Xmax'den Nc ' ye geçerken yaşadığım bir sorun
Reklamlar
-
Arkadaşlar scooter tarzından enduro DCT ya geçtim . Ama geçtiğimden beri sürekli sırt ve boyun ağrısı oluyor. Bazıları oturus pozisyonundan kaynaklı
dedi . Söyledikleri gibi depoyu sıkıyorum kavrıyorum ama belime binen yükü azaltamadığım için sürekli ağrı olmaya devam ediyor . Millet 500 km
yol gidiyor ben 10 km den sonra ağrı hissediyorum Neyi eksik yapıyor olabilirim sizce ?
Konfor sele gidon yükseltme ve çekme mevcut
Reklamlar
-
nc700x vardı bende alıp 3 ay sürdüm sonra sattım hiç rahat değil özellikle selesi gidon yükseltme ve sele yumuşatarak bir nebze rahatlatıyor diyorlar.
-
Nc de super sport gibi yatarak mi gidiyorsunuz? Hic nc kullanmadim ama genelde gordugum suruculer dik oturus pozisyonuna sahip. Acaba selenin arka tarafina oturup gidona ulasmak icin egilmek zorunda mi kaliyorsunuz? Daha ileri oturup dik surus yapamazmisiniz?
-
arifziyaar adlı üyeden alıntı
Nc de super sport gibi yatarak mi gidiyorsunuz? Hic nc kullanmadim ama genelde gordugum suruculer dik oturus pozisyonuna sahip. Acaba selenin arka tarafina oturup gidona ulasmak icin egilmek zorunda mi kaliyorsunuz? Daha ileri oturup dik surus yapamazmisiniz?
Depoya yakın ve dik oturuş pozisyonum var hocam . Ama yine de ağrı yapıyor
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
-
Süspansiyonlarıda gayet sert,yakıtı dışında ben bir cazibesini göremedim
-
X-City 250 ile de, NC750x ile de ve CB500F ile de uzun yol yaptım, hepsi de rahattı.
Belin dik değil hafif kambur ve vücudun hafif öne eğik durması daha rahattır, bu şekilde arka amortisörden darbe geldiğinde direkt omurlarınıza yemezsiniz, gövdenin öne arkaya yaylanmasıyla sönümlendirirsiniz.
NC'nin arka amortisörü biraz serttir, çukur tümsek falan rastladığınızda sıfır rebound dampening'i sebebiyle direkt kabaete ve oradan yukarı vurur; önyükleme ayarını yumuşatmayı ve hafif kambur ve öne eğik kullanmayı deneyebilirsiniz.
-
Rahmetli Barkın Bayoglunun bir videosunda dediği bir söz var
bizim dedelerimiz at sırtında yollar gitmiş ata nasıl biniyorsan motosiklette aynı demişti dimdik kazık gibi olduğunuz için yoldaki amortisorun ememedigi enerji direk omurgaya vuruyor ve ağrı yapar sayın Cyan in dediği hafif kambur olacaksın omurga da süspansiyon gibi gelen şoku atacak
-
Motto akademi,. Honda güvenli sürüş veya Yamaha riding akademiye gitmenizi tavaiye ederim. Zira beyninizde kalıplaşmış bir oturuş düzenine sahipsiniz kanaatindeyim. Ancak eğitim alarak çözülebilir.
Bu tür bir imkanınız yoksa rahmetli Barkın abimin videolarından da büyük fayda görürsünüz. Kazasız sürüşler
-
Ogretmen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar scooter tarzından enduro DCT ya geçtim . Ama geçtiğimden beri sürekli sırt ve boyun ağrısı oluyor. Bazıları oturus pozisyonundan kaynaklı
dedi . Söyledikleri gibi depoyu sıkıyorum kavrıyorum ama belime binen yükü azaltamadığım için sürekli ağrı olmaya devam ediyor . Millet 500 km
yol gidiyor ben 10 km den sonra ağrı hissediyorum Neyi eksik yapıyor olabilirim sizce ?
Konfor sele gidon yükseltme ve çekme mevcut
Konfor seleyi peşinen motosikleti daha kullanmadan mı aldınız?
Gidon yükseltme aparatını da sanırım aynı şekilde doğrudan aksesuar, alırsam daha rahat ederim diye aldınız.
Konfor ekipmanlarını, daha orjinalini denemeden ve kullanmadan alıp kullanmak sıklıkla yapılan hatalardandır. Sele değiştirildiğinde oturuş pozisyonu da değişir, gidon yükseltmek/açısını değiştirmek/bağlantı noktasını ileri geri kaydıran eklenti kullanmak ise tüm dinamiği değiştirebilir.
Size nacizhane önerim ilk olarak standart seleye dönün ve gidon yükseltmeleri iptal edin.
Ardından gidon bağlantılarını gevşeterek (lütfen bu kısma dikkat) çok küçük açı değişiklikleri ile gidonun sizden uzaklığını değiştirmeye, her değişiklik sonrası en az 10 km kadar kullanıp sonuçlarını değerlendirin.
Büyük ihtimalle gidon yüksekliğinin fazlalığı sizi olmanız gerekenden daha dik oturmaya zorladığından dolayı yük omurganıza çok fazla bindiğinden bel,sırt,kol ve omuz ağrıları çekiyorsunuz. Biraz zahmetli ve deneme/yanılma yöntemidir ama emin olun işe yarar. bu yöntemin işe yaramadığı durumlarda kullanıcı gidon yüksekliğinin sorun olduğunu tespit ederse ancak o zaman gidon yükseltme veya kaydırma ekipmanlarına yönlenmelidir.
Ne var ki en ufak aksesuar dahi ciddi rakkamlara satıldığından, satıcılar da sizin "herşeyi olsun tam olsun" iç güdünüzden yararlanıp sağlığınızı olumsuz etkileyebilecek donanımları da peşinen edinmenizi sağlıyorlar.
Yukdarıda anlattığım yöntemi deneyin, sabırlı olun ve gerekirse 7-8 deneme yapın. Hala olmadı ise gidon yükseltme aparatınızı geri takıp aynı işlemleri tekrarlayın. Probleminiz büyük ihtimalle çözülecektir.
-
Ogretmen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar scooter tarzından enduro DCT ya geçtim . Ama geçtiğimden beri sürekli sırt ve boyun ağrısı oluyor. Bazıları oturus pozisyonundan kaynaklı
dedi . Söyledikleri gibi depoyu sıkıyorum kavrıyorum ama belime binen yükü azaltamadığım için sürekli ağrı olmaya devam ediyor . Millet 500 km
yol gidiyor ben 10 km den sonra ağrı hissediyorum Neyi eksik yapıyor olabilirim sizce ?
Konfor sele gidon yükseltme ve çekme mevcut
Motosiklet maalesef size uygun değil. Herkes görmezden gelip satıcıların analiz ve bunu düşünme yeteneği olmadan motosikletleri satıyorlar. Bu gibi durumlar yaşıyorsanız ne yaparsanız yapın konfor seleler gidon yükseltme alçaltma farklı durumlar vs. belirli bir yüzde rahatlatacaktır. Fakat uzun vadede yine aynı problemleri yaşayacaksınız. Tükiyede yaptığımız en büyük hata kullanıcı yorumlarını çok dikkate alarak kendimizi bir şeyden anlamadığımızı düşünmek. Herkes çıkıyor şu motor çok rahat yayla gibi vs yine aynı durumlar ekipmanda daha çok yaşanıyor sessiz kask mevzuları gibi... Yaşanılan tecrübeler boy ve kilo ve anatomik yapınıza göre her motor birbirinden çok farklı geri dönüşler verecektir. Heralde 50 60 kere motosiklet değiştirmiş ve çok fazla motosiklet denemiş biri olarak şunu net birşekilde söyleyebilirim. Bir motosikleti size tavsiye etmek ve çok konforlu olabileceğini söylemek marmara depreminin nezaman olacağını tahmin etmek kadar zor ve karmaşık bir durumdur.
Peki şimdi ne yapıcaz. Bir süre denemeler yapın. Öyle depo sıkma yok dik oturma gibi vs şeylerle durumu zaten çözemeyeceksiniz. Motoiskletin ağırlığına ve stabilitesine alışın. Pes etmeden bir süre aralarda dinlenerek motosikleti kullanın 1 gün uzun kullanıp 1 2 gün kendinizi dinlendirin. Eğer durum devam ediyorsa maalesef motosikleti değiştirme zamanı gelmiştir. Kendinize yeni bir motosiklet bakmaya başlayın. Fakat bunu videolar izleyerek buradan tavsiyeler alarak değil. Şansınız varsa markalar ile görüşerek eşten dostan rica ederek deneyerek bir seçim yapın.
Ben tenereye binip sadece benzin alarak 600 700 km gidebiliyorum. Aynı motoru siz kullanın belki 5 km sonra heryeriniz ağrıyacak. Nekadar modifiye yaparsanız yapın anatomik yapıyı değiştiremessiniz. Dolayısıyla denemek en sağlıklısı.
-
Ek olarak Depoyu bacaklarınla cok sıkma.
Benim düşük cc motor; commuter; depoyu neredeyse hiç sıkmıyorum. Sıktıgım zaman 15 20 dk sonra bel cukurum ve bacaklarım agrımaya baslıyor
-
Değerli meslektaşım, benim tavsiyem yine skuter hatta maksi-skuter tarzına dönmen yönünde, sağlıklı sürüşler dilerim.
-
Baston oturuş şeklini acilen bırakmalısın.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Değerli yorumlarınız için teşekkürler. Motoru seveerek ikinci el olarak aldım. Satmayı istemiyorum. Son ana kadar doğru oturuşla alışmaya çalışacağım ama olmaz ise mecburen satıp xmax 300 e falan dönebilirim . İnşaAllah buna zorunda kalmam .
-
Bellik taksan, bir nebze rahatlayabilirsin.
Ama ucuza kaçmadan tabii belini tam saran bir şey alman gerek, Askerdeki palaska mantığı gibi düşün çok şey değiştirir bele binen yükü alma anlamında.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Bellik taksan, bir nebze rahatlayabilirsin.
Ama ucuza kaçmadan tabii belini tam saran bir şey alman gerek, Askerdeki palaska mantığı gibi düşün çok şey değiştirir bele binen yükü alma anlamında.
Bu iyi bir fikir olabilir aklıma gelmemişti. Deneyeceğim ama kemer gibi olan belliklerden mi bahsediyorsunuz yoksa sırtı saranlardan mı
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
-
İşin ilginç yanı Xmaxden Nc ye geçip sonra bu sorunu yaşamanız. Çok garip bir durum. Yanlış anlamayın, neden garip dediğimi açıklayayım.
Xmax kendi sınıfında en konforsuz skuter olarak bilinir. Arka amortisör sertliği yüzünden en ufak tümsekte insanı zıplatan yapısı var.
Bende eski bir xmax 250 sürücüsüyüm. 2015 model Xmax250 abs den Honda Nc700dc integraya geçtim, baya rahat ettim.
Aslında Xmax250de de büyük bir şikayetim yoktu, amortisörlerinin sert yapısını bilerek aldığımdan Xmax 250 den de gayet memnundum.
Açıkçası NC700d integra da endurolar gibi yaylanan yumuşak amortisörlü bir motor sayılmaz ama xmax den çok daha konforlu diyebilirim.
Acaba Nc yi kullanırken kendinizi kasıyor olabilir misiniz? Bazen insanlar bir üst cc ye geçince istemsiz olarak alışma sürecinde kendini kasabiliyor ve bunu da fark etmiyor.
Kendinizi motosiklet üzerinde biraz daha rahat bırakmayı deneyin , yükü sadece ayaklara ve dizlere verin, ayrıca boş bir alanda yeni motosikletinizle slalom, yavaş gitme, 8 çizme vb. gibi hakimiyet çalışmaları yapmanızı da öneririm. Belki faydası olur.
Ayrıca bellik (böbrek koruma) diye satılan ürünlerin de uzun yolda oluşan bel ağrısılarını azaltmaya faydası oluyor. Uzun yolda denedim, gerçekten faydalı. Çok pahalı bir ürün almanıza da gerek yok, uygun fiyatlı 4riders, armode, prohel, zandona gibi markaların ürünleri de gayet güzel iş görür.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
İşin ilginç yanı Xmaxden Nc ye geçip sonra bu sorunu yaşamanız. Çok garip bir durum. Yanlış anlamayın, neden garip dediğimi açıklayayım.
Xmax kendi sınıfında en konforsuz skuter olarak bilinir. Arka amortisör sertliği yüzünden en ufak tümsekte insanı zıplatan yapısı var.
Bende eski bir xmax 250 sürücüsüyüm. 2015 model Xmax250 abs den Honda Nc700dc integraya geçtim, baya rahat ettim.
Aslında Xmax250de de büyük bir şikayetim yoktu, amortisörlerinin sert yapısını bilerek aldığımdan Xmax 250 den de gayet memnundum.
Açıkçası NC700d integra da endurolar gibi yaylanan yumuşak amortisörlü bir motor sayılmaz ama xmax den çok daha konforlu diyebilirim.
Acaba Nc yi kullanırken kendinizi kasıyor olabilir misiniz? Bazen insanlar bir üst cc ye geçince istemsiz olarak alışma sürecinde kendini kasabiliyor ve bunu da fark etmiyor.
Kendinizi motosiklet üzerinde biraz daha rahat bırakmayı deneyin , yükü sadece ayaklara ve dizlere verin, ayrıca boş bir alanda yeni motosikletinizle slalom, yavaş gitme, 8 çizme vb. gibi hakimiyet çalışmaları yapmanızı da öneririm. Belki faydası olur.
Ayrıca bellik (böbrek koruma) diye satılan ürünlerin de uzun yolda oluşan bel ağrısılarını azaltmaya faydası oluyor. Uzun yolda denedim, gerçekten faydalı. Çok pahalı bir ürün almanıza da gerek yok, uygun fiyatlı 4riders, armode, prohel, zandona gibi markaların ürünleri de gayet güzel iş görür.
Hocam ben xmax ile bir günde 500 km yaptım. Açıkçası yormamıştı beni amortisör veya koltuk sertliği beni çok zorlamıyor. Aslında sorun oturuş pozisyonu galiba insanlar anlatıyor bana. Depoyu sık, kavra, pedlere bas, dik otur, kambur otur, omuzlar düşük diye. Hepsini uyguluyorum veya uyguladığımı zannediyorum bilmiyorum ama hala çözemedim işi. Motoru sevdim satmak istemiyorum bu meseleyi çözmek istiyorum. Alalı 2000 km ye yakın oldu hala ağrılar devam ediyor çözemedim bu scooter dan motosiklete oturuş pozisyon işini galiba
Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.
-
Ogretmen adlı üyeden alıntı
Bu iyi bir fikir olabilir aklıma gelmemişti. Deneyeceğim ama kemer gibi olan belliklerden mi bahsediyorsunuz yoksa sırtı saranlardan mı
https://www.motosikletaksesuarlari.c...4aAoD-EALw_wcB
Bu tarz bir ürün iş görür. iyice sıkıp kuyruk sokumunu da motosikletin arka seleye doğru ivme kazandığı yere sabitlersen rahat rahat gidersin, bir ara emanet bir naked motosiklet sürmüştüm, dik durmak ve rüzgar yemek dışında işe yaramıştı.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
Arkadaş, herkes oturuştan bahsetmiş. Adam zaten doğru oturuşu yaptığını belirtmiş.
Sevgili kardeşim, bence mutlaka bir hekime görün. Xmaxte kambur, ayaklar ilerde ve yaylım bir oturuş var. Bu makinada bu sorunu yaşaman hele ki 10 km’de normal değil. Bence mutlaka bir hekime git ve derdini anlat.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)