İkinci el Yamaha R25 alırken nelere dikkat etmeliyim?
Reklamlar
-
Sen bu forumda almak istediğin motosiklet için tavsiye de bulun,sana alakasız yerlerden alakasız öneriler gelicektir kafan o kadar karışacak ki mesela R25 hoşuna gittiği halde, buradaki tavsiyelere uyup R25 almadığını görüp ve çok sonrasında pişman olduğun zaman keşke buraya konu açmasaydım diyebilirsin yani sen hangisini istiyorsan onu al yoksa bu tavsiye ve önerilerin sonu gelmez
(he bu arada bu forumda racing motosikletlere karşı bir nefret ve antipati var bu da anlam veremediğim husulardan biri
Reklamlar
-
MT25 kullanıcısı daha bilinçli ben 19 a çok temiz mt25 aldım en azından içim rahat,r25 alsam hem daha fazla km,hem de rahat edemezdim,teker mi yaptı,redline mı yaptı ?
-
R25 leri ne zaman görsem böğürterek kullanıyorlar ciğeri çıkıyor aletin R25 kesinlikle sıfır alınması gereken motosiklet grubunda ikinci elde temizi zor
-
-
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
Sen bu forumda almak istediğin motosiklet için tavsiye de bulun,sana alakasız yerlerden alakasız öneriler gelicektir kafan o kadar karışacak ki mesela R25 hoşuna gittiği halde, buradaki tavsiyelere uyup R25 almadığını görüp ve çok sonrasında pişman olduğun zaman keşke buraya konu açmasaydım diyebilirsin yani sen hangisini istiyorsan onu al yoksa bu tavsiye ve önerilerin sonu gelmez
(he bu arada bu forumda racing motosikletlere karşı bir nefret ve antipati var bu da anlam veremediğim husulardan biri
Usta Racing'ciler biliyor hasta ruhlu olduklarını o yüzden böyle forumlardan uzak duruyorlar. Senin benim gibi 2-3 gariban racing'ci var burada.
unutmayalımki racing'e bok atanlar parası yetmediği için turşu,eski veya unutulmuş motorlara binen adamlar e bunların zaten parası yok cafe cafe gezip takılamazlar napsınlar forumda o kötü bu kötü diye eleştiriyorlar. Nerede çirkin bitli enduro var onlara övüyorlar tıpkı karılarının her dediklerini yapıp evde kılıbık olup dışarıda aslan parçası kesilen erkekler gibi bu forumdakiler. Ben pek kafaya takıp iplemiyorum onları aynısını sanada tavsiye ederim:
Arkadaşa gelince evet sonradan pişman olucaksın ''Onay Aradığın'' için çünkü millete ne ki senin zevkinden bu tür soruları ben çok şuna benzetirim hep.
Bu karı güzel mi evleneyim mi ? Senin evine yatağına girecek birisini millet ne alakadar ederse hiç tanımadığın yüzünü dahi görmediğin forumdaki adamlarda alacağın motoru alakadar etmemesi lazım bencede foruma takılma aklına gönlüne yatan motora verebilecek paran varsa 2.el piyasasıda güçlü ise hiç düşünme buraya bakarsan R25 alıcak adama gider çin malı çakma R1200GS aldırırlar.
Vesselam sağlıcakla kalın...
-
gokseleren adlı üyeden alıntı
Ön çamurluğa Abs stikeri yapiştirmiş.
*******************
Konuya dönecek olur isek,
R25 alirken ilk dikkat edecegin unsur,
Satan kişinin tipine ve konuşmasina bakmak olsun.
Bunlar yerindeyse,motoru ustaya bile göstermene gerek yok..hemen atm sonra noter..
Herkes yoluna..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ön çamurluğa Abs stikeri yapiştirmiş.
*******************
Konuya dönecek olur isek,
R25 alirken ilk dikkat edecegin unsur,
Satan kişinin tipine ve konuşmasina bakmak olsun.
Bunlar yerindeyse,motoru ustaya bile göstermene gerek yok..hemen atm sonra noter..
Herkes yoluna..
Bence yetkili bayide experte sokmakta fayda var. Adam bi fren manetini taktırmaya yetkili bayiye gitti, direk KM istediler. Sordum dışarda neden yaptırmadın için rahat olur diye ''Oğlum motorumun değeri bilinir'' dedi arkadaş.
Bence expert şart kesinlikle hiç olmazsa yetkili bayi diyosniğe bağlanarak bakılmalı motora
-
gokseleren adlı üyeden alıntı
Bence yetkili bayide experte sokmakta fayda var. Adam bi fren manetini taktırmaya yetkili bayiye gitti, direk KM istediler. Sordum dışarda neden yaptırmadın için rahat olur diye ''Oğlum motorumun değeri bilinir'' dedi arkadaş.
