10+ yildir 100+hp ve 900+cc motosiklet kullaniyorum Amerika'da. Motosikletle hic hiz cezasi yemedim. Arabadan cok yedim ama...
Soru mantikli. Hiz icin dizayn edilen bir sey, hizli kullanilamayacaksa niye alinir? Cevap, daha dogrusu sorunun sorulma sebebi, SS'in amacindan bihaber olmamiz aslinda.
Duz yolda gaza abanmak bir kac defadan sonra bayan bir sey. Asil zevkli olan, ve zevki bitmeyen, hizli viraj almaktir.
Zaten SS asil virajda hizli gitmek icin dizayn edilir. Duz yolda hizli gitmek icin dizayn edilse, aerodinamiyi arttirmak icin surucu asagiya konumlandirilirdi, yuksek hizda stabiliteyi arttirmak icinde tekerler arasi mesafe ve "rake" açisini arttirilirdi. Ama o zaman da hizli viraj alamazdi.
Duz yolda hiz zevk vermez mi? Evet ama onda da asil zevki olusturan sey hiz degil, ivmedir. Yuksek ivme ise her hizda yasanir. Ama dusuk cc ile yasanmaz. Daha hizli bir arac arkadan carparsa belki
Ama dusuk ve orta cc ile de viraj zevki yasanir. Lakin forumda daha cok okudugum gaza abanma ve son hiz... Bu da motosiklet kullanma konusunda genel olarak bilincsiz ve egitimsiz oldugumuzun gostergesi.