Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?
Reklamlar
-
23 Temmuz 2007, 10:41
#101
boy adlı üyeden alıntı
Benim hayatta prensip edindiğim bir laf vardır : "Hayatta bedelini ödeyebildiğin sürece istediğin şeyi yapabilirsin!" Eğer bedel olarak hayatını kaybetme riskini göze alıyorsan işe Agusta ile gidersin. Şanslı bir çekirge isen bir sıçrarsın, iki sıçrarsın, üç sıçrarsın, dört sıçrarsın... Ama bir gün bir sıçrarsın ki seni duvardan spatula ile kazımak zorunda kalırlar! Anlatabildim mi?
aynen öyle.
ayrica ben isteyen MV Agustasiyla ise gider gelir demeden önce de hangi sartlar altinda istenen gücte motorla baslanabilecegini de söyledim.
honda'nin egitimini örnek vermeye de gerek yok. onlarin o uygulamasinin sürücülerin kabiliyetleriyle veya bu "adim adim ilerlemek" felsefesiyle alakasinda cok partik nedenlere dayaniyor. oturup bütün bir gün gelen her katilimcinin ne kadar iyi ne kadar kötü olduklarini test edip ona göre grup olusturacak halleri olmadigindan esseklerini saglam kaziga balayip maksimum 2. seviyeden baslatiyorlar. herkese bunu yapar. bu birsey ispat etmez.
avrupa birligin bircok ülkesinde kademeli motosiklet ehliyeti var. genc ve tecrübesiz insanlara kullanabilecekleri motosikletlerin güclerine sinirlamalar getirmisler. ancak belli bir yasin üstünde ve yine belli bir trafik tecrübesine sahip olanlar icin de bu kisitlamalar söz konusu degil. yani avrupadaki bir sürü otoriteye göre belli ön sartlarda (ki bu önce yillarin scootercisi olacak degil!) kücük cc, büyük cc, az güclü veya cok güclü olayi yok.
ben daha hala isteyen istediginden baslasin diyorum - eger kendine hakim olabilecek ve motosikletini kontrol edebilene kadar sanki scooter almis gibi sürebilecekse. baskalarin, kendini otorite sayan veya digerleri tarafindan otorite görülenlerin, tersine gitmek ile de bir problemim yok.
Only4Friends adlı üyeden alıntı
yaw benim bi sorum var bu sport touring lerin supersport tan farkı ne ?
kabaca: sporttouring uzun yol icin daha uygun oturus pozisyonu sunarken genelde maksimum gücü daha düsük ama düsük devirlerde daha yüksek torka sahip motorlarla donatiliyorlar.
örnek:
sporttouring:
vfr, 800cc -> 109ps@10500rpm ve 80Nm@8750rpm
super blackbird, 1100cc -> 152ps@9500rpm ve 119Nm@7250rpm
supersport:
cbr600rr -> 120ps/13500rpm ve 66Nm@11250rpm
cbr1000rr -> 172ps@11250rpm ve 115Nm@10000rpm
Reklamlar
-
23 Temmuz 2007, 12:38
#102
@Predator[23rd]
genc ve tecrübesiz insanlara kullanabilecekleri motosikletlerin güclerine sinirlamalar getirmisler. ancak belli bir yasin üstünde ve yine belli bir trafik tecrübesine sahip olanlar icin de bu kisitlamalar söz konusu degil.
Tecrübeli veya deneyimli olup olmamak yaşa göre belirlenmiyor. O zaman 50 yaşındakiler Supersport makinalar ile motor sürmeye başlayabilirlerdi. Haa eğer 50 yaşında biri 40 yıldır motor kullanıyorsa, evet bu deneyimdir.
ben daha hala isteyen istediginden baslasin diyorum - eger kendine hakim olabilecek ve motosikletini kontrol edebilene kadar sanki scooter almis gibi sürebilecekse. baskalarin, kendini otorite sayan veya digerleri tarafindan otorite görülenlerin, tersine gitmek ile de bir problemim yok.
Senin anlamadığın şey neden genelleme yapıldığı... Herkes aynı düzeyde yetenekli değildir. İşte o yüzdendir ki kurallar genele göre konur, herkesin deneyimsiz veya o konuda beceri sahibi olmadığı varsayılır. Eğer sen herkes için "isteyen istediği motorla başlar" dersen bu ancak kötü sonuçlara neden olur. Neden bu kadar tatminsizsin? Neden ufak motor kullanmayı kendine yediremiyorsun? Unutma ki motor kullanmak düz yolda gitmek demek değildir. Öyle sananlar riskli durumda altındaki motora hakim olamayıp kaza yapıyorlar. Senin gibi düşünen o kadar çok kişi geldi geçti ki bu forumdan, sayısını hatırlamıyorum bile... Hep aynı düşünceler... "Bana bişi olmaz" lar, "en iyisini ben bilirim" ler... Sonuçları hep gördük... Artık bu işe hevesi olan yeni arkadaşlarımızı yanlış yönlendirmekten vazgeçelim... MT'de her konuda yeterli sayıda kaynak var.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
23 Temmuz 2007, 12:59
#103
boy adlı üyeden alıntı
Neden bu kadar tatminsizsin? Neden ufak motor kullanmayı kendine yediremiyorsun? Unutma ki motor kullanmak düz yolda gitmek demek değildir. Öyle sananlar riskli durumda altındaki motora hakim olamayıp kaza yapıyorlar. Senin gibi düşünen o kadar çok kişi geldi geçti ki bu forumdan, sayısını hatırlamıyorum bile... Hep aynı düşünceler... "Bana bişi olmaz" lar, "en iyisini ben bilirim" ler... Sonuçları hep gördük... Artık bu işe hevesi olan yeni arkadaşlarımızı yanlış yönlendirmekten vazgeçelim... MT'de her konuda yeterli sayıda kaynak var.
benim hakkimda tamamen yanlis varsayimlardan yola cikiyorsun.
kullandigim motosiklet gayet siradan bir alet, ne güclü ne de gücsüz. CBF500'ü secerken isteseydim hornet 600 da alabilirdim ama "daha bu ise yeni basliyorum, hele bir dur. sen sürati seviyorsun, hornet600 basta iyi gelmez" dedim. bu benim kendi bilincli kararimdi. yani ufak motor kullanmayi kendime gayet iyi yedirebiliyorum.
benim düsündügümün "bana birsey olmaz" tarzi seyler oldugunu nasil cikardigini da anlamadim. burada cogu insanin bilmedigi www.ride2die.com sitesini ben örnek veriyorum. oraya gidin nelerin olabilecegini görün ve ona göre kullanin diyen benim. gidiyorum, burada cogu kisinin cok yetersiz kalan kot pantolon + dizlik ikilisiyle motosiklete bindiklerini bildigimden, kot ile düsünce neler olabilecegini gösteren bir resim koyuyorum ve moderatör siliyor. neden? cok igrencmiste aramizdaki cocuklarin rüyasina girermiste motosiklet sevgisini böyle asilayamazmisiz gibi uyduruk nedenlerden. yani burada motosikletin ne kadar tehlikeli birsey oldugunu görmek ve gösterilmesini de istemeyen insanlar var. hic sucsuz yere motosiklet üzerinde ölebilecegini gayet iyi biliyorum. gecenlerde porschenin teki kendini cok hizli zannetigi icin seridime gecmis araba sollarken beni bir virajda neredeyse öldürüyordu. bunu yaparken de ben ne hizli gidiyordum, ne viraji cok aciktan aliyordum (ki onu yapsaydim ölmüstüm) ne de baska birsey. sadece yollumda gidiyordum. uzun lafin kisasi bana "sen anlasilan 'bana birsey olmaz' diye düsünüyorsun" palavrasini sIkma cünkü kesinlikle öyle degil.
