Tracer 900 alırken Fazer 800 ile kullanıcı karşılaştırması bulamamıştım, bundan sonra alacaklar için bir klavuz olması amacı ile yazıyorum.
Önceki motorum 2013 Fazer 800 abssiz model, şuan 2016 Tracer 900.
Konfor
Sürücü selesi fazerda rahatken tracerda sert, 100 km de toto ağırıyor. Gerçekten kötü bir sele. Artçı selesi ise tam tersi, artçım tracerı çok rahat buldu.
Amortisör konforu olarak yine tracer özellikle arka amortisörde daha konforlu, ön çok farklı gelmedi.
Motor sıcaklığı olarak fazer çok rahatsızdı, 100 kmh ile giderken bile terletebiliyor, dizler şaseye değince yakıyordu.
Tracer gayet rahat, ısıyı çok az hissettiriyor. Fazera şehiriçinde binmek bu sebeple eziyetti.
Tracer orjinal cam ile epey rüzgar alıyor, givi tur cam taktım şuan gayet başarılı bir rüzgar koruması var.
Oturma pozisyonu
Fazer daha spor tarafta ancak konforlu bir oturus pozisyonu var. Orjinal cam 1.76 boy ile 200 + hızlarda bile çok konforlu yolculuk yaptırabiliyor. Ancak uzun yolculuklarda ve trafikte eğik oturmak hem yolu okuma hem de yorgunluk olarak geri dönebiliyor. Ancak sınıfına göre bence harika bir ergonomisi var.
Tracera ilk oturduğumda enduro bu dedim, eski bir gs kullanıcısı olarak çok tanıdık bir oturma pozisyonu var. Sele fazerdan biraz daha yukarda ancak hafif bir motor olduğundan sorun olmuyor. Gidon bence gereğinden geniş, uçlardan 3er cm kısa olabilirdi.
Yol tutuş - Denge
Yüksek hızlarda tartışmasız fazer önde, çok dengeli ip gibi uzuyor en ufak kararsızlık kafa sallama yok.
Tracer daha tekne misali, yüksek hızlarda kafa hafif sallayabiliyor(amortisör ayarı ile çözenler varmış daha kurcayalayamadım)
Şehir içinde fazerın ön taraf çok ağır hissettiriyordu, manevra olarak daha zordu. Tracer çok rahat.
Virajlarda ikiside çok iyi, tracer geniş gidondan dolayı daha kolay kullanılıyor.
Aynalar
Fazerda görüş çok iyiyken, tracerda görüş yok. Eğilip bakmak zorunda kalıyorum. 35mm yükseltici aldım gelince sorun çözülecek umarım.
Güç
Fazer klasik 4 silindir üst devirlerde kopuyor ancak altlarda 600lükler gibi ölü değildi. Gayet rahat yürüyen bir motordu.
Genelde üst vites düşük devir sessiz bir sürüş yaptığımdan fazerda sollamalarda vites düşürürdüm. Tracerda istisnasız her devir dolu olduğundan buna gerek kalmıyor. Motor ne verseniz yiyor açıkcası. Artçılı kullanımda konfor için B modunda gidiyorum. Yoksa genel olarak bir atılma hali mevcut motorda. Gücü gerçekten hissettiriyor.
Fazerda TCS olmadığından çok yüksek hızlarda bile patinaja düşebiliyordum, tracerda TCS işini iyi yapıyor kayma yok. Arada eğlence amaçlı kapatıyorum, bilek hassasiyetimizi kaybetmeyelim
Yakıt tüketimi
Tüketimleri çok benzer, tracer 0.5 lt daha az yakıyor diyebilirim.
İkiside gücüne göre gayet tutumlu bence.
Kalite
Kaporta kalitesi olarak fazer çok ileride, tracerda karenajlar arası boşluk, esneme vs çok fazla.
Blok,kumandalar vs klasik japon ikiside gayet iyi.
Frenler
Fazerda daha net fren tepkileri vardı, tracerda daha touring bir yapı olduğundan ilk frenlemede bir dalma mevcut ancak frenleme gayet başarılı.
Kumandalar ve gösterge
Fazer klasik japon alıştığımız kumandalar. Tracerda selektör yeri değişmiş tam bir eziyet.
Fazerın göstergesi biraz sönük kalıyor, tracerda ise çok kapsamlı. Açıkcası hız,devir ve trip olduğu sürece farklı bir veri aramıyor gözüm.
Ancak fazerda hep 7ye atmaya çalıştığımdan tracer da vites göstergesi olması iyi oldu diyebilirim.
Ancak yine de devir göstergesinin analog olması bence güzel bir detay.
Motor bloğu
Fazerda motor fısır fısır çalışıyordu, egzoz sesi karbon tüp ile harikaydı. 1km öteden yolunuz açılıyor
Tracerda kronik debriyaj tas sesi, belirli bir devirde egzantrik sesi ve daha sesli çalışan(boxer motor gibi) blok nedeni ile traktör havası var. Hatta motora almaya gitmeden ustam fazerdan sonra sana traktör gibi gelecek demişti, keza motora bakmaya gidince de neredeyse almaktan vazgeçecektim. Gittiğim ildeki yamaha serviside bunlar böyle sorun yok deyince aldım. Ancak alt devirlerdeki traktörlüğe rağmen üst devirlere çıkınca harika bir spor otomobil sesi geliyor. Egzoz orjinal olmasına rağmen tatlı bir gürültüsü mevcut. Cezalar nedeni ile buna egzoz takmayacağım.
Atladığım noktalar varsa sorun, daha detaylı yardımcı olmaya çalışırım.