Uzun suredir duke250 kullanan arkadaşim var.km si 60bini geçti,memnun ve satmayi duşunmuyor.
Arkada çantasida takili,heybeside var,baligada gidiyor,tek nefeste 500km yolda yapiyor.
Söke taka,bakim vs.ustaliginida ogrendi.
Uzun suredir duke250 kullanan arkadaşim var.km si 60bini geçti,memnun ve satmayi duşunmuyor.
Arkada çantasida takili,heybeside var,baligada gidiyor,tek nefeste 500km yolda yapiyor.
Söke taka,bakim vs.ustaliginida ogrendi.
Dostum, AEA ( nur içinde yatsın ) biliyorsun KTM ile bir anlaşma içerisindeydi, tabii ki reklamını da ona göre yaptı. Ben demiyorum ki ; " ktm çöp, çin malı v.s. " zaten benim Cbr 500'de Taiwan üretimi ? Yani belirli CC'lere kadar olan her marka (Örnek ; Kawasaki) o şaşalı, harika üretim kalitesi ile motosikletini üretmiyor, ticari dünya .. Uzun süreli Bajaj, Ktm ya da Cf Moto 400 kullanmadım .. yeri geldi test motoruna bindik yeri geldi Tem'de arkadaşlar ile motosikletleri değiştirdik, mesela ben Duke 250 den inip , Cf Moto 400 NK ya bindim, resmen sınıf atlamışım gibi hissettim, bence çok daha güzel bir motosiklet Duke'ye göre ve her anlamda .. fren, vites geçişi, titreşim ..
Anlatmak istediğim buydu, yoksa ben biniciyim, cebime en az zarar veren beni de en mutlu eden motosiklet ile hayatıma devam ederim. Yoksa banane Japonmuş, Almanmış, İtalyanmış v.s.
Zaten son dönemde KTM,CF MOTO iş birliği de var .. Ktm " ulan ben Avrupa malıyım " diyip de ekstra bir malzeme koymuyor yani motosikletinin içine, aynı sınıfta her motosiklette ne varsa o ...
Neyse konu dağılmasın, zira marka fanatikliği midemi bulandırır.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Doğu işi iyidir; ha babam pim düşüren zırt pırt arıza çıkaran batı işi / Alman (ağır) G3 yerine ben çamurdan topraktan çıktığında bile çatır çatır ateş eden hiç sorun çıkarmayan doğu işi / Rus (ve hafif) AK-47'yi her seferinde tercih ederim mesela (Askerliği Ege Ordu'da yaptım çaktırmayın, Kalaşnikof sevgisi oradan...)
Güvenirlilik (reliability) ve sorunsuzluk isteyen adam Japona biner. (Ben o gruptayım...)
babuş adamlar koyuncada çok pahalı diyorsunuz yani sen + gibi kullanıcılarda hem ucuz hem güzel hemde iyi gitsin istiyor. Ulan ben avrupalıyım diyip 250 vs 400cc kategorisine neler mi koydular sayayım
kaydırmalı debriyaj
ilk piyasaya çıktıkları zaman hiç bir motorda olmayan ABS koydular
göstergeleri o biçim akü voltajından tut kaç dk sürdüğüne sürdüğün dk ya göre kaç yaktığın
Arka ABS kapatma vs
Eğer bunlar senin için özellik değilse bence senin cbr 500u satıp kendi kabuğuna çekilip bir tane 1.3 opel corsa alma zamanın gelmiş. Yazılım attılırsın birde siyah duman... ne kadar duman o kadar randuman tayfaya katılırsın
Yahu ben ne konuşuyorum ? siz ne diyorsunuz ? Abs olup, kaydırmalı debriyaj olup ( Doninar 400 de dahi var bu olay ne ? ) , titreşimden dökülünce normal mi oluyor ? blok patlatınca normal mi oluyor ? İki tane fan geldi buraya ikisi de " teknoloji " övüyor, deli misiniz ?
İlk dokunmatik telefonu da 2005 yılı idi sanırım Piranha yapmıştı eee ? Kalemle falan dokunuyordun ama 3 ay sonra bozuluyordu .. ne yapayım şimdi Piranha mı bulayım ? boşa mesai harcatmayın adama .. Ben " japon iyi, honda iyi, avrupa kötü, ktm kötü " falan mı dedim ? neyi sindiremiyorsunuz siz ? İkiniz de gelmişsiniz " bu motor seninkinden iyi " gibi imalarda bulunuyorsunuz ki benim böyle bir iddiamı bırak, en ufak imam bile olmadı ..
Arka abs kapatma var ama 50 km sürünce titreşimden çişini tutamıyorsun ne olacak şimdi ?
