Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?
Reklamlar
-
cocuksun sen daha ...
...25...
Reklamlar
-
04 Haziran 2007, 18:46
#82
kll adlı üyeden alıntı
vallahi ben direksiyon çalışırken arkadaşımın 500 cc kawasakisi ile dönmeye kalkmıştım. zar zor durdum ama motoru tutamadım düşürdüm 190 kg alet. giderken dah adengeli olsada düşük hızlarda sakat. kalsın ben istemem.
O dediğin motor kawasaki en-500 mü eğer oysa o motor hakkında dediklerini duysanız binmezdiniz.Dedikleri : motora bin üstünde duramazsın, yüksek süratte ... attırır,otobanda kaptırırsın,5. vitese gelebilirsen helal olsun vs. vs. gibi laflar duydum
Dikkat edin motosiklet manyağıyım :D Dükkanı açayım motorları sıralayacam :D
-
14 Temmuz 2007, 05:36
#83
öncellikle BOY seni kutluyor tebrik ediyorum.çok yerinde ve gerçekten tespitlerin doğru bir yazı yazmışsın.çünkü benim de burada birşey çok dikkatimi çekti..konu geliyor dolaşıyor en son( nedense.!!!!!!!!!!!).600cc veya 1000cc motosiklerde bitiyor.ki mesela SEM AMS arkadaşın yazısında bile yazmış..!!!benden daha genç insanlar bile yüksek hacimli motosiklet kullanıyorlar.diye.!!!.dostlar bu önce kabiliyet eğitim beceri işidir...ki casey stoner dani pedrosa daha 20 li yaşlarda..ama dünyanın motosiklet zirvesinde oynayan kişilerdir.aynı zaman da 23 yaşındaki kenan sofuğulu gibi...benim kuzen benimle aynı yaşta 1973 doğumluyuz.yani 34..ve yamahar1 kullanıyor.yalnız kendisi neredeseyse 12 yıllık motosiklet kullanıcısı.kısaca kimsete özenmeyin.ve lütfen bırakın artık şu 600cc 1000cc olaynı...onlar bu işin en son noktasıdır.siz bırakın kullanmayı hiç çok uzun yolcuğula çıktınız mı 1000cc hacimli bir makinayla.ben bunları yazarken tecrübeli bir artçı olarak yazıyorum.çünkü çok iyi bir kullanıcıyı ..korkak ürkmüş bir artçı çok kolayca dengesini bozar ve çizgisinden saptırır düşmelerine sebep olabilir.yani...kendi kapasitenizi bilin...ve millet benimle dalga geçiyor mantalitesini lütfen boş verin...MİLLETİ BOŞ VERİN...HAYAT ONLARIN DEĞİL...SİZİN HAYATINIZ SÖZ KONUSU.VE ARTIK BU RACİNG MESELESİNİ AŞALIM.bu bir merdiven işidir..tek tek çıkalım ki ayağımız takılıp kırılmasın.
-
21 Temmuz 2007, 00:55
#84
abi cok önemli bir bilgiler vermissin.bende 600 cc lik falan almayi düsünüyordum ben almanyadayim ama sadece 34 ps e kadar sürebiliyorum 2 sene sonra acik 1000 lik ama dedigin gibi bende ilk once 125 yada 150 lik düsünüyorum.herkese iyi yolculuklar dilerim
-
21 Temmuz 2007, 11:39
#85
feyto adlı üyeden alıntı
abi cok önemli bir bilgiler vermissin.bende 600 cc lik falan almayi düsünüyordum ben almanyadayim ama sadece 34 ps e kadar sürebiliyorum 2 sene sonra acik 1000 lik ama dedigin gibi bende ilk once 125 yada 150 lik düsünüyorum.herkese iyi yolculuklar dilerim
senin durumun biraz farkli. sen istesende istemesende sürücü kursuna gitmek zorundasin. stufenführerschein sei dank....
ilk basta biraz masrafli da olsa uzun vaadede daha ucuz olacak olan KAWASAKI ZX-6R almak ve 34PS'e sinirlamak. "Leistungsbeschränkte Version 25 kW (34 PS) und 72 kW (98 PS) gegen Aufpreis". tek "sorun" bu motosikleti uzun süre kullanmayi istediginden emin olmak. zx-6r cok iyi motosiklet olmasina ragmen büyük ninja ile kiyas kabul etmez (serienmäßig öhlins komponenten)
yok eger, ben simdilik siradan bir LM istiyorum diyorsan git kendine kullanilmis bir CB500 al ve tepe tepe kullan. baktin 2 sene sonra kirmamissin, satarsin. eger elinde kalirsa yine zarari yok, baslangic motoru icin harika bir alettir. kirana kadar cok sey ögrenmis olursun. ancak karizmasi cok yüksek bir motosiklet degil artik....
-
21 Temmuz 2007, 11:44
#86
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
baktin 2 sene sonra kirmamissin, satarsin.
Baktın iki sene sonra sağlamsın satarsın.. Aldığın gün kaza yapmazsan tabii....Böyle mi yazacaktın ?
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
21 Temmuz 2007, 12:10
#87
dishy adlı üyeden alıntı
Baktın iki sene sonra sağlamsın satarsın.. Aldığın gün kaza yapmazsan tabii....Böyle mi yazacaktın ?
hayir. öyle yazmak isteseydim ve kast ettigim de o olsaydi emin ol aynen öyle yazardim.
motosiklete binmek motosikleti sadece trafikta devirmeden tutabilmek veya düz gidebilmek degildir. ayni zamanda tekniginden de anlamaktir. bujisini, fren hidroligini, yagini ve suyunu degistirmektir. bunlari kendi basina yaparken sagi solu kirilabilir veya daha degisik zararlar verilebilir. daha bir sürü imkan ihtimal var. buraladar motosikletin hurdaya cikmasi icin sasisinin egilmesi yeter ki, bu da koruma demirine ragmen motoru park yerinde cikarken bir arabanin devirmesi ile kolaylikla mümkün.
sen bana kiziyor olabilirsin ama sirf bu yüzden herseyi yanlis anlamaya ugrasmanin bir anlami yok ...
-
21 Temmuz 2007, 12:13
#88
Hayır ben hiç birşeyi yanlış anlamıyorum... Bir laf vardır " Herkes gider Mersin e sen gidersin tersine " ... Israr ediyorsun anlamamakta, hala savunuyorsun....
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
21 Temmuz 2007, 12:14
#89
dishy adlı üyeden alıntı
Israr ediyorsun anlamamakta, hala savunuyorsun....
same goes for you! ........................................
-
21 Temmuz 2007, 12:23
#90
Türküm dilim de Türkçe....
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
21 Temmuz 2007, 12:31
#91
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
same goes for you! ........................................
dishy adlı üyeden alıntı
Türküm dilim de Türkçe....
Kesinlikle katılıyorum dilimiz Türkçe. Burası da motorcycle.com değil motosiklet.net
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
21 Temmuz 2007, 12:37
#92
-
21 Temmuz 2007, 12:48
#93
ylmzzz adlı üyeden alıntı
Kesinlikle katılıyorum dilimiz Türkçe. Burası da motorcycle.com değil motosiklet.net
arada sirada bir iki kelime ingilizce kullanmanin bir zarari olamaz. böylece bilmeyen arkadaslarin hafizasindan birkac cümlenin yer etmesinden iyi birsey olamaz ...
-
21 Temmuz 2007, 12:53
#94
Uyarı yapılmış zaten. Uzatmaya gerek yok. Tartışma isteğim yarıda kaldı
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
21 Temmuz 2007, 13:00
#95
merhaba
bence de sözü geçen makinelerle başlamak çok tehlikeli, ama unutmamak gerekir ki; 40 yıl da binsen bu motorlara yine tehlikeli...
Kimse bu motorlara binmek için 'ben tecrübeliyim binerim' gibi birşey söylemesin, tek savunma 'ben gideceğim yere ölü olarak ta varabilirim, binerim'
olabilir belki.
yine de seviyoruz tabi bu motorları.
sen kullanırken doğru birşey mi yapıyorsun ki? Sen büyük bir yanlış yapıyorsun, yeni başlayan çok daha büyük bir yanlış yapıyor. Kısacası ikisi de yanlış..
Çoğumuz yapacağız bu yanlışı, bu yüzden yapabileceğimiz tek şey 'farkında olmak'.
-
21 Temmuz 2007, 13:19
#96
bu mantikla HEPSINE binmek yanlis. az yanlis, cok yanlis fark etmez. hepsi yanlis. www.ride2die.com sitesinde isikta motosikletiyle beklerken arkadan gelip carpan bir kamyonet var. altinda 1000cc'de olsa 50cc'de olsa olacak olan ayniydi...
belli riskler bu isin dogasinda var ve CC veya güc ile artmaz de azalmaz da. 125cc'lik motosiklet de 100km/h'yi asabiliyor. o süratte düsen arkadasimiz kolay kolay kalkmaz. tecrübesi veya acemeligi ne olursa olsun ...
-
21 Temmuz 2007, 15:16
#97
paylaşımın için sağol gerçekten çok yararlı bilgiler yazmışşın
-
23 Temmuz 2007, 04:04
#98
Aslinda neden büyük hacimli ve süratli motorla baslanmaz
sorusunun cevabi cok basit.
Hayatinda daha hic spor yapmamis biri halter salonuna gidip 100 Kilonun altina yatarsa ne olur ? Aynen insan o yükün altinda ezilir
Biri de su soruyu sorsa.
Neden halter salonuna gidince 100 Kilo ile baslanilmaz ?
Cevabi kendiniz verin, yani hic motora binmeyip 600 cc veya daha yüksekle baslamak isteyenler versin !!
-
23 Temmuz 2007, 10:07
#99
@Predator[23rd]
motosiklette de durum ayni. agir motosiklet kullanabilmek icin hafif motosiklet bilmek sart degil. kuvvetli motosiklete hakim olabilmek icin scooter kullanmis olmak gerekmez.
