Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 SonuncuSonuncu

Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?

    REKLAM ALANI
  1. #121
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Only4Friends adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sence bws den sonra neyi ondan sonra neyi kullanmalı fireblade ye geçmek için ?
    gercek bir motosiklet kullanmakla baslayabilirsin mesela ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul/merter
    güsel bilgiler teşekkürler.

  3. #123

    Üyelik
    15 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gercek bir motosiklet kullanmakla baslayabilirsin mesela ...
    örnek ? .

  4. #124
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Only4Friends adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    örnek ?
    bilmiyorum, secimi sana birakiyorum.

    zaten "5-10.000 km yamaha bws 100 deneyiminden sonra" sözünden neyi kastettigini bile tam anlamadim. daha bu yolu yapacak misin yoksa yaptin mi? yaptiysan "5-10.000km" tecrübeyi ölcmek biraz ilginc (genis) bir aralik...

    eger daha o kadar yol yapmayi düsünüyorsan ne kadar sürede yapmayi planliyorsun? 1 yilda mi? 2 yilda mi? 5 yilda mi? kullandikca zaten seni kisitlayan seyin motosikletin mi kendin mi oldugunu anlamaya baslayacaksin. o noktaya geldiginde bir sonra ki motosikletini düsünmeye baslarsin, simdiden kendine bir yol haritasi cizmenin cok anlami yok. zaman icinde motosikelt tercihinin degisme olasiligi cok yüksek. chopper sevmeyen chopper hastasi oluyor, superbike binmeyi hayal eden naked bikeden inmez oluyor, oluyor allah oluyor ...

  5. #125
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Only4Friends
    sence bws den sonra neyi ondan sonra neyi kullanmalı fireblade ye geçmek için ?
    250cc vitesli bir motorla başlayabilirsin mesela...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #126
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    atlanılan önemli bir nokta daha var.
    diyelim ufaktan başlayıp yavaş yavaş büyütüyor adamımız. peki bir noktada artık bu adamın yetenekleri bir yerde sona dayanmaz mı. yani her adam 1000 lik makinayı kullanabilecek yetenekte olmayabilir; ne kadar tecrübesi olursa olsun.
    insan kaldırabileceği taşın altına elini sokmalı.

  7. #127
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    atlanılan önemli bir nokta daha var.
    diyelim ufaktan başlayıp yavaş yavaş büyütüyor adamımız. peki bir noktada artık bu adamın yetenekleri bir yerde sona dayanmaz mı. yani her adam 1000 lik makinayı kullanabilecek yetenekte olmayabilir; ne kadar tecrübesi olursa olsun.
    insan kaldırabileceği taşın altına elini sokmalı.
    artik o kadarinida kullanan kisi bilsin, degil mi?

  8. #128
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artik o kadarinida kullanan kisi bilsin, degil mi?
    baştan bir hedef koyupta oraya gitmek isterse iş kötü

  9. #129
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baştan bir hedef koyupta oraya gitmek isterse iş kötü
    bir hedefin olmasi asla kötü birsey olamaz. oraya varip varamiyacagi belli degil.

    eninde sonunda VFR800'ü scooter gibi kullanmakta mümkün ...

  10. #130
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    vfr800 ü yakından gördüm, pek scooter gibi kullanılabilecek bir motora benzemiyordu.

    ----------------------------------

    konuya bir şey daha eklemek istiyorum.
    bir de insanın yetenklerine uygun tarzda bir motora binmesi gerek değil mi?
    yani herkes spersport sever de herkes kullanabilir mi?

  11. #131
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vfr800 ü yakından gördüm, pek scooter gibi kullanılabilecek bir motora benzemiyordu.

    ----------------------------------

    konuya bir şey daha eklemek istiyorum.
    bir de insanın yetenklerine uygun tarzda bir motora binmesi gerek değil mi?
    yani herkes spersport sever de herkes kullanabilir mi?
    VFR'in en güzel yani hem cok uysal hem de ihtiyacin oldugunda cok sportif olabilmesi.

    her insan supersport sevmez. bazilari var ki chopper sever, superbike ile ilgilenmez....

    bence yeterince kadar azim gösterip ihtiyaci olan egitimi aldiktan sonra herkes her motosikleti yeterince emniyetli sekilde kullanir...

  12. #132
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    bence kullanamaz.
    neden mi? motosiklet diyip genelleme yapamayız da ondan.
    bir sürü çeşidi var bu meretin.

  13. #133
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence kullanamaz.
    neden mi? motosiklet diyip genelleme yapamayız da ondan.
    bir sürü çeşidi var bu meretin.
    istedigi kadar cesidi olsun hepsi ayni fizik kanunlarin tabi ve temel hareket bicimleri hepsinin ayni. benim simdiyi kadar kullandigim bütün motosikletler ayni sekillde kullaniliyordu. limitleri farkliydi o kadar ...

  14. #134
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istedigi kadar cesidi olsun hepsi ayni fizik kanunlarin tabi ve temel hareket bicimleri hepsinin ayni. benim simdiyi kadar kullandigim bütün motosikletler ayni sekillde kullaniliyordu. limitleri farkliydi o kadar ...
    Siz büyük motorla başlamışınızdır ama herkesi buna yönlendirmeniz hata. Her forumda bunu yapıyorsunuz. Tehlike yürürken de var diye bakılmamalı olaya. Küçük motor demek geç ivmelenme, hafiflik, kıvraklık demektir. İnatla her motorun aynı olduğunu savunuyorsunuz. Ya buradaki çoğu insan yanlış biliyor ya da siz yanlış biliyorsunuz?
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  15. #135
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Site önerisi güzel olmuş, başa gelebilecek sonuçlara ilişkin örnekler var, kaza sonucu ölen insanların hayatından fotoğraflarla kesitler falan var, bi incelemeliyim
    Comfirmation Bias

  16. #136
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    ilk kural:

    bisiklet kullanmayı bilmeyen motosiklet kullanmamalıdır.

    yanlış bilinenler:

    supersportları - 600cc üzeri raceleri bir kenara bırakıyorum öncelikle

    motosikletlerde önemli olan cc değildir. O motorun ağırlığı ve yerden yüksekliğidir. Buda bacak boyunuzun ve bacağınızın cüssenizle beraber ek ne kadar kilo taşıdığı önemlidir.

    scoterla başla sonra endroya geç ordan racinge geçersin. Tamamiyle yanlıştır. Öncelikle scoterlar la diğerleri arasında vites farklılığı vardır.

    endro kullanmak istiyorsan 125cc ile başla giderek yükseltirsin. Tecrübe kazanmış olursun yüksek cc yi daha rahat kullanırsın. Tamamiyle yanlıştır. Her motosikletin kendine has karakteristik özellikleri vardır bunlar modellere veya markalara göre değişir. (örnek vermek gerekirse frenleme: fren sisteminden dolayı, motosikletin ağırlık dağılımından dolayı, motosikletin lastik ebadı ve markasından dolayı. hızlanma: cc farkından beygir gücünden, torku hangi devirlerde verdiğinden, lastik ebadından. v.s.) Motosiklet modeli (aynı marka)
    değiştirdiğinizde bile eski tecrübe diye bişey kalmamıştır. Çünkü altınızdaki makina size tamamen yenidir. Marka değiştirdiğinizde olay daha da büyümektedir. Motosiklet tipinizi değiştirdiyseniz mutlaka ama mutlaka trafiğe kapalı alanda bir miktar çalışmanız gerekir çünkü oturuş pozisyonuz v.s. tamamiyle değişmiştir.



    Şimdi yazının başında bir kenara ayırdığımız ss lere gelelim bence bu motosikletlerle trafiğe çıkmadan önce çok sağlam ve yoğun olarak pist sürüşleri gerçekleştirilmelidir.

    750 cc ve üzerindekilerin ülkemizde trafiğe çıkmasıda yersizdir zaten limitlerinde kullanılabilecek yollar olmadığından; 2 viraj arası gazlayayım, ahanda gece yol boş gazı kapatayım, makas ata ata gideyimde asfalt ağlasın, otobana (ülkemizde adam gibi otoban ne yazık ki yoktur) çıkayımda motor bir rahatlasın derseniz anca motosikletin limitlerini görebilirsiniz. Ve bunların hepside aslında hayatınıza her an kasdedebileceğiniz tehlikelerdir.

    Ayrıca siz motorunuza hakim olduğunuz sürece (bu da önceden eğitim almış olmanızı veya kendi kendinize trafiğe kapalı alanda çalıştığınızı gösterir) aslında 50cc de olsa 1300cc de olsa aynı riski taşımaktasınız.

    ss ler çok hızlı çok tehlikeli diyebilirsiniz. Ama 1300 cc bir ss le 250 cc bir chopper 60 km hızla giderken hangisi daha önce durur? peki 120 km de ?

    Motosikletler ne kadar hızlı ise fren sistemleride o kadar kuvvetlidir. O yüzden ben 50 cc scoter kullanıyorum yeni başladım güvenli olsun derseniz ama arkasından o makinaya 120 km hız yaptırmaya çalışırsanız veya 250 cc bir cruiser ile 160 km hızı görmeye çalışırsanız bunun yerine (adam akıllı kullandığınız varsayılarak) küçük cc bir racing kullanmanız sizin için daha güvenli olacaktır.


    şimdi kendi yazdığımı okuyunca sanki küçük cc lerle başlamasınızda olur izlenimi anlaşılabiliyor. Hayır bunu demek istemiyorum. Evet küçük cc ile başlayacaksınız (cruiser tarzında bacak boyunuz veya taşıyabildiği yük miktarı uygunsa 600 cc olabilir) ama motosikletinizi değiştirdiğiniz an artık eski tecrübe diye bişey kalmamıştır.

  17. #137
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz büyük motorla başlamışınızdır ama herkesi buna yönlendirmeniz hata. Her forumda bunu yapıyorsunuz. Tehlike yürürken de var diye bakılmamalı olaya. Küçük motor demek geç ivmelenme, hafiflik, kıvraklık demektir. İnatla her motorun aynı olduğunu savunuyorsunuz. Ya buradaki çoğu insan yanlış biliyor ya da siz yanlış biliyorsunuz?
    1° ben kimseyi birsey yönlendirmiyorum.
    2° ehliyet alan kisilerin ellerine kollarina hakim olup kontrol edemiyecekleri süratlere cikmayacaklari kadar akilli olduklarini var sayiyorum.
    3° kivrakligin kücüklükle ve hafiflikle degil motosikletin geometrisi ve agirlik dagilimi ile ilgisi var
    4° motosikletlerin temel kullanim sekilleri sizler ne derseniz deyin ayni. cbr600rr'i da 50km/h ile kullanmak mümkün herhangi bir scooteri de

  18. #138
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Predator[23rd]
    istedigi kadar cesidi olsun hepsi ayni fizik kanunlarin tabi ve temel hareket bicimleri hepsinin ayni. benim simdiyi kadar kullandigim bütün motosikletler ayni sekillde kullaniliyordu. limitleri farkliydi o kadar ...
    Senin dediğinin aksine her motosikletin kullanım şekli farklıdır. Çoğundaki tek benzer şey fren ve debriyajın yeridir. Supersport ile girdiğin viraja aynı şekilde bir Motocross ile girersen yoldan çıkarsın. Hepsinde pozisyon alma ve freni kullanma şekli farklıdır. Ben düz yolda sabit hızla gitmekten bahsetmiyorum. Kimse altına motor alıp senin dediğin şekilde 50 km/h süratle sabit gitmiyor. Senin herhalde anlatılanlara odaklanma problemin var. Motosiklet sürmek motoru çalıştırıp vitese takıp dümdüz gitmek değildir. Motorda herkesin zorlandığı ve yapamadığı iki konu vardır : Viraj ve frenaj! Bu iki şey de her motor modeline göre farklı yapılır. Sen demek ki hep aynı tarz motora binmişsin. Ben motosiklet sürmeye 1990 yılında motocross ile başladım. İlk kez Supersport motora bindiğimde hiç zorlanmadım ama bana hissettirdiği şeyler çok farklıydı. Altındaki aletin davranışına göre senin de hareketlerini ona göre ayarlaman gerekiyor.

