Tracer700
Vercys650
Vstrom dl650
Nc750x
Teşekkür ederim.
İlla bir sınıflandırma yapacak olsam NC'ye (uydurma) "muscle commuter" sınıflandırmasını yakıştırırdım.
NC'nin süspansiyon işi de yukarıda yazdığınız kadar düz bir konu değil; (2017 ve öncesi için yazıyorum) önler fazla yumuşak (viraj dönemiyor eleştirileri bundan kaynaklanıyor sanırım...) ve rebound dampening çok az. Arka ise hem sert hem de hiç rebound dampening yok, çukurdan sonra direkt aynı hız ve şiddetle geri dönüyor, dolayısıyla bir müddet sonra seleyi de olduğundan sert hissettiriyor.
1. Ön tarafın yaylarının ve yağ kalınlığının değişmesi gerekiyor. (Ben Hyperpro yay seti takıp yağı kalınlığını da 10'dan 15'e yükseltmiştim, harika olmuştu...) (ÖNEMLİ: Yeni seri - sanırım 2018 ve sonrası - dual bending valve ön amortisörleri bilmiyorum; onlarla ilgili kullanmış olanlar yorum yapabilir...)
2. Arka tarafa yapacak bir şey yok, yeni amortisör takmak lazım. (Onu da Hyperpro yapmıştım...) Gerçekten kötü. Bununla birlikte, arkanın preload ayarını kendine göre düzeltmeyi bile denemeden burada yorum yapan kekolar da olduğuna %100 eminim...
3. Seleyi halletmek de çok kolay, mevzu değil bence. (Ama öncelikle amortisörler halledildikten sonra değerlendirilmeli ve buna göre devam edilmeli...)
Asıl sıkıntı yukarıdaki 1 ve 2. maddeler; herkes bunlarla uğraşmak ve/veya ekstra para dökmek istemez. (Ancak bu masraflara girdiğiniz zaman bambaşka ve oldukça da iyi bir motosikletiniz oluyor...)
NC'nizi olması gereken hale getirmek için ne masraf yapmanız gerektiğin >>buradan<< öğrenebilirsiniz. (Orada gördüğünüz fiyatlar Hollanda KDV'si dahil fiyatlar, Türkiye'ye gelişi hemen hemen aynı veya çok az üstü oluyor, Türkiye'de temsilcisi var ve ithalat vs. ile siz uğraşmıyorsunuz, almak istiyorsanız firmaya sorun temsilciye yönlendirsinler...) (Ben 2015 NC750X'im için "Streetbox HONDA NC 750 X" ürününü almıştım, 10 numara 5 yıldız memnun kalmıştım, bu güncellemenin motosikleti ne kadar - ve iyi yönde - değiştirdiğine inanamazsınız...)
Bu arada Tracer'a da lazım böyle düzenlemeler. Buyurun >>buraya<< bakın Tracer için de benzer ürünleri var, ihtiyaç olmasa kimse bunları üretmek için zaman ve para harcamazdı değil mi?
Hocam verdiğin bilgiler için teşekkürler. Çok önemli bir konuya değinmişin.
NC serisinin amortisörlerine gerçekten bir dokunuş gerekiyor. Özellikle arka amortisör meşhur patlama ve yağ kaçırması ile kronik sorunlu.
Ayrıca belirteyim; yetkisi servise sordum NC'nin arka amortisörünün sıfırı senin linkini paylaştığın hyperpro setinden bile pahalı Tamiri nispeten ucuz, 300tl ye yapıyorlar istanbulda.
NC serisi çok acayip bir motor gerçekten. Hiçbir sınıfa tam oturmuyor.En garip olanı da NC700/750d integralar. Skuter desek; "Varyatör nerede? Hem zincir akrarmalı skuter mi olur?" diyorlar. Commuter desek değil, touring desek değil... Oturuş posizyonu birebir skuter, vites de var ama otomatik?
NC750x serisi de öyle. Tasarıma ve yerden yüksekliğine bakınca arazi kabiliyeti var gibi duruyor ama 230kg ağırlığı ve o amortisörlerle sürücüsünü arazide fena üzer. Daha çok asfalt kullanımı için uygun ama sadece görüntü olarak "her yola giderim abi" diyen bir motosiklet olmuş.
Açıkçası rakipleri bazı alanlarda Nc750'nin hep önünde. DL650 konfor olarak çok pis tokatlar, Tracer 700 performansta ezer geçer. Ama Nc750 de daha sakin sürüş karakteristiği, az yakması, otomatik vites opsiyonu, dahili bagajıyla aradan sıyrılmayı çok güzel başarmış.
Şahsen anketteki motorlar arasından tercihim Tracer 700 olurdu, oyumu da bu yönde kullandım
Ben de oyumu DL650'ye verdim. Bununla birlikte bir sistem hatası olduğu için sistem 2 kere saydı. Yani DL650'nin oylarını bir düşmek gerekiyor...
Ekleme: NC 65-70bg olaydı direkt NC'ye basardım. Neticede Honda Honda'dır...
Benim anladığım önlerde 2018'den itibaren (2018 dahil) değişiklik oldu. "Showa Dual Bending Valve" teknolojisine sahip amortisörlere yükseltildi. Bunların performansını vs. hiç bilmiyorum - yorum yapamayacağım. 2018 öncesi benim CB500F'teki amortisörlerle aynı, sadece içindeki spacer ve yay değişik, bir de CB500F'teki gibi preload ayarlayabilen üst kapak yok, temelde aynı amortisör.
NC750x dct aldım,biraz geç ve güç oldu ama çok şükür sonunda oldu.
Eğer alım gücümüz avrupa gibi olsa hiç kimse NC nin yüzüne bakmaz. NC sakin kullanımda az yakmasıyla meşhur. benzinin litresi şu anki durumda 1-2 tl olsa kimse az yakmasını düşünmez. kendimizi kandırmayalım NC ye bakış açımızın en önemli etkeni parasal sıkıntı.
NC Avrupadada çok başarılı satış rakamlarına sahip,benim düşüncem öle olsaydı böle olsaydı değil,türkiye'de benzin her zaman pahalı olmuştur ve olmayada devam edecektim.NC az yakması,servis bayi ağı yaygınlığı,2.el hızı,ön bagajı,ve otomatik vitesi sayesinde gayet tercih edilebilir en mantıklı modellerden biridir.
İyi yapmışsınız, hayırlı olsun. En iyi motor kişinin amacına, kullanım alışkanlığına, bütçesine uygun motordur.
Hayırlı olsun, iy günlerde kullanın
@blueway2 Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın. En iyi motor sahip olduğunuzdur.
Teşekkür ederim sağolun
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------
Teşekkür ederim sağolun
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------
Teşekkür ederim sağolun
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:05 ----------
Teşekkür ederim sağolun
hani resim yok mu
2 tane nc -kullanmış biri olarak asfaltta 10 numara dır ( 700x 750 x)
yakıtı bakım ucuzluğu yolda süzülüşü viraj ı yakışıklılığı sorunsuzluğu gerçekten güzeldir kullanım amacına uygunsa ömür boyu kullanılır sadece vergidi 1200 cc ile aynı o bana biraz batıyordu
gerçi 660 aldım oda aynıydı 10 cc için 2 kat vergi yaw hadi 10 cc diyelim gücü de azdı
[IMG]file:///C:/Users/ismailb/Desktop/NC.jpg[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
[IMG]resimag.com/p1/be32ed2f9426.jpeg[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
beceremedim resim yüklemeyi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)