nc750x Manuel için Yağ Önerisi
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar nc750x motosikletim var ve yağ değişim zamanı yaklaştı, motul 7100 koymuştum en son ancak öncesini bilmediğim için daha iyi oldu ya da daha kötü oldu diyemiyorum.. başka bir nc kullanıcısı bizim motorlara 5100 serisi daha iyi oluyor 7100 de vites geçişleri çok sesli oluyor ben 5100 koyuyorum demişti.. daha iyi bir öneriniz ben şunu kullandım memnun kaldım dediğiniz bir yağ marka modeli var mıdır?
Reklamlar
-
Abi asıl mesela şu motul de 7100 5100 2100 değil de bir de kalınlık var 10-40 15-50 gibi onlarda ne var senin su an?
Bende 650 var gs benim motul 5100 10-40 idi castrol power1 10-40 yaptım fark ben göremedim ama sanki biraz daha az ısınıyor gibi castrol
-
Tam sentetik ve 10W-30 olsun da ne koyarsanız koyun (Sert geçiyor diyen acaba 10W-30 mu kullanmış vs vs?)
Kendi NC'mde hep 7100 kullandım, hiç şikâyetim olmadığı için değiştirmedim. (Çalışıyorsa dokunma prensibine çok bağlıyımdır...)
-
Viskoz ve tarih aynı olduktan sonra hiçbişey değişmediğini düşünüyorum. Aldığınız yağın üretim tarihini kontrol edin.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Tam sentetik ve 10W-30 olsun da ne koyarsanız koyun
(Sert geçiyor diyen acaba 10W-30 mu kullanmış vs vs?)
Kendi NC'mde hep 7100 kullandım, hiç şikâyetim olmadığı için değiştirmedim. (Çalışıyorsa dokunma prensibine çok bağlıyımdır...)
5100 aldım tam sentetik mi bilmiyorum 10w30 viskozite.. 7100de sert geçiyor diye 5100 öneren kişi de 2 adet nc si olan (biri 100 bin kmde) bir abimiz. kendisi de forumda üye.. o önerdi diye aldım bakalım bir de bunu deneyelim.
-
foxtrot adlı üyeden alıntı
5100 aldım tam sentetik mi bilmiyorum 10w30 viskozite.. 7100de sert geçiyor diye 5100 öneren kişi de 2 adet nc si olan (biri 100 bin kmde) bir abimiz. kendisi de forumda üye.. o önerdi diye aldım bakalım bir de bunu deneyelim.
Selam. 5100 yarı sentetiktir. Yağ değişimleri 6.000'de bir olduğu için bizim motorlara yarı değil de tam sentetik 7100 daha iyi gider aslında. (Yarı sentetik yağın ideal değişim periyodu tam sentetikten yağınkinden daha kısa olur, yani ömrü daha kısadır...) 5100 ile 7100 aradaki fiyat farkı çok da değil zaten, pek anlamlı bir tasarruf olmuyor.
Deneyin bakalım nasıl olacak? (Özellikle 3-4.000km'den sonra...) (Motoru çok zorlamıyorsanız bir fark hissetmeyebilirsiniz bile...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Selam. 5100 yarı sentetiktir. Yağ değişimleri 6.000'de bir olduğu için bizim motorlara yarı değil de tam sentetik 7100 daha iyi gider aslında. (Yarı sentetik yağın ideal değişim periyodu tam sentetikten yağınkinden daha kısa olur, yani ömrü daha kısadır...) 5100 ile 7100 aradaki fiyat farkı çok da değil zaten, pek anlamlı bir tasarruf olmuyor.
Deneyin bakalım nasıl olacak? (Özellikle 3-4.000km'den sonra...) (Motoru çok zorlamıyorsanız bir fark hissetmeyebilirsiniz bile...)
aslına bakarsanız aynı tam sentetik yağ ile aynı motoru insanlar yurtdışında 12 bin km de bir motosikletlerini bakıma götürürken bizde 6 binde bir götürülüyor.. mantık olarak devir de çevirmeyen bir motosiklet olduğu için, nc'yi zorlasak da aslında 9 10 bin devir çeviren bir motosikletin çok çok altında baskıya maruz bırakmış oluyoruz.. biraz bunlara güvendim açıkçası bakalım nasıl olacak.. vites bazen sert çekmeme rağmen 2 ye geçmiyor ona faydası olsa yeter.
-
Bende hep 5100 10-30 kullandım bu güne kadar.Ama şimdi değişim için 7100 10-30 aldım bazı kullanıcılar 7100 de debriyaj kaçırma yapıyor motor sesli çalışıyor demişte böyle bişey doğrumudur neden olabilir acaba.7100 nc için yanlış yağmıdır?
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Bende hep 5100 10-30 kullandım bu güne kadar.Ama şimdi değişim için 7100 10-30 aldım bazı kullanıcılar 7100 de debriyaj kaçırma yapıyor motor sesli çalışıyor demişte böyle bişey doğrumudur neden olabilir acaba.7100 nc için yanlış yağmıdır?
Honda , Yamaha , Suzuki , Triumph vs büyük hacimli motorları tam sentetik yağla geliyor , 7100 de tam sentetik ne sakıncası olabilir ? tam sentetik yağı 6000 km de falan değişmeyin arkadaşlar Honda 'nın katalogunda dediği gibi 12.000 km rahatlıkla sağlıklı çalışır bu yağlar , motorunuzda yağ filtreside mevcutsa tam sentetik yağları 5-6000 km de boşaltmak büyük müsriflik litresi min 300 tl den başlıyor , daha önce birkaç yağ konusunda yazmıştım bazı arkadaşlar hadi be sende dedi ama tekrarlamak istiyorum "yağı gereksiz yere sık sık yenilemek motorunuza zarar verir"
-
Tam sentetik yağ her zaman yarı sentetik yağdan daha iyidir. 10w40 tam sentetikten memnun değilseniz viskozite değişikliği daha faydalı olur yağ kalitesini düşürmekten. Kitapçıkta 10w40 yazıyorsa ondan devam etmeniz gerekir. Ama honda genel olarak 10w30 önerir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Honda 'nın katalogunda dediği gibi 12.000 km rahatlıkla sağlıklı çalışır bu yağlar
Muhtemelen yağ çalışır da garanti kapsamında ise motor herhangi bir sorunda honda servisleri çamura yatar.
Yoksa 5000 de değiştirdiğimiz yağlar daha %60, %70 ömürde çöpe gidiyor. (Tam sentetikler en azından)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Honda , Yamaha , Suzuki , Triumph vs büyük hacimli motorları tam sentetik yağla geliyor , 7100 de tam sentetik ne sakıncası olabilir ? tam sentetik yağı 6000 km de falan değişmeyin arkadaşlar Honda 'nın katalogunda dediği gibi 12.000 km rahatlıkla sağlıklı çalışır bu yağlar , motorunuzda yağ filtreside mevcutsa tam sentetik yağları 5-6000 km de boşaltmak büyük müsriflik litresi min 300 tl den başlıyor , daha önce birkaç yağ konusunda yazmıştım bazı arkadaşlar hadi be sende dedi ama tekrarlamak istiyorum "yağı gereksiz yere sık sık yenilemek motorunuza zarar verir"
Nc düşük devirde çalıştığından 7100 daha ince geliyor debriyaj kaçırması vites geçişlerinde sıkışma yaşıyoruz diyenler olmuş,halbuki dediğiniz gibi yurt dışında 12,000 km de değişiyor.Bende bugüne kadar 5100 kullandım ama bundan sonrası için 7100 almıştım 10,000 km de değişim için,hem daha sağlıklı hemde daha uzun süreli kullanırım düşüncesiyle
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
5100 tavsiye etmem yarı sentetik çünkü. O bunu dedi, bu bunu denediyle olmuyor maalesef. olur, motor hemen ölmez ama ömründen yersiniz. üreticinin ne önerdiği önemli kullanıcının değil. Bu ülkede herkes motula takmış durumda kötü yağ değildir ama liqui moly 10w/30 u öneririm. yıllardır aracımda da bu yağı kullanıyorum çok ta memnunum. bir sefer usta bana sormadan shellin yağını koydu arabaya 1 yıl araba can çekişti. Turbo ötüyor diye turboyu değiştirecektim. yağ değişince ses falan kalmadı. O gün bu gündür ustaya vereceğim paraya alet avadanlık dizdim kendim yapıyorum bakımları. GKN motordan 10w30 bulabilirsin. yada egemot sitesine bak resmi distribütör.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
Nc düşük devirde çalıştığından 7100 daha ince geliyor debriyaj kaçırması vites geçişlerinde sıkışma yaşıyoruz diyenler olmuş,halbuki dediğiniz gibi yurt dışında 12,000 km de değişiyor.Bende bugüne kadar 5100 kullandım ama bundan sonrası için 7100 almıştım 10,000 km de değişim için,hem daha sağlıklı hemde daha uzun süreli kullanırım düşüncesiyle
Düşük devirde de çalışsa egzoz emisyonları nedeniyle katalizörlü motorlar belli bir ısıyı üretecek şekilde dizayn ediliyorlar , motor yağlarınında artık sadece krankı silindiri yağlamak gibi bir görevi yok , bloğun içinde pistonun altına doğru yağ püskürtülüyor ki 500 ila 800 derecelere ulaşan piston şişmeden silindir içinde rahat çalışsın , yani yağın soğutma görevide var , tam sentetik yağlar 800 derecede bile uzun süre sağlıklı çalışmaya devam edebiliyor , mineral yağlar 250 derecede yarı sentetik yağlar 400 civarı sıcaklıklarda kısa sürede bozulurlar yağ filminin kopmasına sebep olurlar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------
Beto87 adlı üyeden alıntı
....Muhtemelen yağ çalışır da garanti kapsamında ise motor herhangi bir sorunda honda servisleri çamura yatar.
Yoksa 5000 de değiştirdiğimiz yağlar daha %60, %70 ömürde çöpe gidiyor. (Tam sentetikler en azından)
Bu Honda'ya mahsus bir şey değil hemen hemen tüm markalarda Türkiye'de garantiden işlem yapmak mucizevi bir iş , fabrika recall yapmamışsa yetkili servisler ilgili parçaya garanti uygulamamak için bin dereden su getiriyor , istersen yağını 6000 değil 3000 de değiştir fark etmez , recall yapılmışsa hiç servise gitmesen bile yada garanti süresi bitmiş olsa bile onarım yapılıyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Düşük devirde de çalışsa egzoz emisyonları nedeniyle katalizörlü motorlar belli bir ısıyı üretecek şekilde dizayn ediliyorlar , motor yağlarınında artık sadece krankı silindiri yağlamak gibi bir görevi yok , bloğun içinde pistonun altına doğru yağ püskürtülüyor ki 500 ila 800 derecelere ulaşan piston şişmeden silindir içinde rahat çalışsın , yani yağın soğutma görevide var , tam sentetik yağlar 800 derecede bile uzun süre sağlıklı çalışmaya devam edebiliyor , mineral yağlar 250 derecede yarı sentetik yağlar 400 civarı sıcaklıklarda kısa sürede bozulurlar yağ filminin kopmasına sebep olurlar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------
Bu Honda'ya mahsus bir şey değil hemen hemen tüm markalarda Türkiye'de garantiden işlem yapmak mucizevi bir iş , fabrika recall yapmamışsa yetkili servisler ilgili parçaya garanti uygulamamak için bin dereden su getiriyor , istersen yağını 6000 değil 3000 de değiştir fark etmez , recall yapılmışsa hiç servise gitmesen bile yada garanti süresi bitmiş olsa bile onarım yapılıyor..
@Nikkfurie, benim DL650'de yarı sentetik Liqui Moly Street 10W-40 kullanıyorum. Standart 6.000km servis aralıklarında filtresiyle birlikte değişiklik yapılıyor. Şu anki düşük yoğunluklu kullanımımda 6.000km yağ değişimi yaklaşık 8-9 ayda 1 oluyor. Bu koşullar altında Liqui Moly Street'e devam edeyim mi yoksa tam sentetiğe mi geçeyim? Ne dersin? (Garanti yüzünden 10.000'de bir değişim yapamıyorum şimdilik, dolayısıyla tam sentetik yağ almıyorum...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
@Nikkfurie, benim DL650'de yarı sentetik Liqui Moly Street 10W-40 kullanıyorum. Standart 6.000km servis aralıklarında filtresiyle birlikte değişiklik yapılıyor. Şu anki düşük yoğunluklu kullanımımda 6.000km yağ değişimi yaklaşık 8-9 ayda 1 oluyor. Bu koşullar altında Liqui Moly Street'e devam edeyim mi yoksa tam sentetiğe mi geçeyim? Ne dersin? (Garanti yüzünden 10.000'de bir değişim yapamıyorum şimdilik, dolayısıyla tam sentetik yağ almıyorum...)
Her hafta sonu çıkıp tapagaz kullanan biri değilsen 6000 km de bir yarı sentetik yağla devam edebilirsin diye düşünüyorum , bendeki Vstrom'a 100.000 km boyunca 5/40 tam sentetik koydum 10.000 km de bir değiştim , servisede hiç gitmedim hatta ilk bakıma bile gitmedim 5. yılda 70.000 km de iken sargı için recall geldi Maslak'ta Yücel Motor'da değiştirdiler , aynı servis Piaggio ya da bakıyor , Medley grubundan bir vatandaşın garantideki motorunun beyin bozuldu , yenisi o zamanlar 30.000 falan , nuh dediler peygamber demediler garantiye sokmadılar , adam bütün bakımlarını servisde muntazam yaptırmış , su kaçmış dediler garanti işlemezmiş , adam gölemi uçtu motor bir hafta sudamı kaldı ? yok , yağmurdan yıkamadan dolayı beyne su giriyorsa bu fabrikanın hatasıdır ama bizim servislere göre herşey kullanıcı hatası..arkadaşın motor hala öylece duruyor beyin 50.000 tl olmuştur herhalde..uzun yıllar kullanıcam arada bir yaramazlıkda yaparım dersen tam sentetiğe geç , zaten Vstrom da tam sentetik yağla fabrikadan çıkıyor..
