Cesaretim kırıldı :( (xmax 250 abs)
Reklamlar
-
Reklamlar
-
sende işe yarar mı bilmiyorum ama ben motordan düşünce daha bi cesaretli sürmeye başladım.
boş bir otopark alanı yada ona benzer bi yer bul alıştırma yap.
-
Eşimde beni geriyor parçaları çok pahalı dikkat et düşürmemeye çalış falan diyip beni dahada uzaklaştırdı. Fiddle da daha rahattım ne olursa olsundu kaç kez de düştüm ama korkmadım ondan.
-
Egitim almanizi oneririm, boylece kapali alanda, donuslerde, duruslarda nasil davranacaginizi pekistirmis olursunuz.
Guvenli ve keyifli surusler.
-
Bir X-Max sürücüsü hanımefendinin aynı durumdan müzdarip olduğuna tanık olmutum. Biz arkadaşımla yakıt istasyonunda istirahat halindeyken biraz panik halde motosikleti hakkında şikayetlerini dile getirip çare bulma konusunda yardım istedi ve sorunu neredeyse aynıydı. Önce yeterince kuvvet uygulamıyor olduğunu varsaymış olsak da sadece sola virajlarda motosikleti çeviremediğini bir arıza olup olmadığına emin olmadığını dile getirdi.
Model yılı nedir motosikletinizin?
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
sende işe yarar mı bilmiyorum ama ben motordan düşünce daha bi cesaretli sürmeye başladım.
boş bir otopark alanı yada ona benzer bi yer bul alıştırma yap.
Bi' an motordan düş diyeceksiniz sandım :D
Taklitler Aslını Yüceltir!
-
2014 model. fiddleda böyle bi sorun oldugunu hatırlamıyorum acaba solak değilim diyemi sola dönemiyorum diye düşünüyodum bende. Kol kası çalışmaya başlamalıyım sanırım
-
Bir yakınım XMAX alacaktı.Beraber gittik,baktık test etme şansı buldum. Xmax'i sürmeye çalıştım gerçekten zorlandım. Gerek kalın olmasından gerek selesinden sebep ayağımın yere zor değmesinden birçok sebebiyle bana da zor geldi. Vücut yapınızı bilmem ama Xmax bana göre ( istisna şoförler hariç ) uzun boylu arkadaşların kullanacağı bir motor.
-
Öncelikle hiçbir iki tekerli aracin yol şartlarinda kasa ihtiyaci yoktur!! (arazi şartları ve bazi pist durumlarını katmiyorum. Durağan haldeki hareketleride) konumlama, bakış, hatta gidonu tuttuğunuz açi(kollar kartalmi yoksa, olmasi gereken gibi kirik mi?) bile onemli. Gidonu sıkmadan gevsek tutarak(ayni zamanda vucudunuzuda kasmayin) , gitmek istediginiz noktaya bakisinizi dusurmeden bakarak sürmek herseyi kolaylastirir.
Uzun lafin kisasi size bir temel egitim lazim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------
Bir ek: psikolojik olarakda parçaları pahali vs demenizde surusunuzu etkiliyor.
-
chaqalqarlos adlı üyeden alıntı
Bir yakınım XMAX alacaktı.Beraber gittik,baktık test etme şansı buldum. Xmax'i sürmeye çalıştım gerçekten zorlandım. Gerek kalın olmasından gerek selesinden sebep ayağımın yere zor değmesinden birçok sebebiyle bana da zor geldi. Vücut yapınızı bilmem ama Xmax bana göre ( istisna şoförler hariç ) uzun boylu arkadaşların kullanacağı bir motor.
boyum 170 ve evet motor geniş umarım alışırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Öncelikle hiçbir iki tekerli aracin yol şartlarinda kasa ihtiyaci yoktur!! (arazi şartları ve bazi pist durumlarını katmiyorum. Durağan haldeki hareketleride) konumlama, bakış, hatta gidonu tuttuğunuz açi(kollar kartalmi yoksa, olmasi gereken gibi kirik mi?) bile onemli. Gidonu sıkmadan gevsek tutarak(ayni zamanda vucudunuzuda kasmayin) , gitmek istediginiz noktaya bakisinizi dusurmeden bakarak sürmek herseyi kolaylastirir.
Uzun lafin kisasi size bir temel egitim lazim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------
Bir ek: psikolojik olarakda parçaları pahali vs demenizde surusunuzu etkiliyor.
1,5 yıl fiddle kullandım hiçbisorun yoktu .. demek bu motor için 0 dan başlamam gerekiyor. Yol şartlarında evet giderken sorun yok ama park edilen yer biraz rampaysa mümkünatı yok çıkaramıyorum yukarı
-
ajurne adlı üyeden alıntı
Merhabalar
az önce aynı konuyu yanlış bir yere açtım sanırım. Tekrar yazıyorum.
Önceden fiddle 2 kullanıcısıydım ve herşey çok kolaydı tamamen benim hakimiyetimdeydi. 1 ay önce xmax 250 abs aldım ama binmeye korkuyorum çünkü motor kendi doğrularını yapmaya çalışıyo direksiyonu az çeviriyorum ama o benden 1-2 tık daha fazla çeviriyo resmen beni diskalifiye ediyo gibi hissediyorum. ayaklarımın ucu yere değiyor. motorla tam sağ tam sol yapamıyorum üstüne üstlük sola hiç dönemiyorum!
