neyin cesareti sen bana o parayı ver ben sana cesaret öğreteyim motorun fiyatları kazık olmuş
neyin cesareti sen bana o parayı ver ben sana cesaret öğreteyim motorun fiyatları kazık olmuş
Arora Toros 50cc kullanıyorum.Ben tam 126 kiloyum ve altımdaki makine 84 kilo.Abartmıyorum bazen kontrol etmekte zorlanıyorum.Akıl var mantık var siz 70 kilo bedeninizle 179 kioluk devi nasıl kontrol edeceksiniz?Herkes bedenine göre motosiklet almalı.
125 cc scooter kullanirken 150 cc racing motora gectim. hayatimda bir kere dahi vitesli motor kullanmamisken egitimsiz, yardimsiz. ustune binip trafige ciktim. 10 dk sonra bi baktim ki kullaniyorum. ondan sonrada forza 300 aldim. hayatimda bu kadar agar ve buyuk motorada hic binmemistim. baslarda bende dondurmekte, durup kalkmakta dahi zorlaniyodum. hele arkama biri binmesin diye dua ediyordum. bir gin avm cikisinda posetler vardi. posetleri motora koydum, esim arkama bindi. durdugumuz yerde dustuk onada alistik. simdi vitesli otomatik her turlusune biniyorum.
demem o ki, dikkatli olun tabiiki ama cok abartmayin biraz rahat olun
1.70 boy ile xmax kullanabilirsiniz ama deneyim şart... motora alışırısınız zamanla sonra rahat edersiniz.. ileride buda fiddle gibi rahat gelecektir.. ayaklarınız tam yere basmaz ve motor ağır olduğu için sıkıntı olabilir. koltuğu traşlatabilirsiniz biraz daha alçalması için. yada alışkanlık edinin tam durmak üzereyken öne doğru kayın ayaklarınızı daha rahat basarsınız.. güzel motor fakat ağır biraz.. ben 1.65 boyundayım. benden 5 cm daha avantajlısınız. ben sürüyorsam isterseniz sizde sürebilirsiniz..
Keşke xmax'ı almadan önce iyi bir deneseydiniz, Fiddle yapısı gereği daha kıvrak bir motor, yine o tarzda biraz daha güçlü motorlar mevcut. Xmax a alışırsınız zamanla ama fiddle' deki rahat sürüşü bulamayabilirsin, bu haliyle alışman gerekli. Tavsiyem kendinize uygun, daha güvenli sürebildiğiniz, daha kontrol edebildiğiniz bir motora yönelmeniz.
Arora Toros'un dingil mesafesi ne kadar ki? Kısa dingil mesafeli motoru kontrol etmek elbette ki uzun dingil mesafeli motordan zor olacaktır. Gidon tepkileri abartılı olur...
Konunun ağırlık ile hiç ilgisi yok, hareket eden motosikletin ağırlığını artık sıfır sayabilirsiniz. Sürüş sırasında iki motosiklet arasında (tork / güç / vites ve dişli oranları vb. motor ve aktarımla ilgili değişkenler dikkate alınmadan, denge / kontrol kolaylığı anlamında) ancak dingil mesafesi, lastik çapları ve genişlikleri, ağırlık merkezinin yerden yüksekliği ve gidon genişliği değiştiği için anlamlı bir fark hissedersiniz...
Eğitim sorunları çözer. Fakat Xmax selesi yüksek. Seleyi alçaltmak mümkün değil. Daha alçak selesi olan bir motorda (Örneğin Forza 300, Daelim S3 vs.) çok rahat edersiniz.
Bizim gibi yolları problemli melmeketler de ayak ucu ile yere basan motor kullanılmaz.Ben olsam önce bu konuya odaklanırım..
Bende aynı sorunu TRK502 ile yaşıyordum.160kg Motordan 230kg motora geçtim.Boy 174 kilo 75 motorun ağırlığından tırsıyorum.Çünkü dengesini kaybettiğin an artık tutamıyorsun.Ben hem sağa hem sola bu yüzden birer kere düşürdüm.Dizay olarak koroma demiri hariç motorun hiç bir yeri yere değmiyor.Yani masraf streside yok ama yinede yavaş manevralarda ben sağa dönüşte sorun yaşıyordum.Oda ayak frende iken frenden kaldırıp yere basmaya yetişemez isem dengesini kaybettiği an düşüyor.
Sonuç amortisörden biraz aşağı aldım birazda sertliğini azalttım.Ayağım yere tam basmaya başladı.Artık daha güvenli hissediyorum.Belli bir tecrübe sonrası belki yine yükseltirim.
Umarım bende sizin seviyenize kısa sürede gelirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
şimdi beni gerçekten korkuttunuz :( çünkü ben 52 kiloyum
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------
Sürersinde diyen var süremezsin diyende sürmeyi istiyorum o yüzden bende inanıyorum sürebileceğime
Şu da var kapalı alan eğitimi diyor arkadaşlar.Ben kapalı alan eğitimine katıldım önceki motorumla.Nasıl bir şey olduğunu biliyorum.Eğitimde motorun düşmesini göze alarak sınırlarını zorluyorsun zaten.Benim motor özelinde düşsede koruma demiri çizilir diyerek korkunu azaltabilirsin belki ama.Xmax ı düşürecek kadar sınırlarını zorlamak düşerse masraf çıkar pisikolojisi ile daha zor.Bir miktar motora alıştıktan sonra kapalı alan eğitimi daha faydalı olabilir.Yada bir kaç kere alınabilir.
15 senedir motor üstündeyim, onca deneyim sonrası 2 sene msx 125 kullandım, o kadar küçük ve hafif bir motor ki artık bütün motosikletler bana devasa göründü, ancak tabi insanoğlu doyumsuz şöyle makinayı 4 silindir bir cb650f'e çevireyim dedim, tabi ki bunu bodoslama yaparsam canım sıkılabilir tedirgin hissedebilirim hatta sizin yaşayacaklarınızı da yaşayabilirim dedim ve honda gs3 kursuna gidip hem motoru denerim hem de büyük makinaya alışırım dedim, iyi ki de yapmışım, ilk başta 105 kilo motordan 240 kilo bir motora geçmek daha da beteri 9 beygir tek silindir bir makinadan 4 silinir 87 beygir bir makinaya geçmek adamı başka bir boyuta ve zorluğa soksa da motoru istediğim gibi devirebilme lüksüm olması sayesinde, keyifle alıştım. Sonra oyunak gibi olmaya başladı. Akabinde cb650f almasam da tracer 700 e geçtim, tabi ilk gün aşırı özgüvenden motoru durduğum yerde yatırdım, neyse ki benim bacak 10 gün ağrısa da ne motorda ne bende hiçbir önemli olay olmadı, şanslıydım. Sonra neyse ki hiçbir sıkıntı yaşamadım aksine daha da oyuncak gibi oldu. Terlik gibi bakkala bile motorla gidiyorum. Neyse uzattım benim gibi gidin bir kursa hatta honda gibi motoru yatırdınız mı umursamayacağınız bir eğitim olursa aklınız motorda değil, keyifle korkularınızdan uzaklaşmakta olur. Güveniniz geldiği için de hakimiyetiniz artar hiç kafanıza takmayın, imkanınız yoksa o zaman gidin bir boş alana bolca sekizler çizin, ilk başta geniş geniş, sonra daraltırsınız, bir bakacaksınız hiç bu korkuların anlamı yokmuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------
Bence sizde akıl ve mantık olayında sorun var, siz de bu korkularınızın saçma olduğunu anlamaya çalışın.
Piyasada büyük motorların hepsi minumum 200 kilodan başlıyor, 300 kilo civarlarına kadar da gidiyor, çanta aksesuar, koruma demirleri vs. bunlar hep ek ağırlıklar, şimdi 300 kiloluk bir motoru sürmek için sizin manatığınıza göre en az 200 kilo dev gibi bir şey olmanız gerekir. Çok saçma bir yorum yapmış arkadaşı da saçma bir şekilde tedirgin etmişsiniz. Bence sizin de bu mantıktan sıyrılıp motoru keyifle sürmeniz motor kullanmanın ağırlıkla değil denge ile alakalı olduğunu anlamanız gerekir.
82 kiloyum neredeyse 210 kiloluk bir motor benim ayakkabım gibi bir şey şuan. Büyük motor kullanıcılarının bir çoğu da ortalama 80-100 kilo arası, 50 kilo kızlar koca motoru kullanıyor, biri de benim arkadaşım 53 kilo gs650 kullanıyordu, hem de gayet başarılı, sadece eğer ki bacak boyunuz çok yetersizse o motoru kullanmayın, aynı ağırlıkta yere daha yakın bir motoru rahatlıkla idare edecekken kendinize ek bir sıkıntıya gerek yok, bazı kişiler bacak boylarının limitlerini sonuna kadar kullanarak motor kullanmaya çalışıyor bence gereksiz. Hele de trafiği çok yoğun olan istanbul gibi yerlerde, bir çok alternatif motosiklet varken bu kadar zorlamaya gerek yok.
Motorun dili olsa seni mahkemeye vermişti; 50cc ve 3hp motora 126 kilo binmeyi geçtim, manzarayı gözüömde canlandıramıyorum bile.
Bu arada konuyu acan arkadaşı cok yanlış yönlendiriyorsunuz. oran orantınıza bakarsak ortalama 200 kilo olan bir motor için 200 kilodan fazla olmamız gerekiyor.
Yani obezlerin de motorun tepesine cıkamayacaıgımızı varsayarsak herkes 50 cc fln kullanmalı.
Bu arada 50cc motoru kontrol edemiyorsanız motoru bırakmanızı ve toplu taşımaya yönelmenizi ve 200 kilo olunca tekrardan 50cc motor almanızı tavsiye ediyorum.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Boy 1.93 kilo 126.Altımda küçük durduğunun farkındayım ama çok seviyorum.İşimi de görüyor,80 km hıza çıkıyor.
Eskilerin "demirden korksak trene binmezdik" lafı aklıma geliyor. Siz her tedbirinizi alın ama korkmayın, en kötü düşük hızda düşersiniz, ekipman tamsa sıkıntı değil, ekipman eksikse en zayıf yeriniz patates. İyi bir kurumdan eğitim almayı da ertelemeyin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)