Motor Sahip Olmak İstiyorum. Çekincelerim Var.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar 38 yaşındayım. Düzenli bir işte çalışıyorum. Evli değilim..Uzun zamandır motor vlogları takip ediyorum..Motor vloglarını
takip etmeye başlayınca içimde motor tutkusu belirmeye başladı..Hayatımda hiç motor kullanmadım. İki teker üzerinde sadece bisiklet tecrübem var. Aileme ve arkadaşlarıma motor almak istiyorum deyince biraz garip karşıladılar.Sen binemezsin düşersin ölürsün bu yaşta motora mı başlanır vs..Bu biraz hevesimi kırdı destek falan görmedim hiç..ama içimde aşırı motor sürme isteği var
Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olabilir mi? Vaz mı geçeyim yoksa hayallerimin peşinden mi koşayım?
Yaş 38, 110 kilo, 180 boy
Ne tarz motorla başlayayım. Amacım sadece gezmek vs.Çok Uzak mesafeler değil..
Şimdiden Teşekkürler..
Reklamlar
-
Trafik tecrübeniz otomobille vs hiç yoksa nmax-pcx tarzı bi scooter, varsa cbr125r -mt125-wr125x tarzı bi vitesli tavsiye ederim.
-
Forumda bircok abimiz 50'sinde başladı; 38'e geç dersem valla kırılırlar
Kilo boy olarak baktıgımızda 200+ cc mantıklı olacaktır; 125 cc sizin için yorucu olur.
Tarz olarak ne istediğinize bağlı; bütçe de önemli tabi ki. Önceliğiniz ekipman olmalı.
-
Ben 47 yaşında başladım. 48 yaşında ufak bir kazada köprücük kemiğim kırıldı, 6 aydır motora binemiyorum. Benim motor satılık. Ailemi ikna etmeden 2-3 yıl daha binemem sanırım.
Ekipman ve eğitimi ihmal etmeyin. Eğitim deyince de ehliyet kurslarının eğitimi yalnızca sınavı geçmeye yarıyor, sonrasında da eğitim şart.
Ekipman zaten şart, öyle kafama kask takıp yola çıkarım olayı yok. Giyeceğiniz her ekipman olası bir kazada alacağınız hasarı azaltır.
-
Merhaba.
Ben de sizinle aynı durumdayım. Gezi motoru benim de tercihim. Dominar 400, V Strom 250 ve CRF 250 Rally benim için öne çıkanlar. Ama CRF 250 ile artçılı uzun yol gitmeye pek uygun değil deniliyor. 250 cc olarak CB 250 R da güzel motor gibi. İncelemelerinde ve yorumlarda beğeniliyor.
Ancak çanta takmaya uygun mudur ve uzun yolda artçılı gitmek konusu nasıldır bilemiyorum.
Ekipman konusu ise oldukça önemli.Konuya abone olup, cevapları takip edeceğim.
-
Bende 38 yaşında karar verdim. Daha önce bisiklet tecrübem vardı. Cbr250 ile başladım ama yanlış yaptım. Cbr500 ile başlasaydım çok daha iyiydi. Bir sene sonra cbr650 aldım.
Kişiliğinizi bilmem ama yaşınız bence Türkiye'de motora başlamak için çok uygun. Çocuk değilsiniz ve kendinize hakim olabilirsiniz.
Motor için Türkiye şartlarında söyleyebileceğim şudur. Şayet iyi bir araba tecrübeniz varsa trafiği okuyabilirsiniz. Bu durum bence motor sürmeyi bilmekten çok daha önemli.
Bir buçuk senedir motor kullanıyorum Allah'a şükür daha düşmedim. Olduğu yerde bir iki kere düştü motor. Yedi yaşından beri araba kullanıyorum ve az çok ne olabileceğini bir sürcünün ne yapabileceğini tahmin edebiliyorum. Bir kere kaza riski atlattım ve ondada hisettim hemen kendimi korumaya aldım. Uzun uzun yazamıyorum telefondan yazdığım için. Kısaca iyi bir araba tecrüben var ve gaza gelmem diyorsan motor çok iyi bir seçenek.
Karar verirsen başlamaya o zaman başka tecrübeleride sizinle paylaşırız. Giyim olsun trafikte dikkat edilmesi gereken altın kurallar olsun, sürüş ile ilgili tavsiyeler olsun baya paylaşılacak bilgi var.
-
Sağa solda da ufak geziler ise istedigin başlangıç olarak pcx 125 al. Baktım sardı olay satar başka bir motor alabilirsin..
-
Öncelikle motosiklet kullanmayı bildiğinizi düşünerek bu tavsiyeleri verdiğimi belirteyim de taşlamasınlar. Kısa mesafe diye alırsınız canınız uzun yol yapmak ister maxi scooter veya Honda Nc serisinden bir motosiklet alabilirsiniz.
-
Nmax ve pcx 1.80 boya küçük kalır ama scooter ile başlamanızı tavsiye ederim rahat edersiniz.
-
2019 model Yamaha xmax 250 al, temiz temiz bin.
-
yillarca bu dedigini gitara baslamak isteyen insanlara öyleyip durdular bazi zibidi heves kiricilar...
yasini almissin, trafik adabini da biliyorsundur araba kullandigini farzederek.
ehliyetini ama gis akademi (ki ehliyette veriyorlar sanirim) bir yerden duzenli guvenli surus egitimi almaya bak.
zaten biraz motorla hasir nesir olunca sana hitap eden tarzi anlar istedigini alirsin
- Guvenlis surus egitimi
- Tam ekipman
simdiden bol keyifli ve kazasiz surusler dilerim
-
Ben motor almaya karar verdiğimde,bayiiden gidip aldım.Kimseye sormadım.İlk motorun o anki yaşattığı his paha biçilemez.Git al sür.Özgürlükmüş bu diceksin.Ölüm öylede var böylede var.ALLAH hayırlısını versin.
-
Eğitim almalısınız, motora başlamak için ideal yaştasınız. Erkekler 40 ından sonra hayattan daha fazla zevk alırlarmış. Ben de başladığımda 40 yaşındaydım. yaklaşık 6 ay araştırmadan sonra sürücü kursu + eğitim sonra sınav ve 125cc bir scooter alarak bu camiaya katıldım. Siz bir başlayın ortamlara etkinlilere katılın motorcularla tanışın, kimbilir belki de evlenirsiniz bile.
-
GW 250 F cuk oturur sana :D
-
yine mi orta yaş sendromu ?
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
The Dude adlı üyeden alıntı
yine mi orta yaş sendromu ?
hemen koreli koniçiva filmi izleyip gaza gelmeli bu orta yaşlılar
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
elin adamı avrupada 60 yaşında çocuk yapmaya başlıyor.
38 nedir ki?
refleksleriniz, algılarınız önsezileriniz hala açıkken başlayın. en azından hevesmi? tutku mu? öğrenmiş olursunuz.
-
Yaşınızın olumsuz bir etkisi olacağını sanmıyorum sonuçta profesyonel yarış kariyeri istemiyorsunuz
Otomobil tecrübeniz var mı? Otomobille yeterli tecrübeniz varsa trafiği okuyabilir kim ne yapar tahmin edebiliyorsanız çok ağır ya da agresif olmamak kaydıyla istediğiniz motoru alın 250cc herhangi bir motor yeterli olur ama nc750 tarzı sakin karakterli hacimli motosikletlerde olur bence. Güvenli sürüş eğitimi almayı ihmal etmemenizi tavsiye ederim.
Eğer araba/trafik tecrübeniz de yoksa o zaman scooter ile başlamanız daha faydalı olabilir.
-
Tavsiyem 200-250 cc bir motosiklet ile başlamanız.
-
Ben de benzer şeyler yazacağım. 38 geç bir yaş değil. (ben 34 te başladım)
Otomobil tecrübesi varsa, trafiği okuma anlamında büyük avantaj. 150-200 cc scooter veya CBF150 tarzı motorlar olabilir. Şahis görüşüm ergonomik olarak dik ve rahat oturma pozisyonunun en azından başlangıçta konsantrasyonun tamamını trafiğe ve motora verme açısından yararlı olduğunu düşünüyorum. Koruma ekipmanlarının önemini ver gerekliliğini göz ardı etmemenizi tavsiye ederim.
Gerek otomobilde gerekse başka alanlarda para verip eğitim almayı pek gerekli görmeyiz. Ancak motosiklette bunun tamamen farklı olduğunu ve doğru bir eğitim kurumuna vereceğiniz paranın karşılığını fazlasıyla alacağınızı belirtmek isterim.
Şimdiden hayırlı olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)