-
23 Temmuz 2007, 13:03
#104
Predator[23rd]
arkadaşım aynı şekilde başka bir forumda CBF500 için başlangıç motoru olabileceğinden bahsetmiştin yanlış hayırlamıyosam...çok yakın zamanda bir arkadaşımız başlangıç olarak bu motoru alıp 2 günde 2 kere düşüp motordan soğumuştu hatırlarsan...57 hp bir motor başlangıç motoru değildir olamazda...bu konuda değerlendirme yaparken yola kendinden değilde gaz kolunu hayatta çevirmemiş insanları düşünerek çıkmanı önreririm...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
23 Temmuz 2007, 13:21
#105
Syriana adlı üyeden alıntı
Predator[23rd]
arkadaşım aynı şekilde başka bir forumda CBF500 için başlangıç motoru olabileceğinden bahsetmiştin yanlış hayırlamıyosam...çok yakın zamanda bir arkadaşımız başlangıç olarak bu motoru alıp 2 günde 2 kere düşüp motordan soğumuştu hatırlarsan...57 hp bir motor başlangıç motoru değildir olamazda...bu konuda değerlendirme yaparken yola kendinden değilde gaz kolunu hayatta çevirmemiş insanlar için yapmanı önreririm...
bana göre CBF500 bir baslangic motoru. sana göre degil. benim icin hava hos. sana soranlara sen istedigin tavsiyeyi ver, ben bana soranlara "git ne alirsan al, bana sorma" diyecegim.
o düsen arkadasimizin neden düstügünü tam bilmiyoruz. yerdeki yagdan da olabilir kendi hatasida olabilir. ayni seyin bir scooter ile olmayacagini kimse idaa edemez. ayrica daha hayatinda hic vitesli motosiklet kullanmamis birisinin kapali alanda 2-3 saat bu isi ögrenmeye calismadan yola cikmis olmasina pek fazla diyecek birsey de yok ...
-
23 Temmuz 2007, 13:39
#106
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
bana göre CBF500 bir baslangic motoru. sana göre degil. benim icin hava hos. sana soranlara sen istedigin tavsiyeyi ver, ben bana soranlara "git ne alirsan al, bana sorma" diyecegim.
o düsen arkadasimizin neden düstügünü tam bilmiyoruz. yerdeki yagdan da olabilir kendi hatasida olabilir. ayni seyin bir scooter ile olmayacagini kimse idaa edemez. ayrica daha hayatinda hic vitesli motosiklet kullanmamis birisinin kapali alanda 2-3 saat bu isi ögrenmeye calismadan yola cikmis olmasina pek fazla diyecek birsey de yok ...
neden düştüğü çok basit...hakimiyet zorluğu çektiği için...motor çok ağır olduğu için...fren yapmayı bilmediği için...debriyaj ayırmayı henüz kavrayamadığı için vs.vs. bunlar daha uzarda gider...aynı zamanda bu iş kapalı alanda 2-3 saat çalışmaklada olmaz...ama sana ne desek boş...scooter ilede olur ama scooter'da veya 125-250cc bir motorda gaza gelip 150-160 km hıza çıkamaz en azından...bilmem anlatabildimmi ?
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
23 Temmuz 2007, 14:15
#107
2-3 saat calismayla olayi tamamen cözer demek istememistim zaten. ama motosikletin agirligina biraz alisabilir, nasil dengeleyecegini ögrenebilir. debriyaji nasil kullanmasi gerektigin anlayabilir veya en azindan biraz daha calismasi gerektigini görür. yani o 2-3 saat ona baya bir yardimci olabilirdi.
sizler scooterleri cok emniyetliymis gibi gösteriyorsunuz. sen anlasilan 50km/h gizla bir yere carptiginda neye dönecegini bilmiyorsun. yada allah korusun, 50km/h hizla giden iki aracin birbirine carptigindan nelerin olacagini ... scooter ile ölenlerin, ciddi yaralanlarin ve aleti trafik icinde düsürenlerin sayisi motosikletle sorun yasiyanlardan hic asagi kalmaz.
sorunu ve sorumlugu sürücüye yükleyeceginize kendinize kullanilan araci hedef aliyor ve onu haksiz yere kötülüyor veya iyilestiriyorsunuz. bu is aynen silah gibidir, hicbir silah insan öldürmez bu isi yapan daima bir insandir.
