Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Kullanımı Göz Bozulma İlişkisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba, bu bahardan beri yaklaşık 8 aydır motosiklet kullanmaktayım. öncesinde görüşümde hiç bir problem yaşamazdım ancak uzağı seçememeye başladım yaklaşık 1 aydır. Özellikle motordan indikten hemen sonrasında daha belirgin bir biçimde bunu hissediyorum.. kaskın vizörü sürekli açık kullanıyorum (kapatınca klostrofobik etki olması sebebiyle)ve ister istemez gözlerim sulanıyor..(130km/s e kadar vizör açık kullanabiliyorum sonrasında mecburen vizörü indiriyorum). bu durumun göz bozulmasıyla direkt bir ilişkisi var mıdır? yoksa sadece yaş ekran kullanımı vb. şeylerden dolayı mıdır? henüz göz doktoruna gitme fırsatım olmadı.. sadece bu şekilde vizör açık motosiklet kullanıp kısa sürede gözlerinden şikayet etmeye başlayan arkadaşlarımız var mı aramızda onu merak etmekteyim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Rüzgar yedikten sonra göz kuruluğu oluşur, göz bozulmasına motosiklet değil kullanım tarzın neden olacak gibi geliyor.

    Klostrofobik etki nedeniyle de olsa kaskı öyle kullanman uygun değil. kaska böcek izmarit yaprak bi sürü şey carpabiliyor, birisinin gözüne gelmedi ile ani refleks olarak kaza yapman kacınılmaz olur.
    foxtrot bunu beğendi.

  3. #3
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    göz kuruluğundan geçici odaklanma sorunu yaşıyor olabilirsin bende doktor böyle bir şey demişti göz damlası ve dinlendirici gözlük vermişti
    foxtrot bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Yaşiniz kaç?

  5. #5
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Foxtrot yanlış yapıyosun .
    En az 150 km hızdan sonra vizoru kapat hatta sen vizoru cikar hic takma 👍👍👏👏👏.
    Ben ki ben 30 km hizla giderken bile vizor kapali toz gelir sinek gelir göz bu tamiri yok 👍

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Klostrofobik bir durum varsa Kross kullanan arkadaşların kullandıkları kasklarda takılan gözlükleri tercih edebilirsiniz. Böylelikle göz kuruluğundan kaynaklanması muhtemel görüntüde bozulma ve sağlık sorunlarından kurtulabilir, farkında olmadan aldığınız anormal riskin de önüne geçersiniz.

    Bu şekilde kullanımdan bir süre sonra psikolojik olarak adaptasyon sağlayıp vizöre de dönmeniz olasıdır



    Bu tip bir kask satın alabilir veya kaskınız bunun için uygunsa vizörü tamamen çıkartabilirsiniz. Ayrıca bu tip kaskların üzerlerindeki parça çıkarılabilir. tek sıkıntı genellikle daha uzun yapıda kasklardır, yüksek hızlarda başınızı çevirdiğinizde rüzgar etkisini sağlam hissettirir. Yine de emin olun ki vizör açık veya vizörsüz kullanıma göre anormal rahat edersiniz
    foxtrot bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşiniz kaç?
    Yaş 30 hocam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------

    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Foxtrot yanlış yapıyosun .
    En az 150 km hızdan sonra vizoru kapat hatta sen vizoru cikar hic takma 👍👍👏👏👏.
    Ben ki ben 30 km hizla giderken bile vizor kapali toz gelir sinek gelir göz bu tamiri yok 👍
    İç vizör surekli kapali gece hariç elbette.. gozun onunde surekli bir koruma var en azindan sineğe böceğe karşı.. ha aradan girer vs bilemem elbette.. ancak vozoru kapattigimda hava akisi duruyor tamamen nerdeyse kaskın modeli itibari ile de sirkulasyonu cok iyi degil cene tarafinda ve ustte 1 er adet hava girişi var o kadar (nexx sx100) bu da ister istemez klostrofobik etki yaratiyor.. nefesim daralıyor.. normalde klostrofobik bir insan değilim asansörde falan kalmışlığım vardır, telaşa gelmem.. belki klostrofobik kelimesi kaskın bana yaşattığı etkinin tam kelime karşılığı değildir bilemiyorum. Hatta geceleri mecburen kapattigim için en alttan bir tık açık bırakıyorum vizörü..

  8. #8
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    ben 30-40la giderken bile kapatıyorum sen 130 diyorsun ileriye dönük yapay göz yaşı kullanmaya başlarsınız sonra arkası gelmeye başlar
    foxtrot ve Shrieker bunu beğendiler.

  9. #9
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Belki görüş alanı daha geniş olan kaskları denerseniz klostrofobik etkiyi azaltabilirler.
    foxtrot bunu beğendi.

  10. #10
    RÇ1978 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2018
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kuba 100 T9
    Öncelikle mutlaka iyi bir göz doktoruna görünüp durumun ne olduğunu öğrenin ve varsa gereken tedaviyi görün ayrıca görüş eksikliği varsa bahsi geçen hızlardan çok daha yavaş gitmeniz gerekir tavsiyem acilen yavaşlamanızdır

  11. #11
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    vizörü tam kapatma.
    tam kapatmanın bi tık yukarısı yap. bide öyle dene.
    olur da göz ameliyatı olursan sakın motorla gitme bu da aklında bulunsun.
    ben öyle bir hata yaptım. eve nasıl gittiğimi bi ben bilirim bi Allah bilir.

  12. #12
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    doktorların söylediğine göre gözlerinizi ovalamak bile ben kör olmak istiyorum kelimesiyle eş anlamdaymış. öyle hassas bir organ yani. kaldı ki yolda giderken toz toprak sinek taş vb. şeyleri düşününce kesinlikle vizörsüz yada gözlüksüz kullanılmaması gerekir. benim göz kapağıma arı çarptı ya düşünün yani tam gözümü kırptığım anda birde yani saniselik olayla teğet geçti. şakaya gelmez bu iş bir an önce çaresini bulmanız gerekir. hiç olmazsas gündüzleri güneş gözlüğü takın

  13. #13
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Güneş vizörü varsa onu kullanabilirsin(aydınlıkta) daha havadar oluyor.
    Diğer türlü bildiğim kadarıyla göz kuruluğu hariç kötü bi etkisi yok kaskın.

  14. #14
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Henüz çevredeki bir aracın lastiğinin sapan gibi fırlattığı bir taş parçasının gözüne isabet etmediği herhangi bir motosiklet sürücüsünün vizör (a.k.a. wind-shield) ya da kaskın kendisini kullanmamasını anlayışla karşılıyorum. Genelde önlemlerin ilgi görmesi için gerektirecek bir tecrübenin edinilmesi gerekiyor.

    Göz hastalığınızın durumunu tam anlayamadım; klostrofobi yanlış bilmiyorsam kapalı ortamda kalma korkusu. Kapalı kaskın bu etkisi belki önlenemez ancak bu durumda diğer araçların farlarının gözlerinize zarar vermemesi için üretilen numarasız sarı camlı gözlüklerden, güneş gözlüğünden, belki de doktora danışarak dinlendirici gözlüklerden yararlanabilirsiniz. Kasklardaki vizörün ana fonksiyonu göz ve çevresini darbeden korumak değil, neredeyse bir yararı yok zaten o anlamda; rüzgar ve fırlayabilecek sert unsurlardan koruması maksatlıdır. Bunu da olağanüstü durumunuz için eksik bırakmamak gerekiyor.

    Bir arkadaş vardı forum içerisinde, ismini unuttuğum için mazur görsün rica ederim; hayatı boyunca göz damlası kullanmak zorunda kaldığını dile getirmişti benzer bir konu altında bir tecrübesini paylaşırken yanlış anımsamıyorsam. Kuvvetle muhtemel kaskın vizörünü o günlük kapatmamıştı ve taş isabet etmişti. Temkinli olmak gerek.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Uzun ön cam kullanırsanız sorun yaşamazsınız , bütün motorlarımda uzun cam takılı vizörü yaz kış 200 le bile gitsem kapatmam , yeni bir motor alsam ilk işim camı büyütmektir , motorunuza uygun modeli varmıdır bilmiyorum ama Givi AirFlow marka çift camlı yüksekliği ayarlanabilir bir üretim var , Suzuki Vstrom da kullanıyorum inanılmaz bir rüzgar konforu var..

  16. #16
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Göz nezlesi ve bilimum diğer hastalıklara davetiye çıkarırsın cam açık sürersen. Gözüne çarpıp kör olmana sebep olabilecek böcüktür, çakıldır taştır da cabası.