CF MOTO 250 neyse KTM 250 DUKE odur .. bu kadar basit .. Bundan sonra özelden yazın bi zahmet millet sizin zırvalarınızı okumak zorunda değil ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Ehm. Sıfır Superduke'u aldıktan bir sene içinde, 5000km'de iki piston bir silindir değişti istisna belki ama öyle işte.
Ama Allah için çiş tutamama sorunu yaşatmış değil daha. O açıdan sorunsuz.
Bir KTM fanatiği olarak belirtmeliyim ki bileğimi kessem turuncu akar. Ama KTM turuncusu değil. Antifriz diye tahmin ediyorum. Malum kafa contası erken gidebiliyor bizim modellerde... Sızıyor sonra oraya buraya. Egzostan beyaz duman çıkıyor falan. Ehm.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Konu sahibi arkadaş eminim konuyu açtığına pişman olmuştur. KTM yi babasının malı gibi savunanların yorumlarıyla dolmuş. konu başlığı servis ve yedek parça fiyatları gibi masum bir soruydu oysa ki
Aynı şeyi düşünüyoruz marka fanatizmini ben de sevmiyorum. Ktm kullanıyorum diye dünyanın en iyi motoru demek doğru değil.
Fakat senin söylediğin de “aynı banttan çıkıyor” mantığı ile aynı. Aynı üretim bandı olması aynı kalite olması demek değildir. Bunun teknolojisi var malzemesi var alaşımı var var oğlu var. Üretim fabrika sektöründe çalışanlar az çok anlar beni. Ki benim mesleğim de fabrikasyon üretim. Sektör otomotiv değil ama farketmez üretim üretimdir. Sadece bir örnek olarak amortisör kalitesi bile farklı. Ha ktm sert mi? Evet sınıfındaki motorlara göre sert ama bu sürüş tarzı ile alakalı. Kalitesiz anlamına gelmez. Hondadan 250cc bir motosikletin ön maşa komple fiyatına bak ne farkı var?
Geçen gün biri söylüyordu duke200 lanet olsun müşür arızasından dolayı ölüyordum trafikte kendi kendine stop etti falan anlatıyor. Bibakmak lazım ilk defa duydum dedim. Sonra konuşmanın devamında anlattı alttan hasar almış motosiklet. E kardeşim bu da markanın hatası mı? Elle doğrultmuş. Olmamış tam. Napcan? Genelde kullanıcı hatası oluyor.Bi de insanlar genelde memnuniyetlerini yazmazlar ki zaten. Sorun yaşadığında çözüm için yazarlar.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Mesele Avrupa motosikletlerin kotu uretilmesinden ziyade Japonlar'in guvenilirlik noktasinda asiri konservatif olmasindan ayni zamanda bence...
O yuzden bakim yapmasaniz, aksatsaniz bile az cok kaldiriyor motorlar. "robustness" diyorlar bu naneye dizaynda. Yani sistemi oyle saglam parametrelerle dizayn edip uretiyorsunuz ki tek tuk ihmaller ve arizalar goze carpmiyor bile...
Avrupalar oyle degil ama.
Bunu gozlemlemenin en kisa yolu belli modellerin uluslararsi forumlarinda kronik problem basliklarini yoklamak. Durum gayet net.
Ama evet, Avrupa motosikletler performans olarak cok iyi; ama o ayri konu. Zaten iyi yanlari olmasa kimse almaz, o fiyata da satamazlar.
O yuzden yazmistim, Superduke'u Honda yapsa ve uzerine $3000 istese, seve seve verir alirdim diye.
Not. Yukarida yaptigim asiri genellemeye uymayan istisna modeller tabii ki mevcut. Bir Motoguzzi'nin V2'si oldukca guvenilir. Ayni sekilde Goldwing yillardir turunun en performansli ornegi, K1600GT'nin cabalarina ragmen.
Ama işte bir superduke ü honda yaptığında +3000 olmuyor. Yapmıyor mu japon iyi makina. Yapmaz mı ama ya çok pahalı oluyor ya da bi yerinden yine fire veriyor. Dediğin gibi abi avrupa makine nazlı mı? Evet japon kadar gaddar değil. Ama çok daha iyi. Biraz da fizik var. Sen az hacimden çok güç almak istediğinde kaybedeceğin nokta zaman oluyor. Zamam kazanmak hacmi sabit tutmak istersen gücü azaltacaksın. Düz mantık ve en basit anlatılabilecek şeklinin bu olduğunu düşünühorum. Motorun gücü olarak düşünmeyin ama performans olarak düşünün.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Düz mantık olarak doğru ama şirket stratejileri, kültürleri ve mühendislikleri farklı.