Neden beni böyle bi korku aldı bilmiyorum ne yapabilrim cesaretimi toplamak için
Motosikletinizi yetkili servise götürerek bir yol testi rica edin, cüzi bir ücret karşılığı yapılacaktır. Böylelikle resmi yoldan sorununuzun mekanik bir hatadan kaynaklanmadığından emin olursunuz.
Ardından başınızı çevirerek döndüğünüzden emin olun. Benim sıklıkla gözlemlediğim problem, sürücülerin dönmeye zorlandıkları tarafa başlarını çevirmeden döndükleri yönündedir. Israrla başınızı çevirerek dönün, deneyin, sonucu paylaşın lütfen.
Motosiklete hızlıca alışırsınız, elbette ki önceki motosikletiniz daha hafif ve küçüktü. Haliyle daha irice ve ağır bir makinenin dinamikleri de kullanımı da farklılık gösterecektir. Zamanla alışırsınız, alışmanız için kullanmanız ve mümkünse eğitimlere katılarak kendinizi geliştirmeniz önemli. Zamanınız ve bütçeniz varsa eğitim konusunu şiddetle öneririm. Sadece 30 km/h hızla yapılan bu çalışmalar sizi gerçekten de geliştirecektir.
-
Fiddle 115 kg bir motor
Xmax 179kg
Neredeyse 65kg fark var.
Ee buda ortalama bir artçiya eşdeğer.
İlk etapta fiddle oranla arkanizda bir artci varmiş gibi kullaniyorsunuz,suruş zamanla yerine oturur,
Gidonu ve kendinizi çok sıkmayın yeter.
Kollar serbest olsun.donuşlerde gidonu ileri itmeniz kâfi..
Eğitim alirsaniz daha iyi olacaktir.
-
Cbr250 den CBR 650 ye geçtim. 160 kilodan 207 kiloya çıktı. Güçlü olmasından dolayı çok daha rahat kullanmaya başladım. Fiddle bilmiyorum güçlü motor sürmek daha kolay geldi bana.
-
Fiddle ve Xmax arasında hem ağırılık hemde gaz tepkileri bakımından farklılıklar var. Uzun süre fiddle'nın kolay kullanıma alıştığınız için zorluk yaşıyorsunuz. Eğitim alarak kolayca yeni motorunuza uyum sağlayabilirsiniz.
-
ahh be xmax i ilk aldığım zamanlar bende korkuyodum çok ağır çok güçlü diyodum
şimdi oyuncak gibi oynuyorum motorla
keşke sizin şuanki yaşadığınız döneme geri dönebilseydim.
en güzel zamanlardı
-
Eğitim alın. Kapalı alanda hakimiyet eğitimi verenler var. Eğitim pahalı gibi görünüyor ama değer.
Parçaları pahalı konusunda size hak veriyorum. Benim xmax'i düşürdüm, çatlayan, kırılan parçalar serviste değişti, 5bin küsür lira fatura çıktı.
Kasko yaptırmayı ihmal etmeyin. Parçaları ucuz değil.
-
Zamanla oturur sadece daha fazla sürün daha fazla pratik yapmaya çalışın. zor veya süremiyorum dönmüyor diye birşey yok
-
tamamen ağırlıktan oluyor.Bende honda msx den mt 25 geçtin boyda kısa olunca ayak yere tam basmıyor zamanla geciyor 3000km oldu daha yeni geçti.bu çok kısa zaman değil
-
ajurne adlı üyeden alıntı
Merhabalar
az önce aynı konuyu yanlış bir yere açtım sanırım. Tekrar yazıyorum.
Önceden fiddle 2 kullanıcısıydım ve herşey çok kolaydı tamamen benim hakimiyetimdeydi. 1 ay önce xmax 250 abs aldım ama binmeye korkuyorum çünkü motor kendi doğrularını yapmaya çalışıyo direksiyonu az çeviriyorum ama o benden 1-2 tık daha fazla çeviriyo resmen beni diskalifiye ediyo gibi hissediyorum. ayaklarımın ucu yere değiyor. motorla tam sağ tam sol yapamıyorum üstüne üstlük sola hiç dönemiyorum!
Neden beni böyle bi korku aldı bilmiyorum ne yapabilrim cesaretimi toplamak için
Eğer direksiyon çevirdiğinizden daha fazla dönüyorsa bu hızınızın yavaşlığından kaynaklanıyordur. Yavaş olduğunuz için merkez kaç kuvveti az oluyor ve motor viraj içine yığılıyor motor. Bu da direksiyonun daha fazla dönmesine sebep oluyor.
-
Spor motosikletlerin karakteri farklıdır. xmaxında böyle bir yapısı var.. Alet düz gitmek istiyor burada bir sorun yok. Dönüşler için biraz kontra hareketlere ihtiyaç var.
Profesyonel eğitim almadıysanız mutlaka alın. Sorunlarınız kökten çözülecektir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)