-
23 Temmuz 2007, 15:00
#108
@Syriana
arkadaşım aynı şekilde başka bir forumda CBF500 için başlangıç motoru olabileceğinden bahsetmiştin yanlış hayırlamıyosam...çok yakın zamanda bir arkadaşımız başlangıç olarak bu motoru alıp 2 günde 2 kere düşüp motordan soğumuştu hatırlarsan...57 hp bir motor başlangıç motoru değildir olamazda...bu konuda değerlendirme yaparken yola kendinden değilde gaz kolunu hayatta çevirmemiş insanlar için yapmanı önreririm...
Kaza yapan arkadaş Predator[23rd] adlı arkadaşı dinleyip CBF500 aldıysa bence bu forumu takip edip yazılanları okumuyor. Doğru motor seçimi konusu belki de MT'de en fazla konuşulan konudur. Motordan soğumanın da gereği yok. Doğru yönlendirme ve eğitimle bu problem ortadan kalkacaktır. Lütfen artık bu konuda insanları yanlış yönlendirmeyelim. İsteyen istediği motoru kullansın ama kalkıp da bu motor başlangıç motorudur yorumunu yapmasın.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
23 Temmuz 2007, 15:28
#109
CBF500'ü başlangıç motosikleti olarak alan insan, ya makineyi öldürür yada kendini...
-
23 Temmuz 2007, 15:42
#110
Forumdan Uzaklaştırıldı
Sakın arkadaşlar önce 150 yada 250 cc sonra 500 cc ve üstüne binin ilk olarak 600 cc allah korusun 120 hp makineyi altında tutmak çocuk oyuncağı değil üstelik race hiç değil.
-
23 Temmuz 2007, 15:58
#111
yazınız dikkatlice okudum bu bilgiler için cok tesekkür ederim ben yüksek hacimli bir motor almayı planlıyorum yardımcı olurmusunuz
-
23 Temmuz 2007, 16:02
#112
pcberkan adlı üyeden alıntı
yazınız dikkatlice okudum bu bilgiler için cok tesekkür ederim ben yüksek hacimli bir motor almayı planlıyorum yardımcı olurmusunuz
istersen beraber gidelim, ben alayim, sen bin. en iyi yardim öyle olur herhalde ...
biraz daha "aciklayici" diye tabir ettigimiz tarzdan birseyler yazabilirsin yardimci olacak olan biri mutlaka cikar.
-
23 Temmuz 2007, 16:14
#113
tamm istersen söyle baslıyım ben 9 yasında motor kullanmaya basladım ilk motorum mobilletti sonra 150 bir soccoter tipi motor aldım yasım 15 onadanda sıkıldım simdi 17 yaşındayım su ana kadar tam anlamda 250ccde bir race tipi kullandım ehliyetimi alcam yakında 500cc veya 600cc bir motor alsam nekadar dogru olur sizce ilgilendiginiz için tesekürler
-
23 Temmuz 2007, 16:17
#114
ride2die web sitesi gerçekten etkileyici. Bu siteyi herkesin bilmesinde fayda var. Hergün bir sürü insan görüyorum sıfır koruma motora binen, üstelik çoğunun artçısı da var
-
23 Temmuz 2007, 16:19
#115
pcberkan adlı üyeden alıntı
tamm istersen söyle baslıyım ben 9 yasında motor kullanmaya basladım ilk motorum mobilletti sonra 150 bir soccoter tipi motor aldım yasım 15 onadanda sıkıldım simdi 17 yaşındayım su ana kadar tam anlamda 250ccde bir race tipi kullandım ehliyetimi alcam yakında 500cc veya 600cc bir motor alsam nekadar dogru olur sizce ilgilendiginiz için tesekürler
simdi oldu. yukaridaki bitmeyen tartismayi okuyarak nelerin alinabilecegi hakkinda bir fikir edinirsin. yakinda da burada mutlaka birisi sana "sunu al ama sakin bunu alma" diyecektir...