    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İç vizör surekli kapali gece hariç elbette.. gozun onunde surekli bir koruma var en azindan sineğe böceğe karşı.. ha aradan girer vs bilemem elbette.. a
    Ona güvenme, dediğin gibi girer. Tam kapalı kask, kapalı camla yol alırken arabadan atılan izmaritin çene altındaki boşluktan yüzüme çarpmışlığı var.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı toreador adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Henüz çevredeki bir aracın lastiğinin sapan gibi fırlattığı bir taş parçasının gözüne isabet etmediği herhangi bir motosiklet sürücüsünün vizör (a.k.a. wind-shield) ya da kaskın kendisini kullanmamasını anlayışla karşılıyorum. Genelde önlemlerin ilgi görmesi için gerektirecek bir tecrübenin edinilmesi gerekiyor.

    Göz hastalığınızın durumunu tam anlayamadım; klostrofobi yanlış bilmiyorsam kapalı ortamda kalma korkusu. Kapalı kaskın bu etkisi belki önlenemez ancak bu durumda diğer araçların farlarının gözlerinize zarar vermemesi için üretilen numarasız sarı camlı gözlüklerden, güneş gözlüğünden, belki de doktora danışarak dinlendirici gözlüklerden yararlanabilirsiniz. Kasklardaki vizörün ana fonksiyonu göz ve çevresini darbeden korumak değil, neredeyse bir yararı yok zaten o anlamda; rüzgar ve fırlayabilecek sert unsurlardan koruması maksatlıdır. Bunu da olağanüstü durumunuz için eksik bırakmamak gerekiyor.

    Bir arkadaş vardı forum içerisinde, ismini unuttuğum için mazur görsün rica ederim; hayatı boyunca göz damlası kullanmak zorunda kaldığını dile getirmişti benzer bir konu altında bir tecrübesini paylaşırken yanlış anımsamıyorsam. Kuvvetle muhtemel kaskın vizörünü o günlük kapatmamıştı ve taş isabet etmişti. Temkinli olmak gerek.
    Benim önümdeki araba yolda ezilmiş kedi parçasını suratıma fırlatmıştı neyse ki vizör kapalıydı

    Vizör açıkken kask içine giren arı tarafından bir hafta ara ile iki kez sol gözümün dibinden sokuldum

    Öndeki kamyonun arka tekerine sıkımış birkaç mıcır yolda üstü üste olacak şekilde kaska iki adet ve monta birkaç adet olacak şekilde kurşun gibi vurdu, neyse ki vizör yine kapalıydı

    Mümkün mertebe vizörü en azından tam açık kullanmamakta yarar var
    foxtrot ve GezeGeze bunu beğendiler.
    ...

  18. #18

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Aynı kaskı kullanıyorum hocam. 100 120km hızlara kadar bi tık açık bırakıyorum. Daha yüksek hızlarda da havalandırmaları açıyorum yeterli oluyo. Size yetmezse kulak tıkacı takarak yine vizörü bi tık açık bırakmaya devam edebilirsiniz. Neden bilmiyorum ama bu sx100ler hakkaten vizör kapandığında bunaltıcı oluyo. Şuan eşimin kullandığı nolan n87yi 1 ay kadar ben kullandım ve gayet ferahtı bunaltmıyodu.

    Sanırım bizim kasklar kafa yapımıza uymuyo.

  19. #19
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Çanakkale istanbul arası gece açık kaskla sürdüm, gözlük vs hiç birşey yoktu , çünkü gündüz gidip gündüz dönmeyi planlıyordum ama gezinti biraz uzun sürünce karanlığa kaldim.
    Zaten gözlerimde uzağı görememe problemi ve göz kuruluğu vardı. O geceden sonra iki gün çalı gibi battı. Ayni hatayı bir daha yapmam inşallah.
    Ama kısa mesafede güneş gözlüğü ile seyir ettiğim oluyor , düşük hızlarda tabi

  20. #20

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Rüzgar koruması olmadan (kask, gözlük) nasıl kullanılır anlamıyorum; kaşlar çatık, gözler kısık, rüzgardan koruncam diye...

    İndiriyorum kaskın camını, mis... rahat ... Dikkatini yola daha iyi veriyorsun hem...

    Yağmuru var, sineği var, tozu var, taşı var ...

    Güneşlik, iç vizör çözüm değil. Rüzgarı kesmeniz esas ...

    Hem, düşük hızda, ışıklarda falan kalktıktan sonra, hızlanırken, etrafı kol açan ederekten açık olan kaskın camını sol elle kapatmanın verdiği "tamam başlıyoruz" hissi de güzel oluyor Full mode'a geçer gibi , gazı kökleyip, uzayıp giderken ... prof bi his veriyor
    espresso bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)