Servis bakımı sonrası arıza ışığı yandı
Reklamlar
-
Motosikletin bakımını yeni yaptırdım. Gece biraz turlayayım dedim. giderken servis ışığı yandı. Tın tın dönüp parkettim eve. bir fırsat bulunca servise götüreceğim tekrar ama ne arızası olabilir bu? Servisin yaptığı bir hatadan kaynaklandı gibime geliyor çünkü servisten çıkmamla arıza lambasının yanması arasında 50 60km ya vardır ya yoktur. Yağ lambasına benziyor diye korktum, Yağ seviyesini kontrol edemedim ama hararet hiç artmadı, herhangi biryerde yağ izi yok. motorun sesinde de bir anormallik sezmedim. Sizce neden kaynaklanıyor olabilir? Servis başka neyi unutabilir ya da yanlış yapabilir bakımda aklıma hiçbir şey gelmiyor.
Reklamlar
-
göstergen güzelmiş hangi motor bu.
-
Service yazan lambayı diyorsaniz, daha önceden ayarlanmış km değerine gelince uyarı ışığı yanar, yağ değişim zamanın geldi der. Bir sorun değil, bilgilendirme bu.
Bakım eğer bu km değerinden önce yapılırsa servis bu ayarı sıfırlamalıydı ve yeni bir değer ayarlamalıydı. Servis elemanlarının hatası kısaca. Motosikletinizin kitapçığında bakın, yazıyordur orada. Nasıl ayarlanacagi da yazar.
Toplam km ödemeyseniz görünmüyor, görünse sağlamasını yapabilirdik.
Odometre + gittiğiniz 50-60km = üreticinin belirlediği servis km değeri.
-
Hiç aklıma gelmemişti bakım uyarısı olduğu, inşallah öyledir. 950km civarında bakıma götürmüştüm parkettiğimde 1015km deydi. Çok teşekkür ederim. Yağ lambasına benzer bir işaret ve service yazınca direk sağa çekip kontağı kapatmayı bile düşündüm. Haklısınız kullanma kılavuzunu okumamanın sonucu bunlar.
@zuluman Ducati panigale
-
Zamanından önce yani bakım ışığı yanmadan bakıma soktuysanız çalışanlar sıfırlamayı unutmuştur. sık sık olan bir şey koca koca firma çalışanları lüks arabalarda bile sıfırlamayı unutabiliyor. Siz yinede kesinlikle servise gidin Ducati bu. bir arıza verse servise götürmediniz diye garantiden çıkar birşey olur çok yüksek rakamlar ödemek zorunda kalabilirsiniz
-
Teşekkür ederim bir boşluk bulunca götürürüm servise yeni bakım km sini ayarlasınlar hem de ufaktan bir sitem ederim.
Yalnız servis bakım uyarı ışığını kırmızı renkte ve yağ lambası sembolüyle göstermeside apayrı bir saçmalık.
-
nyk adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim bir boşluk bulunca götürürüm servise yeni bakım km sini ayarlasınlar hem de ufaktan bir sitem ederim.
Yalnız servis bakım uyarı ışığını kırmızı renkte ve yağ lambası sembolüyle göstermeside apayrı bir saçmalık.
Evet bunda kesinlikle haklisiniz Ya farkli renk yapin ya da yanip sonsun yansin ariza durumunda degil mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
nyk adlı üyeden alıntı
Hiç aklıma gelmemişti bakım uyarısı olduğu, inşallah öyledir. 950km civarında bakıma götürmüştüm parkettiğimde 1015km deydi. Çok teşekkür ederim. Yağ lambasına benzer bir işaret ve service yazınca direk sağa çekip kontağı kapatmayı bile düşündüm. Haklısınız kullanma kılavuzunu okumamanın sonucu bunlar.
@zuluman Ducati panigale
Genelde ilk yaptigim seydir benim kitapcik/manual okumak. Yeni bir urun aldiysam, motosiklet, disk, bilgisayar, gozluk vs ne olursa olsun. Kutusunu actigim an ilk posetinden cikaririm, kitapcigini okurum. Sonra kuruluma/calistirmaya gecerim. Motosikletin tum kitapcigini okudum ilk aksam
-
aslında çocukken çok severdim ben de herseyini kullanma kılavuzunu okurdum sonra nasıl olduysa zamanla soğudum heralde. Önceki motosikletimi ikinci el almıştım ilk sahibi kullanma kılavuzunu kapalı poşetiyle vermişti, ben de satarken öyle kapalı poşetiyle vermiştim. En iyisi dijital kopyasını indirip oradan ara ara bakmak sanırım.
-
nyk adlı üyeden alıntı
aslında çocukken çok severdim ben de herseyini kullanma kılavuzunu okurdum sonra nasıl olduysa zamanla soğudum heralde. Önceki motosikletimi ikinci el almıştım ilk sahibi kullanma kılavuzunu kapalı poşetiyle vermişti, ben de satarken öyle kapalı poşetiyle vermiştim. En iyisi dijital kopyasını indirip oradan ara ara bakmak sanırım.
Mesela Honda basili olarak degil CD/DVD icerisinde PDF olarak veriyor kullanim/bakim belgelerini. Hatta sadece kendi modelinize ait olmayan, tum Honda modellerinin PDF dosyalarini veriyor. Ben CD/DVD'nin kopyasini aldim attim evdeki NAS cihazima, duruyorlar oyle. Ihtiyaci olan cikarsa upload ederim bir yerlere
Bir kopyasini da telefona attim ne olur ne olmaz diye, yolda filan bakarim gerekirse.
-
Ben mi yanlış düşünüyorum bilmiyorum, öyle ise söylersiniz.
Burada servise suç bulunmuş, pahalı/teknolojik motorlarda öyle midir bilmiyorum(sanmıyorum da) ancak "servis ışığı/ikazı" yanmadan servis bu ikazı nasıl söndürecek birisi söyleyebilir mi?
Bir de "bu ayarın sıfırlanması"ndan bahsedilmiş, böyle birşey var mı? Yani servis ışığı önceden fabrika tarafından belirlenmiş km'lerde yanar, bakım yapıldıktan sonra servis ya da yapmasını biliyorsa kullanıcı tarafından kaldırılır/söndürülür. Yani 1000km'de yanması gereken ama daha yanma zamanı gelmemiş bir uyarıyı "zaten bakımı 950'de yaptım, 1000km'de de yanmasın" diye ayarlama/söndürme olayını ben hiç duymadım.
Bu durum için de servisin yapabileceği tek şey "servis ikazı daha yanmamış, şu şu km'de servis ışığı yanar, merak etmeyin, ya getirin söndürelim, ya da şu şekilde kendiniz söndürebilirsiniz" gibisinden bilgilendirmek olabilir.
Yanlışsam düzeltin lütfen.
-
maktama adlı üyeden alıntı
Ben mi yanlış düşünüyorum bilmiyorum, öyle ise söylersiniz.
Burada servise suç bulunmuş, pahalı/teknolojik motorlarda öyle midir bilmiyorum(sanmıyorum da) ancak "servis ışığı/ikazı" yanmadan servis bu ikazı nasıl söndürecek birisi söyleyebilir mi?
Bir de "bu ayarın sıfırlanması"ndan bahsedilmiş, böyle birşey var mı? Yani servis ışığı önceden fabrika tarafından belirlenmiş km'lerde yanar, bakım yapıldıktan sonra servis ya da yapmasını biliyorsa kullanıcı tarafından kaldırılır/söndürülür. Yani 1000km'de yanması gereken ama daha yanma zamanı gelmemiş bir uyarıyı "zaten bakımı 950'de yaptım, 1000km'de de yanmasın" diye ayarlama/söndürme olayını ben hiç duymadım.
Bu durum için de servisin yapabileceği tek şey "servis ikazı daha yanmamış, şu şu km'de servis ışığı yanar, merak etmeyin, ya getirin söndürelim, ya da şu şekilde kendiniz söndürebilirsiniz" gibisinden bilgilendirmek olabilir.
Yanlışsam düzeltin lütfen.
Kendi motosikletimden ornek vereyim.
https://honda.com.tr/App_Assets/Guid.../Forza-250.pdf
Sayfa33 - Yag degistirme uyari lambasi ve gosterge lambasinin sifirlanmasi.
-
maktama adlı üyeden alıntı
Ben mi yanlış düşünüyorum bilmiyorum, öyle ise söylersiniz.
Burada servise suç bulunmuş, pahalı/teknolojik motorlarda öyle midir bilmiyorum(sanmıyorum da) ancak "servis ışığı/ikazı" yanmadan servis bu ikazı nasıl söndürecek birisi söyleyebilir mi?
Bir de "bu ayarın sıfırlanması"ndan bahsedilmiş, böyle birşey var mı? Yani servis ışığı önceden fabrika tarafından belirlenmiş km'lerde yanar, bakım yapıldıktan sonra servis ya da yapmasını biliyorsa kullanıcı tarafından kaldırılır/söndürülür. Yani 1000km'de yanması gereken ama daha yanma zamanı gelmemiş bir uyarıyı "zaten bakımı 950'de yaptım, 1000km'de de yanmasın" diye ayarlama/söndürme olayını ben hiç duymadım.
Bu durum için de servisin yapabileceği tek şey "servis ikazı daha yanmamış, şu şu km'de servis ışığı yanar, merak etmeyin, ya getirin söndürelim, ya da şu şekilde kendiniz söndürebilirsiniz" gibisinden bilgilendirmek olabilir.
Yanlışsam düzeltin lütfen.
Göstergede normal şartlarda ulaşamadığınız ama belirli tuş kombinasyonlarıyla ulaşabildiğiniz bir yağ bakım odometresi bulunur. Sıfırlandığı zaman saymaya başlar atıyorum 0 dan 5000km olunca bakım ışığı yanar. Bu bakım sayacı 2000km iken de sıfırlanabilir 4995 kmdeyken bakım ışığı yakmamış iken de sıfırlanabilir.
Mesela Mt25/R25 göstergesinde ve bazı motorlarda direk yağ bakım sayacı gözükür özel tuş kombinasyonuna gerek kalmaz bazılarında özel tuş kombinasyonuyla görebilirsiniz.
Servis bilgisayarla motora bağlanıp veya özel tuş kombinasyonu ile göstergeden bakım odometresini sıfırlamalıydı ama unutmuş durum bu şekilde
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Verdiğiniz linkten hem bilmediğim konu hakkında bilgim oldu, hem de farklı motorlarda bakım ve yağ değişim aralıklarının ayrı ayrı sıfırlanıp ayarlanabildiğini öğrenmiş oldum. Bakım aralığı ile yağ değişim aralığının ayrı ayrı sıfırlanabilmesi, zamanı gelmese de sıfırlanabilmesi güzel bir özellikmiş açıkçası.
Bilgilendirme için Teşekkürler.
-
maktama adlı üyeden alıntı
Verdiğiniz linkten hem bilmediğim konu hakkında bilgim oldu, hem de farklı motorlarda bakım ve yağ değişim aralıklarının ayrı ayrı sıfırlanıp ayarlanabildiğini öğrenmiş oldum. Bakım aralığı ile yağ değişim aralığının ayrı ayrı sıfırlanabilmesi, zamanı gelmese de sıfırlanabilmesi güzel bir özellikmiş açıkçası.
Bilgilendirme için Teşekkürler.
Katkim olduysa ne mutlu bana
-
maktama adlı üyeden alıntı
Ben mi yanlış düşünüyorum bilmiyorum, öyle ise söylersiniz.
Burada servise suç bulunmuş, pahalı/teknolojik motorlarda öyle midir bilmiyorum(sanmıyorum da) ancak "servis ışığı/ikazı" yanmadan servis bu ikazı nasıl söndürecek birisi söyleyebilir mi?
Bir de "bu ayarın sıfırlanması"ndan bahsedilmiş, böyle birşey var mı? Yani servis ışığı önceden fabrika tarafından belirlenmiş km'lerde yanar, bakım yapıldıktan sonra servis ya da yapmasını biliyorsa kullanıcı tarafından kaldırılır/söndürülür. Yani 1000km'de yanması gereken ama daha yanma zamanı gelmemiş bir uyarıyı "zaten bakımı 950'de yaptım, 1000km'de de yanmasın" diye ayarlama/söndürme olayını ben hiç duymadım.
Bu durum için de servisin yapabileceği tek şey "servis ikazı daha yanmamış, şu şu km'de servis ışığı yanar, merak etmeyin, ya getirin söndürelim, ya da şu şekilde kendiniz söndürebilirsiniz" gibisinden bilgilendirmek olabilir.
Yanlışsam düzeltin lütfen.
bunun pahalı ya da ucuz olması ile bir ilgisi olduğunu sanmıyorum şimdiye kadar her arabamı ve motorumu servis kilometresi dolmadan bakıma götürdüm hiçbirinde de bakım sonrası ışık yanmadı. Işığı sıfırlamak olarak düşünmeyin bunu. O ışığı tetikleten bir unsur muhtemelen gerisayım sayacı var onu sıfırlamaları yeterli olmalı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)