Bence expert şart kesinlikle hiç olmazsa yetkili bayi diyosniğe bağlanarak bakılmalı motora
Mutlaka,
Diagnostik terminali ile ecudan hata kodlari ve yazilim bilgilerine ulaşiliyor.
Motor isisi
Yanma ve karişim oranı
Ateşleme düzeni
Aku ve stator voltaji
Vb.parametreler kontrol ediliyor.
İlave olarak,servis kayitlari olursa ne alâ..
Esnaf arkadaşimin dukkanina(kuafor) R25 kullanan tipler geliyor,
Son zamanlarda gözlemliyorum,sokagin başindan bağirtarak gaz açmalar,tekere almalar.vs.
Elde tesbih
Şekil dağinik
Atarli
İstisnalar olsa bile,bu kişiler motoruna zerre önem vermiyorlar,en basiti zincirde gram yağ yok.
Hee,
Mevzu R25,600RR,R6 olayida değil.kullanan kişi baz alinacak.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Mutlaka,
Diagnostik terminali ile ecudan hata kodlari ve yazilim bilgilerine ulaşiliyor.
Motor isisi
Yanma ve karişim oranı
Ateşleme düzeni
Aku ve stator voltaji
Vb.parametreler kontrol ediliyor.
İlave olarak,servis kayitlari olursa ne alâ..
Esnaf arkadaşimin dukkanina(kuafor) R25 kullanan tipler geliyor,
Son zamanlarda gözlemliyorum,sokagin başindan bağirtarak gaz açmalar,tekere almalar.vs.
Elde tesbih
Şekil dağinik
Atarli
İstisnalar olsa bile,bu kişiler motoruna zerre önem vermiyorlar,en basiti zincirde gram yağ yok.
Hee,
Mevzu R25,600RR,R6 olayida değil.kullanan kişi baz alinacak.
Kesinlikle katılıyorum. Kullanan kişinin tipine bakıcaksın serseri adamdan almıyacaksın motoru.
Kendine saygısı olmayanın hiç kimseye saygısı olmaz,yine kendine saygısı olmayan adamın motoruna zerre saygısı olmaz
-
Herkes birşey demiş. İnşallah bunu da okursun.
Malesef çok zor bir motor. Yukarıdakilere ilave olarak zincir seti ve fren balatası değişim sürelerine bak. Örneğin ben 30 bin km de olan motorumun daha hiç zincir-dişli setini değiştirmedim. Yetkili servise 15 binden sonra her gidişimde "bi birdaha ki bakıma zinciri değiştiririz dedi. Çünkü genel kullanıcı kitlesi 20 binde zincir-dişli yiyecek potansiyelde. 20-25 ve 30 da sordum, hep birdaha ki bakıma değişiriz dediler. Fren balatası da aynı. 10 bşn km den beri aynı şey söyleniyor. 30 u geçti orjinal balatalar duruyor. Çünkü aptalca gazlayıp, salakça frenlemiyorum. "Temiz kullanmım" denilen şey bu.
-
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Herkes birşey demiş. İnşallah bunu da okursun.
Malesef çok zor bir motor. Yukarıdakilere ilave olarak zincir seti ve fren balatası değişim sürelerine bak. Örneğin ben 30 bin km de olan motorumun daha hiç zincir-dişli setini değiştirmedim. Yetkili servise 15 binden sonra her gidişimde "bi birdaha ki bakıma zinciri değiştiririz dedi. Çünkü genel kullanıcı kitlesi 20 binde zincir-dişli yiyecek potansiyelde. 20-25 ve 30 da sordum, hep birdaha ki bakıma değişiriz dediler. Fren balatası da aynı. 10 bşn km den beri aynı şey söyleniyor. 30 u geçti orjinal balatalar duruyor. Çünkü aptalca gazlayıp, salakça frenlemiyorum. "Temiz kullanmım" denilen şey bu.
Zincir normal gerginliğindeyken arka dişlide saat 3 istikametinde baklalardan birini tutup sağa çekin ne kadar ayrılıyor bakın. Bakla dişli boşluğunu görecek kadar ayrılıyorsa geçmiş olsun; o zincir de dişli de bitmiştir...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Zincir normal gerginliğindeyken arka dişlide saat 3 istikametinde baklalardan birini tutup sağa çekin ne kadar ayrılıyor bakın. Bakla dişli boşluğunu görecek kadar ayrılıyorsa geçmiş olsun; o zincir de dişli de bitmiştir...
Bu durumda gerdiririz, sorun çözülür. Sizin dediğiniz eğer gerdirme işlemleri sona dayandıysa olur sanırım.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Bu durumda gerdiririz, sorun çözülür. Sizin dediğiniz eğer gerdirme işlemleri sona dayandıysa olur sanırım.
