Kawasaki Supercharger Naked "H2Z"
Reklamlar
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
@Haşmet, koltuk altı egsoz neden tehlike oluşturuyor, özellikle uzun yolda?
Gelecek nesil için büyük tehlike
Ehm, malumunuz alt takımların yüksek sıcaklıkla arası iyi değil.
KTM super adventure'un eski modelini deneyen biri sikayet etmişti, ışıklarda ayağa kalkıp havalandırmak zorunda kaldığından bahsettiydi. Sonradan o modeli görünce anladım. Benimkinde egzosun seleye göre konumunu değiştirmişler, muhtemelen onun için sele çok ısınmıyor... İyi ki de öyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------
nyk adlı üyeden alıntı
güçleri farazi olarak vermiştim gücü az olsun torku çok olsun sizi mi kıracağım
Benim demek istediğim daha küçük hacimle daha az ağırlıkla yüksek cc lere benzer performans sunabilmesiydi. ufak cc motorların kıvraklık, hafiflik, vergi vs gibi avantajlarını koruyarak üst segment modellerin performansını sunan bir model bence çok daha fazla yankı uyandırırdı.
Anlıyorum da demek istediğim yazdığınızın çok mümkün olmadığı. Düşük devirde yüksek tork için hacim ille de gerekli. Zevkli ve pratik bir naked için de düşük devirde tork önemli.
Aynı güçte 600cc ve 900cc arası tork farkı muazzam, ancak ağırlık farkı o kadar yüksek değil. O yüzden üreticiler düşük ağırlık için hacmi azaltmak yerine egzotik materyal kullanma yoluna gidiyorlar: kompozit depo, tirellis şase, magnezyum kafa gibi...
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Gelecek nesil için büyük tehlike
Ehm, malumunuz alt takımların yüksek sıcaklıkla arası iyi değil.
KTM super adventure'un eski modelini deneyen biri sikayet etmişti, ışıklarda ayağa kalkıp havalandırmak zorunda kaldığından bahsettiydi. Sonradan o modeli görünce anladım. Benimkinde egzosun seleye göre konumunu değiştirmişler, muhtemelen onun için sele çok ısınmıyor... İyi ki de öyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------
Anlıyorum da demek istediğim yazdığınızın çok mümkün olmadığı. Düşük devirde yüksek tork için hacim ille de gerekli. Zevkli ve pratik bir naked için de düşük devirde tork önemli.
Aynı güçte 600cc ve 900cc arası tork farkı muazzam, ancak ağırlık farkı o kadar yüksek değil. O yüzden üreticiler düşük ağırlık için hacmi azaltmak yerine egzotik materyal kullanma yoluna gidiyorlar: kompozit depo, tirellis şase, magnezyum kafa gibi...
ducati hypermotard 796 kullanırken
yazın trafikte soldan soldan sıcak fena vuruyordu beni.
aslında koltuk altındaki egsoz değil de L twin olduğu için egzos borusunun bitanesi tam benim bacağımın oradan çıkıyordu
-
Supercharger yasak olduğunu biliyorum yazdım oraya zaten. Onun dışında neden katılmıyorlar yeterli teknolojilerinin olduğunu düşünüyorum.
-
Motosiklet Eğitmeni
Kawasaki motogp maliyetlerinin bütçelerini aştığı gerekçesiyle katılmıyor.
Bir kaç detay daha var ama öncelik bütçe.
-
Garip geldi bana. Tamam çok ciddi paralar harcanıyor ama yamaha Honda v.s hepsi yapıyor bunu. Keşke kawasakide katılsa sevdiğim bir marka görmek isterdim pistlerde.
-
MotoGP Honda'nın kafasına göre at koşturduğu yer oldu desek yanlış olmaz sanırım. Bir ara güvenlik ayağına 800cc'ye düşürülmesine ön ayak oldu. Sonra geri 1000cc ye çıkıldı. Bugün de marquez gibi bir projeye sahipler.
-
-
ninja 250 sanırım euro4 olmaz yine :(
-
-
wetehan adlı üyeden alıntı
239 kg cok fazla naked icin yahu...
Karsilastiracak olursak SDR 205 kilo, 148 Nm tork. SDR'in frenler de cok daha iyi...
34 kilo fark az degil. Fiyat SDR'a yakin ya da daha yuksek olursa rekabet etmesi zor...
-
-
Fiyat basarili... Anladigim kadariyla motor agir ve pahali. Fiyati dusuk tutmak icin diger aksam orta halli tutulmus.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
239 kg cok fazla naked icin yahu...
Karsilastiracak olursak SDR 205 kilo, 148 Nm tork. SDR'in frenler de cok daha iyi...
34 kilo fark az degil. Fiyat SDR'a yakin ya da daha yuksek olursa rekabet etmesi zor...
Sayın haşmet, Z H2 'nin bu değerleri 998cc olan bir motordan çıkardığını unutmayalım. Superduke ise 1301cc olan bir motosiklet. Naçizane fikrim aynı CC 'de olsalar,H2 çok daha fazla tork üretir diye tahmin ediyorum.
Hyper-naked KTM ve Supersport Ducati cc ile oynayıp tatlı bir hile yapıyolar diyebiliriz.
-
elessartt adlı üyeden alıntı
Sayın haşmet, Z H2 'nin bu değerleri 998cc olan bir motordan çıkardığını unutmayalım. Superduke ise 1301cc olan bir motosiklet. Naçizane fikrim aynı CC 'de olsalar,H2 çok daha fazla tork üretir diye tahmin ediyorum.
Hyper-naked KTM ve Supersport Ducati cc ile oynayıp tatlı bir hile yapıyolar diyebiliriz.
Acikcasi guc uretme konusunda kimsenin elinde sihirli bir degnek yok. Bir yerden alinca baska bir yerden vermek zorunda kaliniyor. Kawasaki de hacim eklemek yerine ayni hacme daha fazla hava-benzin karisimi sigdirarak arttirmis gucunu. Ama bu da ekstra agirlik ve fiyat demek.
Lakin benim bakis acim ortaya cikan motosikleti ne kadar isteyecegim... 240 kilo bir naked, 20 beygir daha guclu olsa bile, guncel muadillerinden daha iyi bir naked degil bence.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Acikcasi guc uretme konusunda kimsenin elinde sihirli bir degnek yok. Bir yerden alinca baska bir yerden vermek zorunda kaliniyor. Kawasaki de hacim eklemek yerine ayni hacme daha fazla hava-benzin karisimi sigdirarak arttirmis gucunu. Ama bu da ekstra agirlik ve fiyat demek.
Lakin benim bakis acim ortaya cikan motosikleti ne kadar isteyecegim... 240 kilo bir naked, 20 beygir daha guclu olsa bile, guncel muadillerinden daha iyi bir naked degil bence.
Sadece hava-benzin karışımıyla açıklanacak birşey değil tekniğine girersek, kullanılan parçaların farklılığı +"daha iyi bileşenler", ecu'ya yapılan ayarlar vb. Kilo olarak evet obez bir motor fakat ful sistem egzoz ve dyno'ya çıkartılıp şöyle kısıtlanan ayarlar açılınca, sanmıyorum ki güç ve tork olarak eline su dökebilecek Hyper-naked çıksın. Fakat önemli soru; diğer hyper-naked motosikletlerle kıyaslanınca acaba kıvraklık ve viraj kabiliyeti konusunda ne kadar iyi?
-
Tasarımını beğenen var mı cidden ?
-
Seneye de zh2 "R" yaparlar tek kollu maşa vs. ekleyip +5,000 dolara satarlar.
-
elessartt adlı üyeden alıntı
Sadece hava-benzin karışımıyla açıklanacak birşey değil tekniğine girersek, kullanılan parçaların farklılığı +"daha iyi bileşenler", ecu'ya yapılan ayarlar vb. Kilo olarak evet obez bir motor fakat ful sistem egzoz ve dyno'ya çıkartılıp şöyle kısıtlanan ayarlar açılınca, sanmıyorum ki güç ve tork olarak eline su dökebilecek Hyper-naked çıksın. Fakat önemli soru; diğer hyper-naked motosikletlerle kıyaslanınca acaba kıvraklık ve viraj kabiliyeti konusunda ne kadar iyi?
Ekstra guc icin "supercharger" yeterli bir aciklama. Hacmi arttirmaktan cok da farkli bir durum degil. Amac silindirin icine sigan hava-benzin karisimi miktarini arttirmak. Bunu ha hacmi arttirarak yapmissiniz, ha da basinci arttirarak. Sonuc ayni, ikisi de tipik 1000cc motordan daha fazla hava-yakit karisimi kullaniyor her krank donusunde.
Teknoloji olarak super. Ancak sonuc biraz (ehm, bayagi) hayal kirikligi bence... Cunku agirlik ve fiyat noktasinda verdigi ciddi kayip, guc noktasindaki getirisinin cok onunde.
Limitlerin kaldirilmasina gelince: Eger Kawasaki ayni motora 300hp urettirirken bunu 200hp ile sinirladiysa bunun mutlaka gecerli sebepleri olmali. Yoksa en cok o ister 250hp naked yaparak farkini acmayi. Belli ki oyle yapinca dayaniklilik, emisyon ve gurultu kriterleri saglanmiyor. Mumkun olsa ilk Kawasaki yapardi.
H2'sini H2R haline getirmeye calisan birinin ciddi ayrintili basligi var uluslararsi H2 forumunda. Incelemenizi tavsiye ederim. Sonuc: mumkun degil. Iki motosiklet arasi fark cok buyuk. Sadece "elektronik kisitlama" ve birkac parca degil problem. Bosuna biri digerinin 2 kati fiyati degil, temelde ayni motora sahip olmalarina ragmen... Okuyun, demek istedigimi gorursunuz.
Tabii ki supercharger hiz oranini arttirarak kolay yoldan gucu arttirmak mumkun. Ancak o durumda Hayabusa'ya turbo takan kesimden bir farkiniz kalmayacak, cunku dayaniklilik hikaye olacak. Motor 300 beygir de yapar, 500 beygir de, ancak o gucu ne kadar sure uretmeye devam eder, onun cevabini en iyi bilen o motoru dizayn eden Kawasaki, ki 200 beygiri uygun gormus garanti verecegi motosiklete. 300 beygir'e ayni garantiyi vermek icin fiyati 2 katina cikarmak durumunda kalmis...
-
elessartt adlı üyeden alıntı
Sadece hava-benzin karışımıyla açıklanacak birşey değil tekniğine girersek, kullanılan parçaların farklılığı +"daha iyi bileşenler", ecu'ya yapılan ayarlar vb. Kilo olarak evet obez bir motor fakat ful sistem egzoz ve dyno'ya çıkartılıp şöyle kısıtlanan ayarlar açılınca, sanmıyorum ki güç ve tork olarak eline su dökebilecek Hyper-naked çıksın. Fakat önemli soru; diğer hyper-naked motosikletlerle kıyaslanınca acaba kıvraklık ve viraj kabiliyeti konusunda ne kadar iyi?
Viraj, pist kullanımı için ağırlık çok önemli. Supercharged bir aracı evet çok güçlü bir hale getirebilirsiniz düzde roket gibi gider ama kıvraklık viraj, pist kullanımı gibi konularda açıkcası diğerleriyle mücadele etmesini geçtim yanlarına yaklaşabileceğini sanmıyorum. StreetFighter V4 kuru ağırlığı 180kg hadi dolu depoyla 200 olsa arada 40kg var. Virajda özellikle peşpeşe ters yönlü virajlarda 40kg fark muazzam bir dezavantaj olur. Gücü artırarak sadece düzdeki hızlanmasını iyileştirirsiniz yoksa 500hp'de yapsanız virajı daha hızlı dönemez.
Bu kadar ağır yapmayı nasıl başarmışlar gerçekten ilginç hani GS1200'le falan aynı ağırlıkta olmuş.
-
kadiRR s adlı üyeden alıntı
Seneye de zh2 "R" yaparlar tek kollu maşa vs. ekleyip +5,000 dolara satarlar.
Tek kollu masa daha da agir olur muhtemelen... Fiyat $23000 oldugunda muadilleriyle rekabet edemez hale gelir...
Bakin butun parcalar vasat duzeyde... Motorun agirlik ve performansina gore kucuk fren tercih etmis Kawasaki. Cok daha hafif olan muadili nakedlar (Tuono, Monster 1200, Superduke, S1000R) hep 320mm ve 330mm disk kullaniyorlar. 296mm disk kullanan yok... Hatta Kawasaki onlerde Brembo marka kaliper kullanmasina ragmen arkada Nissin kullanmis, az biraz daha maliyeti dusurmek icin muhtemelen... Cunku fiyat yukselirse muadilleriyle rekabet etmesi mumkun degil o agirlik ve performansla...
Amacim Kawasaki'yi gommek degil. Teknoloji super, ciddi ARGE istiyor, ve motosiklet dunyasinda benzeri yok. Lakin beklentiye verdigi cevap cok iyi degil malesef. Agirliga hassas olan uygulamalardan ziyade touring tipi makinalarda daha verimli olabilir belki teknoloji.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)