-
uakdem adlı üyeden alıntı
5100 tavsiye etmem yarı sentetik çünkü. O bunu dedi, bu bunu denediyle olmuyor maalesef. olur, motor hemen ölmez ama ömründen yersiniz. üreticinin ne önerdiği önemli kullanıcının değil. Bu ülkede herkes motula takmış durumda kötü yağ değildir ama liqui moly 10w/30 u öneririm. yıllardır aracımda da bu yağı kullanıyorum çok ta memnunum. bir sefer usta bana sormadan shellin yağını koydu arabaya 1 yıl araba can çekişti. Turbo ötüyor diye turboyu değiştirecektim. yağ değişince ses falan kalmadı. O gün bu gündür ustaya vereceğim paraya alet avadanlık dizdim kendim yapıyorum bakımları. GKN motordan 10w30 bulabilirsin. yada egemot sitesine bak resmi distribütör.
Burdaki sorununuz markadan ziyade uygun olmayan yağ koyulması bence, mesela Bmw araca LL04 veya LL01 harici yağ koyarsanız ciddi hasarlar açabilirsiniz. Motosiklette ise yağların sertifikalarına bakılıp alınmalıdır onada örnek verirsem API ve JASO sertifikalarının hangi sınıfta olmasını bilmek gerekmektedir, aksi halde aynı şekilde ciddi sorunlar yaşanılabilir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Burdaki sorununuz markadan ziyade uygun olmayan yağ koyulması bence, mesela Bmw araca LL04 veya LL01 harici yağ koyarsanız ciddi hasarlar açabilirsiniz. Motosiklette ise yağların sertifikalarına bakılıp alınmalıdır onada örnek verirsem API ve JASO sertifikalarının hangi sınıfta olmasını bilmek gerekmektedir, aksi halde aynı şekilde ciddi sorunlar yaşanılabilir.
Konu konuyu açtı madem turbolu motorlarda yağ çok çok daha önemli , kesinlikle uygun spesifikasyonlara göre tercih yapılmalı , dediğin gibi markadan veya viskoziteden ziyade yağın özelliklerine dikkat etmek lazım , hele rejenerasyonla konvertörü temizleyen dizellerde standart bir yağ kullanmak çok kısa sürede ciddi arızalara sebep olur..
-
honda nın bu ve diğer motorları için önerdiği kaç numara ise onu kullanın açın kitabı bakın herkes birşey söyler lütfen kitapçığı okuyun doğru yağı koyun
ahmet usta mehmet usta vs dinlemeyin
ben afrika için 10/40 yarı sentetik kullanıyorum çünkü honda yarış motorları hariç tam sentetik önermiyor 5 /30 veya 10/30 öneriyor gel gelelim servislerde yok bakıma gidiyorsun 10/40 koyuyor keşke kendi yağına servisler ve after market'ten ulaşabilsek
bende nc varken de 10/40 koyuyordum
honda nın önerdiği numaralar piyasa da az diye 10/40 tan 2 kat pahalı
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Burdaki sorununuz markadan ziyade uygun olmayan yağ koyulması bence, mesela Bmw araca LL04 veya LL01 harici yağ koyarsanız ciddi hasarlar açabilirsiniz. Motosiklette ise yağların sertifikalarına bakılıp alınmalıdır onada örnek verirsem API ve JASO sertifikalarının hangi sınıfta olmasını bilmek gerekmektedir, aksi halde aynı şekilde ciddi sorunlar yaşanılabilir.
Evet haklısınız, markadan ziyade standartlara uygun yağ koyulması. Benim ki sadece bir örnek ve memnuniyet belitmekti.
-
F54 adlı üyeden alıntı
honda nın bu ve diğer motorları için önerdiği kaç numara ise onu kullanın açın kitabı bakın herkes birşey söyler lütfen kitapçığı okuyun doğru yağı koyun
ahmet usta mehmet usta vs dinlemeyin
ben afrika için 10/40 yarı sentetik kullanıyorum çünkü honda yarış motorları hariç tam sentetik önermiyor 5 /30 veya 10/30 öneriyor gel gelelim servislerde yok bakıma gidiyorsun 10/40 koyuyor keşke kendi yağına servisler ve after market'ten ulaşabilsek
bende nc varken de 10/40 koyuyordum
honda nın önerdiği numaralar piyasa da az diye 10/40 tan 2 kat pahalı
Kitapçığında sadece viskozite değeri olarak 10-30 kullanılması gerektiği belirtilmiş.5100-7100 yarı sentetik tam sentetik belirtilmemiş.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)