Sen bu konuda otorite misin yoksa "ben sürerim, bana birşey olmaz" gibi bir düşünceyi savunan bilinçsiz, bilgisizlerden biri misin? Sana birşey olup olmaması beni açıkçası hiç ilgilendirmiyor. Ancak burası bir forum ortamı ve motosiklete yeni başlayacak arkadaşlar için sen yanlış örneksin. Dünyada herkes birşey söylerken sen aksini iddia ediyorsun, kafanın dikine gidiyorsun. Honda'ya gidip eğitim almak istediğini söyle bakalım seni direk olarak 3. veya 4.seviye eğitime alıyorlar mı? İstersen 1000cc makina sahibi ol, istersen bu işin feriştahı ol yine de 2.seviyeden başlamak zorundasın. Bu iş bütün dünyada bu şekilde gerçekleşiyor. Başlangıç motoru olarak 600cc bir Supersport makinaya ancak beyin özürlüler biner. tigermbz arkadaşımıza yukarıda vermiş olduğun cevap çok ilgimi çekti...
@Predator[23rd] : paraya para demeyen, kendine güvenen MV AGUSTA ile baslar ve her gün devirerek ise gider gelir. kime ne ...
@tigermbz : ya hiç işe gelemezse
@Predator[23rd] : ne yapacaksin, oturup aglayacak misin ise varamazsa?
Bu cümleler ne ifade ediyor biliyor musun? İnsanları yanlış yönlendiriyorsun, insanların hayatlarına malolacak sorumluluğu üzerine almıyorsun ve insanlar bu yüzden hayatlarını kaybettiğinde de "bana ne" mantığını güdüyorsun. Ben motora neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmayacağını çok güzel şekilde ifade ettim. Gerisi sana kalmış. Benim hayatta prensip edindiğim bir laf vardır : "Hayatta bedelini ödeyebildiğin sürece istediğin şeyi yapabilirsin!" Eğer bedel olarak hayatını kaybetme riskini göze alıyorsan işe Agusta ile gidersin. Şanslı bir çekirge isen bir sıçrarsın, iki sıçrarsın, üç sıçrarsın, dört sıçrarsın... Ama bir gün bir sıçrarsın ki seni duvardan spatula ile kazımak zorunda kalırlar! Anlatabildim mi?
önemli olan fikrin söylenmesi, yazilmasi. söylemeye ve yazmaya imkan tanimak ve bu hakka saygi duymak sart. ama fikrin kendisine katilmak veya saygi duymak sart degil.
Kimse sana fikrini söyleyemezsin demiyor ancak eğer senin fikirlerin fikri olmayan insanları yanlış yönlendirir ve onların hayatlarına malolacak fikirlerse, işte orada duracaksın! Bu konuda tüm uzmanların, profesyonellerin aksini iddia ediyorsan o senin fikrin olmaktan çıkar, seni ukala yapar, kimse de senin söylediklerini kaale almaz...
@muammerakbulut
millet benimle dalga geçiyor mantalitesini lütfen boş verin...MİLLETİ BOŞ VERİN...HAYAT ONLARIN DEĞİL...SİZİN HAYATINIZ SÖZ KONUSU.VE ARTIK BU RACİNG MESELESİNİ AŞALIM.bu bir merdiven işidir..tek tek çıkalım ki ayağımız takılıp kırılmasın.
İşte olayın en önemli noktalarından biri de bu! Türk erkeği altındaki motor ne kadar güçlüyse kendini o kadar erkek(!) sanıyor, o yüzden de herkes güçlü ve süratli motora binmek istiyor. Ben 1000cc ile yarışıyorum ama aynı zamanda 125cc ile de işe gidip geliyorum. İşe giderken yanıma gelip ara gazı veren ve beni küçümseyenlere de hiç kulak asmıyorum çünkü şu gerçeği biliyorum : Ben 18 senedir motor kullanıyorum, aynı zamanda bir yarışçıyım ve onlardan çok daha iyi motor kullanıyorum! Aksi taktirde gaza gelip kendimi ve başkalarını riske atıp onlarla kapışmam gerekir. Aynı durum altımda 1000cc varken de geçerli. Genelde yanıma gelen veya peşime takılan motorlarla kapışmam. Çünkü yarış pistte olur, onu da zaten yapıyorum. Herkesin merdivenleri tek tek çıkması ve bu işi bilinçli yapması en doğru yoldur. Aksi taktirde hoş olmayan haberleri almaya devam edeceğiz...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
23 Temmuz 2007, 10:41
#100
yaw benim bi sorum var bu sport touring lerin supersport tan farkı ne ? ben 5-10.000km bws 100 deneyiminden sonra honda güvenli sürüşe gidip vfr 800 yada cbr 1100xx blackbird almayı düşünüyorum benim için kötü mü olur ? yada birşey olmazmı :D merak ettim de
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler