Neden Otomatik vites Superspor/Commuter/Naked yok? - Buyrun konuşalım
Reklamlar
-
Evet merakım bu.
Honda CB 125 mesela. Yada Yamaha YBR. 125'lik yada 150'lik makinalara yani görünümü böyle olan motorlara otomatik vites neden yapılmıyor?
Örneğin CB 125 otomatik olsa çok daha güzel olmaz mı hayat? Mekanik aksam daha az yer kaplıyorsa da; daha geniş bagaj sunsalar ya bize.
Not: NC750 Honda'yı biliyorum. 8-15k bareminden söz ediyorum.
Reklamlar
-
iyi bir otomatik vites ünitesi pahalıdır. maliyeti yüzünden saydığınız modellerde uygulanamaz.
scooterda kullanılan teknikse çok güç kaybı yaşatır.
manuel vitesin hem üretimi hem kullanımı ekonomik.
-
otomatik vitesin nasıl çalıştığını inceleyin sorunun cevabı anırıyor olacak
-
Mesela ben otomatik vites bir naked almazdım.
-
Otomatik vites genel şartlarda performans ve yakıt tüketimi bakımından başarızdır (yeni teknolojilerde bu durum kapatılmaya baslandı)
SS tarzı hız amacıyla yapılmış bir motora performans düşürücü bir sistem kurulması anlamsız olur.
125 cc motorlarda herkesin aradığı da "ekonomiklik, hız, az yakıt" , otomatik vites oldugunda
Daha pahalı olacaktır
Yakıt konusundaki ekonomikliğini yitirecektir
Hız konusunda performans düşüşü yaşayacaktır.
Sanırım siz hariç kimse almaz
-
250 lik makine nasıl 25-30 bin olur diye sayfalar dolusu konuşulurken ,otomatik vites isteği çok ironik olmuş . Quick shifter belki ; ki firmalar 1 vida maliyetini bile ince hesaplarken otomatik vites şu aralar çok zor.
Benim motor dct kullanımı çok rahat ama insan ışığa yaklaşırken şöyle hafif bir ara gazı vermek istemiyor değil ama namümkün dct de.
-
maliyet!
saydigin modellerin hepsi ilk motor yada daha gundelik isler icin (cc bakimindan) kullanilan modeller
dolasiyla bu modeller fiyat performans olarak önemlidir
otomatik vites daha pahalidir, tamiri de daha zor ve maliyetlidir, bu modelleri alanlar genelde kendileri kurcalamak isterler ucuz olduklari icin.
ama zamanla maliyet, uretim teknolojileriyle dusecektir ozaman dedigin kesinlikle olacaktir.
-
Elektrikli bi motor al. Al sana otomatik vites
-
-
neden 1.4 dizel lamborghini yok?
-
Ben de bi soru sormak istiyorum
4 silindirli 1000 lik scooter neden yok ?
Çift silindirli 750 lik integra var o niye yok ?
-
2008 yilinda izmirde dorado corvus modelini kullanmiştim.
otomatik.
Demem o ki,adamlar 11-12 sene evvel yapmişlar.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
2008 yilinda izmirde dorado corvus modelini kullanmiştim.
otomatik.
Demem o ki,adamlar 11-12 sene evvel yapmişlar.
O motordaki scooter varyatör sistemi olmasın? Nasıl otomatikti?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------
newmoto76 adlı üyeden alıntı
O motordaki scooter varyatör sistemi olmasın? Nasıl otomatikti?
Şimdi gördüm. Aynen scooter varyatör sistemi varmış alette..
-
Hep olsa da binsek dediğim bir türdür ( Henüz var olamayan ) Sırf ss görüntüsü yüzünden bile alınır varsın biraz daha fazla yaksın o havası yeter :-)
-
Ben biraz işin keyif kısmındayım. Şahsi arabam da şirket arabam da otomatik vites, 6 senedir düz vitesli araba neredeyse kullanmadım. Hala arabada debriyaj pedalı ve sağımda manuel 5-6 vites arıyorum. Motosiklete başlarken de otomatik vites bir scooter alırım diye başladım ama çat çat sol alttan vites değiştirmek bana daha keyif veriyor.
-
ARkadaşlar cevap vermiş kendi açımdan ve birçok sürücü açısından şöyle; motosikletteki esas keyif veren şeylerden biri şanzumanla oynamak, vites yükseltmeyip keskin virajlarda yüksek devir kullanmak, ara gaz verip vites düşürmek ya da şehir içinde uyuz uyuz 3 binde vites yükseltmek, kimse bu zevki elinden alınsın istemez.
-
Honda DCT adi altinda VFR1200 lere sundu tam otomatik sanzuman...
Benim makinada quick shifter var yukari
-
Sorunun cevabı değil ama, alacağım motosiklette otomatik vites olmasını istemezdim. Motoru sürdüğünü hissettiren bence gaz verme vites arttırma düşürme debriyaj gibi şeylerdir arabadada aynı şekil. Bişey yapacaksinki sürdüğünü hissedesin. Sadece rüzgarla hızla olmaz bence. Otomatik vitesi sadece şehir içinde kullanacağım bir motor alacak olsaydım tercih ederdim trafikte bezmemek için.
-
Mersin İl Temsilcisi
Honda Dn-01 , africa twin triptonik bile tutmadı.
Kullandığı alete hakim olma güdüsü de ele alınmalı.
-
Kusura bakmayın ancak maliyet diye tutturulmuş.
Maliyet düşündüğünüz kadar yüksek değil. Hatta yeni değil çok eski bir teknoloji. Arge dahi çok cüzi rakkamlar tutacakken getirilmemesinin nedeni piyasayı doyurmaktır.
Şöyle izah edeyim;
* Dünyada en çok satılmış modellerden birisini inceleyin
* Bu motosiklet dünyanın en az yakıt tüketimine de sahiptir
* Fiyatı çok makuldür (en son çıkan model hariç), herkes tarafından kolaylıkla ulaşılabilir
* Kullanımı aşırı şekilde kolaydır
* Viteslidir ancak manuel debriyaj bulunmaz, yani bu mantık ile spor kullanım için mükemmeldir (bkz. quick shifter)
* Çok yüksek performans beklenmeyen spor modeller dahil tüm motosikletlere uygulanabilir
Honda SuperCUB / Honda Wing-GO / Yamaha Crypton
Sorun teknoloji veya pahalılığı, yeterliliği v.s. değil. Piyasa doyurmamaktır. İşlere biraz da satış stratejileri açısından bakmak gerek değil mi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler