Top speedleri aynı diye ikisinide aynı kefeye koymak akıl karı değil. Aynı paraya ikisi alınabiliyorken r25 tercih etmek mantıksız
Yamaha R25
Honda CBR500R
Diğer? (Yorumlarda belirtiniz)
Top speedleri aynı diye ikisinide aynı kefeye koymak akıl karı değil. Aynı paraya ikisi alınabiliyorken r25 tercih etmek mantıksız
Bugün boştum ve durduk yere aklıma bu konu geldi, sonra dedim " acaba bu motosikletin (Cbr500) neden 0-100 v. b. performans verileri Türkiye'de yok..
Amatörce de olsa yapmak bize nasip oldu, bir daha bu tip bir karşılaştırma gelirse sayfalarca dil dökmeye gerek yok, bundan sonra iddia eden ispat eder ..
https://youtu.be/V32h4LoTCIA
Not: 187 km/h hıza ulaşınca sanırım ateşleme kesiliyor, ben de ilk defa denedim, o seviyeye gelince resmen motor gaz yemeyi bırakıyor, aslında çok rahat da gidermiş daha fazla..
(RC390 - CBR500R) Hacimleri arasında öyle aman aman fark yok (Honda 471cc...) ve ağırlık olarak da Duke oldukça avantajlı. 0-100 yakın çıkması çok normal yani...
Performans konusu tartışılır da Honda'nın göreceli güvenilirlik ve konforu tartışılmaz. Çok farklı iki insanın motosikletleri bunlar... (390-500)
0-100 için R25 ve Cbr 250 de benzer ama ben duke/rc 390 "acaba 0 - 170 e kaçta çıkıyor?" diye dün gece merak ettim, baktım çıkacağı yok kapattım uyudum
Aslında ben Cbr 650 F fanıyım, ara geçiş olarak aldım ama birinin bu muhabbetlere dur demesi gerekiyordu.
Şöyle bir evren düşün! R25 e yapılan Pr çalışmasının, gereksiz artist sürücülerin abartılarının, saçma sapan videoların v. s. Cbr 500 için yapıldığı bir evren düşün!
Bu evrende kimse ağzını bile açamazdı bu motosiklet hakkında ama Allah'tan doğal seleksiyon dediğimiz bir durum var.
Ben mesela kimse de yokken Honda Forza 300 kullanıyordum, inceleme videom bile var ancak doğal seleksiyon yine beni rahat bırakmadı ve bir anda X Max 250 sürücüleri " bu hantal, bizim ki daha iyi " gibi hadsiz hadsiz yorumlar yaptılar.. Neyse onunla da 52 saniyede 145 km/h yaptım, artık kimseden ses yok..
Yani ben sadece adaletsiz ortama, yalan dolan ve balon ortama karşıyım.. %90 kesim şekilci, motorcu değil !.. Ve asla da olamayacak, 60 yaşında teker falan deneyip orgazm olmaya çalışacak bu tipler..
Bu konular, ülkemizde ki motosiklet kültürünün ne kadar yerlerde olduğunun bir kanıtı, bir kara leke olarak hatırlamalı ..
Cbr500 tamamen tum yol ve hava şartlarinda max gucu ve perf.vermesi icin uretilmis bir model.
Gaz kolunda çevrilen her tur tork olarak geri donuyor.
Ayrica cbr500 10.000 10.500 rpm çevirmiş olsa top speedi min 210-215 olabilir
Birisi
194kg
Diğeri
166kg
Arada 28kg fark var
Bunlarda bir kriter.
Ama cbr500 ile r25 mukayese edilemez,hee belki zor ama R3 ile olabilir 321cc.veya z400 ile.
500R sürmedim bilmem ama R25’in çok hakkı yeniyor bu forumda. Yahu spor motorun spor sürüş karekteri olur elbetteki üst devirlerde yürüyecek, bas bas bağıracak ve yakacak. Yani bu motorun bu şekilde eleştirilmesi çok komik geliyor bana. Bunu istemiyorsanız spor motor istemiyorsunuzdur.
Bu muhabbetlerin üzerine şu videonun gelmesi de ironik oldu.. Artık kimsenin aklında soru işareti kalmaz..
https://youtu.be/_fk094mqmPA
Cbr500 güzel karar.
Düşük devir çevirdigi için bir nc motoru kadar uzun ömürlü olacağina eminim
Hem şehir içi
Hem şehir dışı
Gerek yürür ağirliği
İşletme giderleri
Sarf parçalarinin bazilari cbr250 ile uyumlu olabilir(detayli arastirmak lazim)
Fren balatalari,debriyaj grubu,arka salincak,ön maşa.depo,sele,pegler,fren merkezleri,vb.
Jantlar bir tık kalin(ona lafim yok)
Disk çaplari farkli
Gosterge,crf250L veya msx ile benzer.
Her turlu ideal.
500r daha güçlü, hem abs li. R25 eski modellerinde abs yok. 500r ın sele daha rahat bildiğim kadarıyla. Ancak 500r ın ikinci el piyasası çok ölü. Hatta çoğu bayide hala 2 yıllık 500r lar bekliyor. Alır, uzun süre kullanırım diyorsanız 500r. Ama ben biraz tadını çıkarıp satacam diyorsanız r25.
Ben CBR satıyorum form dan birisi gelir ise uygun bırakırım.
Üniversiteye hazırlanıyorum eğer kazanırsam en az 4-5 yıl kullanıcam, kazanamazsam en az 2 yıl kullanıcam yanlış anlaşılmasın 23 yaşındayım benimde tek şüphem o işte 2.el baya ölü o yüzden fiyatı uygun. abssiz model almayı düşünmüyorum zaten ama ne zaman motorcuların takıldığı biyere gitsem 4/3 R25 o yüzden farklılık iyidir diye düşünüyorum
model? km?
22-23e absli r25 alana kadar 24-25e 500r al bence. En azından 1 yıl sonra bu motosiklet bana yetmiyor demezsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)