pyro adlı üyeden alıntı
ride2die web sitesi gerçekten etkileyici. Bu siteyi herkesin bilmesinde fayda var. Hergün bir sürü insan görüyorum sıfır koruma motora binen, üstelik çoğunun artçısı da var
ride2die'a ayda bir bakmakta fayda var bile diyebiliriz. herkes, ama kesinlikle herkes, zaman icinde "ucmaya" basliyor ve "tamam, artik su viraj olayini iyicene cözdüm" veya baska düsüncelerle motosiklete tamamen hakim oldugunu sanacaktir. belki de kendi kullanim sartlari altinda hakimdir de. ancak ride2die bu isin bizim elimizde olmayan nedenlerde dolayi daha hala ne kadar tehlikeli oldugunu ve motosiklete binerken ise ne kadar saygiyla yaklasmamiz gerektigini insana cok "carpici" resimlerle anlatiyor.
-
23 Temmuz 2007, 17:42
#116
arkadaşlar 5-10.000 km yamaha bws 100 deneyiminden sonra hondanın güvenli sürüşüne gidip gittikten sonra da bir cbr 11000xx super blackbird ile veya vfr 800 ile başlasam doğru olurmu ? race değil sonuçta sport touring?
-
23 Temmuz 2007, 22:39
#117
@Only4Friends
arkadaşlar 5-10.000 km yamaha bws 100 deneyiminden sonra hondanın güvenli sürüşüne gidip gittikten sonra da bir cbr 11000xx super blackbird ile veya vfr 800 ile başlasam doğru olurmu ? race değil sonuçta sport touring?
Sanıyorum makara yapıyorsun? 100cc bir scooterden sonra 165 hp gücünde ve 320 km/h sürate çıkabilen bir makina kullanmak istiyorsun... Bence Hayabusa al daha doğru olur, ölüm haberini duyar duymaz parçalarını kutuya koymak için ilk ben gelecem. Merak etme tüm parçalarını özenle toplayacağım...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
23 Temmuz 2007, 22:41
#118
Ahhhh Mehmett Gülsem mi ağlasam mı
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
23 Temmuz 2007, 22:45
#119
boy adlı üyeden alıntı
@Only4Friends
Sanıyorum makara yapıyorsun? 100cc bir scooterden sonra 165 hp gücünde ve 320 km/h sürate çıkabilen bir makina kullanmak istiyorsun... Bence Hayabusa al daha doğru olur, ölüm haberini duyar duymaz parçalarını kutuya koymak için ilk ben gelecem. Merak etme tüm parçalarını özenle toplayacağım...
sence bws den sonra neyi ondan sonra neyi kullanmalı fireblade ye geçmek için ?
-
23 Temmuz 2007, 22:46
#120
walla ben motosiklet almadan önce s.memnun'un (yamaha) güvenli sürüşüne gitmiştim. hiç bilmeyen adamlara sen 600 kullanırsın demişlerdi 2 günlük eğitimin sonunda. ama şimdi anlıyorum ki gerçekten saçmalıyorlar... meleke kolay kazanılmıyor? hani bir laf var klasik bilirsiniz, sanırım otomobiller için söylenmişti galiba...
ilk 5 bin km araba sizi kullanır, ikinci 5 bin beraber kullanırsınız, üçüncü 5 bin kontrol size geçer gibi bişeydi
şu da bi gerçek, motosiklet, arabalarla kıyaslanamaz bile...
reşat arbaş'ın bayıldığım bi lafı var;
motosiklet motorlu bisiklet değil, iki tekerlekli otomobildir ;)
Sırf herkeste 4 teker var diye...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler