Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
Yılda 3kez bir yereler gitmek için 600+cc niye? Tavsiyeler havada uçuşmuş ama bana da mt-07 yetmiyor. Kime göre ve neye göre? Kafanı yanlış şeylerlerle bulandırmamanı öneririm. Top speed için motosiklet değiştirilmez. Duruşu, kalkışı, virajı sana yetmemeye başlar anlarım. Düz yolda max 145 yaptı, 135’te tıkanıyor die motosiklet değiştirmek komik bir sebep.
Kendi gözümle adama motorun yetmediğini görüyoruz. Adam gene de 250cc motorunu kullanıyor. 46000km oldu her kontak açtığında en az 500km yol yapıyor. Daha birkez bile bu motor bana yetmiyor demedi.
Bende mt-07 var otobanda giderken 100-110 ile gidiyorum. 4ayda 13000km yaptı motor. Motorumu değiştireceğim die başlarsan cümleye anlarım ama motor bana yetmiyor die başlarsan iş orada değişir...
Mt25 Al Yeter Sana Ya Da r25
Kızma ama, 160-170 ile giden dandik arabaları geçemediğin için motosiklet yükseltmek bana pek mantıklı gelmedi. O dandik arabalarla 160-170 ile gitmenin hiç bir tutarlı tarafı yok zaten. Onu yapan trafik canavarları ile yanyana gelmemek için daha riskli gitmenin mantığı da yok. Geç sağa, bassın gitsin kurtul sonra motosikletinin zevkini çıkar. Çok güzel bir motosikletin var.
Yılda 3 kere uzun yolda 160-170 giden dandik arabalara ders vereceğim, vızır vızır geçmesinler beni diye motosikletinden soğunmaz.
Şunu da söylemem lazım; dandik arabaların 160-170 yapabildiği bir yolda 250cc naked sınıfının en hafifi, kıvrak bir motosiklet ile gitmen zaten yanlış. Rota seçimlerini gözden geçirmen lazım, motosikletinden zevk almak istiyorsan virajı bol, trafiği düşük, arabaların 160,170 yapmayı aklının ucundan bile geçiremeyeceği rotalar seçmen lazım. Tabi bu bahsettiklerim motosikleti sevip, o yılda 1-3 defa yaptığın uzun yolu motosikletinle güzel vakit geçirmek için yaptığını farz ederek söylendi. Yoksa motosiklet senin için sadece A -> B aracı ise uzun yolda araba tercih etmeni öneririm daha konforlu, zahmetsiz ve otobanlara uygun bir seçim olacaktır.
dediğim şeye geliyor bu da top speed neyse görmek değil, mesele sollarken vs daha fazla güç olsun benim demek istediğim bu ki hem r25 hemde monster 696 var emin ol r25 le bile bazen biraz daha kısa sürede toplasa torku vs daha iyi olurdu diyorum temde sağ şerit bile 120 150 bandında gidiyor arabalar bu bile yeterince risk teşkil ediyor.
250 cc yetmediyse Kawasaki H2 al. H2R alma ama o fazla gelir, H2 yeterlidir.
arkadaşlar çok güzel cevaplar aldım hepinize teşekkür ederim, açıkçası şehir içi yoğun trafikte kullandığımdan dolayı duke 250 ile devam etmek mantıklı, evet belki edirne otobanı 250cc lik bi motora çok uygun değildi ama yine de sollamalarda daha güçlü bi motor aradım, sanırım bi süre daha bu motorla devam edip uzun yol rotasını buna uygun seçmeye özen göstericem. ileride aklımda tracer 700 var ama sanırım bi 10K km daha tecrübelendikten sonra alırım ve sonrasında avrupa turu vs. var aklımda..
250cc öğrenme ve şehir içi dolaşma motosikletidir. Uzun yol motosikleti değil. Evet 250cc ile uzun yol gidilir, 125cc ile de, bisikletle de. Ama orta ve yüksek cc motosiklete göre daha rahatsız, yorucu ve riskli olur.
SS istisna olmak kaydıyla orta hacimli motosiklete geçmek için çok sebep gerekmez. 250cc de eğitimi tamamladıktan veya biraz tecrübe edindikten sonra geçilebilir.
250cc var 250 cc var. En azindan bu başĺık bundan sonra 250cc araştırması yapanlara örnek olsun. Başlık açan arkadaş duke250 yerine, mt25 almış olsaydı bu başlığı acmazdı. Ilk mesajda bahsedilen durumlara göre 110-130-145 km/h hızlara, mt25 olsa aynı şartlarda sırasıyla 35-25-35 km/h ekleyebilirsiniz.
Bmw k1600 gtl tam senlik kardeş
Anlıyorum seni dostum.
250 lik ile tapagaz har har har motoruda kendini de yoracağın yere. git al bir mt07, şehir içinde o biçim. bir öncam ile uzun yolda bile paşalar gibi gidersin. ki muhtemelen mt07 şehiriçinde kıvraklık anlamında büdük 250'yi aratacağını sanmıyorum.
Bence tecrüben az. KTM 390 modeli işini görür. Hem top speedi çok yüksek değil hemde ara hızlanmalari rahat 250ye göre.
500cc lere bakabilirsin. 2020 de bunlar bize gelir mi orası ayrı.
https://www.youtube.com/watch?v=j8pR...layer_embedded
dur ben bu forumdakiler gibi yazıcam
-ne 250cc yetmiyormu hahaha
-racing sakın alma alacaksan da helvanı şimdiden hazırla
-al bi nc750x tam sana göre
-deflektör de taktır miss gibi
-motoru fazla yatırma ne gerek var
-racing alma bak yine söylüyorum ölürsün
-250cc hertürlü yeter ne gerek var yükseltmeye fıtı fıtı gidersin ne olur ne olmaz
Evet, forumda özellikle yüksek hacim deneyimi sınırlı üyelerin kraldan çok kralcı yaklaştığını düşünüyorum meseleye.
SS ayrı bir olay. Ama daha ağır ve güçlü bir motosikleti kullanabilmek için on binlerce km trafik tecrübesi gerektiği anlayışı komik. Alırsınız, bir hafta içinde alışırsınız.
SS olayında ise bilmem kaç km trafik tecrübesi anlamsız bir ölçü bence. SS, adı üstünde bir spor aracı. Ancak eğitim alarak, uygun koşullarda sürekli pratik yaparak iyileşmek mümkün. Kişiye özel hocalı bir pist gününün karşılığını, motosiklet üzerinde dünyayı dolaşsanız elde edebilmeniz mümkün değil. Hele hele uzun yolda ya da trafikte SS kullanmak amelelikten başka bir şey değil, tek tük touring'e meyilli istisna modelleri hariç tutacak olursak.
Arkadaşın derdini doğru düzgün anlayabilen olmamış ki. Duke 390 kullanmamış adamlar duke390 önerir olmuş 100bin km'yi tecrübe sanan birisi de 250cc yeter üstüne gerek yok demiş.
Nebi ırmak örneği verilmiş o tecrübesiz ve bilinçsiz kıro her yerde 200kmh ile gidiyor diye herkes mi 200kmh ile gidecek?
Büyük ccye gerek yok diyen tipler hayatında hiç 100bg üstü motosikletin üstüne oturup tecrübe etmiş mi merak ediyorum.
Araba motorlu 50 beygirlik ncye fiyat performans motoru denmiş. Değişik tiplemeler.
Duke 390 sakın alma 250den sonra aman aman bir fark olmaz çok çabuk alışırsın. hatta hızlanması neredeyse mt25 ile aynıdır mt25 ile hemen arkasından gelirsin.
Yüksek hacim büyük nimet. Ara hızlanmalarda ki verdiği ivme hissi, sollamalarda utandırmaması çok başka. Seninde istediğin bu galiba konu sahibi arkadaş.
Otoban çok başka birşey otobanda bazen 350bg audi A5 bile yetmeyebiliyor. Otobanda milleti tokat manyağı yapacağım, trilyonluk mersoları 200kmh de sollarken el sallayacağım, Yolların kralı olacağım acayip gideceğim filan dersen o işin sonu R1, 1000rr arkadaşın dediği gibi h2 filan olur bide en son mezar olur
Merhabalar öncelikli tavsiyem şu mt25 r25 top speed de daha üstün diye onlara yönelmemen olacaktır.Senin işini duke390,ninja300,500f görür tercih meselesi ama şahsen duke250 yi satma kullanıp tracer700 e geçersin. Zaten uzun yolda çok gerek yok üst hızlara keyif almaya bak. Birde boş boş 250 ile 390 arasında fark yok diyenlere :D yani güldürüyorsunuz. İkisini kullanmayıp sadece verilere bakıp konuşsak yeterli olur.
Motor işinde cc hiçbir zaman yetmez.. Bir süre sonra her zaman daha fazlasını istersin. Mesele motorun hata toleransı.. SS yada mt serilerinin hata toleransı düşük. cb500 - nc700 gibi motorlar daha uygun olur. mt7 eski fz6 lar gibi zewk makinası ancak hatayı affetmez..
edirne otobanında vulcan s ile 160 - 170 ile giderken o bile yetmiyor hissi veriyor.
aynı yolu versys 650 ile 180 den aşağı gitmiyorken bile yetmiyor hissi alıyorsun.
sıkıntı şu ki. boş ve düz yolda hangi motorla gitsen aynı hissi alırsın.
motosiklet kullanıyorsan rota uzun düz ve boş olmamalı.
canın sıkılır sürmekten keyif alamazsın. belki yol 2 saatte bitiyor ama sıkıcı gelir.
onun yerine aynı yolu 5 saatte bitirsen ama yol bol virajlı olsa hız yapamasan yavaş ta gitsen
bu yolculuktan oldukça keyif alırsın.
sorun motorda değil seçtiğin yolda.
since 1987
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)