    @ttopchu
    Şimdi yazının başında bir kenara ayırdığımız ss lere gelelim bence bu motosikletlerle trafiğe çıkmadan önce çok sağlam ve yoğun olarak pist sürüşleri gerçekleştirilmelidir.
    Aslında 600cc ve 1000cc yarış motorlarının amacı yarışmaktır. Düşünün, bu motorlar aslında profesyonel yarışçılar için üretilmiş. Bu şu demektir, bu motoru kullanmanız için belli bir deneyime sahip olmanız gerekiyor. Neden? Çünkü bu motorlar hata affetmez. Herkes Supersport motorlar çok tehlikelidir diyor. Aksine kullanmayı bildikten sonra, motora çok iyi hakim olduktan sonra motorlar içinde en güvenli motordur çünkü her bir parçasında teknoloji var. Hangi motorun ön freninde 2 tane 320 mm disk var? Hangi motorda direksiyon amortisörü var? Bu motorları tehlikeli yapan deneyimsiz, motora scooter gibi hakim olabileceğini sanan insanlardır. Bu tip insanlardan çok fazla olduğundan kazalar da çok oluyor, insanlar da haliyle bu motorları tehlikeli buluyorlar. Ben senelerdir her türlü motoru kullanmış olmama rağmen kendimi en çok yarış motorunda güvenli hissediyorum. Bütün iş altınızdaki motora çok iyi bir şekilde hakim olabilmekte. Bu sene yarışa girmemin sebebi de budur, motoru çok daha fazla limitlerde kullanıp motora olan hakimiyetimi arttırmak. Piste girmenin motoru tanımak adına çok büyük faydası var.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  19. #139
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin dediğinin aksine her motosikletin kullanım şekli farklıdır. Çoğundaki tek benzer şey fren ve debriyajın yeridir. Supersport ile girdiğin viraja aynı şekilde bir Motocross ile girersen yoldan çıkarsın. Hepsinde pozisyon alma ve freni kullanma şekli farklıdır. Ben düz yolda sabit hızla gitmekten bahsetmiyorum. Kimse altına motor alıp senin dediğin şekilde 50 km/h süratle sabit gitmiyor. Senin herhalde anlatılanlara odaklanma problemin var. Motosiklet sürmek motoru çalıştırıp vitese takıp dümdüz gitmek değildir. Motorda herkesin zorlandığı ve yapamadığı iki konu vardır : Viraj ve frenaj! Bu iki şey de her motor modeline göre farklı yapılır. Sen demek ki hep aynı tarz motora binmişsin. Ben motosiklet sürmeye 1990 yılında motocross ile başladım. İlk kez Supersport motora bindiğimde hiç zorlanmadım ama bana hissettirdiği şeyler çok farklıydı. Altındaki aletin davranışına göre senin de hareketlerini ona göre ayarlaman gerekiyor.
    sen virajlari mümkün olan en yüksek süratle almaktan bahsediyorsun. benim ise demek istedigim eger yep yeni bir motosiklete biniyorsan altindaki motosikleti dikkatli kullanarak simdiye kadar alisik oldugun motosikletler gibi hareket ettirebilrisin. ister cross olsun, ister scooter olsun veya ister superbike olsun 50km/h ile karayolu virajini hepsinin üstünde az cok ayni sekilde alirsin. sende aynisini diyorsun aslinda: "Ben motosiklet sürmeye 1990 yılında motocross ile başladım. İlk kez Supersport motora bindiğimde hiç zorlanmadım ama bana hissettirdiği şeyler çok farklıydı." zorlanmadigina göre temel kullanimi kurallari ayni, sadece verdigi his biraz farkli. altindaki motosikleti gercekten "kullanmaya" basladiginda tabii ki farkli teknikler lazim olacak. kimse superbikeleri ayakta kullanmiyor ...

  20. #140
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4° motosikletlerin temel kullanim sekilleri sizler ne derseniz deyin ayni. cbr600rr'i da 50km/h ile kullanmak mümkün herhangi bir scooteri de
    Temel kullanım biz ne dersek diyelim aynı değil.. Scooter la başa çıkmak bir 600 rr a başa çıkmaktan daha kolay... Altında 600 rr olan adamı şeytan dürter, 50 km/h ile gitmez..Sizi yasaklı listeme alacağım ve mesajlarınızı görmeyeceğim, çünkü yeteri kadar sinirlerimi zıplattınız...
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>


7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler