MT25/R25 Çok Yakıyor Efsanesi
Reklamlar
-
Merhabalar yaklaşık 1 aydır mt25 kullanıyorum.
İnternetten mt25 videoları izliyordum çok yaktığından bahsediyorlardı yorumlardada okuyordum,aklımda hep bir soru işareti kalmıştı.Bugün trip metreyi sıfırladım gayet sakince otoyolda 6.vites 80-90 ile gittim tüketim 2.7lt/100km'ye kadar düştü.Şehir içine girip karmaşık kullandığımda ise 3.0lt/100km'ye çıktı.
Eğer siz 13.500 devirde sürerseniz 20 litre bile yakabilir önemli olan nasıl kullandığınızdır.90 ile giderek pcx kadar yakıyor alet.
Reklamlar
-
90 la gitmek için neden pcx yerine mt25 aldın? Düz yolda sabit 90 la mt09 da 3.5-4 lt arası yakıyor. R25/mt25 biraz yürütmek istediğinizde hacmine göre deli gibi yakan motorlar inkar edilemez
-
Trafikte iş cıkısı saatlerinde felan kullanıma bağlı cok değişiyor.
Benim evim aşırı yokuşlu bir yerde, işe giderken motor tam ısınmadan o yokuşu çıkmam ve trafiğe girmem gerekiyor.
Bu zamana kadar şehir içinde 4,2 - 4,5 ve performanslı kullanan biri değilim. Uzun yolda 3,6 yı gördüm.
-
motorun alt devirleri ölü olunca sollamak yada 2 kişiyseniz yüksek devirlerde sürüyor insan ister istemez o zaman yakıyor ancak bende 2.motor olarak r25 var 2018 model abs'li kendi trip metresinde ortalama yakıtı 3.6-3.8 arası yazıyor hemen hemen de tutuyor ama eski kasalar sanırsam yazılım vs farkından biraz daha fazla yakıyor
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
90 la gitmek için neden pcx yerine mt25 aldın? Düz yolda sabit 90 la mt09 da 3.5-4 lt arası yakıyor. R25/mt25 biraz yürütmek istediğinizde hacmine göre deli gibi yakan motorlar inkar edilemez
Ara hızlanmalar ve kaçmak için mt25 aldım.Bu motoru 50km kullansam bile yormuyor.Pcx ile 8 bin devir titreye tireye gideceğime bununla 6.ya takar 100'le giderim.Pcx sürekli tapagaz giderek yoruyor.Ayrıca 110'a kadar 3lt civarı yakıyor.
-
kardeş ferrari ile 90 la gitsen oda az yakar mantık buysa, ara hızlanma yap, trafikte kal 130 140 sabit git bakalım motorun hakkını bi ver ondan sonra bakalım az mı yakıyor çok mu yakıyor :D
-
Evet verdiğiniz bilgiler doğru. Bu sadece tek motor için değil çoğu motosiklet ve otomobilde de aynı şekilde.
R25 için konuşmak gerekirse arkadaşımda 2018 model 2019 çıkışlı Euro4 Abs li modeli var. 5000 kmyi devirdi rodaj çoktan bitti. Yamaha, Euro3 r25 e göre Euro4 Abs modeli 1-1.5 lt daha az yaktığını söylüyor. Dün 120 km kadar yol yaptık benim 2014 model 48 binde Cbr250, şehiriçi ve şehir dışı 100-120 ortalama hızda hesapladık 50 tl r25, 30 tl cbr250 yaktı. TL hesapladık çünkü ben 30 tl lik almıştım oda 50 tl lik. Eve geldiğimizde ikimizinde tek diş ışık yanmaya başladı. R25 hakikaten çok yakıyor. R25 e az yaktırmak için dediğiniz gibi 6.viteste 80-90 km hızda gitmek lazım ve 7 bin devri geçmemek lazım.
-
Efsane değil,rezillik. 600cc ile aynı yaktığı oluyor,gaz devamlı açıkken. Ama 600luk gibi de gitmiyor. Çok yakıyor,gereksiz
-
2017 mt-25 sahibi idim, şimdi 2018 mt-07 sahibi. Aynı yakıyorlar hatta mt-07 daha az yakıyor. Cebimden çıkana mı inanacağım yoksa senin bir seferlik yaptığın test ölçümüne mi? İki motoruda 12000km kullandım ve ona göre yaptığım gözlemi paylaştığımı da belirtmek isterim.
-
Bu durumda efsanevi bir şekilde çok yakıyor diyebiliriz
-
Efsane felan da değil gayet gerçek. CBR'ımı nasıl kullanıyorsam aynı şekilde kullanıyordum. Onda 2lt'yi geçmezken R25 5'ten aşağı düşmüyor.
CBR 500'ü olan bi' abimle yola çıktık, onun 60TL yaktığı yerde ben 80 verdim.
He gülü seven dikenine katlanır o ayrı da, motorun haddinden fazla yaktığını kimse inkar edemez.
-
Düşük devir sürerek yapılan ölçüm gerçekçi olmaz. Her motorun verimli olduğu devir aralığı vardır. Uygun viteste giderek sürmek lazım. Bu da genelde gazı kapatınca kompresyonla yavaşlama ile gazı açınca hızlanma sağlayabilecek aralıktır. O motora 2.7 yaktırıyorsanız acilen hızlanmanız gerektiğinde gaz açmak sizi kurtarmayacak ve vites düşmekle zaman kaybedeceksiniz demektir. Hele ki bu duruma efsane demeniz o motorları kullanan yüzlerce insanla dalga geçmek gibi bir şey olmuş.
-
Ben 2017 de r25 aldım sıfır. çok gazladığımda 6-7 hatta geçiyordu ki öyle hayvan gibi abanmıyordum. normal şehiriçi kullanım 5 litrelerdeydi bigün 40km yol yapayım dedim dediğiniz hızlarda çok sakin sadece tüketim ne kadar düşüyor merak ettim. 4.2 lere felan düştü.
Sıfır mt 25 aldım absli bikaç ay önce ortalama tüketimim 4.2 civarıydı.
En son mt 07 aldım gazladığım halde ortalama tüketim 5.2 felandı.
250cc 20litre yakamaz gazlasanda yakmaması lazım yani. 200cc ktm kullandım en fazla 2.7 e geldi. artçıyla kullanınca sakin kullanıyordum 1.7 yakıyordu.
dominar kullandım ortalama 3-4arasıydı.
duke 250 kullandım oda 3-4 arasıydı.
2018 abs li r25/mt25 ler gerçekten çok fazla yakıyor. abs li lerde iş değişmiş 1-1.5 litre fark var. ama yinede çok bence mt 07 ortalamam tüketimim 5.2 çünkü
-
Cbr650 5.5 lt ortalama şehir içi. Rakamlara bakılırsa bizim ki hiç yakmıyor. Sonuçta 4 silindir istendiğinde sağlam giden bir motor
-
Bende 2016 R25 vardı , karma sürüşte ortalama 3.8 litre gösteriyordu , bence gayet iyi
-
Bu devirde 250 cc olup, normal kullanimda bile 4 litre ve uzeri yakan bir motosiklet nasil övülüyor anlamadim. Dünyadan hic haberiniz yok anlasilan, o yakitla giden hibrit, koca koca arabalar var, teknolojinin doruk noktasi büyük hacimli BMW motosikletler var. 250 lik 30 kusur beygir motor icin halen 4 litre tuketim iyidir diyenlerin akli ile zoru var anlasilan. Benim CB125F sehir icinde bile 2.1 litre yakiyor bu bile beni cok fazla rahatsiz ediyor, 125cc 10 beygirlik makina bu kadar yakarmi diye, satma konumuna geldim motoru. İlginc insanlar var yurdumuzda, ya paralari cok, yada akillari tam degil gercekten.
-
Mossberg500 adlı üyeden alıntı
Bu devirde 250 cc olup, normal kullanimda bile 4 litre ve uzeri yakan bir motosiklet nasil övülüyor anlamadim. Dünyadan hic haberiniz yok anlasilan, o yakitla giden hibrit, koca koca arabalar var, teknolojinin doruk noktasi büyük hacimli BMW motosikletler var. 250 lik 30 kusur beygir motor icin halen 4 litre tuketim iyidir diyenlerin akli ile zoru var anlasilan. Benim CB125F sehir icinde bile 2.1 litre yakiyor bu bile beni cok fazla rahatsiz ediyor, 125cc 10 beygirlik makina bu kadar yakarmi diye, satma konumuna geldim motoru. İlginc insanlar var yurdumuzda, ya paralari cok, yada akillari tam degil gercekten.
Yorumunuz biraz abartılı olmuş atla deveyi kıyaslamışsınız. birisi ayrı ayrı turbo beslemeli ve elektrik motoruna sahip 1.5 tonluk araç diğeri atmosferik 10 beygirlik el kadar motora sahip 100 kiloluk bir motosiklet. Hbyrid sistemlerin az yakma sebebi sıkışık trafikte ilk hareketi elektrik motoruyla veriyor olması. Çoğu zaman içten yanmalı motor çalışmıyor bile Elektrik motoruyla hareket sağlanıyor güce ihtiyaç olduğu zaman içten yanmalı motor devreye giriyor. İçten yanmalı motorun yarı çalışıp yarı çalışmadığı bir çalışma döngüsünde 4 litre yakması çok normal hele sıkışık trafikte. Elektrik motorunu ve bataryaları çıkarttığınız zaman yakıt tüketimi normal bir arabaya 8-9 litrelere döner.
Cb125f 2 litre yakıyorsa öpüp başınıza koyun motosiklet aleminde 2 litreden az yakan motor yok. Bu arada hacim büyüdükçe yakıt tüketimi de azalır.
-
Bende iki defa r25 aldım ama baktım 100’ü asla geçmediğim bir makine o zaman ne diye 4 litre yakan bir motora biniyorum deyip en son mt-125 aldım.100 km’de 1.8 litre yakıyor.250’likleri biraz zevk meselesi.
-
evet cidden fazla yakıyor bir 250cc ye göre fakat zevkli olmasından dolayı ben katlanıyorum
-
NC ile 6. vites 90 ile gittiğimde 2,3-2,5 lt yakıyor. Bu durumda MT25/R25 yine fazla yakıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)