Yanlişin var,
Zincir istedigi kadar gergin veya bol olsun,
Arka dislinin arka kismindan elinle disa dogru actirdigin zaman ayriliyorsa zincir bitmiştir.
Defalarca denedim,
Sen yinede gerdir ve dene bakalim
Resimde oklarla belirttim.
-
Bir ipucu: 30.000km dayanan zincir diye bir şey yoktur, zincirin 30.000km dayandığını zannedenler vardır
(Otomatik yağlayıcı kullananları yukarıdaki iddianın kapsamı dışında bırakayım: Otomatik yağlayıcıyla herhangi tecrübem yok, kullananlar dayandığını söylüyorlar, ben bu iddialardan şüpheliyim ancak kendim görüp test etmediğim için aksini söyleyemem, kullananların beyanını doğru kabul etmek durumundayım...)
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Yanlişin var,
Zincir istedigi kadar gergin veya bol olsun,
Arka dislinin arka kismindan elinle disa dogru actirdigin zaman ayriliyorsa zincir bitmiştir.
Defalarca denedim,
Sen yinede gerdir ve dene bakalim
Resimde oklarla belirttim.
https://i.hizliresim.com/Z5RlgA.jpg
Tamam hacı bir bakarım. Daha önce böyle bir kontrol yöntemi duymamıştım. Zincir gerginse zaten dışa doğru çekilemez diye düşünüyorum ama deneyeceğim.
Cyan adlı üyeden alıntı
Bir ipucu: 30.000km dayanan zincir diye bir şey yoktur, zincirin 30.000km dayandığını zannedenler vardır
(Otomatik yağlayıcı kullananları yukarıdaki iddianın kapsamı dışında bırakayım: Otomatik yağlayıcıyla herhangi tecrübem yok, kullananlar dayandığını söylüyorlar, ben bu iddialardan şüpheliyim ancak kendim görüp test etmediğim için aksini söyleyemem, kullananların beyanını doğru kabul etmek durumundayım...)
Otomatik yağlayıcım yok. Orjinal zincir-dişli setim 30 bin km dir benimle. Demek ki dayanmış. Diğer ipucu da zincirin 30 bin km dayanamayacağını düşünenler vardır. Oysa gerçek daha 5-10 bin km gitmesi olabilir. "Benim zincirim seninkini döver" laflarına girmeyeceğim. Ben böyle kullandım. Benim kullanım stiliyle herkes uzun süre kullanabilir.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
garaj dediğide bence odunluk
-
bende mt 25 vardı 35 bin kullandım zinciri 30 binde değiştirdim halada sağlam durumdaydı. Millet zannediyoki heaaağ motul aldım c4 sıktım tamam zincirim bebek sşfksdlfds .
Hepsinin zinciri zift gibi ağacım ilk başta zincir temizlenir sonra yıkarsın sonra yağlarsın 4-5 saat binmezsin temel kuraldır. He zincirin temizlenince ve yağı yiyince kendini salar birazda gerersin tamam.
yüzde70 kullanıcı söyle yapıyo 500km veya 1000kmde bir alıyo pis pis pis sıkıyo tamam zincirim bakımlı oluyo sonra 20 binde bitiyo
-
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Tamam hacı bir bakarım. Daha önce böyle bir kontrol yöntemi duymamıştım. Zincir gerginse zaten dışa doğru çekilemez diye düşünüyorum ama deneyeceğim.
Otomatik yağlayıcım yok. Orjinal zincir-dişli setim 30 bin km dir benimle. Demek ki dayanmış. Diğer ipucu da zincirin 30 bin km dayanamayacağını düşünenler vardır. Oysa gerçek daha 5-10 bin km gitmesi olabilir. "Benim zincirim seninkini döver" laflarına girmeyeceğim. Ben böyle kullandım. Benim kullanım stiliyle herkes uzun süre kullanabilir.
İyi de hiç bizim dediğimiz gibi kontrol etmemişsin? Neye dayanarak dayanmış diyorsun ki bir sefer? Sana göre dayanma ölçütü zincirin kopmaması mıdır? Tövbe tövbe... Bir şey öğretiyoruz laf işitiyoruz
-
gokseleren adlı üyeden alıntı
Kardeşim bu motor senin hem kullanıcı adından hemde yazış tarzından belli namussuz deyince senin olduğun anlaşılmadığınımı sanıyorsun bi insan niye kendine niye söver
-
Alma, nerede R25 sahibi var, hepsi yeni yetme, apaçi, kro, motorun canını cikaran tipler, R25 Türkiyedeki en keko motosiklet modeli. Onun yerine al ikinci el bir CB250R efendi gibi bin. R25 fakir racingi, buyuk motor alamayan fakirler alıp hava attigini saniyor. İnsanlar anliyor tabiki, cakma Rolex takmak gibi birsey R25.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)