Mesela günümüzün performansli Avrupa markaları olan Ducati, KTM, BMW, Aprilia kaç farklı motosiklet motoru dizayn edip üretmiş? Bir defa KTM LC8, Aprilia V4 ve BMW F kendi dizaynları değil, Rotax dizaynı. Ducati de 90 derece yatay V2'den V4'e yeni geçti çok şükür
Bir de sadece Honda'nın dizayn edip ürettiği motor tiplerine bakalım: sıralı 2, sıralı 4, yatay V2 (Cruiserlar), yatay V4 (magna), dikey V2 (CX), dikey V4 (ST1300), boxer 4 (ilk Goldwing), boxer 6 (güncel Goldwing). V'lerin açılarına girmeyelim bile, 52 dereceden doksana, tek krank pinden çok krank pine kadar herşeyi denemişler... Bakın hepsi orijinal Honda dizaynı, adamların kendi emeği, ve geçiştirilerek üretilmiş de değiller, iyi motorlar.
"Japon traktör kadar dayanıklı ama traktör kadar da zevkli ha ha ha" diyoruz ama dayanıklı motor üretmek kolay değil anlaşılan. Ciddi çalışma ve emekle oluyor belli ki. Adamların yüksek performanslı ürünleri de sıradan ürünleri gibi dayanıklı.
Velhasıl iyi ki varlar diyorum şahsen...
Sadece motor bloğu üretmekle bitmiyor ki. Kullanıcıya sundukları da var. Ayrıca O kadar farklı motor bloğu üretmek bana çok da sağlıklı gelmiyor. Örneğin ducati v bloğu bir üretti. O kdar iyi ki üzerinde oynama yapıyor sadece. Teknoloji geliştikçe bişeyler ekliyor. Ayrıca kullanılan malzeme, onun dışında motosikletlerine taktıkları amortisörler frenler ve diğer parçalar japonlar gibi ucuz motor yapalım sürümden yürüyelim kafası ile değil. Japonlarda 90lar ve 2000lerin başındaki kalitesi kalmadı. Bugün bir suzuki xf650 veya honda xrv750 hala daha taş gibi. Ama güncel motosikletler o yaşlara gelince neler olacak çok merak ediyorum.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
duke 250 ile daha geçen hafta 500KM yaptım çiş tutamama durumu olmadı ayrıca fanları kızıcak belki ama mt-25 den benim makinaya bindiğimde kalite farkını fazlasıyla hissettim. tek sıkıntı 83cm lik selenin daha kısa sürücülere zorluk çıkarması onun dışında motor güzel arkadaşlar. Bana kalırsa mt-07 250 cc olsa bu mt-25 değil duke 250 olurdu alt devirdeki torku ve ataklığıyla. 5bin devirde vites atıyorum daha ne olsun tek silindirli olmasının verdiği titreşimi sorun etmezsen şehir içi uzun süre götürür. ama dayanıklı mı bence japon gibi değil, en basitinden yaptığım kazada gidonu nerdeyse elime aldım bi honda olsaydı eminim bu kadar hasar almazdı.
Başka konfigürasyon deneseler daha iyi olacak belki? Denediler mi? Denemeden nasıl bilebilirler?
Honda RC51 ile aynısını denedi ve vazgeçti. Sıralı dört daha mantıklı geldi.
Ducati hâlâ desmo subap üretiyor. Bir avantajı var mı bugün? 50 sene önce evet ama son on yıldır yok. Sadece subap ayarı iki kat daha zor, uzun ve pahalı. Makul karar yaylı sübaba geçmek, ama geleneksel marka karakteri niyetine devam ediyor hâlâ. Üstelik bir ton yeni ARGE ve masraf demek. Sonuç daha iyi, bakımı daha ucuz motosiklet.
Güncel motosikletler de hâlâ dayanıklı gördüğüm kadarıyla.
Ama dediğiniz gibi üst düzey parça kullanımında aşırı cimri Japonlar. Zaten o yüzden istemeye istemeye Avrupa motosiklete geçtim, üstüne $$$ verip ekstra üç sene garanti alarak. Yakında bitiyor!!! <Panik atak> Acikcasi memnunum simdilik. Ciddi sorun cikti. Garantiden hallettiler. Bakalim zaman ne gosterecek...
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Alım gücü açısından değil de, aynı masrafa başka neler yapabileceğini göz önüne alınca, sıfır SDR fiyatı, herşey dahil, bir motosiklet için az değil.
Roadglide değil de, avatarımdaki güzelliği edinmeyi düşünüyorum uygun bir örneği denk geldiğinde... Düşünmesi bile mutlu ediyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)