ve kalitelidir.
Aslında merak ettiğim kısım yağ filtresi olayıydı. Açıklamanız için teşekkür ederim.
-
OnlySounD adlı üyeden alıntı
Suzuki gsxr-600 kullanıyorum. Yağ değiştiricem değiştirmişken yağ filtreside değiştireyim diyorum. Şuan k&n kn-138 kullanıyorum. Amazondan almıştım 60tlye falan gelmişti. Tr de bakınca 200 tl civarında olduğunu gördüm. Orjinal yağ filtresi 100 tl gözüküyor. Orjinal kullansam nasıl olur bilmiyorum. Şimdi merak ettiğim kısım şu, yağ filtresi dediğimiz olay o aletin içinde bildiğimiz filtre olması değil mi? K&n farklı ne yapmış olabilir onu bilmiyorum açıkcası.
Aslında merak ettiğim kısım yağ filtresi olayıydı. Açıklamanız için teşekkür ederim.
Ezber yapmadan teknik olarak konuşmak gerekirse,yağ filitresindeki olay,
Suzgeç örgusu,deseni adi herneyse,yag debisini bozmadan pompayla senkronize calisarak filtrelizasyon yapmasi.
Ayrica,Pompanin bastigi yaği temizlerken,hizli geçirgenlik saglamasi.
Firmalar ciddi arge yapiyor bu urunlerde.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ezber yapmadan teknik olarak konuşmak gerekirse,yağ filitresindeki olay,
Suzgeç örgusu,deseni adi herneyse,yag debisini bozmadan pompayla senkronize calisarak filtrelizasyon yapmasi.
Ayrica,Pompanin bastigi yaği temizlerken,hizli geçirgenlik saglamasi.
Firmalar ciddi arge yapiyor bu urunlerde.
Tüm filtreler pompa ile senkronize çalışmıyor mu?
Yağ filtresi konusunda burada yaygın uygulama OEM, yani orijinal filtre kullanmak. Çok pahalı değil. Motora ve çalışma şartlarına uygun tercihi dizayn eden ve üreten firma zaten belirlemiş oluyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Tüm filtreler pompa ile senkronize çalışmıyor mu?
Yağ filtresi konusunda burada yaygın uygulama OEM, yani orijinal filtre kullanmak. Çok pahalı değil. Motora ve çalışma şartlarına uygun tercihi dizayn eden ve üreten firma zaten belirlemiş oluyor.
Olaya şöyle bakalim,
Japon/avrupa olarak 600-1000 klasmandaki her motosikletin yag pompa basinclari birbirinden farklidir,pompayla senkronizasyondan kasit budur.
Zaten OEM bir modelin filitresi el mecbur senk.çalişacak burada soru işareti yok.olmasi gereken budur.
Yoksa mazda 323 filtresini al suzuki motosiklete tak vb.
Bahsi geçen markalar,modele özel daha spesifik performans urunleri dizayn ediyor.hem oem gibi işlevsel hemde üst limitlerde perf.gibi.
Hee bu demek degildir ki,oem ler ust limitlerde perf.vermiyor mu?tabiki veriyor,fakat bu kadar arge calismasinin vardir bir hikmeti diyorum.
-
K&N filtresinin esprisi daha fazla hava alır biraz yakıt artar ama farkedemezsin.hava filtresi takstıysan performans için buji ve egsoz da takılmalı.Bi kaç beygir artar motorun gücü.Ve kirlenince temizleyip tekrar kullanaibliyorsun.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Aslında demek istediğim k&n filtrelerine bu kadar para vermek işe yarıyor mu? Yoksa gereksiz masraf mı? Hava filtresi şu an k&n kullanıyorum aldığım da üstünde vardı. Yağ filtresini k&n almıştım fakat gerçekten bu kadar para vermeye gerek var mı yağ filtresi için onu merak ediyorum aslında. Sonuç olarak 2bin-3bin km bandında değişen bir ürün yağ filtresi.
-
OnlySounD adlı üyeden alıntı
Aslında demek istediğim k&n filtrelerine bu kadar para vermek işe yarıyor mu? Yoksa gereksiz masraf mı? Hava filtresi şu an k&n kullanıyorum aldığım da üstünde vardı. Yağ filtresini k&n almıştım fakat gerçekten bu kadar para vermeye gerek var mı yağ filtresi için onu merak ediyorum aslında. Sonuç olarak 2bin-3bin km bandında değişen bir ürün yağ filtresi.
Bu soruya gerçekten cevap verebilmek için kıyaslanacak filtrelerin kesilip filtre elemanının partikül geçirgenlik testi, toplam eleman alanı, by-pass valfi açılma basıncı testlerinin yapılması gerekir.
Filtre geçirgenliği direncini sıfıra çektiğimizi dahi varsayarsak elde edeceğimiz pompa basıncından kaynaklı kayıpların geri dönüşümü aşırı derecede küçük rakkamlar olabilir. Bunda en önemli etkenler motor tipi, silindir sayısı, kullanılan yağ pompa tipi ile motor yağının nitelikleri, viskozitesi ve anlık ısıl durumudur.
Bu bilgileri kullanarak diyebilirim ki;
Kabaca ve ölçüm yapmadan cevap vermek gerekirse Performans filtreleri ya eleman alanını yüksek tutarak ya da geçirgenliği arttırıp partikül tutuculuğunu azaltarak karşı basıncı düşürmeye çalışır.
Bu kadar küçük bir performans farkı için motorunuzun ömründen ve/veya bütçenizden fedakarlık etme tercihi ise size kalmış.
Şahsen bu kadar küçük hesaplara giriyorsanız kesinlikle Orjinal yedek parça ile devam etmenizi öneririm.
dip not: OEM = Orjinal demek değildir. OEM "Original Equipment Manufacturer" (Orijinal ekipman üreticisi) demektir. Diğer bir değiş ile yan sanayinin kalitelisidir, orjinal parçanın emsalidir. Orjinal parçayı bulabileceğiniz tek ve yegane yer yetkili servisler veya yetkili servislerden çok öncesinde temin edilmiş eski araç parçaları satan şahıslardır. OEM ürün ile Orjinal ürün arasında (neredeyse) her zaman fark vardır. Bu fark önemsiz de olabilir, önemli de. Risk almamak için orjinal ürüne yönelmekte veya bizzat güvendiğiniz markayı kullanmakta yarar var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
Belirtmeyi unutmuşum. Aynı marka model iki motosikletimin birinde orjinal hava filtresi ve Hiflo yağ filtresi tercih ederken diğerinde K&N hava filtresi ile Hiflo Racing Oil Filter kullanıyorum. Bazı şeyleri keyfi yapan biri olarak, teknik bilgi olsa da "psikolojik etki" + "küçük değer oynamaları" bana keyif veriyor. Bilgiyi edindikten sonra tercih yapmak size kalmış
-
OEM'i ben orijinal yedek parça / sarf malzemesini üreten firmanın aynı parça / malzemeyi marka logosu olmadan / kendi hesabına satması diye biliyorum. Yani orijinal parça ile - ambalajı ve/veya satış kanalı hariç - bire bir aynı mal... Sonuçta Honda Yamaha falan filtre (veya buji veya conta vs vs ...) üretmiyor, o işi ana firma için alt-yükleniciler tarafından yapılıyor. (Kibarını söyledim, operasyonun adı fason üretim...)
-
oem parça nedir ? sorusuna verilecek en iyi yanıt otomotiv sektöründe, İngilizce terim olan Original Equipment Manufacturer kelimelerinin baş harflerinin kısaltmasıdır Oem.
Oem üreticileri firmaların ( Ford,Renault,Citroen,Peugeot,Wolkswagen,Fiat,Toyot a vb.) belirli dönem yapmış olduğu ikili anlaşmalara göre değişklik gösterebilir.Örneğin Renault Megane III marka aracınız için hava filitre oem üreticisi Bosch iken yağ filitre üreticisi Purflux,yakıt filite üreticisi Delphi olabilir.Ön fren ayna ve ön fren balatası için oem üreticisi Trw iken daha sonra yeni bir anlaşma ile Ferodo olabilmektedir.Burada gördüğümüz üreticiler aslında birer Oem üreticileridir.Oem ise Ford ,Renault,Fiat,Toyota,Wolkswagen vb gibi araç markalarıdır.
Oem numarası ise , bu ürünlere firmaların vermiş olduğu dünyanın heryerinde geçerli ortak kullanılan rakamlar ve harflerdir.
Örneğin Clio 1.4 8v 2002 model aracın ateşleme bujisi 7700500155 numarası dünyanın her yerinde kullanılan Oemin (RENAULT) vermiş olduğu numaradır. Oem (RENAULT) 7700500155 numaralı ateşleme bujisini Bosch,NGK,Champion gibi bu bujiyi üreten diğer firmalara da ürettirebilir.
Oem üreticileri bu ürünleri belirli dönemlerde örneğin Oem (RENAULT) 'le anlaşması bittiğinde piyasaya satışa açabilir.Aftermarket ürünlerin büyük kısmı bu şekilde tedarik edilebilir.Aftermarket ürünleri satışa sunulduğunda Oem üreticileri kendilerine ait ürün numaraları ile satışa açmaktadır.Oem'in (RENAULT) 7700500155 oem numarası ile satışa açtığı ürünü Bosch 0242235666 ürün koduyla piyasaya sürebilir.Buradaki 0242235666 kodlu ürün otomotiv yedek parça sektöründe EŞDEĞER ürün numarası olarak tanımlanmaktadır.
Oem numaraları bazen sadece rakamlardan bazen de rakam ve harfleri karıştırarak oluşturulmuştur.Örnek 7701477028 (Renault) Oem Numarası , 0831V4 (Peugeot ) Oem Numarası
-
Amerika için söyleyeyim: OEM demek, tamamen orijinal, motosikleti aldığınızda gelen parça demek.
Tabii ki motosiklet ve araba üreticileri yağ filtrelerini kendileri üretmiyorlar. Mesela burada Accord'ların yağ filtrelerini FRAM üretiyormuş. Ancak filtrenin üzerinde Honda yazıyor, parça numarası da Honda'ya ait. Aynı filtreyi FRAM piyasada kendi markası altında satmıyor (belki satabilir de emin değilim). Ama FRAM'in Accord'a uygun filtreleri var, ama tıpatıp aynı değil, contalari farklı. FRAM markalı filtrede tipik düz conta varken, Honda için ürettiğinde kavisli conta var (daha iyi.)
Bu arada Honda tüm filtrelerini FRAM'e yaptırmıyor. Mesela S2000 modeli için yağ filtresini Japonya'da başka bir firmaya ürettiriyor. Dışarıdan bakınca hepsi aynı mavi Honda filtresi. Ama üreticiler farklı.
Ama internette "OEM oil filter" yazıp aratırsanız aracı üreten firmanın markasını taşıyan orijinal filtre çıkar, K&N veya FRAM marka filtre çıkmaz. Bu arada internetten arabanın ya da motosikletin her türlü orijinal parçasını bulmak mümkün, servise gitmek şart değil burada.
-
OEM parçalarda muhtemel iki ana sorun göze çarpar.
1. Tedarikçi ile sözleşmenin bitmesini müteakiben artık kalite standartlarını tutturma zorunluluğu ortadan kalkar. Hatta sözleşmenin fes edilmesinin nedeni bu dahi olabilir. Aynı nedenle OEM ürünlerde bilindik ve güvenilir markalardan tercih edilmesini öneririm.
2. OEM ürünlerin satışı ve üretimindeki bir diğer husus ise sözleşmesi biten ürünün artık asla birebir aynı üretilemeyecek oluşudur. Aksi halde patent sorunları ile birlikte yapılmış önceki sözleşmenin tüm yasal yükümlülükleri altında ezilecek olan firma bu riske asla girmeyecektir. Bu sorunu da yeni üründe yapacağı küçük değişiklikler ile telafi eder. Örneğin bağlantı noktalarında küçük ölçü değişiklikleri, iç elemanda malzeme veya alan değişiklikleri, kullanılan dış malzemede değişiklikler ve tabi ki bahsedildiği üzere üretim kodu ile logo/marka basımındaki değişiklikler.
Bol bol firma gezen birisi olarak şunu da belirtebilirim. Bu noktada OEM ürünler kesinlikle "Kalitesiz" demek değildir. Hatta ve hatta inanması güç olsa da bazı durumlarda orjinal üründen daha kaliteli OEM ürünlere rastlayabilirsiniz. Ancak bu, kumarı ne kadar sevdiğinizle ilgili bir konu. Sizin OEM parçanızın orjinal ürünle farklarını gerçekten bilemiyorsanız o suya girmeye hiç gerek yok. Özellikle filtreler ve hayati parçalar (hava yastıkları, yakıt sistemi ve fren parçaları, motor iç aksam parçaları ile sizi yolda bırakabilecek diğer kritik parçalarda kesinlikle OEM kullanılmamasını öneriyorum.
Tekrar belirtmek isterim, ben de birçok OEM parça kullanıyorum. Ama bunu yaparken genellikle ilk aldığım parçayı (fiyatı astronomik değil ise) inceler, hatta keser içini açar bakarım. Kaçınız bir yağ filtresini kesip baktı? Üzerinden çıkan orjinal yağ filtresi ile yeni aldığınız ve en az 50 TL verdiğiniz uygun fiyatlı bir ürünü kıyaslamak için en az 50 TL' yi çöpe atmayı göze alan kaç kişi var?
Özellikle yağ ve yakıt filtrelerinde, polen ve hava filtrelerinde ciddi farklar göze çarpıyor.
Hava filtrelerinde ebat uyumsuzlukları nedeni ile tam oturmama ve süzülmeden gönderilen emiş havası, filtre elemanının geçirgenliğinin yüksek oluşu nedeni ile doğru süzülmeden gönderilen hava, eleman ile çerçeve arasında kalan yapıştırma hataları ile süzülmeden gönderilen hava...
Yağ filtrelerinde ise genellikle filtre elemanının geçirgenliğinin yüksek veya az oluşu nedeni ile yaşanan filtre parçalanma veya doğru süzülmeyen motor yağı sorunları, filtre eleman alanının düşük tutulması sonucu filtre ömründe ve süzme kalitesinde düşüş, yanlış eleman kullanılması sonucu bozulan yapı ve sertleşip kopan filtre elemanının sisteme girerek yağ kanallarını tıkaması veya yağ pompasında arızaya neden olması, KApalı tip yağ filtrelerinde kullanılan ve filtre tıkandığında açılarak yağlanmaya kısmen izin verek by-pass valfinin yay direncindeki sorunlar nedeni ile genellikle erken açılan by-pass valfi nedeni ile süzülmeden motorda dolaşan yağın neden olacağı sorunlar...
Gibi gibi. Bu nedenlerle gerçekten detaylı inceleme yapamıyor veya inceleyenleri bulup güvenemiyorsanız, özellikle filtreler konusunda orjinal ürüne (ki sadece yetkili servislerden temin edilebilir, bu konuda ısrar ediyorum!)yönelmenizde yarar var.
Şimdilik Fil ve Hiflo filtrelerde bir sorun gözlemlemedim diyebilirim. Tabi ki bu benim kullandığım ürünler için geçerliydi, kimseyi yanlış yönlendirmek istemem.
-
hi flo k&n yağ filtrelerini üreten firma diye bir yerden okumuştum aslı nedir bilmiyorum.
-
-
sanırım burda bir çok insan denemeden ve sadece araştırarak yorum yapmış.
ben deneyimlerimi sana şöyle izah edeyim. 3 ay önce vstrom dl 650 aldım.
motor harbi çok yakıyordu ama güçlüydü.
ortalama 20 lt ye 280-260 km arası gidebiliyordum. normali de 300-310 km gitmesiydi. ama benim kisi biraz yakıyordu.
bende gittim, 4 tane iridyum ngk buji aldım. 270 lira hava filtremdi orjinali ben 525 TL ye K&N Hava filtresi aldım.
yağ filresini de kaliteli bir şey alıp yetkili servisin eline bıraktım.
servis güzelce bakımı yaptıktan sonra Motorun hareketlerini izledim.
sana şu kadarını söyleyeyim,
280 km max gördüğüm motor, şuan 370-400 km altında yakıt bitirmiyor. hatta 404 km yi de gördüm artık tırsıp benzinciye gittim ve yarım litre daha varmış.
yani neredeyse benim yakıtım 120 km arttı.
güç olarak,
eskiden güçlüydü şimdi daha güçlü
tabi birde k&n filtre ilaciyla yıkanıp güzel bakımı yapıldıktan sonra sizi 400.000km ye kadar taşıyabilir bir filtre.
ancak şunu asla unutmayın. k&n filtre takıldıktan sonra motorunuza sibop ayarları yapılması gerekir! çünkü motor daha fazla hava alacaktır. bunu dengelemeleri gerekiyor. ayrıca sibop ayarı asla ve asla sıcak iken yapılmaz. motorunuzu bırakacaksınız ertesi gün sabahı motorunuzun ayarı yapılacak. motor sıcakken ayar yapan ustalara çok fazla güvenmemenizi öneririm.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
OEM parçalarda muhtemel iki ana sorun göze çarpar.
Kural [ Z ], yazdiginizdan anladigim kadariyla OEM ile aftermarket (yan sanayi) karismis biraz. OEM, araci ilk aldigimizda aracla birlikte gelen orijinal urunun tipatip aynisi demek.
Daha dogrusu OEM tanimlamasi, firmayi degil, urunu nitelendiren bir kelime. Firmanin bazi urunleri OEM oldugu gibi bazi urunleri yan sanayi olabilir. Mesela yukaridaki verdigim ornege bakacak olursak:
FRAM'in Accord icin urettigi Honda markali filtre OEM.
Ancak ayni arac icin FRAM'in urettigi FRAM markali filtre aftermarket (yan sanayi.)
Yine ayni arac icin K&N, HiFlo, vs. marka tum filtreler de yan sanayi.
Istisnalar olsa da genel itibariyle OEM parca, en sorunsuz parcadir. Eger Bir Accord'ta OEM filtre ile sorun yasarsak, bu Honda'nin sorunudur, FRAM'in degil.
-
Şuan üstünde k&n yağ filtresi var. Sanırım 2bin km falan oldu. Yağı yenileyeceğim filtresi diğer yağ değişimine kadar değiştirmesem sıkıntı olur mu? Eğer değiştirmem gerekirse bu sefer suzuki oem alacağım. 80tlye buldum onu deneyeyim. Hazır yağı değiştirirken bujileri de değiştirmeyi düşünüyorum hava filtresini de temizleyip yağlayayım.
Bu arada benim bildiğim oem fabrika için üretilmiş orjinal üretici tarafından piyasaya sürülen parçalar. Eski modellerde genelde sıfır bulunmuyor zaten çıkma oluyor ebay da.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)